co
door comacho May 22, 2005 om 23:21
Computers & telefonie

Storing @home telefonie

sinds 17 mei ben ik overgegaan van KPN naar @home-telefonie. Na wat
opstartproblemen, zoals een weigerende kiestoontest, en alleen kunnen
bellen maar niet gebeld kunnen worden, heeft mijn nieuwe @home
telefoonverbinding slechts amper 3 dagen naar behoren gefunctioneerd.
Nu zit ik al 3 dagen met een telefoon die niks doet. Klantenservice
diverse keren gebeld, deze weten alleen te vertellen dat er een storing
is. Ik overweeg nu al om ontbinding via de rechter aan te vragen wegens
wanprestatie van @home. Wie kent deze problemen ook?? Kom op met die
reacties

782 6 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

da
door dave316 - May 24, 2005 om 22:20
4 Antwoorden / 0 Vragen
0

ja zeker ik heb van medere mensen die dat probleem was ik heb zelf ook gebelt daar voor maar ik vind dat ze dat mogen oplossen maar ik heb zelf een klacht brief geschreven en ik heb daar in gezecht dat ik daar mee wil stoppen en ik gheb mij overlaten sluiten naar telefonie van wanadoo en die doet het heel erg goed.


 

co
door comacho - May 24, 2005 om 22:30
2 Antwoorden / 1 Vragen
0

Gisteren 23 mei, weer de klantenservice gebeld, en nu eens om
duidelijke tekst en uitleg gevragd, en ook eens duidelijk gemaakt dat
ik bepaald niet gelukkig was  met de hele gang van zaken. ik had
volgens mij het geluk dat ik een persoon aan de lijn had die er eens de
tijd voor nam en rustig alle gegevens eens natrok en  iedere keer
weer opnieuw in zijn "systemen"dook. op een gegeven moment vertelde ik
hem dat ik eerst 3 dagen heb kunnen bellen, en ie daarna niks meer
deed. Dat veranderde de hele zaak, want dan was er geen sprake meer van
een groepsstoring. hij zou direct contact opnemen met de
netwerkbeheerder. En geloof het of niet: om

5 uur diezelfde dag weer telefoon !!! Dus het kan toch wel.

Iedereen met dezelfde sores, veel succes!!   Comacho



ge
door gerardmarga - May 30, 2005 om 21:28
1 Antwoorden / 0 Vragen
0

Heb sinds 3 mei telefonie van HOME. Zover ik weet heb ik alleen op maandagochtend 23 mei niet kunnen bellen. Nu blijkt dat ik sinds zondagochtend (29 mei, wellicht ook eerder) niet meer kan bellen cq. gebeld worden. Ook maar eens de helpdesk gebeld en na zo'n drie kwartier aan de lijn te hebben gehangen kunnen ze niets voor mij beteken. Ze zullen de klacht doorgeven. Nu is het maandagavond (21.30) en je raad het al nog steeds geen telefoon. Als je wilt bellen met de helpdesk (wachttijd min. 20 minuten) wordt je ook niet echt vrolijk van. Ik heb spijt als haren op mij hoofd dat ik reeds ben overgestapt van KPN naar HOME-telefonie.

ma
door maromiro2 - Jul 6, 2005 om 01:09
1 Antwoorden / 0 Vragen
0

 Home telefonie is een groot probleem.


Op 11 mei zou ik verbinding krijgen,maar het is nu 6 juli en ik zit nog steeds zonder vaste telefoonverbinding.Je kunt mailen en bellen(mobiel)en dreigen,maar niets helpt.Men had er verstandiger aangedaan,om eerst te proberen of men de materie onder de knie had,alvorens je vorige provider(KPN) op te zeggen.Wat een schande voor Essent en een schadepost voor mij.

co
door comacho - Jul 6, 2005 om 19:03
2 Antwoorden / 1 Vragen
0

Hallo,


Jou geval is wel een héél beetje extremer als dat bij mij het geval was. Ik heb 5 dagen zonder telefoon gezeten, maar dat vond ik al iets verschrikkelijks. Het moet gewoon niet kunnen! Ik kreeg 2 weken geleden een brief van @home, dat ze vanaf de dag van aansluiten de gehele abbonementskosten terugbetalen, omdat ook zij vinden dat ik niet hoef te betalen voor een aansluiting waar ik niet van op aan kan.Dat was op zich wel redelijk te noemen. Ik heb verders geen problemen meer gehad, maar houd mijn hart vast voor wat me nog te wachten staat. Ik wens je veel succes, een weg terug is er helaas niet meer gedurende een jaar. (en een hoop extra kosten om terug te gaan naar KPN). 

