du
door duintje1 Jan 12, 2005 om 18:46
Computers & telefonie

T-mobile verbindingsproblemen door GPRS

Ik heb een Samsung X600 bij een abonnement T-mobile 150.

Regelmatig gaat de telefoon niet over maar gelijk naar de voicemail.

Mijn vriend heeft een Siemens C55 bij een abonnement T-Mobile 150.

In het begin had alleen ik klachten, dan stonden er 3 of 4 meldingen op mijn voicemail. Op gegeven moment stond mijn vriend boos voor de deur dat ik mijn telefoon aan moest doen. Terwijl mijn toestel gewoon aanstond, belde mijn vriend naar mijn toestel maar het ging niet over. In Markelo op visite kreeg ik de mededeling op mijn scherm: beperkte service, terwijl mijn vriend volle ontvangst had. Ook thuis kreeg ik meeredere malen deze mededeling: ik kon niet bellen en niet gebeld worden. Ik woon 200 m. van de mast. Mijn vriend 100 meter en die heeft nu ook die problemen. Ik moest maar een nieuwe simkaart kopen, na klagen voor de helft van de prijs, de eerste kaart was nog niet eens een half jaar in gebruik. Ik moest maar bijgaan houden wanneer de klachten zich voordeden en melden. Mijn vriend heeft nu ook dezelfde problemen en 3 van zijn collega's ook. Hij belde ook naar de klantenservice van T-Mobile en kreeg te horen dat hij de enige was met deze klachten. Toen hij over mij vertelde en mijn gegevens meedeelde gaf de medewerkster toe dat er inderdaad meer mensen met deze problemen kampen. Hij kreeg allerlei codes die hij moest invoeren om de klachten op te heffen. Natuurlijk hielp dit niets.

Als oplossing draagt T-Mobile nu aan dat wij onze toestellen weggooien en op een rommelmarkt maar een oud toestel moeten kopen, zonder GPRS.

Wij willen of van het abonnement af óf een nieuw toestel van T-Mobile krijgen, je mag toch verwachten dat de telefoons werken die je krijgt bij een abonnement van hen?

Ook willen wij graag weten of er meerdere mensen zijn die hetzelfde meemaken met T-Mobile, zodat we als klanten eisen dat ze nu eens gaan uitzoeken waar het mankement nu zit, momenteel doen ze dat niet want dat kost veel tijd en geld.

Wij zijn benieuwd.

604 6 Rapporteer

btalman
door btalman - Jan 12, 2005 om 19:25
280 Antwoorden / 0 Vragen

Kwa juridisch gebeuren hoop ik op onze 'expert' encarta, maar het
technische gebeuren neem ik graag voor mijn rekening. De software bij
een aantal telefoons, siemens, maar ook nokia, zit vol fouten waardoor
de telefoon niet overgaat, direct op voicemail springt, spooksmsjes
genereert enzovoorts. Deze software, firmware genaamd, wordt
voortdurend door fabrikanten bijgewerkt en bij een servicecentrum van
de producent, meestal kosteloos, geupgrade worden. Het idee hierachter
is dat je zo snel mogelijk je mobieltje op de markt moet brengen om de
concurrent voor te zijn die ook een nieuw model heeft. Hierdoor is het
product niet 'af' en moeten er dus allerlei fixes komen die in de
nieuwe firmware zitten. Veel producenten van bijvoorbeeld dvdspelers
doen dit ook, je koopt een dvdspeler die het half doet, gaat terug naar
de winkel en krijgt het advies een update te downloaden en te
installeren, halve producten dus. De codes die jullie moesten invoeren
waren codes om de antenne meer stroom te geven=betere ontvangst en
geluidskwaliteit. Hiermee blijft de fout in essentie  bestaan en
raakt je accu ook nog eens sneller op. Helaas, alles draait om winst en
dus voor de concurrent een mobieltje op de markt brengen dat net iets
meer kan dan de vorige, met alle fouten in de software en gevolgen van
dien. Ik ben benieuwd of u het toestel rechtstreeks bij t-mobile heeft
gekocht of bij een telefoonzaak, als U bij een winkel een abonnement
heeft afgesloten in combinatie met een toestel wordt het toestel door
de winkel geleverd en moet U namelijk naar de telefoonwinkel terug want
het toestel valt dan niet onder de verantwoordelijkheid van t-mobile,
Succes

Bram

btalman
door btalman - Jan 12, 2005 om 19:26
280 Antwoorden / 0 Vragen

Ben ik nog een keer, het excuus dat de problemen door gprs worden
veroorzaakt is natuurlijk onzin, gprs is een totaal andere standaard
dan de 'normale' telefonie.

