eclipse
door eclipse Jan 16, 2016 om 13:56
Computers & telefonie

Taakbalk

Hoi, sinds  gisteren wilt  mijn takbalk NIET meer verbergen, alles al zo `n beetje nagekeken aan icoontjes en rechtermuiskliks  e.d
hij staat op verbergen, er is niets bijgekomen/afgegaan  ? win 10 pro 64 b

8589 8 Rapporteer

akkerdistel
door akkerdistel - Jan 16, 2016 om 15:08
1790 Antwoorden / 3 Vragen

1. Via taakbeheer explorer.exe sluiten.
2. Via taakbeheer nieuw taak uitvoeren; explorer.exe.

eclipse
door eclipse Jan 16, 2016 om 15:22
1561 Antwoorden / 370 Vragen

@ akkerdistel, het werkt niet , ken alles sluiten maar dan nog  blijft ie staan, alleen als ik opnieuw opstart is deze even weg..

Topantwoord

marita567
door marita567 - Jan 16, 2016 om 18:49
1576 Antwoorden / 17 Vragen
eclipse
door eclipse Jan 16, 2016 om 18:56
1561 Antwoorden / 370 Vragen

Hallo marita, ik heb sys herstel gedaan ... werktte niet wel herstel maar de taakbalk blijft staan, gedaan wat jij doorgaf er komt  geen explorer  te voorschijn  alleen outlook, fire fox, plaknotitie s . alle 3  verwijderd  tot  eigenlijk alles leeg was maar helaas taskmgr.exe werkt  dus niet

marita567
door marita567 Jan 16, 2016 om 21:09
1576 Antwoorden / 17 Vragen

hallo eclipse ,

hebt uw in de link van mij de oplossing van jan moerman geprobeerd met betrekking tot java ?
sorry voor de late reactie , ik krijg geen meldingen meer van een reactie . er staat nog een oplossing in de link van lennert.

eclipse
door eclipse Jan 16, 2016 om 22:08
1561 Antwoorden / 370 Vragen

hallo marita, ik heb geen java geinstalleerd schijnbaar :-) ken het niet in de app lijst vinden maar wat wel werktte  "voorlopig"was wat er boven stond
kopie   kopie   kopie

1 Rechtsklik met de muis op die ambetante taakbalk.

2 Klik onderaan op Eigenschappen

3 In het nieuwe venster neem je het 1ste tabblad (Taakbalk).

4 Vink de 2de mogelijkheid, taakbalk automatisch verbergen, aan.

5 In het startscherm tik je uitvoeren of gebruik, vanwaar je nu staat, de sneltoets windowstoets+r

6  In het vakje openen:, tik je taskmgr.exe

7 OK

8 In het venster Taakbeheer helemaal onderaan bij Windows-processen, rechtsklikken op Windows Verkenner

9 klik op Opnieuw opstarten (eerste mogelijkheid)           fin   en toen verdween de takbalk ..............is java nodig   wordt meestal aangeraden het links  te laten liggen.. , o en geen sorry hoor, zijn meer dingen in het leven he  :-)

eclipse
door eclipse Jan 16, 2016 om 22:11
1561 Antwoorden / 370 Vragen

het ging  omdat windows  verkenner opnieuw  opstarten, toen zaktte ie weg , de balk zit  m n oké knoppen in de weg  dus  had  hem al links  gezet  en boven maar dat is hopeloos werken.. is nu nog  steeds verborhgen   :-)   tenminste dat denkt  ie  :-)

marita567
door marita567 Jan 16, 2016 om 22:19
1576 Antwoorden / 17 Vragen

hopende dat de taakbalk nu weg blijft .
Java hebt u niet nodig , hoeft u dus niet te installeren , op deze site kunt uw lezen waarvoor u java nodig hebt ,
http://www.consumentenbond.nl/veilig-online/extra/java-de-installeren/

Topantwoord

marita567
door marita567 - Jan 16, 2016 om 21:31
1576 Antwoorden / 17 Vragen
eclipse
door eclipse Jan 16, 2016 om 21:46
1561 Antwoorden / 370 Vragen

