Ik heb 2 maanded geleden mijn abonement verlaagd bij tmobile, maar nu zie ik dat ik mijn opgebouwd tegoed kwijt ben van 307 euro Ik gebruikl nog steeds dezelfde sim kaart en niemand heeft mijn gezegd dat ik mijn tegoed kwijt zou raken. Is er een kans ik mijn tegoed kan terug krijgen of wat moet ik doen
Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.
Je ben de zoveelste met dit probleem. Ga er maar gerust van uit dat je dat bedrag nooit meer terug ziet.
Maar trek alle registers open, dien sowieso schriftelijk een klacht in bij T-Mobile, ga op zoek naar alle instanties die hier ook maar iets mee te maken hebben en doe daar ook je beklag, maak ze gerust maar helemaal gek bij T-Mobile.
Oja en vergeet niet alvast op te zeggen, aangezien je daar toch geen klant wil meer wilt zijn..
Ja ik heb het gelezen de link, bedankt voor je reactie.
Het blijkt dus legaal te zijn en ik heb ook geen voorwaarden gezien.
Heb het abonnement in telecom winkel afgesloten heb contract verlaagd in kosten alleen omdat ik geen nieuw mobiel nodig had. Hij zei dat alles gelijk bleef maar ik alleen een lager abonnement kosten had omdat ik verlengde Heb nog steeds dezelfde minuten in de maand
Je krijgt eigenlijk een nieuw contract ( omdat het bedrag veranderd ) en dan vervallen alle oude voorwaarden, waaronder je tegoed. Dit komt omdat de overeenkomst opnieuw wordt aangegaan. Smerig, ja. Tegen de regels, nee.
Alleen als je nog een oud contract hebt (uit de tijd van Orange) en je laat dit gewoon doorlopen zonder iets te doen blijven de oude beltegoeden onbeperkt geldig. Worden overigens wel tegen 35 eurocent per minuut afgeboekt. Heb mijn contract bij deze flessentrekkers dan ook reeds lang geleden opgezegd.
@Jongkoen Ik neem aan, dat je nu bij een andere provider een abonnement hebt genomen? Kan je daar wel je beltegoed voor onbepaalde tijd meenemen? Ik denk van Niet.
Ik heb ook een ander abonnement genomen bij T-mobile. Daarmee was ik mijn beltegoed ook kwijt. Maar het is wel zo dat dat heel duidelijk aangegeven wordt op de website. Als je een ander abonnement neemt gaat het beltegoed van je vorige abonnement niet mee. Er is niets "niet legaal" aan. Dus ik begrijp het probleem niet. Nu heb ik een goedkoper abonnement en hoef ik mij ook niet meer te ergeren aan het overgebleven beltegoed wat ik van zijn lang zal z'n leven niet opgemaakt krijg. Had ik maar een ander abonnement moeten nemen bij de eerste keer.
