ta
door tanjalovesyou Dec 18, 2010 om 18:04
Computers & telefonie

T for telecom falliet, telefoon in reparatie wat moet ik doen

hallo,

Ik loop vandaag in ede om te kijken of mijn telefoon al terug is van reparatie, die ik tot mijn grote verbazing dat de t for telecom winkel weg is.
Deze is falliet, geen informatie over gehad dus.
Nou heb ik 3 weken mijn telefoon op laten sturen ( vor de 3de keer) voor reparatie, maar nu is deze nergens meer te vinden, KPN neemt de klanten over maar zij kunnen mij ook niet helpen.

Weten jullie nog iets wat ik zou kunnen doen?

Groeten Tanja

3451 10 Rapporteer

mahadma
door mahadma - Dec 18, 2010 om 23:31
11716 Antwoorden / 52 Vragen

Ik neem aan dat je een deugdelijk ontvangstbewijs hebt van je defecte telefoon.

Onderstaand een telefoonnummer van de service/reparatieafdeling en het adres (van de site geplukt)

"Bel met de Dynafix Customer Service afdeling: 0900-DYNAFIX (0900 - 3962349), € 0,45 per minuut. t for telecom Service Centrum Daelderweg 21 6361 HK Nuth"

Pleeg een telefoontje hoe en wat te handelen, immers, een t for telecom vestiging zal dit adres als reparatie adres gebruiken.

Succes.

birdies
door birdies - Dec 18, 2010 om 23:35
6104 Antwoorden / 31 Vragen

........Nou heb ik 3 weken mijn telefoon op laten sturen.......

Was wel zo netjes van T4T geweest als ze je hadden verteld dat ze al sinds juni 2010 failliet zijn verklaard. 3 weken geleden wisten ze echt wel dat het niet lang meer zou duren dat de tent dicht ging.

KPN heeft de winkels overgenomen, zij zullen dus ook de nog lopende zaken over moeten nemen.

mahadma
door mahadma - Dec 19, 2010 om 09:30
11716 Antwoorden / 52 Vragen

je schrijft: "KPN neemt de klanten over maar zij kunnen mij ook niet helpen."

Heb je daarmee al contact gehad? En zo ja, wat was het antwoord?

th
door thesandman - Dec 19, 2010 om 10:04
73 Antwoorden / 0 Vragen

T for Telecom is NIET failliet.

Deze zomer zijn er een flink aantal winkels verkocht aan KPN, een redelijk deel echter niet. T for Telecom bestaat dus nog steeds.

Misschien was Ede een franchise die failliet is gegaan?

T for Telecom bestaat dus nog steeds.

invalide
door invalide - Dec 19, 2010 om 10:13
787 Antwoorden / 5 Vragen

T for Telecom is dus voor een groot deel zelfstandige Franchise keten die dus per winkel failliet kunnen gaan.

Dus zodra de KPN open is daar vragen is vaak makkelijker.

birdies
door birdies - Dec 19, 2010 om 10:49
6104 Antwoorden / 31 Vragen

KPN neemt winkels t for telecom over - update

Door Wilbert de Vries, maandag 14 juni 2010 10:01, views: 30.274

Telecombedrijf KPN wil de winkels van winkelketen t for telecom overnemen. De winkels zijn nu nog in handen van Dexcom Retail, maar dit bedrijf wil van de winkels af. KPN zal de winkels ombouwen tot KPN-, Telfort- en Hi-winkels.

Het telecombedrijf wil met de voorgenomen overname zijn winkelnetwerk in Nederland verder uitbreiden. Door de overname krijgen ook Telfort en Hi landelijke dekking met hun winkelketens. In totaal gaat het om ruim vijftig winkels, zo heeft KPN maandag bekendgemaakt.

Telfort en Hi beschikken nu over respectievelijk 35 en 29 winkels. Als de overname door mededingingsautoriteit NMa wordt goedgekeurd, worden dat er respectievelijk 53 en 55. Het aantal KPN-winkels komt dan zeven stuks hoger uit op 105.

Volgens KPN past de uitbreiding 'in de strategie van KPN om dichter bij de klant te staan'. "Klanten hebben steeds meer behoefte aan persoonlijke service en advies op maat over telecom, internet en televisiediensten", verklaart de telco.

T for telecom heeft in totaal honderd winkels waar zo'n 380 mensen werken. Deze werknemers raken als gevolg van het afstoten van t for telecom door Dexcom Retail, dat ook eigenaar is van Dixons en Dynabyte, hun baan kwijt, bevestigt Erik Muller, woordvoerder van Dexcom, tegenover Tweakers.net. De eerste winkels zullen in augustus hun deuren sluiten. "We proberen de hele operatie nog dit jaar af te ronden.

Bron: tweakers.net

ja
door jaapje78 - Dec 22, 2010 om 15:15
30 Antwoorden / 0 Vragen

hoe kom je er eigenlijk bij dat de t for telecom in Ede failliet is? Hij staat niet in het solventieregister als faillissement, groningen en hogeveen wel.

Het register van de kvk geeft het volgende:
t for telecom B.V. 34095169 0095
Vendelstraat 7, 6711AM Ede Gld Nevenvestiging

Lijkt er dus op dat dit een eigen vestiging is aangezien deze ingeschreven staat als nevenvestiging. Informeren bij T for Telecom zelf dus wat er gebeurd is en dat je je telefoon terug wilt.

birdies
door birdies - Dec 22, 2010 om 17:25
6104 Antwoorden / 31 Vragen

.....hoe kom je er eigenlijk bij dat de t for telecom in Ede failliet is.....

topicstarter schreef: .......Ik loop vandaag in ede om te kijken of mijn telefoon al terug is van reparatie, die ik tot mijn grote verbazing dat de t for telecom winkel weg is.......

ja
door jaapje78 - Dec 23, 2010 om 11:14
30 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=birdies schreef op woensdag 22 dec 2010, 17:25].....hoe kom je er eigenlijk bij dat de t for telecom in Ede failliet is.....

topicstarter schreef: .......Ik loop vandaag in ede om te kijken of mijn telefoon al terug is van reparatie, die ik tot mijn grote verbazing dat de t for telecom winkel weg is.......

Wat dus niet betekend dat die failliet is. Weg kan ook zijn, leeg ivm verbouwing of verhuisd of iets anders. Alleen niet netjes dat je je klant het niet meld.
Verschil is namelijk even: als je de toko failliet zou zijn zou je je bij de curator moeten melden en in dit geval gewoon bij t for telecom Nederland die eigenaar van de zaak is.

birdies
door birdies - Dec 23, 2010 om 15:21
6104 Antwoorden / 31 Vragen

.....Weg kan ook zijn, leeg ivm verbouwing of verhuisd......

Nou, dat wordt dan altijd wel aangegeven.