ko
door kollenburg1 Dec 21, 2003 om 08:36
Computers & telefonie

T-mobile klachten

zijn er meer mensen die klachten hebben over het bereik van t-mobile en hun erg slechte servis, in ons gezin hebben we 3 abbonementen helaas van deze provider die er alles aan doet om de beste te lijken internationaal , de klachten die je hebt worden vaak niet serieus genomen en als je verteld dat de een of de andere kant van de lijn niet hoorbaar is dan is hun antwoord "dat is vreemd " mijn vraag is zijn er meerdere met deze klacht , en kun je op een of andere manier van deze dieven afkomen , want uiteindelijk zijn het toch dieven, peter

1055 8 Rapporteer

ne
door netbegonnen - Apr 16, 2004 om 12:21
2 Antwoorden / 0 Vragen

Heeft u al een postcode check laten uitvoeren in de plaats waar u woont, mb.t. de dekking.
Verder denk ik en dat zijn mijn ervaringen dat T-Mobile wel degelijk mee wil werken aan een oplossing voor uw probleem. Misschien kan uw plaatselijke T-Mobile dealer iets voor u betekenen

door 777bas777 - Apr 16, 2004 om 12:21
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ik zelf heb T-Mobile ook ervaren als een zeer onwillige telecom-aanbieder die niet wenst mee te werken aan een oplosing indien zij in de veronderstelling zijn dat ze gelijk hebben.

Binnenshuis heb ik totaal GEEN ontvangst maar T-Mobile wil totaal niets doen omdat volgens hun computerberekeningen ik wel ontvangst moet hebben. Maar in de praktijk is het dus niets.
Het prepaid-pakket willen ze niet terug nemen, het enige wat je aanbieden is dat ik een klachten brief kan schrijven.

Maar de oplossing is simpel : ga naar een wat kleinere telecom-zaak (niet van de grote ketens) en vraag of ze daar uw sim-lock kunnen verwijderen. Vervolgens kan u een prepaid-sim-kaart van een andere provider kopen die wel ontvangst heeft.
Een sim-lock verwijderen kost iets in de orde van 15-30 euro. Een nieuwe sim-kaart kost soms slechts 5 euro.

Normaal kan je simlock pas na 1 jaar verwijderd worden, maar met speciale software kan het direct al. Als T-Mobile niet wil mee werken aan een werkende oplossing dan zie ik het als mijn goed recht als consument om mij op deze manier een bruikbare telefoon te krijgen.
Legaal is hetniet, maar T-Mobile kan er niets tegen doen en het enigste manier om iets te kunnen doen tegen grote bedrijven die geheel onwillig zijn.

Ook de Megapool waar ik de het prepaid-pakket van T-Mobile kocht wenste geheel niet mee te werken en verschuilt zich achter alle kletspraatjes van T-Mobile. Megapool heeft dus ook weer een klacht minder.

ch
door cherrensa - Apr 16, 2004 om 12:21
2 Antwoorden / 7 Vragen

Volgens de postcodecheck zou ik met T-mobile goed bereik moet hebben op 6822 JX, maar dus niet! Zowel binnen als buiten op straat geen of heel erg slecht bereik.

ne
door netbegonnen - Apr 16, 2004 om 12:21
2 Antwoorden / 0 Vragen

Heeft u al een postcode check laten uitvoeren in de plaats waar u woont, mb.t. de dekking.
Verder denk ik en dat zijn mijn ervaringen dat T-Mobile wel degelijk mee wil werken aan een oplossing voor uw probleem. Misschien kan uw plaatselijke T-Mobile dealer iets voor u betekenen

webzapper
door webzapper - Apr 16, 2004 om 12:21
207 Antwoorden / 4 Vragen

Vroeger (in het BEN-tijdperk) waren de klachten over de bereikbaarheid legio. Mijn zoon heeft daarom een hele dure Nokia cadeau gekregen omdat zijn zus daar absoluut geen bereik mee had. Als he meer dan 5 kilometer boven A'dan kwam was het afgelopen. Volgens GSMWorld (http://www.gsmworld.com/cgi/imap_gsminfo.pl5?cou=nl&net=pr&frame=middle) is dat niet meer zo en hebben ze nu een goede dekking. Maar niet alle toestellen zijn even goed.

Omschrijf de klachten goed! Als je zegt dat de een of andere kant niet hoorbaar is, is dat een omschrijving waar men weinig mee kan. Dat kan een defecte microfoon of luidspreker zijn maar dat is hoogst onwaarschinlijk, Meestal is er geen verbinding en probeer te ontdekken wat daarvan de reden is! (bereik of in flatgebouw of onder zendmast of enz) Gebeurt het steeds op dezelfde plek of op dezelfde tijd? Is het aantoonbaar? Ga naar de winkel waar je het toestel kocht en vraag hun het op te lossen. Zij zijn aansprakelijk op de juiste werking! succes!

ch
door cherrensa - Apr 16, 2004 om 12:21
2 Antwoorden / 7 Vragen

Ik heb helaas dezelfde ervaring en me ook op deze site gemeld, misschien is het handig als gedupeerden zich samen melden, want ze zeggen niet voor niets: samen sta je sterker. Mail me anders maar op dupeTmobile@hotmail.com (anderen gedupeerden hebben zich ook al gemeld)

ka
door kaatje2 - Apr 16, 2004 om 12:21
6 Antwoorden / 1 Vragen

Als je een postcodecheck laat doen, kan T-mobile precies zien op hoeveel meter er van je huis een mast staat. EN als je dit binnen 8 dagen na aankoop meld, kan je misschien in aanmerking komen voor een retourprocedure. Dus T-mobile is helemaal geen dief, ze zijn dus gewoon in staat om dit op te lossen. Vergelijking: je koopt toch ook geen TV als je geen electriciteit hebt. Controleer dus voortaan eerst het bereik voordat je een produkt aanschaft!

ko
door kollenburg1 - Apr 16, 2004 om 12:21
1 Antwoorden / 1 Vragen

dat is nou echt een lul verhaal over de t.v. als je geen stroom hebt , nee de eerste maand ging het goed totdat de n.s. volgens t-mobile een bepaalde mast had geplaats zodat wij in eens geen bereik hadden , maar allemaal gelul
t-mobile wil geen kant op , dat ze maar eens in nederland orde op zaken stellen en dan pas reklame maken over t-mobile internationaal , wel dieven zijn het , neem dat maar van me aan