jk
door jkoops May 2, 2011 om 14:07
Computers & telefonie

Storende optische muis

Ik heb een Ednet optische draadloze muis.
De connector zit in een USB ingang.

Nieuwe batterij erin gedaan, maar nog steeds valt de verbindbinding tussen muis en connector weg.

Erg vervelend.

Wie kan mij helpen ?

Jan.

459 8 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - May 2, 2011 om 14:13
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo jkoops,

Ken deze muis niet zelf, maar ... Zit er soms een connect- of resetknopje op de connector?
Zo ja, deze even indrukken.

Suc6

edrick3
door edrick3 - May 2, 2011 om 14:14
27632 Antwoorden / 85 Vragen

PS,

Je kunt ook even een andere USB-aansluiting proberen.

freya
door freya - May 2, 2011 om 14:28
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo jkoops,

Gaat het om een computer of laptop? Wat is ongeveer de afstand tussen de muis en die USB-ontvanger?

Als de USB-ontvanger aan de achterzijde van de computer is aangesloten, zou je een USB-poort aan de voorzijde eens kunnen proberen. Mocht je gebruik maken van een USB-hub, gebruik dan in ieder geval géén USB-hub die niet voorzien is van een eigen netvoeding. Als het erg problematisch blijft zou je die USB-ontvanger kunnen 'verlengen' met een kort USB-kabeltje. Je hebt dan wat meer speelruimte om de ontvanger wat verder weg van de computer en wat dichter bij de muis te plaatsen.

m.vr.gr. Freya

freya
door freya - May 2, 2011 om 14:33
10999 Antwoorden / 1 Vragen

En nog als toevoeging, wat voor batterijen gebruik je? Alkaline of oplaadbaar? En heb je de spanning van de batterij al eens gemeten? Als je oplaadbare gebruikt, probeer dan eerst eens een paar gewone alkaline batterijen. De spanning van oplaadbare batterijen is lager dan die van alkaline batterijen, dus daar zou dan best wel eens het probleem kunnen liggen.

Freya

birdies
door birdies - May 2, 2011 om 15:26
6104 Antwoorden / 31 Vragen

En als bovenstaande tips niet helpen: een muis kopen van goede kwaliteit, bijv. Logitech of Microsoft.

haarp
door haarp - Aug 1, 2011 om 10:07
514 Antwoorden / 62 Vragen

freya heeft gelijk, zorg dat de USB stekker kort bij muis zit.

Als ik bij mijn computer de USB stekker aan de achterkant v/d PC heb dan gaat het signaal stotteren. Mijn oplossing een goedkope USB hub in de buurt van het keyboard gezet en daar de USB stekker v/d muis op aangesloten.

jk
door jkoops - Aug 3, 2011 om 11:11
51 Antwoorden / 9 Vragen

Iedereen hartelijk bedankt voor zijn of haar antwoord.

De fout zat niet in de verbinding , maar de muis bleek kapot te zijn.

freya
door freya - Aug 3, 2011 om 11:16
10999 Antwoorden / 1 Vragen

@jkoops:

Mooi dat de oorzaak van het probleem boven tafel is. Ik neem aan dat je iets nieuws hebt gekocht en dat het nu zonder problemen werkt? In ieder geval nog bedankt voor de terugmelding.

Freya