eclipse
door eclipse Jan 18, 2016 om 06:40
Computers & telefonie

Taakbalk deel 2

Zeertegen mijn zin in, irritant  en in de wegzittende taakbalk verdwijnt  enkelt  als ik uitvoeren, taskmgr.exe , enter, scrol naar windows  verkenner , opnieuw  starten uitvoer. . Als ik mn kast opstart niks  aan t  handje  taakbalk verdwijnt  netjes maar zodra  ik ook maar iets doe komt ie naar boven en blijft  boven tot ik bovenstraand  uitvoer en dan is t inorde ?? vraag is eerder gesteld, échte oplossingen staan schijnbaar niet op het net., mocht iemand  nog  een ideetje hebben ? ( heb al sys herstel gedaan, updates, foutcheck `s laatst geinstalleerde proggie verwijderd ? allemaal geen resultaat .

DIT IS GEEN DP maar deel 2  van de eerste vraag..

1225 5 Rapporteer

marita567
door marita567 - Jan 18, 2016 om 07:33
1576 Antwoorden / 17 Vragen

Hallo eclipse ,

Kijk eerst eens of automatisch verbergen aangevinkt staat , ik heb gelezen dat het spontaan uitgevinkt kan staan , zonder dat u daar voor iets gedaan hebt.
Anders probeer deze oplossing eens ,

Kan je in ieder geval de volgende stappen uitproberen?
1. Open Windows PowerShell als Administrator
        1 druk op de Windows toets + R
        2 type in "PowerShell" en druk op enter.
        3 klik met de rechtermuisknop op  het PowerShell icoon op de taakbalk en klik op: Open als Administrator.
2. Plak de volgende tekst in de PowerShell applicatie en druk op enter: " Get-AppXPackage -AllUsers | Foreach {Add-AppxPackage -DisableDevelopmentMode -Register "$($_.InstallLocation)\AppXManifest.xml"}"
3. Wacht tot PowerShell het commando helemaal heeft doorgevoerd (er kunnen hier wat foutmeldingen komen die je moet negeren)
4. sluit nu het venster

eclipse
door eclipse Jan 18, 2016 om 07:50
1561 Antwoorden / 370 Vragen

@Marita, staat de link goed gekopieerd ?   ook die "}"      want  hij staat nu met een blauw  scherm mooi niks  te doen  :-)

marita567
door marita567 Jan 18, 2016 om 09:26
1576 Antwoorden / 17 Vragen

Als uw mijn oplossing bedoelt , ja die staat goed gekopieërd. Eclipse een tip , wanneer u een vraag heeft stel deze dan gewoon opnieuw onder mijn antwoord i.p.v. in een reactie , dit duurt lang voordat ik dit te zien krijg

marita567
door marita567 Jan 18, 2016 om 09:33
1576 Antwoorden / 17 Vragen

hier nogmaals de link , het was de oplossing van Lennert

http://answers.microsoft.com/nl-nl/windows/forum/windows_10-start/windows-10-taakbalk-verdwijnt-niet-meer/6c285420-ec3f-458c-a02e-a1bc95bbcbd8?auth=1

reflecs
door reflecs Jan 18, 2016 om 10:17
1859 Antwoorden / 4 Vragen

De eerste en laatste aanhalingstekens moeten er denk ik niet bij.
Die opdracht zou dan beginnen met: Get-app enz. en eindigen met .xml"}------------------------------------------------------------------------------- Edit: dit heeft niet alleen gevolgen voor de taakbalk. Misschien is de tip van gompy2 al voldoende: kijken welk programma het veroorzaakt.

eclipse
door eclipse Jan 18, 2016 om 15:03
1561 Antwoorden / 370 Vragen

Get-AppXPackage -AllUsers | Foreach {Add-AppxPackage -DisableDevelopmentMode -Register "$($_.InstallLocation)\AppXManifest.xml"}   dit is de correcte opdrachtregel zoals reflecs  het schreef die "moeten links  en rechts  weg , maar helaas  hele riedel aan proggies  die al geinstalleerd zijn en niet geinstalleerd hoeven te worden was de boodschap na het draaien ???????

