T Mobile schuift probleem naar klant
Op zondag 22 maart ben ik gebeld door een vreemd buitenlands nummer. Amerika stond erbij. Vreemde telefoontjes neem ik nooit op, ik blokkeer de nummers en wis ze (zodat ik ze niet per ongeluk bel).
Mijn telefoonrekening van T mobile was niet de normale 35 euro, maar was ineens 105 euro (drie keer zo hoog) Uit de specificatie bleek dat ik drie keer gebeld had naar dat Amerikaanse telefoonnummer, twee keer kort en 1 keer lang (66 minuten). Het telefoonnummer is 0013126266799.
Gebeld naar de klantenservice van T mobile en langs gegaan bij T mobile shop in Breda. Beide zeggen, dat ze er niks aan kunnen veranderen. De telefoon geeft aan, dat ermee is gebeld. Dus u moet de kosten gewoon betalen. Na aandringen kreeg ik toch nog 35 euro korting. Maar ze konden dit ook niet verklaren.
Ik zou toch wel weten als ik zo lang aan de telefoon zit met een persoon. Zijn er meer mensen met dit probleem bij T mobile?
Amerika stond erbij? Uw telefoon geeft aan uit elk land er gebeld wordt?
En die drie uitgaande telefoontjes waren ook op zondag 22 maart? U bent altijd alleen in huis?
Beste Tijger1,
Amerika stond erbij inderdaad. Meestal staat het vreemde land of de andere stad erbij. Dus ja, mijn telefoon geeft dat aan.
De drie uitgaande telefoontjes waren op zondag 22 maart in de avond, vlak achter elkaar. Ik ben niet alleen in huis, dus mijn familie heeft ook al bevestigd dat ik niet aan de telefoon was rond dat tijdstip.
Ik kan beamen wat Lilian5 zegt.
De meeste smartphones met nieuwe software geven aan welk land het is als het nummer niet als contact bekend is.
Misschien was uw familie dan wel aan de telefoon.
Dat het land wordt aangegeven is tegenwoordig standaard, in ieder geval in Android. En anders is het ook niet zo moeilijk te zien: het nummber begint met +1.
Topantwoord
U heeft meteen opgelegd ? Als u er met T-Mobile niet uitkomt dan is dit mogelijk van belang voor u: https://www.consuwijzer.nl/telefoon-internet-en-televisie/een-klacht-over-mijn-telecomaanbieder en deze: https://www.degeschillencommissie.nl/telecom/ Men zal bij T-Mobile moeten bewijzen dat u er mee heeft gebeld! Dat kunt u overoigens ook zelf op uw telefoon zien. Als het goed is kunt u zowel zien wie er gebeld heeft en wie door u is gebeld en dat kan men uiteraard bij de T-Mobile shop ook. Het is frappant dat u al € 35,00 retour kreeg en normaliter wordt dat niet zo maar gedaan. In ieder geval, meld dit bij consuwijzer.
Beste Heremietkreeft,
onbekende nummers weiger ik op te nemen. Ik druk ze weg, blokkeer ze en wis ze. Helaas in mijn belgeschiedenis dus niet terug te vinden. Bedankt voor je tips! Ga ermee verder aan de slag!
grtz. Lilian
T-mobile hoeft natuurlijk helemaal niet te "bewijzen" dat er met dat nummer is gebeld. Dat staat gewoon in hun log files.
En die € 35,00 is coulance.
Waarom neemt een nirmaal mens een telefoongesprek niet aan?
En dan ook nog blokkeren en wissen, want een onzin.
En wat als TS de telefoon had opgenomen en niet meteen had opgelegd @Heremietkreeft?
Raar om onbekende nummers niet op te nemen. Ieder nummer wat je wel opneemt was ooit ook onbekend.... En wat Tijger zegt: als die telefoon voor jou zo gevaarlijk is, gooi hem weg.
Maat over de gesprekshistorie: ga er maar gerust vanuit dat de CDR's van de provider kloppen. Dat is essentieel voor hun financiele cijfers. Als blijkt dat dat niet klopt hebben ze meerdere problemen. Uit ervaring kan ik zeggen dat het testen daarvan ca. 80% van de projecttijd vergt. Zonder kloppende cijfers kunnen ze deuren sluiten. De praktijk leert ook dat het uiteindelijk gebruikersfouten zijn.
@TIJGER1, u geeft zelf aan dat men het bij T-Mobile het wel zou kunnen bewijzen op basis van de log files bij hen.
