je
door jerry1987 Sep 8, 2010 om 12:39
Computers & telefonie

T-mobile wat nu??

Sind 15 Juli woon ik op mijn zelf en heb ik in mijn eigen huis geen bereik tenzij ik voor het raam ga staan.

nu wil ik hierdoor mijn contract ontbinden zodat ik het bij bijv een kpn of een Hi kan proberen aangezien deze beter bereik hebben.

laatst 31 augustus 2010 heb ik de volgende mail gestuurd naar t-mobile:

Geachte heer/mevrouw,

Tot mijn spijt heb ik moeten concluderen dat u ondanks diverse toezeggingen van uw kant ik nog steeds Zeer Slecht telefonisch bereikbaar ben en mijn 3g verbinding niet goed tot stand kan komen in mijn eigen huis. U heeft middels diverse correspondentie aangegeven dat dit opgelost zou moeten zijn ook heb ik hier een compenstatie van 2 maanden geen internetkosten voor gekregen.

Ik wil u er met klem op wijzen dat ik met u een overeenkomst ben aangegaan voor 2048/384 kbps en u verplicht bent zich te houden aan deze contractueel vastgelegde snelheid van de verbinding. De reden dat dit tot op heden niet heeft kunnen gebeuren is voor mij niet relevant. Tot op heden ben ik uitermate coulant omgegaan met uw wanprestatie. Naast het feit dat u niet de contractueel vastgelegde snelheid en telefonische bereikbaarheid levert gaat de stabiliteit van de verbinding met sprongen achteruit. Ik moet u nu daarom helaas officieel in gebreke stellen.

Ik ga er vanuit dat de contractueel vastgelegde snelheid en telefonische bereikbaarheid in huis zoals ook door u is aangegeven, uiterlijk op 15 september 2010 een feit zal zijn. Tevens ga ik er vanuit dat de verbinding op laatstgenoemde datum stabiel zal zijn zonder uitval en zonder fluctuaties. Zo niet dan beschouw ik het contract als ontbonden wegens wanprestatie. De automatische incasso zal dan door mij worden stopgezet omdat u niet aan uw contractuele verplichtingen voldoet.

Graag ontvang ik vóór 15 September 2010 van u een schriftelijke reactie op bovenstaande. Bij uitblijven van een schriftelijke reactie betekent dit dat zich kunt vinden in bovenstaande.

Met vriendelijke groeten

Jerry meyer

Naar aanleiding van mijn mail is er een call aangemaakt voor mijn probleem.
vandaag 8-9-2010 heb ik een status navraag gedaan en werd mij verteld dat mij call in behandeling is verder konden ze mij niets vertellen.
Vervolgens werd mij ook verteld dat er in week 40 pas naar mij gecommuniceerd zou worden.

Wat is het slimste dat ik nu doe ??
ik hoop op een spoedig antwoord.

1155 6 Rapporteer

ve
door verwijderd - Sep 12, 2010 om 14:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

jerry1987

Vorig jaar heeft een rechter in Amsterdam uitgesproken dat een provider (i.d.g. Tele 2) binnen 5 werkdagen het probleem moet oplossen. Lukt dat niet, dan is de provider in gebreke en kun de de overeenkomst per direkt eenzijdig beëindigen.

Sukses en met vriendelijke groet, ReadAC.

ve
door verwijderd - Sep 12, 2010 om 15:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

Koop nieuwe dubbele ramen en dan geen HR++ want die isoleren ook je telefoon!

Vele nieuwe woningen hebben buiten perfect en binnen geen bereik en T Mobile is gevoeliger voor goede isolatie dan Vodafone en KPN.
Dus voor je een huis gaat huren of kopen, test eerst de ontvangst!

ve
door verwijderd - Sep 12, 2010 om 18:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb een blackberry bold 9700 en heb ook al een hele tijd problemen met T-mobile. Slecht of geen 3G, niet of dagen, zelfs weken later, aankomen van sms-berichten en het telefonisch niet bereikbaar zijn of zelf niet kunnen bellen. Ik heb eerst een paar keer gebeld met de klantenservice, daarna ben ik overgegaan op e-mailen en inmiddels heb ik een aangetekende klachtenbrief verzonden gewoon via de post. Hieronder staan de mails en de reacties erop en ook heb ik de klachtenbrief toegevoegd. Ik wacht nu op een reactie van T-mobile.

