redrose
door redrose Jun 6, 2014 om 00:59
Computers & telefonie

Taal veranderen

Hallo, mijn computer is door iemand opnieuw geinstalleerd, nu blijkt dat alles in Engels is gedaan, kan dit veranderd worden naar Nederlands.

4372 38 Rapporteer

aurora1
door aurora1 - Jun 6, 2014 om 01:06
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Kijk eens of u klik hiermee verderkomt.

simon55
door simon55 - Jun 9, 2014 om 11:11
1556 Antwoorden / 5 Vragen

Waar draait deze op is t Windows 7 of 8.1

vr1944
door vr1944 - Jun 9, 2014 om 11:36
1210 Antwoorden / 5 Vragen

Dat ligt eraan welke versie Wiindows je bij de pro versies kan je van taal switchen.Als die versie niet hebt zit er niets anders op dan windows overniew te installeren met behoud van bestanden .

Het veranderen van de weergavetaal word standaard enkel ondersteund in Windows Vista Ultimate en Windows 7 Ultimate. Bij de installatie zijn sommige talen al standaard geïnstalleerd en anderen moeten afzonderlijk geïnstalleerd worden.
Een weergavetaal installeren (Windows Vista) en Een weergavetaal instellen (Windows Vista)
Een weergavetaal installeren of wijzigen (Windows 7)
Als u de weergavetaal wijzigt, kan in sommige programma’s de tekst in bepaalde menu’s of dialoogvensters niet in de gewenste taal zijn. Dit treedt op omdat het programma mogelijk Unicode niet ondersteunt. Kijk voor meer informatie over het wijzigen van de tekst in menu's of dialoogvensters in programma's dit Unicode niet ondersteunen in De systeemlandinstelling wijzigen.
Als u de taal van de weergave verandert, wordt dit in uw gebruikersaccount gewijzigd, maar niet op het welkomstscherm. Als u de taal van weergave van meerdere gebruikers of het welkomstscherm wilt wijzigen, leest u Landinstellingen toepassen op gereserveerde accounts
Voor normale versies van Windows XP zijn er geen taalpakketten beschikbaar en is er dus een aparte licentie en Windows XP CD in de gewenste taal nodig. Windows XP zal dan ook opnieuw geïnstalleerd dienen te worden om de nieuwe taal te kunnen gebruiken. r niks anders op dan overnieuw Windows installeren met behoud van bestanden
.

ro
door ron530 - Jun 9, 2014 om 12:51
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Er is maar één oplossing, opnieuw installeren en voor installatie de juiste taal kiezen want de taal kan achteraf niet meer gewijzigd worden.

vr1944
door vr1944 - Jun 9, 2014 om 14:48
1210 Antwoorden / 5 Vragen

Er niks anders op dan overnieuw Windows installeren met behoud van bestanden zal je bedoelen ,maar dat had ik in mijn antwoord aan TS al gemeld

=ron530 schreef op maandag 9 jun 2014, 12:51: Er is maar één oplossing, opnieuw installeren en voor installatie de juiste taal kiezen want de taal kan achteraf niet meer gewijzigd worden.

labren
door labren - Jun 9, 2014 om 18:58
862 Antwoorden / 0 Vragen

ja dat kan , er staat als het goed is onderin je balk van je computer een icoontje helemaal links van je balk als je daar op gaat staan en je klik daar op kan je de taal veranderen , om de nederlandse versie te krijgen moet daar staan ( Verenigde staten internationaal )

labren
door labren - Jun 9, 2014 om 18:59
862 Antwoorden / 0 Vragen

aan de rechterkant van je balk op de computer het linkse icoontje

labren
door labren - Jun 9, 2014 om 19:01
862 Antwoorden / 0 Vragen

je hoef je computer helemaal niet opnieuw te instaleren om de taal te veranderen

labren
door labren - Jun 9, 2014 om 19:06
862 Antwoorden / 0 Vragen

jullie doen altijd zo moeilijk als het heel makkerlijk kan , snap dat niet ?????

valerius-2
door valerius-2 - Jun 9, 2014 om 19:16
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Bij windows 8.1 is dit heel makkelijk via zoeken kan u de instellings pagina vinden.

edrick3
door edrick3 - Jun 9, 2014 om 20:28
27632 Antwoorden / 85 Vragen

[quote=labren schreef op maandag 9 jun 2014, 19:06]jullie doen altijd zo moeilijk als het heel makkerlijk kan , snap dat niet ?????