bu
door bunkerdorp - Jan 12, 2005 om 20:20
3 Antwoorden / 4 Vragen

Ik heb dus dit probleem ook. T- Mobile adviseerde mij om eerst de volgende code in te voeren in mijn toestel.##002#  waarna ik weer een andere code moest invoeren te weten **61*+31624mijn nul 6 nummer *11*30#. Het eerste code nummer was om een e.v.t instelling weg te halen en de tweede code is om de voicemail tijd op 30 seconden te zetten. Tevens moest ik mijn gprs uit zetten en zou het probleem zijn verholpen. Maar uiteraardt werkt dit niet want het bovenstaande probleem bleef aanwezig. Ik weer bellen met T-Mobile en kreeg het zelfde advies om maar een toestel te zoeken waar geen GPRS op zat. Dit is natuurlijk wel aardig van hun maar dit toestel zou toch gewoon moeten werken. Elke keer naar de voicemail bellen kost geld waar T-Mobile wijzer van wordt.  Ik vroeg of zij een onderzoek wilden houden over dit probleem en kreeg als antwoord dat dit een langdurig onderzoek zou worden en waar ik aan mee moest helpen. Ook de kosten van dit onderzoek zou hoog uitvallen. Ik denk dat de snelste oplossing is om te stoppen met T-Mobile en een andere provider te nemen. Met vriendelijke groet. André

markie024
door markie024 - Jan 18, 2005 om 23:07
25 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi,

Niet bellen door GPRS ,,,,,, dat is onzin. Dat heeft totaal niets met elkaar te maken! Met het verhaal dat het aan de filmware/software ligt lijkt me ook sterk. Zou natuurlijk altijd een keer kunnen, maar niet bij zoveel mensen, en bovendien zeg je dat ze allemaal een ander toestel hebben. Alle toestellen die verkocht worden zijn in goede staat, echter kunnen er soms, soms een beetje veel, software fouten in zitten, zoals verkeerde spelling, problemen met het sms woordenboek enz.

Werk zelf in een telecom winkel, en veel van deze klachten krijg ik bij Telfort! Meestal bij klanten die hun gsm 24 uur per dag aan laten staan. Als je in de ochtende de gsm 10 sec uitzet, en daarna aan, dan zijn deze klachten meestal verholpen. Wat ook vaak helpt, is je voicemail helemaal uit zetten. (dit moet je wel via de klantenservice doen).

Als dit allemaal niks helpt, dan zou ik terug gaan naar de winkel waar je je gsm+abo hebt gekocht. Miischien willen zij je abonnement afkopen, indien je een ander netwerk aansluit zonder toestel, zodat zij de bonus kunnen gebruiken voor de afkoop bij T-Mobile .....

Suc6

co
door conejo_1 - Feb 3, 2005 om 21:53
2 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb het zelfde probleem met t-mobile en mij is dus nooit iets verteld over dat het met GPRS te maken kan hebben. En heb ook nooit codes gehad. Mij werd eerst gratis een nieuwe sim kaart toegezonden en dat heeft dus niet gewerk en ik heb hem ook al in andere niet GPRS toestel gedaan en mijn GPRS staat standaart uit en nog hetzelfde probleem. Ik heb al met ze gemaild en het enege wat ze mij kunnen aanbieden is dat ik gratis mijn abo mag laten overnemen door iemand anders, maar niemand wil dat natuurlijk i.v.m het slechte berijk. Mij werd ook mede gedeelt dat het komt door bettonne muren en hoge gebouwen, ik woon midden in het wikel centrum en de hoogste gebouwen zijn de 2 kerken. En zelfs buiten in de winkel straat heb ik geen berijk en het wordt alleen maar erger. eerst was het af er niet toen af en toe en nu bijna altijd. Het het is niet alleen in mijn woonplaats (barneveld) maar ook in wageningen, den haag, heteren,ede, zoetemeer en pijnacker waar ik r last van heb, dus zeg maar overal waar ik kom. En als het aan betonne muren of hoge gebouwen licht moeten alle providers er last mee hebben en telfort, kpn, vodafoon, orage hebben nergens last van. Heb net naar t-mobile nog een vraag hier over gestuurt en of er meer mensen zijn met dit probleem. Kijken wat ze hier op zeggen. Ik heb ook nog op het aanbod van ze dat iemand mijn abo gratis over kan nemen een tegen aanbod gedaan of ik dan niet mijn belbundel kan verlagen gratis, maar dit was niet mogelijk. Ik hou namelijk door dit probleem ruim 100 belminuten over per maand en dat vind ik een beetje zonden van het geld.

Zoals ik hier nu zo lees zijn er meer mensen met dit probleem en licht het duidelijk aan t-mobile en niet aan telefoons, simkaarten, betonnen muren en hoge gebouwen. En naar mijn menig moet t-mobile hier een oplossing voor geven. Misschien dat als we zo veel mogelijk klachten verzamelen en die allemaal tegelijk naar t-mobile sturen of het via een consumenten programa spelen er een oplossing komt. Want ik wordt er echt af en toe gek van, net ook weer bel ik met iemand en valt mijn telefoon uit met de mededeling geen surves. Hoop dat we een oplossing kunnen vinden.

co
door conejo_1 - Feb 3, 2005 om 21:55
2 Antwoorden / 0 Vragen

Hier ik nog een keer, dat het aan de software van je telefoon zou liggen is ook onzin want mijn software is geupdate en heeft geen enkel infloet gehad hier op.