-----Oorspronkelijk bericht-----
Geachte heer/mevrouw,
Naar aanleiding van de vele klachten die ik in de afgelopen maanden heb ingediend bij t-mobile over met name het slechte bereik van 3G, het wegvallen van telefoongesprekken, het telefonisch niet bereikbaar zijn en het dagen later aankomen van sms-berichten, ben ik het nu echt zat.
Ik heb eerst het klachtenformulier via internet ingevuld en naar aanleiding van deze klacht heb ik 2 maanden gratis internet gekregen. Dit staat totaal niet in verhouding tot de problemen die ik heb met het netwerk en daarnaast zijn mijn problemen nog helemaal niet opgelost. Op vrijdag 30 juli 2010 heb ik hierover contakt gehad met Serdar van de klantenservice en hij zou het doorgeven aan de technische afdeling. Deze zouden mij hierover terugbellen, wat overigens niet is gebeurd! De kruistest met een andere telefoon en het gebruik van een andere simkaart heb ik ook al allemaal uitgeprobeerd maar ook dit helpt niet. Daarom besloot ik om op 12 augustus 2010 zelf nog even met de klantenservice te bellen. Tot 3 keer toe kreeg ik te horen dat er een wachttijd van meer dan 10 minuten was, maar omdat ik toch echt iemand moest spreken heb ik dit de 4e keer dan maar even afgewacht. Toen ik eindelijk een medewerker aan de telefoon kreeg, besloot deze medewerker doodleuk om op te hangen. Ik heb toen maar even gewacht omdat ik verwachte dat de medewerker wel het fatsoen zou hebben om mij terug te bellen maar dit gebeurde niet. Toen heb ik zelf weer teruggebeld en na 10 minuten kreeg ik Christine Bos aan de telefoon. Zij wist mij te vertellen dat de problemen volgens de technische dienst nu opgelost moeten zijn, maar dat is dus niet het geval. Nu gaat Christine het probleem nogmaals voorleggen aan de technische dienst, maar ik heb hier gewoon geen vertrouwen meer in. Ik ben al meer dan 8 jaar klant bij T-mobile en dat was ik altijd met veel plezier, maar ik heb het nu helemaal gehad. Dit schrijven kunt u beschouwen als een ingebrekestelling. Ik ga van 17 t/m 31 augustus op vakantie en dit is dan ook de redelijke termijn die ik T-mobile geef om mijn netwerkproblemen op te lossen. Ik betaal bijna 100 euro per maand aan abonnementskosten, dan mag ik toch wel verwachten dat ik gewoon goed gebruik kan maken van de diensten die jullie aanbieden.
Als ik terug ben van vakantie en de problemen zijn dus op 31 augustus 2010 nog niet opgelost, maak ik gebruik van het Nederlands recht en wil ik de overeenkomst tussen mij en T-mobile ontbinden. Deze mail is dus een aanmaning om alsnog de overeengekomen prestatie te verrichten. Dat wil zeggen dat ik goed gebruik kan maken van bellen, smsen en 3G internet. De redelijke termijn die ik jullie geef is tot 31 Augustus 2010, wanneer ik terugkom van vakantie en de problemen zijn nog steeds niet opgelost, acht ik T-mobile in verzuim en wil ik per direct de overeenkomst ontbinden.