Tja, maar jij hebt het nu alleen over de Toetsenbordinstellingen!

vr1944
door vr1944 - Jun 9, 2014 om 21:01
1210 Antwoorden / 5 Vragen

Ja dat klopt helemaal via instellingen kun je taalpakketten downloaden en Nederlands als primaire taal instellen. Maar TS heeft nog geen antwoord op de welk OS hij/zij heeft en heeft het niet over toetenbordinstellingen

=valerius-2 schreef op maandag 9 jun 2014, 19:16: Bij windows 8.1 is dit heel makkelijk via zoeken kan u de instellings pagina vinden.

pi
door pieterwolters - Jun 9, 2014 om 22:32
3610 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=ron530 schreef op maandag 9 jun 2014, 12:51]Er is maar één oplossing, opnieuw installeren en voor installatie de juiste taal kiezen want de taal kan achteraf niet meer gewijzigd worden.

Dat zal toch niet? Windows heeft zo z'n eigenaardigheden, maar dit kan ik me daarbij niet voorstellen.

redrose
door redrose - Jun 9, 2014 om 23:10
64 Antwoorden / 12 Vragen

De taal staat gewoon in Nederlands, maar mijn computer is opnieuw geinstalleerd in Engels, (ik had er een virus in die niet eraf kreeg) , als ik b.v. documenten wil hebben staat daar alles in Engels, die wil ik veranderd hebben, ik kam mij wel redden, maar toch lees ik liever gewoon in het Nederlands, ik denk zelf ook dat ik alles dan weer eraf moet halen en opnieuw installeren.
Ik bedank iedereen voor het meedenken.

labren
door labren - Jun 9, 2014 om 23:10
862 Antwoorden / 0 Vragen

eddrick3 voor dat je commentaar gaat geven verken even de balk die onder in je computer staat !!! of kan je niet zo goed lezen ???? ga eens met je muis ergens op staan dan komt er wat te voorschijn !!! even uitproberen misschien wordt je dan wat wijzer en leer je nog eens wat over computeren

vr1944
door vr1944 - Jun 10, 2014 om 10:11
1210 Antwoorden / 5 Vragen

Vreemd want dan is de PC toch in het Nederlands geïnstalleerd , zeker als de menu's ed in het Nederland zijn . Opnieuw installeren is dan zinloos , omdat het geen eigen documenten zijn , want die zijn na herinstallatie gewist . Je kunt de documenten vertalen via https://translate.google.com/?hl=nl .Ik vraag me wel af welke documenten je bedoeld.

=redrose schreef op maandag 9 jun 2014, 23:10: De taal staat gewoon in Nederlands, maar mijn computer is opnieuw geinstalleerd in Engels, (ik had er een virus in die niet eraf kreeg) , als ik b.v. documenten wil hebben staat daar alles in Engels, die wil ik veranderd hebben, ik kam mij wel redden, maar toch lees ik liever gewoon in het Nederlands, ik denk zelf ook dat ik alles dan weer eraf moet halen en opnieuw installeren.
Ik bedank iedereen voor het meedenken.

Cookies
door Cookies - Jun 10, 2014 om 10:19
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=labren schreef op maandag 9 jun 2014, 18:58]ja dat kan , er staat als het goed is onderin je balk van je computer een icoontje helemaal links van je balk als je daar op gaat staan en je klik daar op kan je de taal veranderen , om de nederlandse versie te krijgen moet daar staan ( Verenigde staten internationaal )

Dat is voor toetsenbord instellingen!

Cookies
door Cookies - Jun 10, 2014 om 10:21
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=vr1944 schreef op dinsdag 10 jun 2014, 10:11]Vreemd want dan is de PC toch in het Nederlands geïnstalleerd , zeker als de menu's ed in het Nederland zijn .

Hoezo? Ook bij een Engelse Windowsversie kun je je toetsenbord gewoon in het Nederlands zetten.

