Tablet samsung galaxy note 8.0 na drie dagen display kapot/geen garantie bij dixons
hoi,
ik had op 12-8-13 een tablet samsung galaxy note 8.0 gekocht bij dixons in oosterhout op 15-8-13 stop ik de oplaad stekker er in wil het tablet weer aan zetten zie ik zwarten strepen verticaal en horizontaal vanuit de linkse hoek komen. heb hem toen aan en uit gezet maar het bleef. toen ben ik goed gaan kijken bleek er in scheurtje/barst (niet in de bovenste glas) in te zitten die steeds groter werd. ik heb het tablet denk ik hooguit drie uur in mijn handen gehad en hij is niet gevallen, gestoten of gekneld geweest.
Ik ben de dag er na naar de winkel gegaan, maar de medewerker van dixons vertelde dat ik beter naar mijn inboedel verzekering kon gaan omdat ik daar meer kans maakte op een vergoeding. Ik heb mijn tablet vervolgens toch voor beoordeling en reparatie op gestuurd via dixons maar helaas krijg ik op 4-9-13 een rekening van 273,79 euro. met het verhaal dat ze het zagen als val en stoot schade en ik dus geen recht had op fabrieksgarantie vervolgens krijg je drie mogelijkheden. 1 ongeprepareerd retour 42,50 (op de afgifte bewijs verzending reparateur staat 39 euro?) 2 daar laten 0 euro of optie 3 repareren voor 273,79 euro. ik heb op 10-9-13 een klacht in gediend dat ik het niet eens was met de kosten maar werd binnen halve werk dag weer afgewezen. ik heb ook op 10-9-13 gevraagd naar een volledig schade rapport met foto’s, heb op 11-9-13 mail terug gehad met het bericht uw foto's worden opgevraagd. tot op heden niks binnen gehad.
ik heb op 12-9-13 verzoek in gediend of ze de kapotte onderdelen mee retour wilde zenden. ik krijg op 16-9-13 een mail terug, de kapotte onderdelen gaan retour naar Samsung. daardoor is de reparatie voor u goedkoper. Ik vind het raar dat daar niets van op papier staat of in een prijsspecificatie.
ik heb op 13-9-13 maar besloten dat ze het tablet mochten repareren omdat het simpel weg voor mijn gevoel geen zin heeft. omdat je volgens mij nooit kan aantonen of het door een fabrieksfout komt of door eigen fout. Want vanaf het begin stond het al vast bij dixons dat het mijn fout was en als resultaat van verschillende telefoon gespreken en gesprekken in de winkel word ik als leugennaar neer gezet.
Mijn vraag is eigenlijk wat kan ik doen om alsnog fabrieksgarantie te krijgen? Want ik ben er normaal mee omgegaan, de winkel medewerker had het tablet eerder in zijn handen dan ik, hij moest zo nodig in de doos kijken wat er in zat.
mag men zomaar kapotte onderdelen weggeven waar niets van weet?
Bij voorbaat dank,
Nine-millie
Ik denk dat deze Samsung tablet te dun en dus erg kwetsbaar is, zodat te grote druk van de vingers op de achterzijde (van plastic) het scherm intern al kan beschadigen. De breuk kan dus het gevolg zijn van te stevig vastpakken aan de randen van het scherm. Het lijkt mij dat Samsung moet bewijzen dat er inderdaad teveel druk is uitgeoefend op de achterzijde van het apparaat, of dat het ding gevallen is.
Tip voor de volgende keer ( heeft u niet veel aan )
Zet de tablet, telefoon of laptop in de winkel even aan, 99% van de tijd hebben de accu's een kleine spanning aanwezig. Controleer dan het scherm en de rest. Op het moment van eerste keuze mogelijkheid zet je het apparaat uit, zodat je thuis alles kan instellen. Controleer met een lapje het scherm, op die manier zijn krassen, deuken en scheuren direct zichtbaar. Accepteer geen beschadigd exemplaar want dan kunnen ze inderdaad u de schuld geven. Helaas is dat een ja/nee spelletje en moet je toch naar de rechter om je gelijk te halen, met het risico dat u een zaak alsnog verliest.