je kan en moet kontakt opnemen met klantenservice en het hun uitleggen wat is gebeurt is mij ook ooit eens overkomen met hun met kontakt verlengen en was toen ook over de 500 euro kwijt aan belte goed zij moeten dudelijker zijn met hun gegevens want het staat nergens vermeld dat je je beltegoed kwijjt bent ik heb alles terug gekregen van hun gelukkig maar dus bellen suc 6 hubpie
Ook ik had een beltegoed van ruim 200 euro bij t-mobile.Via de winkel van t-mobile toen me abbo af gelopen was,deze gewoon door laten lopen,alleen de maandelijkse inkoop verlaagd naar het laagste tarief.betaal nu 15 euro per maand,en werk zo me tegoed langzaam weg,tegen de normaal geldende tarieven in mijn bundel
Ik begrijp het probleem niet zo goed: 1. Het feit dat je dezelfde SIM kaart houdt is alleen verstandig; waarom een nieuwe SIM als de oude goed is, je nummer er reeds aan gekoppeld is, je provider niet verandert, je contacten er op staan etc. Het behoud van je SIM geeft niet aan dat opgebouwd tegoed mee gaat naar je nieuwe contract. 2. Dat beltegoed vervalt staat op de website aangegeven. 3. Je sluit een nieuw contract. Het oude vervalt en daarmee dus ook wat je daar had opgebouwd. 4. Je koopt geen belminuten, maar je betaalt voor het recht om voor een vastgesteld bedrag een aantal minuten te bellen of data te verbruiken. Er staat nergens dat je dat ook moet gebruiken. Dat je aan het einde van de maand binnen je contract overgebleven tegoed mee kunt nemen is eerder vriendelijk van de provider dan een schande dat je het bij het afbreken van het contract niet kunt meenemen. Als je extra zou moeten betalen voor minuten binnen je bundel, dan heb je gelijk, maar dat probleem hoor ik eigenlijk van niemand. Bundelprijzen zijn berekend op het feit dat mensen hun tegoed niet allemaal opmaken. Zou iedereen wel zijn tegoed opmaken, dan wordt het netwerk zwaarder belast en moet het worden uitgebreid. En dat betaalt uiteindelijk de klant. Het systeem geeft je dus meer belminuten/data dan gemiddeld nodig is en het netwerk wordt op dat gemiddelde (en niet op het totaal aantal aangeboden belminuten) berekend.
Vergelijk het met een OV abonnement: Niemand zal een maand in de trein of bus vertoeven, maar die kaart geeft er wel recht op. Je zegt toch ook niet bij verlengen van je abonnement dat je de niet gebruikte reisminuten wilt meenemen en er dus niet voor wilt betalen? Je accepteert dat het vervalt, want het is logisch.....
Kortom, het heeft niets met (il)legaal te maken, het is gewoon gezond verstand en er is niets mis mee. Dat mensen (met name Nederlanders) altijd moeten klagen en overtuigd zijn van de slechte bedoelingen van anderen (grote bedrijven) is heel jammer, want het verziekt onze maatschappij voor een groot deel. Zelfs grote bedrijven kunnen heel klantvriendelijk zijn maar zullen die erkenning vrijwel nooit ontvangen. Je hebt wel groot gelijk dat je informeert of dit zo maar kan als je het zelf niet weet, maar negeer de negativisten die alleen maar schoppen tegen de maatschappij en alles en iedereen om hen heen. Wie het in Nederland slecht vindt en denkt dat het elders beter is, kan gewoon emigreren!!
[quote=diumenge schreef op woensdag 17 jul 2013, 18:15]En wat wilde je gaan doen met die 307 euro beltegoed? Wat dacht je van bellen? [quote=diumenge schreef op woensdag 17 jul 2013, 18:47]Je bent geen geld kwijt, je bent beltegoed kwijt. Waar is het btg mee gekocht?
@marter, geheel mee eens. Idem hier, er wordt duidelijk vermeld dat je het kwijt bent bij een nieuw abonnement. Hierdoor heb ik het tegoed maar eens even flink erdoor gebeld wat ik toen nog had staan, had het toch reeds betaald. Heb nu een fijn laag abonn. bij T-mobile van € 5,70 p/mnd en bevalt me prima. Beter als die Hi, oplichters zijn dat, hadden me een abonn. aangesmeerd (telefonisch) waar alles bij in de bundel zou zitten,link in de e-mail werkte niet om de voorwaarden te lezen, en tja laks van mij misschien, dacht dat het wel goed zou zitten, nou niet dus, vette maandkosten en alles nog eens apart erboven op! Nou doe mij t-mobile dan maar, altijd goed advies, in shop en via site en lage kosten
"Blij dat ik je niet irl ken.." is fijne opbouwende kritiek... Maar zoals ik eerder zei, als het ergens anders beter is.... Feel free....Maar je nickname geeft duidelijk je karakter weer, dus ben ik het hier met je eens.
[quote=gwp schreef op woensdag 17 jul 2013, 20:56]Maar zoals ik eerder zei, als het ergens anders beter is.... Feel free.. Inhoudelijk op mijn opmerking reageren is teveel gevraagd?