@redrose: je schrijft nog steeds niet welke Windows je gebruikt!

edrick3
door edrick3 - Jun 10, 2014 om 10:54
27632 Antwoorden / 85 Vragen

[quote=carola.83 schreef op dinsdag 10 jun 2014, 10:19][quote=labren schreef op maandag 9 jun 2014, 18:58]ja dat kan , er staat als het goed is onderin je balk van je computer een icoontje helemaal links van je balk als je daar op gaat staan en je klik daar op kan je de taal veranderen , om de nederlandse versie te krijgen moet daar staan ( Verenigde staten internationaal )

Dat is voor toetsenbord instellingen!

Dat schreef ik ook al in m'n reactie van 9/6 20.28 uur.

Blijkbaar heb jij ook geen verstand van computers gezien de reactie van 'labren' 9/6 23.10 uur, waar ik maar niet op reageer. ;-)

Met vr.gr.

Cookies
door Cookies - Jun 10, 2014 om 11:03
13336 Antwoorden / 36 Vragen

.......Dat schreef ik ook al in m'n reactie van 9/6 20.28 uur........

En ik herhaal dat nog eens een keer voor labren.

ro
door ron530 - Jun 10, 2014 om 11:11
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Als alle menu´s, bestandsmappen en zo meer in het Engels worden weergegeven mag je aannemen dat Engels ook de standaard taal is. Wellicht is bij het begin van het installeren al een verkeerde taalkeuze ingegeven, die is na het installatie proces onomkeerbaar. Window´s kent wel vertaalprogramma´s maar dan komt het er uit te zien als een google vertaling, grappig maar niet de oplossing.

vr1944
door vr1944 - Jun 10, 2014 om 11:57
1210 Antwoorden / 5 Vragen

Misschien kan jij me uitleggen hoe TS aan Engelstalige documenten komt en welke documenten hij/zij dan bedoeld , want er worden geen documenten in de map docs geïnstalleerd tijdens de installatie van windows hooguit een EULA .Ook als het over de instelling van een toetsenbord gaat vind ik het hoe dan ook een warrig verhaal.

De taal staat gewoon in Nederlands, maar mijn computer is opnieuw geïnstalleerd in Engels, (ik had er een virus in die niet eraf kreeg) , als ik b.v. documenten wil hebben staat daar alles in Engels, die wil ik veranderd hebben

=carola.83 schreef op dinsdag 10 jun 2014, 10:21:
=vr1944 schreef op dinsdag 10 jun 2014, 10:11: Vreemd want dan is de PC toch in het Nederlands geïnstalleerd , zeker als de menu's ed in het Nederland zijn .

Hoezo? Ook bij een Engelse Windowsversie kun je je toetsenbord gewoon in het Nederlands zetten.

@redrose: je schrijft nog steeds niet welke Windows je gebruikt!

Cookies
door Cookies - Jun 10, 2014 om 12:03
13336 Antwoorden / 36 Vragen

......De taal staat gewoon in Nederlands.........

Ik ga er bij deze opmerking vanuit dat dit een reactie is op labren m.b.t. toetsenbordinstellingen. Maar ja, moet constateren dat Redrose niet uitblinkt in duidelijkheid.

Ook blijft het een raadsel welke Windowsversie ze überhaupt heeft.

vr1944
door vr1944 - Jun 10, 2014 om 12:27
1210 Antwoorden / 5 Vragen

Hallo, mijn computer is door iemand opnieuw geïnstalleerd, nu blijkt dat alles in Engels is gedaan, kan dit veranderd worden naar Nederlands.

Het gaat m.i. hier over het installeren van een windows versie in de Engelse taal en niet over de instelling van een toetsenbord , want die kun je later in een willigkeurige taal toevoegen.De volgende reactie van TS dat alles wel in Nederlands is maar de docs zijn in het Engels. Dus zwamt TS m.i.maar wat in de ruimte.

=carola.83 schreef op dinsdag 10 jun 2014, 12:03: ......De taal staat gewoon in Nederlands.........