Op 14 augustus 2010 13:14 schreef het volgende:
Geachte heer
Ik bedank u voor uw e-mailbericht en geef hierop graag de volgende reactie.
U geeft aan ontevreden te zijn over de uw netwerkbereik en over de manier zoals T-Mobile met u omgaat. Ik betreur dit ten zeerste en hoop dat dit beelt spoedig omslaat. Ook kan ik u mede delen dat mijn collega (Christine Bos) het probleem inderdaad nogmaals aan de technische dienst heeft voorgelegd. Zodra het probleem is onderzocht zult u hiervan op de hoogte worden gesteld. Indien dit binnen uw vakantieperiode valt, zal u van ons een sms ontvangen.
Ik vertrouw erop u hiermee naar uiterste tevredenheid te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,
Ralf de Jong
T-Mobile Klantenservice BV
-----Oorspronkelijk bericht-----
Geachte heer/mevrouw,
Inmiddels ben ik 2 dagen terug in Nederland en de problemen zijn nog steeds niet opgelost. Ik heb ook nog geen antwoord ontvangen van de technische dienst, waar ik weer stevig van baal, omdat ik overal zelf achteraan moet gaan. Ik heb zojuist contakt gehad met Maria Elias van de klantenservice, maar zoals ik al wist kon zij mij niet verder helpen. Jullie eerstelijns callcenteragents zijn allemaal even aardig en even behulpzaam, maar klanten met echte problemen kunnen ze niet helpen omdat ze niet mogen doorverbinden met een leidinggevende of de technische dienst. Dit vind ik ronduit belachelijk. Op deze manier vind ik dat T-mobile een spelletje met me speelt en ik voel me niet serieus genomen.
Zoals ik al aangaf in mijn eerdere e-mailbericht ben ik er helemaal klaar mee. Ik heb een ingebrekestelling verstuurd op 13 augustus 2010 en heb T-mobile een redelijke termijn gegeven van bijna 3 weken om mijn problemen op te lossen. Dit is duidelijk niet gebeurd en ik heb niet eens een antwoord gekregen van de technische dienst! Bij deze wil ik onze overeenkomst dan ook met onmiddelijke ingang ontbinden. Ik verwacht hierop een bevestigingsmail of brief van T-mobile om de ontbinding te bevestigen. Als dit uitblijft stap ik naar de rechter want ik ben het inmiddels helemaal zat. Bij een antwoord op deze mail wil ik een duidelijk antwoord op het ontbinden van de overeenkomst, ik hoef niet meer te horen hoe spijtig jullie het vinden dat ik geen vertrouwen meer heb in T-mobile en dat jullie hopen dat dit weer hersteld kan worden.

-----Original Message-----
From: info@t-mobile.nl
Date: Thu, 2 Sep 2010 14:58:41

Subject: Re: ingebrekestelling, overeenkomst ontbinden
Geachte heer
Ik bedank u voor uw e-mailbericht en geef hierop graag de volgende reactie.
U geeft aan het contract te willen ontbinden. Ik kan u aanraden eerst het onderzoek af te wachten dat nog steeds loopt. Ik begrijp dat dit een vervelende situatie is, maar om verdere stappen te kunnen ondernemen, zal het onderzoek eerst afgerond moeten zijn. Zodra dit voltooid is, wordt er contact met u opgenomen.
Ik vertrouw erop u hiermee naar uiterste tevredenheid te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,
Ralf de Jong
T-Mobile Klantenservice BV
-----Oorspronkelijk bericht-----
Geachte heer de Jong,
Hoelang duurt zo'n onderzoek dan wel niet? Inmiddels zijn al bijna 3 weken verstreken zonder dat ik iets heb vernomen van de technische dienst! Ik was 2 weken op vakantie in Egypte en daar heb ik prima bereik gehad de hele vakantie. Sinds ik weer terug ben in Nederland blijkt dat er niets veranderd is. Binnen welke termijn kan ik een antwoord verwachten van de technische dienst?

-----Original Message-----
From: info@t-mobile.nl
Date: Thu, 2 Sep 2010 17:37:29
Subject: Re: ingebrekestelling, overeenkomst ontbinden
Geachte heer
Ik bedank u voor uw e-mailbericht en geef hierop graag de volgende reactie.
De levertijd zal maximaal 15 kalenderdagen bedragen.
Ik vertrouw erop u hiermee naar uiterste tevredenheid te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,
Ralf de Jong
T-Mobile Klantenservice BV
----Oorspronkelijk bericht-----
Geachte heer de Jong,
Dit is echt niet te geloven! Ik stuur u een aantal uren geleden een mail waarin ik uitleg dat het inmiddels al bijna 3 weken geleden is dat ik het probleem voor de zoveelste keer heb gemeld. De 15 dagen waar u het over heeft zijn dus inmiddels al verstreken en ik had het antwoord dus al moeten krijgen van de technische dienst. Bij wie moet ik zijn om de overeenkomst te ontbinden? Want zowel met de technische dienst als met u kom ik geen steek verder. Mijn excuses voor het geirriteerde taalgebruik, maar ik ben het echt spuugzat en ben helemaal klaar met T-mobile!