@ Hallo Marita via  jouw link las ik wat de ene deed met http://answers.microsoft.com/nl-nl/windows/forum/windows_10-start/windows-10-taakbalk-verdwijnt-niet-meer/6c285420-ec3f-458c-a02e-a1bc95bbcbd8?auth=1&rtAction=1452976301317   de taakbalk is  nu weg :-)  dus windows logo+r  dan naar beneden verkenner opstarten, hoop dat het blijvend is  :-)   gr  en bedankt   han

eclipse
door eclipse Jan 16, 2016 om 21:47
1561 Antwoorden / 370 Vragen

copy

Hartelijk dank, Jan Van Opstal, voor de oplossing (althans voor mij en enkele vrienden). Toch wil ik even aanvullen om het nog gemakkelijker te maken. Ik heb de indruk dat jij een echte gevorderde windowskenner bent. Verwacht dat niet van iedereen, en zeker niet van mij. Ik heb uw oplossing zo  doorgegeven aan mijn vrienden.

1 Rechtsklik met de muis op die ambetante taakbalk.

2 Klik onderaan op Eigenschappen

3 In het nieuwe venster neem je het 1ste tabblad (Taakbalk).

4 Vink de 2de mogelijkheid, taakbalk automatisch verbergen, aan.

5 In het startscherm tik je uitvoeren of gebruik, vanwaar je nu staat, de sneltoets windowstoets+r

6  In het vakje openen:, tik je taskmgr.exe

7 OK

8 In het venster Taakbeheer helemaal onderaan bij Windows-processen, rechtsklikken op Windows Verkenner

9 klik op Opnieuw opstarten (eerste mogelijkheid)

Jan Van Opstal, het is iets langer, maar mijn vrienden, totale windowsleken, hebben het in orde gekregen. Bedankt.

marita567
door marita567 Jan 16, 2016 om 21:58
1576 Antwoorden / 17 Vragen

graag gedaan eindelijk gelukt , hopende dat het blijvend is .
Eclipse heb u nu niet de verkeerde link geplust als top antwoord ? het eerste antwoord van mij ( met de link ) was voor uw de oplossing .
U hebt mijn tweede antwoord ( link seniorenweb ) geplust, maar dat was niet de oplossing .

eclipse
door eclipse Jan 17, 2016 om 14:49
1561 Antwoorden / 370 Vragen

Hoi Marita, t ellendige ding is weer terug  hoor, nu ben ik telkens  die windows  verkenner aan het opstarte om die taakbalk weg te krijgen   dus taakbeheer....taskmgr.exe........windows verkenner.....opnieuw  opstarten.  dan verdwijn deze  tot de volgende herstart, mja moet niet mogen he ...java heb ik niet ... ken het aan fire  fox  liggen ? heb dat ding  van de week voor  t eerst geinstalleerd , even proberen...naast edge   en google , en om hem er nu ff af te kieperen, ben uurtje of  2  bezig  geweest omdat venster naar mijn zin te krijgen , extensies  uiterlijk, lettertype/grote enz  enz .

Topantwoord

simon55
door simon55 - Jan 18, 2016 om 13:03
1556 Antwoorden / 5 Vragen

Ga naar configuratiescherm klik daar taakbalk en navigatie aan krijgt u n schrm dan aangeven taakbalk verbergen dan klikken op toepassen en ok sluiten dat zou t goed moeten wezen ik heb net gedaan bij mij werkt goed

Cookies
door Cookies Jan 18, 2016 om 13:22
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Simon, de taakbalk staat al op verbergen, zie openingstopic.

Topantwoord

reflecs
door reflecs - Jan 18, 2016 om 13:14
1859 Antwoorden / 4 Vragen
eclipse
door eclipse Jan 18, 2016 om 15:08
1561 Antwoorden / 370 Vragen

You can also use a fun hidden trick to restart Windows Explorer—hold down Ctrl+Shift while right-clicking on the taskbar, which will show an Exit Explorer item.

geen IE  te zien ???

reflecs
door reflecs Jan 18, 2016 om 15:43
1859 Antwoorden / 4 Vragen

Er wordt Windows verkenner opnieuw opstarten bedoeld :) Hier werkt Ctrl+shift+ rechtsklikken op de taakbalk ook niet. Wel Ctrl+shift+rechtsklikken op een leeg plekje op het rechter gedeelte van het geopende startmenu (Win7). Kan in Win 10 wel weer iets anders zijn.