Ik ga er bij deze opmerking vanuit dat dit een reactie is op labren m.b.t. toetsenbordinstellingen. Maar ja, moet constateren dat Redrose niet uitblinkt in duidelijkheid.

Ook blijft het een raadsel welke Windowsversie ze überhaupt heeft.

vr1944
door vr1944 - Jun 10, 2014 om 12:42
1210 Antwoorden / 5 Vragen

Dat maakt niet zoveel uit . Je kunt windows vanaf een Nederlandstalig DVD (CD) rom maar in een taal installeren. Ik vermoed dat computer teruggezet is in de fabrieksinstellingen,want dan krijg je een eenmalige taalkeuze.
Ook blijft het een raadsel welke Windowsversie ze überhaupt heeft.

simon55
door simon55 - Jun 10, 2014 om 12:43
1556 Antwoorden / 5 Vragen

Redrose blinkt niet in duidelijkheid uit ik vroeg meteen al welke versie ze heeft maar blijkbaar kan ze dat ook al niet vinden

ro
door ron530 - Jun 10, 2014 om 12:49
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Ik begin eigenlijk te vermoeden dat die handige Harrie de boel heeft geïnstalleerd terwijl hij niet helemaal wist waar hij mee bezig was. Als windows voor geïnstalleerd is op de pc moet er sprake zijn van een verkeerde taal. Windows vraagt daar om voordat de installatie daadwerkelijk begint en is na het proces onomkeerbaar. Doemscenario, handige Harrie heeft een versie van internet geplukt en kwam er veel te laat achter dat het een Engelse versie betrof. Oja de toetsenbord instelling qua land betreft enkel hoe het toetsenbord met Windows communiceert staat compleet los van de Windows taalversie.

redrose
door redrose - Jun 10, 2014 om 19:25
64 Antwoorden / 12 Vragen

Op de 1e plaats is hij niet door handige Harrie geinstalleerd ( maar ik denk dat er nog wel genoeg handige Harrie,s zijn), hij is geinstalleerd door iemand van www.studentaanhuis.nl, ik dacht dat ik daarmee goed zat.
ik heb Windows 7 Home Premium, die zat er al op, dus ik had gevraagd of hij mijn comp. opnieuw wilde installeren, dat ik alles kreeg zoals hij was toen ik hem kocht.
Toen hij klaar was zag ik dat alles in het Engels was, ik vroeg of dat veranderd kon worden, maar dat ging eigenlijk moeilijk, ik had wel de indruk dat alles er dan weer vanaf moest, aangezien er al anderhalf uur waren verstreken, dacht ik , laat maar zitten.
Overigens doet hij het wel goed,
Ik wil iedereen bedanken voor de antwoorden en het meedenken en wil dit gewoon afsluiten.
Vriendelijke groeten
Redrose

vr1944
door vr1944 - Jun 10, 2014 om 20:03
1210 Antwoorden / 5 Vragen

Dan hebben ik je op maandag 9 jun 2014, 11:36 en de student aan huis al het correcte antwoord gegeven. ( niet mogelijk)Vreemd dat je nu pas met juiste maar toch vreemde verhaal komt tenzij de student een Engels talige Windows 7 home premium schijf ( geen taalkeuze mogelijk iedere W7 schijf heeft een zijn eigen taal) gebruikt heeft.Hoop geneuzel om niks dus

=redrose schreef op dinsdag 10 jun 2014, 19:25: Op de 1e plaats is hij niet door handige Harrie geinstalleerd ( maar ik denk dat er nog wel genoeg handige Harrie,s zijn), hij is geinstalleerd door iemand van www.studentaanhuis.nl, ik dacht dat ik daarmee goed zat.
ik heb Windows 7 Home Premium, die zat er al op, dus ik had gevraagd of hij mijn comp. opnieuw wilde installeren, dat ik alles kreeg zoals hij was toen ik hem kocht.
Toen hij klaar was zag ik dat alles in het Engels was, ik vroeg of dat veranderd kon worden, maar dat ging eigenlijk moeilijk, ik had wel de indruk dat alles er dan weer vanaf moest, aangezien er al anderhalf uur waren verstreken, dacht ik , laat maar zitten.
Overigens doet hij het wel goed,
Ik wil iedereen bedanken voor de antwoorden en het meedenken en wil dit gewoon afsluiten.
Vriendelijke groeten
Redrose