"omdat je volgens mij nooit kan aantonen of het door een fabrieksfout komt of door eigen fout."
In het eerste halfjaar ligt de bewijslast bij de winkelier. Dus je tablet gewoon ophalen, uiteraard zonder het voldoen van de rekening, als dit bewijs niet aanwezig is.
Bel even met het juridisch loket 0900 8020 daar helpen ze je wel verder. Het klopt dat de bewijslast het eerste half jaar na koop (eigenlijk na ontvangst van je product) bij de verkoper ligt. Je moet je ook niet beroepen op de fabrieksgarantie, maar op non-conformiteit van het product. Dat wil zeggen dat het product niet voldoet aan wat je er van mocht verwachten. Dan heb je recht op een gratis reparatie of vervangend product. Dat moet gaan via de verkoper.
Anyway, dat leggen ze je bij het juridisch loket wel uit. Ik weet niet of het nog gaat lukken aangezien je al ingestemd hebt met de reparatie.
Veel lawaai op het internet over Dixons kan ook wel eens helpen.
Je kunt het beste een beroep doen op de wettelijke garantie. U heeft recht op, naar uw keuze, kosteloos herstel of vervanging indien er een product ondeugdelijk is afgeleverd. Voor gebreken die in de eerste zes maanden worden ontdekt geldt dat hier wordt vermoed dat deze hiermee zijn aflevert.
Dat de verkoper val en stoot schade heeft geconstateerd is leuk, maar wie zegt dat dit niet al zo was toen u het product kreeg?
U heeft de laptop bij de verkoper ingeleverd, dus ik geen zie geen probleem om van deze de kosten vergoed te krijgen. Als u schriftelijk heeft geklaagd bij de verkoper dan is er zeker geen probleem.
Afgezien daarvan blijven de defecte onderdelen van u indien u heeft betaald voor de reparatie.
Dixons probeert altijd onder gratis reparaties uit te komen. Je moet als consument op je rechten blijven staan. Bij reparatie,die je moet betalen, de kapotte onderdelen terug vragen is een van die rechten. Bovendien is fabrieksgarantie hier niet zo relevant. Je hebt een apparaat gekocht bij dixons, dan moet die winkelier het oplossen,cq bewijzen dat het jouw schuld is .Schakel je rechtsbijstand maar in, die kunnen je dat haarfijn uitleggen.
[quote=nine-millie schreef op maandag 16 sep 2013, 21:31]hoi,
ik had op 12-8-13 een tablet samsung galaxy note 8.0 gekocht bij dixons in oosterhout op 15-8-13 stop ik de oplaad stekker er in wil het tablet weer aan zetten zie ik zwarten strepen verticaal en horizontaal vanuit de linkse hoek komen. heb hem toen aan en uit gezet maar het bleef. toen ben ik goed gaan kijken bleek er in scheurtje/barst (niet in de bovenste glas) in te zitten die steeds groter werd. ik heb het tablet denk ik hooguit drie uur in mijn handen gehad en hij is niet gevallen, gestoten of gekneld geweest.
Ik ben de dag er na naar de winkel gegaan, maar de medewerker van dixons vertelde dat ik beter naar mijn inboedel verzekering kon gaan omdat ik daar meer kans maakte op een vergoeding. Ik heb mijn tablet vervolgens toch voor beoordeling en reparatie op gestuurd via dixons maar helaas krijg ik op 4-9-13 een rekening van 273,79 euro. met het verhaal dat ze het zagen als val en stoot schade en ik dus geen recht had op fabrieksgarantie vervolgens krijg je drie mogelijkheden. 1 ongeprepareerd retour 42,50 (op de afgifte bewijs verzending reparateur staat 39 euro?) 2 daar laten 0 euro of optie 3 repareren voor 273,79 euro. ik heb op 10-9-13 een klacht in gediend dat ik het niet eens was met de kosten maar werd binnen halve werk dag weer afgewezen. ik heb ook op 10-9-13 gevraagd naar een volledig schade rapport met foto’s, heb op 11-9-13 mail terug gehad met het bericht uw foto's worden opgevraagd. tot op heden niks binnen gehad.
