Tele 2 beboet €500 na internet activatie door eigen SMS
Brief aan Tele2 na valsstrik met 3G activiatie SMS...
Beste Tele2 Nederland, Beste Thomas Wolters,
Toen onze zoon 12 jaar werd en naar het voortgezet onderwijs is gegaan, hebben wij in juli 2014 een mobiel abonnement bij u afgenomen voor €2 per maand. Een goed instap abonnement, waarmee hij bereikbaar voor was voor thuis en vice versa. De keuze voor een aanvullende databundel hebben wij vooralsnog uitgesteld, maar lag op termijn voor de hand.
Om eveneens voor de hand liggende redenen, hebben wij de mogelijkheid tot mobiel internet direct uitgezet, conform uw suggestie: https://www.tele2.nl/klante…/…/abonnement/tips-dataverbruik/ (direct vanuit hoofdmenu bereikbaar)
Precies een jaar later ontvangt onze zoon een SMS waarin hij in 2 stappen direct terug online is. Aangezien Tele2 dit zo gemakkelijk maakt, zult u begrijpen dat onze zoon dit ook heeft uitgevoerd. Daarop is per direct data gaan lopen. Vervolgens heeft u per SMS geadverteerd voor databundels, gewaarschuwd voor kosten en afsluiting en aangegeven dat het krediet limiet is bereikt. Onze zoon, noch wij zelf zijn niet akkoord gegaan met kosten hoger dan €2 per maand. Eventuele aanvullende kosten werden ook tijdens de bestelling niet duidelijk gemaakt, in tegenstelling tot de track-n-trace code en de App, welke wel aanvullend per e-mail aandacht kregen.
Zo transparant als de aanbiedingen zijn, zo ondoorzichtig was het kredietlimiet waarover (enkel!) in de SMS werd gesproken. In een tijd waarin ook u klantgerichte proposities maakt en dingen makkelijk maakt voor uw gebruikers, is het niet verkoopbaar dat niet ten minste één van de door u per SMS voorgestelde bundels per direct werd geactiveerd. Tevens zijn de kosten dusdanig exorbitant, dat wij aan uw klantenservice per klacht al de vraag heb gesteld of er sprake is van een foutieve factuur.
Terwijl wij meerdere malen aangeven teleurgesteld te zijn in uw dienstverlening en misleidende proposities, ontvangen wij op 12 november een kleurrijke e-mail waarin ik volgens u “te gek ben”, dat u “blij bent met mij als trouwe klant” en ik mijn brievenbus in de gaten moet houden. Daar valt een dag later de aanmaning voor oktober ad €286,32 incl. de dreiging van incassokosten op de mat. Wij hebben dit bedrag namelijk teruggestort. Helaas is juli 2015 ad €107,03 en september 2015 ad €86,29 aan onze aandacht ontsnapt, ook deze bedragen heeft Tele2 zonder enige melding doodleuk van onze rekening afgeschreven.
We maken derhalve bezwaar voor de factuur ad. €286,32 te voldoen en stellen de facturen van juli en september 2015 eveneens ter discussie. Totdat u aangeeft inderdaad niet transparant te zijn geweest over de, klaarblijkelijk rechtsgeldig verhaalbare kosten en ons een redelijkerwijs aanneembaar voorstel doet, conform uw datapaketten. Met dit intussen oncomfortabel transparant dossier, heb ik de hoop dat u uw woorden uit uw e-mail campagne ook zult invullen met de opvolging waarover zij spreekt.
Beste groet,
Imre Gmelig Meijling
Trouwe klant voor trouwe leveranciers
Visuals: https://www.facebook.com/imregmelig/posts/10207832503187361?pnref=story
Precies een jaar later ontvangt onze zoon een SMS waarin hij in 2 stappen direct terug online is. Aangezien Tele2 dit zo gemakkelijk maakt, zult u begrijpen dat onze zoon dit ook heeft uitgevoerd.
Heeft uw zoon dat ook aan u of uw partner verteld? Ik denk van niet, anders had u het wel weer gestopt in juli 2015.
....... Aangezien Tele2 dit zo gemakkelijk maakt, zult u begrijpen dat onze zoon dit ook heeft uitgevoerd.......
En je zoon heeft blijkbaar ook zijn mond gehouden tegen zijn ouders dat hij lekker aan het internetten was gegaan. Een kind van 13 weet donders goed waar hij mee bezig is.
Dergelijke sms'jes stuurt iedere provider, niet alleen Tele2.
U had ook simpel prepaid voor het zoontje kunnen nemen, want dan was op is op.
Dus gewoon die nota betalen en telefoon innemen.
En blijkbaar bent u ook niet zo zorgvuldig dat twee flinke telefoonnota's aan uw "aandacht" zijn obtsnapt.
Rekening betalen om hogere kosten te voorkomen, dit abonnement opzeggen, prepaid ergens nemen (een versie die niet elk half jaar opgewaardeerd hoeft te worden), internet bij de provider ook uitschakelen, en zoon eventueel (een deel) van deze uitstaande rekeningen af laten betalen. Doet hij dat braaf, dan misschien na een tijdje de rest kwijtschelden (genade voor recht).