gompy2
door gompy2 - Jun 10, 2014 om 21:01
2796 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=redrose schreef op dinsdag 10 jun 2014, 19:25]Op de 1e plaats is hij niet door handige Harrie geinstalleerd ( maar ik denk dat er nog wel genoeg handige Harrie,s zijn), hij is geinstalleerd door iemand van www.studentaanhuis.nl, ik dacht dat ik daarmee goed zat.
ik heb Windows 7 Home Premium, die zat er al op, dus ik had gevraagd of hij mijn comp. opnieuw wilde installeren, dat ik alles kreeg zoals hij was toen ik hem kocht.
Toen hij klaar was zag ik dat alles in het Engels was, ik vroeg of dat veranderd kon worden, maar dat ging eigenlijk moeilijk, ik had wel de indruk dat alles er dan weer vanaf moest, aangezien er al anderhalf uur waren verstreken, dacht ik , laat maar zitten.
Overigens doet hij het wel goed,
Ik wil iedereen bedanken voor de antwoorden en het meedenken en wil dit gewoon afsluiten.
Vriendelijke groeten
Redrose

Heb je hier wat aan?
Lees dit eens door?
Klik-> Taal wijzigen in Windows 7 (ook voor Windows 7 Home Premium)
Voor wat betreft handige Harrie, tjaa, de beste stuurlui staan aan wal zeggen we dan.
Het is makkelijk kritiek of commentaar te hebben als men nergens het fijne van weet, toch?
Suc6

vr1944
door vr1944 - Jun 10, 2014 om 22:08
1210 Antwoorden / 5 Vragen

Dat is in principe een illegale oplossing .Windows wordt na installatie van
Vistalizator niet meer herkent door Microsoft als legale OS .Je kunt bv geen Windows en Office updates meer downloaden en instaleren

aurora1
door aurora1 - Jun 10, 2014 om 22:35
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Heeft u dit al voorgelegd aan Studentaanhuis? Kennelijk is het niet goed gedaan.
U kunt daarvoor het contactformulier op die site gebruiken.

gompy2
door gompy2 - Jun 10, 2014 om 23:33
2796 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=vr1944 schreef op dinsdag 10 jun 2014, 22:08]Dat is in principe een illegale oplossing .Windows wordt na installatie van
Vistalizator niet meer herkent door Microsoft als legale OS .Je kunt bv geen Windows en Office updates meer downloaden en instaleren
Klopt Vr1944.
In feite is het geen nette oplossing en is mijn advies "een beetje dom".
Het krijgen van normale updates gaat wel lukken maar men moet iets veranderen maar we gaan er maar niet verder meer op in.

simon55
door simon55 - Jun 10, 2014 om 23:36
1556 Antwoorden / 5 Vragen

Dit is hier n stomme en nutteloze discussie want degene waar t om gaat steekt er geen snars van op

holpen
door holpen - Jun 13, 2014 om 13:53
1416 Antwoorden / 0 Vragen

Studentaanhuis? Dat is een "bedrijf" dat volledig draait op "handige Harrie's"! Het personeel bestaat uit leerlingen die een ict-opleiding doen. Wat voor ict-opleiding wordt er overigens niet bij verteld. Het zijn dus jonkies in opleiding. Daar kun en mag je niet van verwachten dat die echt heel goed zijn in het oplossen van computerproblemen. Ik heb vele stagiairs van mbo en hbo mogen begeleiden - prima jongens en meisjes, hoor, daar niet van - maar 90% was in het geheel niet in staat om zelfstandig computerproblemen op te lossen. En die worden nu ingezet als personeel voor een computerreparatiebedrijf....

Maar in dit geval zou ik gewoon weer contact opnemen met studentaanhuis.nl en aangeven dat je opdracht niet naar behoren is uitgevoerd en of ze dat alsnog willen herstellen.

Windows 7 Home Premium kun je niet langs officiële weg van taal veranderen. Er zijn inderdaad wat trucs met hulpprogrammaatjes, maar die kennen ook weer allerlei nadelen; niet doen dus. De enig juiste manier is de officiële: opnieuw installeren in de juiste taal.

