po
door polleket Oct 18, 2011 om 00:00
Computers & telefonie

Strepen op de lexmark 4550

beste experts,

een vraagje over een printprobleem: mijn vader heeft een lexmark. Onlangs is hij verhuisd en sinds de verhuizing kan hij in zwart-wit niet meer goed printen, in kleur wel. Het probleem is dat er ongeveer om de regel (maar niet precies) een regel wegvalt. Hoewel hij net een nieuw cartridge had gekocht, dacht ik dat het probleem misschien daar in zat, maar na de aanschaf van wéér een nieuwe, blijkt er niets veranderd. Wat kan er tijdens de verhuizing eventueel gebeurd zijn waardoor het zwarte inktpatroon niet meer naar behoren zou werken? Of is er een ander probleem...?
Alvast weer mijn dank voor jullie reacties,

Poll van Driel

995 9 Rapporteer

aurora1
door aurora1 - Oct 18, 2011 om 02:39
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Dag polleket,

Heb je al in de gebruiksaanwijzing bij troubleshooten gekeken?
Kijk anders nog eens Klik hier...

vr.gr.

conny2
door conny2 - Oct 18, 2011 om 08:50
256 Antwoorden / 4 Vragen

Beste Polleket,

Meestal is het voldoende om de spuitopeningen met een zacht vochtig doekje te reinigen, dit staat ook bij de helppagina`s. Verder moet Uw vader regelmatig printen anders raken de cartridges opnieuw verstopt. Met de hand schoonmaken kost veel minder inkt dan de printkoppen reinigen d.m.v. de software.

link

freya
door freya - Oct 18, 2011 om 09:51
10999 Antwoorden / 1 Vragen

En in aanvulling op conny2, zelf maak ik de printkop altijd even schoon met een paar keer dubbelgevouwen stuk keukenrol dat is nat gemaakt met wasbenzine. Dat lost de inkt goed op en maakt de spuitmondjes weer vrij. En voor de duidelijkheid, gebruik géén andere oplosmiddelen dan wasbenzine, want die kunnen de spuitkop beschadigen.

Freya

edrick3
door edrick3 - Oct 18, 2011 om 12:48
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo polleket,

Is er ook een uitlijningspagina afgedrukt?
Voor info hierover: klik de link van aurora1 en klik op Cartridges uitlijnen.

Suc6

herbyatnl
door herbyatnl - Oct 18, 2011 om 17:49
18 Antwoorden / 1 Vragen

Lexmark heeft meer problemen met hun printkoppen, meestal word door de helpdesk als oplossing geboden om de firmware van de printer te updaten.
Als dit spaans klinkt is het misschien aan te raden dit te doen door een winkel of door lexmark zelf (ze geven namelijk 3 jaar fabrieksgarantie)
Sommige printkoppen zijn echt stuk, hiervoor kun je het beste contact opnemen met hun helpdesk, zij zullen dan in de meeste gevallen een aantal stappen doorlopen en meestal een nieuwe toesturen

po
door polleket - Oct 25, 2011 om 23:39
37 Antwoorden / 49 Vragen

Dank voor jullie reacties. Eén ding begrijp ik nog niet: als ik een nieuwe cartridge heb geïnstalleerd, dan kan de printkop toch niet het probleem zijn? Welke ander onderdeel in de printer kan er voor zorgen dat die afdrukken niet goed zijn? Ik heb de software opnieuw geïnstalleerd en naar updates gezocht.
Die machine is nauwelijks gebruikt, het gaat toch wel ver om 'm weg te gooien omdat die strepen niet weggaan.
Ik ga in elk geval de importeur mailen, maar sta open voor verdere suggesties.

P. van Driel

edrick3
door edrick3 - Oct 26, 2011 om 10:21
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@polleket,

Uitlijningspagina afgedrukt?

po
door polleket - Nov 28, 2011 om 22:44
37 Antwoorden / 49 Vragen

Beste experts,

naar nu blijkt, zit het probleem 'm heel ergens anders. Als ik op de computer naar de printversie van een document kijk, blijken de strepen daar al zichtbaar te zijn! Kan iemand me vertellen wat de oorzaak daarvan kan zijn?

Dank, Pol

freya
door freya - Nov 28, 2011 om 22:55
10999 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=polleket schreef op maandag 28 nov 2011, 22:44]Beste experts,

naar nu blijkt, zit het probleem 'm heel ergens anders. Als ik op de computer naar de printversie van een document kijk, blijken de strepen daar al zichtbaar te zijn! Kan iemand me vertellen wat de oorzaak daarvan kan zijn?

Dank, Pol
En als je vanuit een ander programma print, zie je dan ook op het afdrukvoorbeeld die strepen? Zo ja, dan lijkt me dat er iets mis is met de printersoftware. In dat geval alle software van de printer verwijderen en opnieuw installeren.
Eventueel eerst even kijken op de website van Lexmark of er een nieuwere versie beschikbaar is voor jouw type printer.

Freya