-----Original Message-----
From: info@t-mobile.nl
Date: Fri, 3 Sep 2010 08:41:40
Subject: Re: ingebrekestelling, overeenkomst ontbinden
Beste meneer
Helaas kan ik u niet van een ander antwoord voorzien dan mijn collega's. Als de technische dienst concludeert dat u inderdaad een slechte dekking heeft, is er vaak wel een mogelijkheid tot ontbinding van het contract. U zult daarom de uitkomst van hun onderzoek af moeten wachten. Hou er rekening mee dat bij een eventuele ontbinding van het contract uw iPhone retour dient te komen.
Ik vertrouw erop u hiermee naar tevredenheid te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,
T-Mobile Klantenservice BV
Chester Wolvekamp
-----Oorspronkelijk bericht-----
Geachte heer/mevrouw,
Ten eerste heb ik geen iphone, maar een blackberry 9700. Ten tweede lever ik deze met alle plezier in, als mijn contrakt maar wordt ontbonden. Ten derde geeft u aan dat u mij niet van een ander antwoord kunt voorzien dan uw collega's, maar leg mij dan eens uit waarom de technische dienst mij nog niet heeft gebeld, terwijl de termijn waarbinnen zij bellen maximaal 15 kalenderdagen is? De klacht is namelijk op 12 augustus voor de zoveelste keer aan hen gemeld. En ten vierde hoop ik voor T-mobile niet dat jullie met alle klanten zo omgaan zoals jullie met mij doen want dan houden jullie geen klant meer over. Dat ik slecht bereik heb vind ik vervelend, heel vervelend zelfs, maar de manier waarop met mijn klachten wordt omgegaan en de manier waarop ik word behandeld vind ik inmiddels nog veel erger!

datum3 september 2010 11:12
onderwerpRe: ingebrekestelling, overeenkomst ontbinden
verzonden doort-mobile.nl
Beste heer
Ik dank u voor uw e-mailbericht en geef hierop graag de volgende reactie.
Een medewerker van T-Mobile neemt hierover contact met u op. Houdt u alstublieft rekening met een wat langere verwerkingstijd.
Ik vertrouw erop u hiermee naar uiterste tevredenheid te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,
T-Mobile Klantenservice BV
Ramona Starke

DE KLACHTENBRIEF:

Geachte heer/mevrouw,
Bij deze wil ik een klacht indienen over mijn bereik bij T-mobile en over de manier waarop met mij wordt omgegaan door de Technische dienst en de medewerkers van de Klantenservice. Ik raad u aan eerst de e-mails te lezen, zodat u precies weet waar het over gaat. Deze e-mails heb ik bijgevoegd als bijlage, waarbij de dikgedrukte mails de antwoorden van de klantenservice zijn. De mails staan in chronologische volgorde.
Om een lang verhaal kort te maken, wordt ik inmiddels al maanden door T-mobile aan het lijntje gehouden omtrent mijn klachten over de problemen die ik heb met bellen en gebeld worden, sms’en en het gebruik van 3G internet. Ik heb meerdere malen telefonisch contact gehad zoals u kunt nakijken in uw systeem en tevens heb ik meerdere malen contact gehad via de e-mail.
Ik heb geen zin en geen tijd meer om het hele verhaal weer opnieuw uit te leggen, daarvoor kunt u het systeem nakijken en de mails lezen. Het komt erop neer dat ik het helemaal heb gehad met T-Mobile en dat ik de overeenkomst wil ontbinden. Zoals u kunt zien heb ik dit al aangekaart in de e-mails, maar daar wordt gewoon overheen gepraat in de antwoorden van de klantenservice. Inmiddels ben ik op het punt beland dat ik het erger vind hoe er met mijn klachten wordt omgegaan en hoe ik word behandeld dan het slechte bereik dat ik heb. Dat ik slecht bereik heb vind ik heel vervelend, maar dat kan gebeuren. Maar dat ik vervolgens al maanden aan het lijntje word gehouden door T-Mobile en dat ik gewoon maar geen antwoord op mijn vragen krijg vind ik veel erger. De technische dienst die mij al 2 x zou bellen, heb ik nog nooit gesproken, omdat ze me gewoon niet bellen. Inmiddels heb ik al contact gehad over het probleem met Serdar, Christine Bos, Ramona Starke, Chester Wolvekamp, Ralf de Jong, Maria Elias en nog een aantal collega’s waarvan ik de namen niet heb genoteerd. Ik ben geen clown en hier trek ik de streep, want de 1e lijns klantenservicemedewerkers helpen me geen steek verder, simpelweg omdat ze het ook niet weten. Ik wacht het antwoord op deze brief nog even af, maar als dit antwoord uitblijft ga ik gewoon over tot stornering van het abonnementsgeld en geef ik een blokkade op aan de bank, zodat T-Mobile geen geld meer kan innen van mijn rekening. Ik ben inmiddels meer dan 8 jaar klant bij T-Mobile en ik heb altijd netjes betaald, maar nu is het echt afgelopen. Ik wil dat mijn overeenkomst per direct wordt ontbonden. Zoals uit de e-mails blijkt heb ik al eerder een ingebrekestelling etc. verstuurd. Ik ben bereid om dit voor de rechter te laten komen, want blijkbaar is dat de enige oplossing. Verder ben ik bereid de publiciteit op te zoeken, door mijn verhaal te doen in kranten, tijdschriften en tv-programma’s als kassa en de consumentenbond. Bij het lezen van de e-mails begrijpt u hopelijk waar mijn woede vandaan komt. Dit is dus de laatste kans voor T-Mobile om onze overeenkomst met wederzijds goedvinden te ontbinden, zonder dat dit verdere stappen van mijn kant teweeg brengt. In uw antwoord verwacht ik geen excuses, want daarvoor is het te laat. Tevens wil ik niet langer aan het lijntje gehouden worden, door een antwoord in de trant van: ‘De technische dienst is nog bezig met het onderzoek’. Ik wil dus een duidelijk antwoord op het per direct ontbinden van de overeenkomst.

ve
door verwijderd - Sep 12, 2010 om 18:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als je buiten wel goed bereik hebt zit het in jou huis dus kun je niet voortijdig ontbinden zonder kosten.

Dus mijn verhaal van normaal dubbel glas kopen is niet goedkoopste maar zo is het nu eenmaal.

Alleen als buiten ook matig of geen bereik is kun je Ontbinden overeenkomst.

Dit is helaas een veel voorkomend probleem in onze steeds beter geïsoleerde
woningen.
Een alternatief is soms een extra antenne, dit is meestal een draad antenne dus GSM met snoertje.
Ik gebruik dit om ook op het midden van IJsselmeer nog ontvangst te hebben, dus zelfs waar geen enkele antenne stond krijg ik nog verbinding.
Deze tip van oude gek die hier vroeger actief was geleerd.

ve
door verwijderd - Sep 12, 2010 om 20:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

En daarmee is het officieel.
-Klik-

ve
door verwijderd - Sep 12, 2010 om 20:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

invalide schreef op zondag 12 sep 2010, 18:22:
Een alternatief is soms een extra antenne, dit is meestal een draad antenne dus GSM met snoertje.
Ik gebruik dit om ook op het midden van IJsselmeer nog ontvangst te hebben, dus zelfs waar geen enkele antenne stond krijg ik nog verbinding.
Deze tip van oude gek die hier vroeger actief was geleerd.

Bestaat dat voor een GSM-toestel? [edit redactie - off-topic]