Geef hem desnoods voor bereikbaarheid een oude nog in een la liggende gsm zonder internet. Voor bereikbaarheid is immers geen smartphone nodig.
@Carola en @tijger1
Helaas ja. Er worden SMSen verstuurd met het automatisch aanzetten van internet (stond uit), aanbiedingen van databundels en waarschuwing bij €15. Maar dan houdt het op. Alles is "makkelijk" en "eenvoudig". Maar het afschrijven van €500 op een abbo van €2 is een maf science fiction verhaal en met geen argument goed te praten.
Door die mobiel met die mogelijkheden in handen te geven van een kind en dat abonnement niet te controleren, hebt u dat over uzelf afgeroepen.
Ook zou de schade beperkt gebleven zijn als u uw bankrekening regelmatig had gecontroleerd.
[quote=tijger1 schreef op vrijdag 27 nov 2015, 10:26]
Ook zou de schade beperkt gebleven zijn als u uw bankrekening regelmatig had gecontroleerd.
Nee, bij het downloaden van een spel van 70MB staat de teller al in 1x op een blijkbaar absurd bedrag. Het ligt niet aan de controle, het ligt aan een valsstrik van telco's, in dit geval Tele2. Zeker dat er veel mensen zijn die 'daarin tuinen'. En dat is een schande, in deze tijd.
Als uw rekening had gecontroleerd, was u in juli al op de hoogte geweest. Vervelend, maar te overzien.
En gewoon prepaid had alles voorkomen.
[quote=tijger1 schreef op vrijdag 27 nov 2015, 10:32]Als uw rekening had gecontroleerd, was u in juli al op de hoogte geweest. Vervelend, maar te overzien.
En gewoon prepaid had alles voorkomen.
Dank. Maar niet eens. Een net abbo van €2 per maand was prima keuze. Komt binnen in mooi cellofaan. Netjes via homepage (!) Tele2 data uitgezet. Alles gaat automatisch, behalve upgrade wanneer data verbruik gaat lopen. Dat is dus
een valsstrik om (blijkbaar legaal??) ongemerkt (!) naar honderden euro's op te voeren. Kan gewoon echt niet. Werd pas einde maand zichtbaar.
[quote=tijger1 schreef op vrijdag 27 nov 2015, 10:32]Als uw rekening had gecontroleerd, was u in juli al op de hoogte geweest. Vervelend, maar te overzien.
En gewoon prepaid had alles voorkomen.
Ben bereid om data bundel te betalen (Waarvoor NB ook via SMS is geadverteerd). Eerlijk verbruik. Maar geen honderden euro's. Dat lijkt een bug in de software....
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Welke smartfone maakt mooie foto's?
Ik heb mijn Huawei-telefoon in de trein laten liggen en helaas door niemand "gevonden". Moet dus nieuwe telefoon,gebruik hem het meest om foto's te maken,liefst Natuurfoto's en zo kleurgetrouw mogelijk en was tevreden met mijn Huawei.Denk nu aan Samsung,mijn zus kocht de Samsung A53 5G en gebruikt hem ook het meest het meest om "mooie"foto's te maken en nu zijn de kleuren veel te BLAUW!!! Dus als ... Lees meer
Audi etron... dure auto... maar.. kwalitatief uitermate teleurstellend
Dure EV gekocht. Audi RS Etron GT, Leuke auto, maar veel problemen. Na problemen met de verwarming (in de winter viel de verwarming uit, helaas geen verwarming, handschoenen aan om zonder bevroren vingers te sturen) nu recent drie keer achter elkaar is de auto volledig stilgevallen. Tijdens het inhalen op de snelweg tijdens de drukke avondspits, viel de auto gewoon volledig uit. Via gevaarlijke ma ... Lees meer
Niet geïndexeerde begrafenisverzekering
Onlangs ontdekt: heb een begraf.verzek. van €908 (=2000 gulden) Stopgezet per 1-9-1970. Dus destijds door ouders bijeen gespaard met zuur verdiende centjes. De afgelopen 54! jaar hebben de diverse verzekeringsmaatschappijen hier gigantisch geld mee verdiend. Zie ik daar helemaal niets van terug? Allemaal misschien volgens de regeltjes, maar t blijft bizar! Is daar nog iets aan te doen, want ik v ... Lees meer
Populair in Computers & Telefonie
Hallo, wie weet waar ik de Evergreen top 1000 kan downloaden? Bv hartelijk dank.
In het korte verleden deed ik dat via de Pirate Bay maar die is jammer genoeg niet meer te ontvangen. Lees meer
blokkade toetsenbord
Ik heb per ongeluk mijn toetsenbord geblokkeerd zodat ik geen tekst meer kan typen. Ik werk met die comp. met windows XP. Hoe kan ik die blokkade opheffen? De overige functies werken normaal. Bedankt. Lees meer
CD-R of DVD-R
Ik wil filmpjes en foto's vanaf de laptop opslaan op een schijf. Welke kan ik het beste nemen een CD-R of DVD-R? Of maakt het niet uit. Lees meer