Hoe die installatie het beste plaats kan vinden, hangt af van je systeem. Sommige systemen hebben een herstelpartitie aan boord, daarmee kun je vrij snel je pc weer terugzetten naar de toestand zoals deze af fabriek werd geleverd. Voordeel is dat dit relatief snel kan en dat meteen alle juiste drivers worden meegeïnstalleerd. Nadeel is meestal dat de fabrikant ook meteen allerlei "handige" of "leuke" programmaatjes mee-installeert, die eigenlijk niets toevoegen, maar vaak wel je systeem enorm vertragen.

Mijn voorkeur gaat meestal echter uit naar een "schone" installatie vanaf een originele Windows-schijf. Dat betekent wel dat je in veel gevallen nog wat nawerk hebt aan het installeren van drivers e.d., maar je systeem wordt een stuk "schoner" geïnstalleerd en zal sneller werken. Let er wel op dat de juiste versie wordt geïnstalleerd, want anders zal de productsleutel niet werken en kun je Windows niet activeren.

Hoe dan ook, het apparaat zal opnieuw geïnstalleerd moeten worden om probleemloos een andere taalversie te krijgen.

holpen
door holpen - Jun 13, 2014 om 14:08
1416 Antwoorden / 0 Vragen

@labren

Tot mijn spijt moet ik constateren dat je commentaren niet bepaald vriendelijk jegens anderen zijn. Zodra iemand je erop wijst dat je het bij het verkeerde eind hebt (en dat hèb je), ga je bijzonder denigrerend doen en blijf je je eigen onjuiste ideeën rondbazuinen. Erg jammer!

Iedereen probeert een ander zo goed mogelijk te helpen. De vraagsteller is er niet bij gebaat dat jij je gelijk probeert uit te schreeuwen. De vraagsteller is op zoek naar het juiste antwoord.

Jouw antwoord is overduidelijk niet het juiste: het gaat om de taal waarin Windows is geïnstalleerd, waardoor je menu's en andere interface-elementen in dit geval in het Engels ziet. Waar jij op doelt zijn de instellingen voor de toetsenbordinstellingen (layout van het toetsenbord) en de systeemweergave van bepaalde onderdelen, zoals datum, tijd en valuta (21 januari 1998 wordt in Amerika bijvoorbeeld weergegeven als 01-21-98, terwijl in Duitsland men 21.01.98 gebruikt); daarvoor dient dat icoontje rechtsonder, niet om je hele systeem in een andere taal weer te geven.

Geloof je het niet? Probeer het maar eens uit: verander de taal via dat icoontje en open het Configuratiescherm (dat zou nu dan opeens ook in een andere taal in het menu moeten staan, trouwens). Staat nog gewoon in je oorspronkelijke taal.

Het is op zich niet erg dat je iemand een onjuist antwoord geeft - iedereen maakt fouten en we begrijpen allemaal wel eens iets niet helemaal correct. Maar als je vervolgens anderen gaat kleineren, terwijl je zelf er gewoon helemaal naast zit, dan ben je heel erg fout bezig. Trouwens kleineren is sowieso fout, ook al zou je gelijk hebben.

Neem het a.u.b. aan van iemand die al jaaaaaaaren in de ict werkzaam is.

ro
door ron530 - Jun 13, 2014 om 14:11
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Win7 was al voor geinstalleerd op de pc aanwezig de student heeft niets meer gedaan dan de pc terugbrengen naar de fabrieksinstellingen. Dan begint de ellende Win7 kent meerdere talen zelfs nog meerdere versies die voor aanvang installatie gekozen moeten worden, even niet opletten op taal en versie zijn onomkeerbaar. Studentje was toch niet zo handig in het ict gebeuren. Maar wellicht kunt u het zelf ook want de procedure is simpel, wel even opletten op de instructies die op het scherm gegeven worden.

edrick3
door edrick3 - Jun 13, 2014 om 14:12
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@holpen,

geheel OT:
Leuk om weer eens van je te horen.
Welkom terug op de site.

Met vr.gr.