eclipse
door eclipse - Jan 18, 2016 om 15:38
1561 Antwoorden / 370 Vragen

hoop dat jullie het allemaal kunnen lezen :-) ik heb alle optie s  gedaan geen  die werktte. het enigste wat werkt  is de windowsverkenner opnieuw opstarten dan is de taakbalk weg totdat ik de computer herstart.. Het vervelende van alles wat ik heb gedaan is dat ik nu het vakje kwijt  ben waar de icoontjes  staan ( rechts onder ) daar staan ze nu los  naast elkaar op de taakbalk en ik weet écht niet meer welke handeling  dit  nu gedaan heeft  :'(  heb zoveel gedaan maar het stoort niet want  ik zie het niet  :-) mja t hoort niet he ... jongens/meiden ik laat het hierbij straks heb ik een heel andere win 10 :-) en moet ik gaan formatten.

eigenlijk nog  een optie.

Op D: staat een excacte kopie die perfect werkttte daar het een schone instal van alles was. moest er ook een opstart dvd  van maken...mijn vraag , hoe doe ik dat ?........ Ik ga U allen plussen, er wordt zoveel meegedacht , fijn om te horen om maar ff in schoneberg termen te zijn

Format: eind  van de maand  komt  de nieuwe tombraider uit , dan format ik D: ben dan al mijn games  kwijt  die lussen met C: laat ze opnieuw binnenkomen via  steam. als alles weggelust is ken ik net zo goed  C: ook maar ff formatten zijn allen SSD `s   ........dus zal niet telang duren. En trouwens in april ga ik over op slot  1151 nieuw mobo, processor, geheugen , mja mijn slot  ken niet meer geupdated  worden,

Topantwoord

reflecs
door reflecs - Jan 18, 2016 om 15:54
1859 Antwoorden / 4 Vragen

Hoi eclipse,
Om die icoontjes weer op hun plekje te krijgen op deze manier?Systeem > snelle acties > geef aan welke pictogrammen u op de taakbalk wilt zien.
http://windows.microsoft.com/nl-nl/windows-10/change-notification-and-action-settings

eclipse
door eclipse Jan 18, 2016 om 18:28
1561 Antwoorden / 370 Vragen

Hoi Reflecs, luktte niet, denk dat ik met een ander programma hebt  gedaan...vreemde is wel  de taakbalk is weg ? hij staat vol icoontjes  maar zakrt na opstarten netjes  weg ?????   snap je het nog....  ik niet  :'(

reflecs
door reflecs Jan 18, 2016 om 20:08
1859 Antwoorden / 4 Vragen

Windows staat niet per ongeluk in tabletmodus? ------------ Ach, dat zal wel niet------------------------------------Ik weet het zo ook niet meer, maar hij is nu in ieder geval verborgen, icoontjes of niet ;)

ar
door ariet - Jan 18, 2016 om 20:43
58 Antwoorden / 13 Vragen

Eclipse, je kan je systeem terug zetten via systeemherstel naar een datum waarop je het probleem nog niet had. Open verkenner, klik met rechts op - deze PC - vervolgens op - eigenschappen -, aan de linkerzijde hiervan op - geavanceerde systeem instellingen - klikken, vervolgens dan de - tab systeem beveiliging - openen en dan - systeem herstel - klikken.
Je kan naar de datum die aangegeven wordt maar het is ook mogelijk om onderaan het blad aan te geeven dat je nog meer datums wil zien. Als je dat doet voor de datum van je probleem dan moet het opgelost zijn.

Hopelijk lukt dit, suc6

eclipse
door eclipse Jan 18, 2016 om 21:40
1561 Antwoorden / 370 Vragen

Hallo Ariet, het is op de een of andere manier weer goed gekomen, ik heb zoveel linken gehad  en zelf  geprobeerd, ineens verdween de balk :-) zit  nu enkel nog  met de iconen op de taakbalk ( rechts) die normaal in een vakje staan )  weet niet met welke link i ze uit het hokje hebt  gekregen...

gompy2
door gompy2 Jan 18, 2016 om 22:08
2796 Antwoorden / 0 Vragen

Bij Windows-7 is het zo dat als je rechtsklikt op je taakbalk en een vinkje zet bij " Taakbalk vergrendelen" , het hokje verdwijnt wat om je systeemvak zit, alles wordt dan 1 geheel.
Als je dan rechtsklikt op je taakbalk en je haalt het vinkje weg bij " Taakbalk vergrendelen", dan heb je weer een "hokje" om je systeemvak.
Werkt dat ook zo bij Windows-10 wat jij gebruikt?