[quote=lekkerisdat schreef op woensdag 17 jul 2013, 20:40][quote=diumenge schreef op woensdag 17 jul 2013, 18:15]En wat wilde je gaan doen met die 307 euro beltegoed? Wat dacht je van bellen? [quote=diumenge schreef op woensdag 17 jul 2013, 18:47]Je bent geen geld kwijt, je bent beltegoed kwijt. Waar is het btg mee gekocht?
Als je 307 euro hebt opgebouwd dan bel je kennelijk niet zo veel.
Het beltegoed is gekocht met geld dat je al kwijt was toen je het beltegoed kocht. Of is de provider volgens jou een bank waar je je beltegoed weer voor geld kan omruilen.
@gwp, mooi verwoord, ik zou bijna zeggen jammer dat ik je niet irl ken.
Heb al jaren een abonnement bij T-mobile het oude flex abonnement. Was een abonnement van 20 euro per maand en heb dit 2 jaar geleden verlaagd naar 15 euro per maand. Had nog behoorlijk wat beltegoed bij het oude abonnement en dit is gewoon blijven staan. Als ik inlog op mijn T-mobile en kijk bij mijn beltegoed dan staan er 2 regels met beltegoed, 1 met het saldo van het oude abonnement en 1 met het saldo van het nieuwe abonnement. Wat ik bel gaat eerst van het tegoed van het oude abonnement af en zodra dit op is gaat het van het nieuwe opgebouwde tegoed af. Het kan dus wel.
GEEN BELMINUTEN, MAAR EEN RECHT! de zaken worden verkeert of onvolledig voorgesteld, zeer ONvoldoende duidelijk, door de providers! men koopt geen beltegoed... NEEN!... men koopt een RECHT [!] om een bepaald aantal dagen te mogen bellen, gelimiteerd tot een aantal belminuten. is de bepaalde periode verlopen, dan vervalt ook het ingekochte RECHT. dan is het dus klaar. het aantal belminuten geeft alleen het bellimiet aan, bij overschrijding van die limiet koop je extra [duur] RECHT in. nogmaals....: juridisch gezien koopt men een RECHT...! DUS GEEN BELMINUTEN! de belminuten zijn dus niet meer dan een afspraak, dat je niet méér belt dan de bellimiet-van-zoveel-minuten aangeeft.
Enkele weken geleden een nieuwe vloer incl leggen bij Kwantum aangeschaft voor mijn nieuwe appartement ondanks dat de geadverteerde prijs niet helemaal overeen kwam met waar voor werd geadverteerd. Er kwamen namelijk nog een boel extra kosten bij zoals twee ondervloeren, tape etc. Kwaliteit en garantie waren de magic woorden en anders zou het niet gelegd worden. Want zonde
...
Lees meer
Ik zit met het volgende probleem: begin van het jaar 2022 tm 6 april 2022 heb ik een verbouwing gehad thuis. Hierbij is onder andere de badkamer vernieuwd. Het probleem gaat over de douchecabine die ik daarvoor gekocht heb.
Op donderdag 12 september 2024 (dus zo'n 2 jaar en 5 maanden nadat mijn verbouwing voltooid was) ontving ik ee
...
Lees meer
Waarom is Postnl onbereikbaar voor klachten van mensen met een visuele handicap? Mijn alleenwonende zwager (68 jaar) is visueel gehandicapt en zeer slecht ter been. Hij heeft daarom geen internet of mobiel. Hij heeft klachtenover de bezorging van zijn post. Die kunnen alleen via een chatbox worden ingediend. Wij proberen hem te helpen, door te vragen of Postnl heb kan bellen hierover, ma
...
Lees meer
Ik heb per ongeluk mijn toetsenbord geblokkeerd zodat ik geen tekst meer kan typen. Ik werk met die comp. met windows XP. Hoe kan ik die blokkade opheffen? De overige functies werken normaal. Bedankt.
Lees meer