sjjoppy
door sjjoppy - Jan 18, 2016 om 07:36
7243 Antwoorden / 3 Vragen

Hallo Eclipse,
u zult dit al eens geprobeerd hebben maar ik waag het er toch maar op.

http://www.sos-pc.eu/?p=944

eclipse
door eclipse Jan 18, 2016 om 07:45
1561 Antwoorden / 370 Vragen

Hoi Sjoppie, ja hoor alle standaard handelingen, de windowsverkenner zit  te klooien, maaar vindt geen oplossing  alleen maar een tijdelijke zoals beschreven... nu even die van @Marita proberen .

eclipse
door eclipse Jan 18, 2016 om 14:49
1561 Antwoorden / 370 Vragen

heel even flitst ie omlaag om vervolgens weer nar boven te komen

gompy2
door gompy2 - Jan 18, 2016 om 10:40
2796 Antwoorden / 0 Vragen

Er is iets actief, wat echter niet zichtbaar is in je systeemvak naar het schijnt, wat zorgt dat jouw taakbalk zichtbaar blijft.

Je kunt dat opzoeken door in je systeemvak op het ▲ icoontje te klikken en even een vinkje zetten bij:
" Altijd alle meldingen en pictogramman op de taakbalk weergeven".
Je kunt dan een beetje bekijken welk actief programma jou aan het plagen is.
Vaak is dat een virusscanner en dergelijke of een onderdeel wat je zegt dat er ergens update's voor zijn, het kan van alles zijn.

Ik gebruik een screenrecorder programma, wat ook altijd als die actief is, mijn taakbalk omhoog drukt, ik heb mijn taakbalk dus ook op automatisch verbergen staan.
Dat is met geen mogelijkheid te veranderen.
Omdat ik dan een deel van dat programma niet kan zien omdat die taakblak er voor zit, heb ik weer een ander tooltje waarmee ik de taakbalk naar believen kan bedienen.
Door bepaalde toetsen kan ik dan die taakbalk op en neer laten gaan.

Dat tooltje zou je kunnen gebruiken als je de oplossing op een andere manier niet kunt vinden, maar het is wel een noodverbandje, je moet eerst opzoeken wat maakt dat die taakbalk omhoog blijft staan.

Ik ben uitgegaan van Windows-7 met het geven van de tips, mocht je Windows 10 gebruiken dan kunnen de handelingen anders zijn, ik heb echter geen kaas gegeten van Windows 10 en wil me er tot 2020 ook niet in verdiepen. :p ;)

Het programaatje heet (klik hier->)  Taskbar Eliminator

eclipse
door eclipse Jan 18, 2016 om 14:42
1561 Antwoorden / 370 Vragen

@ Hoi Gompi, op win 10 nergens  zo `n icoontje hoor. ik heb de hele rij aan mogelijkheden doorlopen maar kom het nergens  tegen( activiteit  weergeven) ik zie in het blokje   enkel de normale icoontjes  die er altijd  staan

gompy2
door gompy2 Jan 18, 2016 om 18:30
2796 Antwoorden / 0 Vragen

Oké Eclipse, dan houdt het voor mij op, zoals ik schreef heb ik geen kennis v.w.b. Windows 10.

Maar vind je verder geen oplossing dan zou je dat tooltje kunnen proberen.

marita567
door marita567 - Jan 18, 2016 om 11:28
1576 Antwoorden / 17 Vragen

@eclipse ,

Als u werkt met Edge is hier geen oplossing voor .

reflecs
door reflecs - Jan 18, 2016 om 12:12
1859 Antwoorden / 4 Vragen

Hier wordt inderdaad ook het niet bekijken van meldingen als oorzaak genoemd. Een voorbeeld dat wordt gegeven is de meldingen van het onderhoudscentrum, computerproblemen oplossen. Onderaan deze pagina:
http://www.howtogeek.com/howto/31779/fixing-when-the-windows-taskbar-refuses-to-auto-hide-correctly/

eclipse
door eclipse Jan 18, 2016 om 14:47
1561 Antwoorden / 370 Vragen

ook niet heb alles uitgezet wat er maar stond,