ferry007
door ferry007 - May 10, 2006 om 22:25
5 Antwoorden / 0 Vragen
0

Kabelbellers verlangen terug naar oude telefoonlijn


Gepubliceerd op 10 mei 2006, 12:03


groningen -  Veel noorderlingen hebben spijt dat ze hun telefoonaansluiting van KPN hebben ingeruild voor een modern kabelabonnement van een aanbieder als @home. Dat blijkt uit een niet aflatende stroom klachten, die onder andere binnenkomt bij Dagblad van het Noorden. Bij Essent, waar @home onderdeel van is, bevestigen ze de problemen.


 Klachten betreffen vooral het niet krijgen van een kiestoon op de dag dat het abonnement ingaat. Ook de opzegservice - waarbij Essent de oude KPN-aansluiting opzegt - functioneert niet altijd goed. Als mensen het @home-callcenter bellen om hun grieven kenbaar te maken, blijkt deze tot hun ergernis vaak overbelast en is de hulp niet adequaat.


Gevolg van de problemen is dat een aantal nieuwe Essent-klanten wekenlang het belverkeer met een mobiel moet doen bij gebrek aan een vaste lijn, met alle extra kosten van dien. Essent wijt de klachten aan een combinatie van pech en het succes van @home-telefonie. "Voor veel mensen blijkt de lage prijs een reden om over te stappen", zegt Jeroen Brouwers van Essent. Duizenden aanmeldingen kreeg het energiebedrijf reeds te verwerken, waardoor de kans op fouten toenam. Brouwers: "Daarbij hebben we, toeval of niet, de laatste tijd in Groningen en Drenthe veel kabelbreuken gehad door bouwwerkzaamheden. Dat is gewoon erg vervelend. En, ook daar moet ik eerlijk in zijn, mensen doen bij de aansluiting gewoon dingen fout ondanks een zeer eenvoudig stappenplan."


 


http://klachtenlijn-home.isniettebereiken.nl/


Dit is een stukje in het dagblad van het noorden, kijk daar voor meer reactie's.


 


Groetjes, Ferry

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Rob van Damme
Rob van Damme - Sep 22, 2024 om 23:14
Auto & vervoer

Dealhunter Lidl aanklagen

Ik heb een elektrische fiets besteld bij Dealhunter Lidl maar hij is niet geleverd en ik heb er voor betaald een bedrag van €99,95 en ik heb van hun de bevestiging gekregen dat hij betaald is maar geen leveringsdatum gekregen wanneer hij zou geleverd worden en ik wacht er nog steeds op en de Lidl benaderd maar die konden mij niet helpen en ze konden de bestelling niet achterhalen. Mijn vraag is ... Lees meer

Nick714
Nick714 - Sep 20, 2024 om 13:14
Computers & telefonie

Mag KPN spotify in rekening blijven brengen en niet opzeggen?

Destijds bij het afsluiten van mijn abonnement gratis Spotify erbij gekregen. Na verloop van tijd werd dit betaald, want het was geen onderdeel meer van het abonnement. Prima! Echter, bleek dat het abonnement er om de zoveel tijd uitlag en kwamen de reclames van een gratis abonement steeds weer voorbij. Uiteindelijk dit dus opgezegd en een direct abonnement gepakt bij spotify. Helaas bleek dat KPN ... Lees meer

Be
Benni - Sep 17, 2024 om 13:25
Huishouden & energie

Moet een winkel je ook helpen als de garantie verlopen is

Hallo,

Wij hebben een plisségordijn gekocht bij Kwantum. Die hield ons lang aan het lijntje wat betreft reparatie. Toen kwam de aap uit de mouw: de garantie was verlopen (met 3 maanden). Maar dat was nog niet alles. Toen we vroegen of er een (uiteraard betaalde) monteur kon komen, werd dit geweigerd. De monteur repareert "immers" enkel binnen de garantietermijn?

Wij vinden d ... Lees meer