la
door lange maarten Nov 6, 2019 om 17:05
Computers & telefonie

Tablet Samsung S5e korting promo is een wassen neus

Recentelijk meegedaan aan een trade-in promo van Samsung: lever je oude telefoon in en krijg €50 extra korting op een nieuwe Tablet S5e. Drie vragen vanuit Samsung over mijn inruiltelefoon (Galaxy S7 Edge): 1) Werkt de telefoon nog? 2) Is het scherm nog heel; en 3) is alle persoonlijke data en accounts gewist?

Alle vragen met ja beantwoord en telefoon ingestuurd. Vervolgens krijg ik een mail waarin wordt aangegeven dat mijn gegevens niet zijn gewist en ik daartoe ipv €129,- €64,- korting krijg... Ik krijg twee opties: akkoord gaan of mijn telefoon terug laten sturen voor een bedrag van €25,- (!!). Ik heb aangegeven dat ik wel degelijk de telefoon heb gewist en als 'bewijs' een screenshot van mijn Youtube-geschiedenis laten zien, waaruit duidelijk wordt dat ik twee filmpjes heb bekeken die uitleggen hoe je de s7 edge terugbrengt naar fabrieksinstellingen. Verder weet ik geen andere manier om data te wissen en dit stond bovendien ook niet gespecificeerd in de mail.

Na een maand Samsung te hebben gestalkt via de ‘normale’ kanalen, zonder enige reactie, ben ik ze maar gaan benaderen op social media: onder een Facebook advertentie. Daar werd me na veel heen en weer berichten duidelijk gemaakt dat het terugbrengen naar fabrieksinstellingen niet voldoende was… ik had nog een extra simpele handeling uit moeten voeren om aanspraak te maken op het volledige bedrag… Deze handeling was echter niet gespecificeerd in de begeleidende mail die ik eerder had gekregen, laat staan hoe ik dat dan had moeten doen! Ik ben zodoende in een Samsung promo gestonken waarin ze in wezen zeiden: “voldoe aan de voorwaarden en je krijgt superhoge korting!” om er al snel achter te komen dat ze nooit de intentie hadden het bedrag volledige bedrag uit te keren… “het terugbrengen naar fabrieksinstellingen was niet genoeg, als je dat niet wist had je het moeten vragen” en daarmee was de kous af. Haha… wat een waanzin.

Maar ok, zoekende naar een tussenweg, vroeg ik of ik mijn telefoon voor een 2e maal mocht insturen om alsnog het volledige bedrag (- 25 euro dus) te krijgen. “Nee” was het antwoord…

Geen excuses, geen concessies of oplossingen, geen klantenservice… Het was maar gewoon stom van me en ik moest maar blij zijn met de €64,- die ik nog kreeg. Nou, dat ben ik niet… ik ben voorlopig wel weer even klaar met Samsung.

Tip: Denk drie keer na voor je meedoet aan een cashback bij Samsung; word niet ook een poot uitgedraaid...

936 3 Rapporteer

sjjoppy
door sjjoppy - Nov 6, 2019 om 17:18
7225 Antwoorden / 3 Vragen

Vervelende ervaring voor u, in elk geval bedankt voor de tip.

ne
door neodutchio - Nov 6, 2019 om 17:46
5173 Antwoorden / 12 Vragen

Dan ben ik weer benieuwd welke extra handeling er uitgevoerd moest worden.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Nov 6, 2019 om 18:06
16887 Antwoorden / 202 Vragen

Mogelijk kunt u uw grief nog kwijt bij het forum waarvan u de gegevens onder deze link vindt https://www.samsung.com/nl/support/  Het komt mij voor dat u inderdaad niet alle data op de telefon heeft gewist. Alles wissen is ook erg lastig.  En heeft u dan deze https://nl.wikihow.com/De-geschiedenis-op-een-Android-toestel-wissen  nooit gezien? Is simpel te vinden met een zoekmachine.