@DIUMENGE, dat is uw insteek. Ik lees dat Ts niet met een VS nummer heeft gebeld.
@Heremietkreeft, wat? Ik stel gewoon een vraag, hoezo 'insteek'?
Dus nogmaals, wat als TS de telefoon had opgenomen en niet meteen had opgelegd?
U heeft meteen opgelegd?
Al had ze het gesprek een uur gaande gehouden, is er nog niets aan de hand. Als je wordt gebeld, kost het jou niets, behalve bij een collect call, maar dan wordt altijd gevraagd of je het gesprek accepteert.
Wat doen veel mensen tegenwoordig neurotisch bij onbekende nummers. Gewoon opnemen hoor, er gebeurt niets, de telefoon ontploft niet.
Android telefoon of iPhone? Op of voor 22 maart nieuwe apps geinstalleerd?
Beste Diumenge,
iPhone..
geen apps geïnstalleerd.
Oké, dan kan het dus ook niet in een malafide app gezocht worden.
"Uit de specificatie bleek.." maar wat stond er in het logboek van de telefoon zelf?
Update: "De telefoon geeft aan, dat ermee is gebeld." specificaties en logboek komen dus overeen?
Wellicht een ongemerkt broekzakgesprek. Als u een inkomend gesprek krijgt dat u niet aanneemt kunt u vrij eenvoudig terug bellen door op het ontvangen nummer te drukken als dit nog op het scherm staat.
Hoe dan ook al uw uitgaande en inkomende gesprekken worden geregistreerd en vormen de basis van uw factuur.
T mobile hoeft niet alleen "bewuste" gesprekken in rekening te brengen.
Er zijn mij geen Apps voor de Iphone bekent die door slleen maar in te bellen zonder op te nemen uw Iphone kunnen overnemen. Uitzondering als er reeds een foute app op uw telefoon staat. Ook dan blijft u aansprakelijk voor de belkosten.
Dit nummer wordt gebruikt door Zoom, waarschijnlijk heb je zoom op je telefoon in laten bellen op een zoom call.
Mijn vrouw had hetzelfde gelukking maar totaal 18 euro voor 10 minuten..
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Kwantum vloer
Hallo,
Enkele weken geleden een nieuwe vloer incl leggen bij Kwantum aangeschaft voor mijn nieuwe appartement ondanks dat de geadverteerde prijs niet helemaal overeen kwam met waar voor werd geadverteerd.
Er kwamen namelijk nog een boel extra kosten bij zoals twee ondervloeren, tape etc. Kwaliteit en garantie waren de magic woorden en anders zou het niet gelegd worden. Want zonde
...
Lees meer
Kan een bedrijf mij na 2,5 jaar nog een factuur sturen?
Beste mensen van "Vraag & Beantwoord",
Ik zit met het volgende probleem: begin van het jaar 2022 tm 6 april 2022 heb ik een verbouwing gehad thuis. Hierbij is onder andere de badkamer vernieuwd. Het probleem gaat over de douchecabine die ik daarvoor gekocht heb.
Op donderdag 12 september 2024 (dus zo'n 2 jaar en 5 maanden nadat mijn verbouwing voltooid was) ontving ik ee
...
Lees meer
(On)bereikbaarheid Postnl voor bezorgklachten
Waarom is Postnl onbereikbaar voor klachten van mensen met een visuele handicap?
Mijn alleenwonende zwager (68 jaar) is visueel gehandicapt en zeer slecht ter been. Hij heeft daarom geen internet of mobiel. Hij heeft klachtenover de bezorging van zijn post. Die kunnen alleen via een chatbox worden ingediend.
Wij proberen hem te helpen, door te vragen of Postnl heb kan bellen hierover, ma
...
Lees meer
Populair in Computers & Telefonie
Hallo, wie weet waar ik de Evergreen top 1000 kan downloaden? Bv hartelijk dank.
In het korte verleden deed ik dat via de Pirate Bay maar die is jammer genoeg niet meer te ontvangen. Lees meer
blokkade toetsenbord
Ik heb per ongeluk mijn toetsenbord geblokkeerd zodat ik geen tekst meer kan typen. Ik werk met die comp. met windows XP. Hoe kan ik die blokkade opheffen? De overige functies werken normaal. Bedankt. Lees meer
CD-R of DVD-R
Ik wil filmpjes en foto's vanaf de laptop opslaan op een schijf. Welke kan ik het beste nemen een CD-R of DVD-R? Of maakt het niet uit. Lees meer