birdies
door birdies Sep 14, 2006 om 10:50
Computers & telefonie

Stukje selecteren van webpagina's

Sinds ik een nieuwe p.c. heb, lukt het me niet meer om een klein stukje tekst te selecteren van een webpagina. Zodra ik mijn linkermuisknop indruk om te gaan selecteren, worden meteen hele grote stukken tekst en/of foto's geselecteerd. Is er iemand die me kan vertellen hoe ik dit kan oplossen? Want dit is toch best vervelend.

2040 17 Rapporteer

sloterplas
door sloterplas - Sep 14, 2006 om 13:06
35 Antwoorden / 20 Vragen

Ik doe maar een gok,kijkt u eens via configuratiescherm - muis - in eigenschappen voor muis op de button knoppen Misschien staat daar iets niet aangevinkt ( u kunt b.v. voor met de rechterknop selecteren bij secondaire knop omwisselen aan vinken? ).Hoop voor u nog meerdere tips.Groetjes.

birdies
door birdies - Sep 14, 2006 om 16:42
6104 Antwoorden / 31 Vragen

Hoi,
Bedankt voor je tip, maar daar zit het probleem niet. Heb er bij word of outlook geen last van namelijk. Ook niet op iedere webpagina, maar wel op veel, helaas.

akkefiet
door akkefiet - Sep 14, 2006 om 16:59
1075 Antwoorden / 10 Vragen

Het zou kunnen dat dit gebeurd op webpagina's met Flash.
Probeer het hier eens uit op de Kassa site (geen Flashsite) , kan je hier wel gewoon copiieren ?

birdies
door birdies - Sep 14, 2006 om 17:11
6104 Antwoorden / 31 Vragen

Ja, op deze site kan ik wel gewoon kopiëren, dus het lijkt er op dat je de spijker op zijn kop slaat! Kan ik iets doen om op die 'flash'sites ook normaal te kunnen selecteren/kopiëren?

ba
door barentsz - Sep 14, 2006 om 17:13
10 Antwoorden / 3 Vragen

Probeer het programma Snippy hier mee kan je elk stukje tekst uitsnijden, door shift in te drukken word een rechthoekig stukje tekst uitgesneden, niet in gedrukt krijg je een uitsnijding volgens de lijn die je maakt met de muis. Laat Google zoeken naar Snippy

akkefiet
door akkefiet - Sep 14, 2006 om 17:27
1075 Antwoorden / 10 Vragen

Het was meer een wilde gis.
Mogelijk gaat het om (delen van) webpagina's die grafisch weergegeven worden, zoals in Flah gebruikelijk is, maar ook in gewone htmlpaginas kan dit voor komen.
Als dat zo is kan je die stukjes tekst wel kopieeren en opslaan in een grafisch/foto programma maar niet als tekst in een tekstverwerker.

birdies
door birdies - Sep 14, 2006 om 17:38
6104 Antwoorden / 31 Vragen

Ik probeerde vandaag om een klein stukje tekst uit het AD te selekteren/kopiëren, maar dat gaat dus niet. Hij selecteert dan meteen zo'n beetje de hele pagina. Maar daar is dus niets aan te doen, begrijp ik dat nou goed?

akkefiet
door akkefiet - Sep 14, 2006 om 17:47
1075 Antwoorden / 10 Vragen

Blijkbaar is er dan toch iets anders aan de hand!
AD.nl is gewoon html en ook gewoon tekst.
Ligt dus niet aan de webpagina.

Ik denk nog even door :)

akkefiet
door akkefiet - Sep 14, 2006 om 18:22
1075 Antwoorden / 10 Vragen

Probeer eens het volgende als de hele tekst wordt geselecteerd:
- Druk op ESC en probeer het nogmaals
- Houdt CTRL of SHIFT toets ingedrukt als linkermuisknop wordt gebruikt

birdies
door birdies - Sep 14, 2006 om 18:33
6104 Antwoorden / 31 Vragen

Al je tips geprobeerd, maar maakt niets uit. In de 10-12 jaar dat ik surf heb ik dit nog nooit meegemaakt. Is echt begonnen met deze p.c. Twee weken geleden nieuwe muis, ligt het ook niet aan, want bij de vorige muis had ik dit probleem ook. Er lijkt mij iets mis te zijn met windows??

akkefiet
door akkefiet - Sep 14, 2006 om 18:44
1075 Antwoorden / 10 Vragen

Probleem lijkt me dan eerder met instellingen in  Internet Explorer.
(andere programma's doen het goed toch)

Wie weet is er een ander ie hier meer van weet.

