ya
door yahman Feb 28, 2005 om 21:52
Computers & telefonie

Stuur of rumblepad????

hallo alemaal.

wie kan mij helpen met het volgende.

ik ben geen fanatieke gamer maar speel af en toe wel eens een race spel en met de pijltjes op het toetsenbord wil dat niet zo lukken.

nu overweeg ik een stuurtje te kopen omdat dat het meest overeen komt met een auto race spel, maar het neemt wel meer ruimte in beslag dan een ramblepad.

is een ramblepad een goede vervanger voor een stuurtje of kan ik toch maar beter een stuurtje kopen en wat is een beetje een goed merk.

welke ervaren gamer wil mij op weg helpen.

thanks and greetz

yahman

684 5 Rapporteer

freya
door freya - Mar 1, 2005 om 10:11
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo Yahman,

Zelf heb ik een Thrustmaster force feedback stuur (alweer 4 jaar oud) en werkt nog steeds perfect. (model formule 1 met ferrari logo en rubberen grip) Je zult dit model waarschijnlijk niet meer kunnen kopen anders zou ik zeggen koop dit model. Ik heb bij kennissen verschillende modellen geprobeerd, maar ze halen het niet bij deze. Laat de goedkoopste modellen links liggen en neem er één met pedalen voor het ultieme racegevoel.

suc6, Freya

vi
door viks - Mar 2, 2005 om 20:42
6 Antwoorden / 0 Vragen

ik ben een racegame fan zelf zo erg dat ik een kuipstoel met stuur en pendalen heb. als je een race game lekker wilt spelen is een stuur een must maar let op. kijk goed naar wat je wilt en of het stuur goed werkt. neem bv het stuur van microstof stuurt lekker maar maakt in gebruik veel bijgeluiden geen goede keuze dus.

veel race plezier

monkey
door monkey - Mar 2, 2005 om 21:09
52 Antwoorden / 1 Vragen

Yahman,

stuurtjes geven zowieso een meer realistisch effect dan alle andere op de markt te krijgen zaken. Ik zou wel even wat investeren als ik jou was, er zit een groot verschil in kwaliteit tussen bijvoorbeeld een Trust-stuur en een Microsoft/Logitech-stuur.

Let er ook op dat het 'prettig' in de hand ligt; veel stuurtjes hebben een soort anti-sliplaag om het stuurwiel heen, dat kan erg prettig zijn, die dingen zijn nogal sterk en zonder die anti-slip glijdt hij zo uit je handen.

Succes ermee!

Jeroen

ya
door yahman - Mar 2, 2005 om 21:16
10 Antwoorden / 7 Vragen

bedankt voor je reactie, ik ga sturen maar wel een goeie dure

ve
door veendam_1 - Oct 17, 2005 om 16:27
8 Antwoorden / 1 Vragen

vraag in de desbetreffende winkel of je hem e.v.t. kunt proberen