ik heb op 12-9-13 verzoek in gediend of ze de kapotte onderdelen mee retour wilde zenden. ik krijg op 16-9-13 een mail terug, de kapotte onderdelen gaan retour naar Samsung. daardoor is de reparatie voor u goedkoper. Ik vind het raar dat daar niets van op papier staat of in een prijsspecificatie.
ik heb op 13-9-13 maar besloten dat ze het tablet mochten repareren omdat het simpel weg voor mijn gevoel geen zin heeft. omdat je volgens mij nooit kan aantonen of het door een fabrieksfout komt of door eigen fout. Want vanaf het begin stond het al vast bij dixons dat het mijn fout was en als resultaat van verschillende telefoon gespreken en gesprekken in de winkel word ik als leugennaar neer gezet.
Mijn vraag is eigenlijk wat kan ik doen om alsnog fabrieksgarantie te krijgen? Want ik ben er normaal mee omgegaan, de winkel medewerker had het tablet eerder in zijn handen dan ik, hij moest zo nodig in de doos kijken wat er in zat.
mag men zomaar kapotte onderdelen weggeven waar niets van weet?
Bij voorbaat dank,
Nine-millie
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Kwantum vloer
Hallo,
Enkele weken geleden een nieuwe vloer incl leggen bij Kwantum aangeschaft voor mijn nieuwe appartement ondanks dat de geadverteerde prijs niet helemaal overeen kwam met waar voor werd geadverteerd.
Er kwamen namelijk nog een boel extra kosten bij zoals twee ondervloeren, tape etc. Kwaliteit en garantie waren de magic woorden en anders zou het niet gelegd worden. Want zonde
...
Lees meer
Kan een bedrijf mij na 2,5 jaar nog een factuur sturen?
Beste mensen van "Vraag & Beantwoord",
Ik zit met het volgende probleem: begin van het jaar 2022 tm 6 april 2022 heb ik een verbouwing gehad thuis. Hierbij is onder andere de badkamer vernieuwd. Het probleem gaat over de douchecabine die ik daarvoor gekocht heb.
Op donderdag 12 september 2024 (dus zo'n 2 jaar en 5 maanden nadat mijn verbouwing voltooid was) ontving ik ee
...
Lees meer
(On)bereikbaarheid Postnl voor bezorgklachten
Waarom is Postnl onbereikbaar voor klachten van mensen met een visuele handicap?
Mijn alleenwonende zwager (68 jaar) is visueel gehandicapt en zeer slecht ter been. Hij heeft daarom geen internet of mobiel. Hij heeft klachtenover de bezorging van zijn post. Die kunnen alleen via een chatbox worden ingediend.
Wij proberen hem te helpen, door te vragen of Postnl heb kan bellen hierover, ma
...
Lees meer
Populair in Computers & Telefonie
Hallo, wie weet waar ik de Evergreen top 1000 kan downloaden? Bv hartelijk dank.
In het korte verleden deed ik dat via de Pirate Bay maar die is jammer genoeg niet meer te ontvangen. Lees meer
blokkade toetsenbord
Ik heb per ongeluk mijn toetsenbord geblokkeerd zodat ik geen tekst meer kan typen. Ik werk met die comp. met windows XP. Hoe kan ik die blokkade opheffen? De overige functies werken normaal. Bedankt. Lees meer
CD-R of DVD-R
Ik wil filmpjes en foto's vanaf de laptop opslaan op een schijf. Welke kan ik het beste nemen een CD-R of DVD-R? Of maakt het niet uit. Lees meer