Probeer het anders ook eens met Mozilla Firefox browser. Is gratis te downloaden via www.mozilla.com
Kan zoiezo geen kwaad om die erbij te hebben (goeie browser)

birdies
door birdies - Sep 15, 2006 om 06:35
6104 Antwoorden / 31 Vragen

Akkefiet, bedankt voor de energie die je er in hebt gestopt. Had ook al bij IE instellingen gekeken, maar zie niets vreemds/verkeerds. Firefox download ik liever niet, ben tevreden met IE en daar zit volgens mij het probleem ook niet.

sloterplas
door sloterplas - Sep 15, 2006 om 12:02
35 Antwoorden / 20 Vragen

Hallo,Barentsz.Ik heb Uw tip over snippy opgepikt.Heel leuk en handig.Maar als ik 'n snip naderhand wil openen dan moet dat steeds via het venster Opene met en dan Windows viewer kiezen.Is dat normaal of kan ik dat veranderen ?? b.v erop klikken en dat het bestandje meteen wordt geopend zonder dat ik daarvoor een program moet kiezen.

birdies
door birdies - Sep 15, 2006 om 14:49
6104 Antwoorden / 31 Vragen

Jeroen, bedankt voor je reaktie en uitleg. Nu begrijp ik tenminste wat het probleem precies is en heb ik in ieder geval de bevestiging dat ik er verder geen energie in hoef te stoppen om te proberen het probleem op te lossen. Vreemd trouwens dat ik over dit probleem niets gelezen/gevonden heb. Bij het AD levert een driedubbele klik een selectie van 2 alinea's op, maar ja, altijd beter dan zo'n beetje de hele pagina. Hoop niet dat straks alle sites zo worden opgebouwd!

je
door jeroendk - Sep 15, 2006 om 14:49
1 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi Birdies

Het probleem zit hem denk ik in het feit dat meer en meer websites qua layout worden opgebouwd met behulp van CSS (Cascading Stylesheets). Dit veroorzaakt inderdaad problemen met tekstselectie. De site van het AD is er zo een.

Op sites waar je dit soort problemen met selecteren ondervindt kun je proberen een stukje tekst te selecteren dmv. dubbel- of zelfs driedubbelklikken met de muis.

Het werkt als volgt:
- dubbelklikken is een heel woord direkt selecteren.
- nog een dubbelklikken op een reeds geselecteerd woord voegt nog eens omliggende tekst aan de bestaande selectie toe.

Daarnaast kun je dus, mm meteen een hele tekst of alinea te selecteren, ook driedubbelklikken met de muis.

Om een hele tekst of alinea te selecteren is het ook mogelijk om SHIFT ingedrukt te houden en vervolgens met de muis 1 keer op een tekst te klikken.

Ik hoop dat dit je kwestie enigszins oplost.

Mvg
Jeroen

gerardk
door gerardk - Sep 15, 2006 om 15:59
175 Antwoorden / 8 Vragen

Kijk het volgende eens na, gevonden via Start, Help en ondersteuning, Uw computer aanpassen, Toetsenbord en muis

Het aantal muisklikken
wijzigen dat nodig is om een item te openen

  1. Open Mapopties in het Configuratiescherm.

    • Klik op Start en vervolgens op Configuratiescherm.

    • Klik op Vormgeving en thema's en vervolgens op
      Mapopties.

  2. Klik op het tabblad Algemeen onder Op items klikken op de
    gewenste optie.

Opmerkingen

  • Als u op Openen bij eenmaal klikken (selecteren bij aanwijzen) klikt,
    kunt u ook opgeven wanneer pictogramtitels moeten worden onderstreept.
  • Als u de huidige browserinstellingen voor het onderstrepen van koppelingen
    wilt controleren, opent u Internet-opties in het Configuratiescherm. U opent
    Internet-opties als volgt: klik op Start en klik achtereenvolgens op
    Configuratiescherm, Netwerk- en Internet-verbindingen en
    Internet-opties.
    Kijk
    op het tabblad Geavanceerd bij de instelling voor Koppelingen
    onderstrepen
    .

ap
door apartjes - Sep 15, 2006 om 16:26
3 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Sloterpas

Om snippy opnieuw op de taakbalk te krijgen, gewoon op het pictogram klikken op het bureaublad en oeps daar is hij weer.

Als tegelijkertijd de Shift toets ingedrukt wordt kunt U mooi vierkant of rechthoekig selecteren

gr. Apartje