Zi
door Zillion Jul 25, 2016 om 10:22
Computers & telefonie

Tele2 diefstal

Mijn Zoon van 13 jaar heeft een abonnement voor 100 belminuten voor 4 euro. Dit is puur dat hij ons kan bereiken als dit nodig is, verder gebruikt hij zijn abonnoment al een tijd, zonder problemen met wifi. Een databundel wilde ik niet voor hem, omdat ik niet wil dat hij continue op internet zit.
Door een telefoon wissel in Juni is er klaarblijkelijk een instelling van 3G aangebleven en heeft hij volgens tele 2 in 1e instantie (via SMS) 15 euro verbruikt buiten zijn abbonoment en hierna is het mobiele netwerk op zijn nieuwe telefoon uitgezet.
Heden ochtend heeft tele2 229 euro van mijn rekening afgeschreven welke je reinste diefstal is!! Via klantenservice geven ze niet thuis, en het slaat echt werkelijk nergens op hoe dit bedrijf geld uit de zakken van consumenten klopt!!

1959 10 Rapporteer

Th
door The Red - Jul 25, 2016 om 10:30
2 Antwoorden / Vragen

@Zillion

Wat staat er op de factuur?

da
door datzoekikop - Jul 25, 2016 om 10:38
251 Antwoorden / Vragen

Al heeft u geen data abo, als uw tel data vraagt dit toch krijgt. Door de instructie goed te lezen en het toestel goed in te stellen, wat u dus niet gedaan heeft, krijgt u nu de nota voor de losse mb prijs. Uw topic titel is fout, die moet zijn: ik maak een fout en nu moet ik betalen. Google eens wat diefstal is en meteen even wat smaad is.

da
door datzoekikop - Jul 25, 2016 om 10:48
251 Antwoorden / Vragen

Ik gebruik een smartwatch met een sim only van simyo. Ik heb in mijn simyo de data uitgezet. Het ding kan dus nooit data krijgen, tenzij ik wifi heb. Bel tele 2 klantenservice vraag hen de data handmatig uit te zetten.

tijger1
door tijger1 - Jul 25, 2016 om 11:04
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Uw zoon heeft geen abonnement, dat heeft u, want een kind kan geen telefoonabonnement afsluiten.

En wat er nu gebeurd is, is geen diefstal. U hebt blijkbaar zelf de instellingen van die mobiel niet gecontroleerd. En internet buiten een bundel is duur.

ja
door jackyh - Jul 25, 2016 om 11:19
953 Antwoorden / 4 Vragen

Als ik Tele2 was zou ik u aanklagen wegens smaad.

aurora1
door aurora1 - Jul 25, 2016 om 13:03
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Lees anders ook nog het volgende van de Consumentenbond over datagebruik door: https://www.consumentenbond.nl/mobiel-abonnement/dataverbruik-android
Inderdaad is hier geen sprake van diefstal, de instellingen van de telefoon zijn de verantwoordelijkheid van de eigenaar van de telefoon en hadden bij het in werking stellen van de nieuwe gsm gecontroleerd en naar eigen wens ingesteld moeten worden. Dus ook even de gebruiksaanwijzing van de telefoon doornemen. Bij een aantal providers kun je via je account een aantal mogelijkheden aan- of uitzetten, misschien is dat bij Tele2 ook het geval?
Overigens kan uw zoon met wifi altijd op internet en bijv. via Whatsapp gratis bellen naar contacten die dat ook hebben.
Als de gsm eigenlijk alleen voor bereikbaarheid is, dan kunt u mogelijk beter prepaid overwegen en dan bij een proivider waar het beltegoed blijft staan zolang er maar eens binnen het half jaar een sms gestuurd wordt of een keer gebeld wordt.
Kijk bijv. eens bij het eerder genoemde Simyo, waar je via je account allerhande kunt uitschakelen om extra kosten te voorkomen: https://www.simyo.nl/prepaid

ha
door harry25961 - Jul 25, 2016 om 13:32
23 Antwoorden / Vragen

En daar is nummer zoveel die niet begrijpend kan lezen.  Een abonnement zonder internet wil alleen maar zeggen dat internet niet in uw bundel zit. Dit wil dus BESLIST NIET zeggen dat internet niet werkt. Met zo een soort abonnement betaald U dus alle MB's die U verbruikt.  En ja, bij gebruik van een andere telefoon, krijgt U van iedere provider een SMS-je met de mededeling: "Hierbij sturen wij U de nieuwe instellingen instellingen voor uw toestel, Druk op ja om deze te installeren"  Met als gevolg dat als U een smartfone hebt, internet weer geactiveerd word op uw toestel en dat uw toestel ook weer alle updates via internet (is weer extra Data verbruik)  gaat binnenhalen
En het slaat werkelijk nergens op hoe mensen zelf niet begrijpend lezen en dan de fout bij een ander leggen.
Nog een laatste tip: Er bestaan hele leuke toestellen waarmee internet echt niet mogelijk is. Bijvoorbeeld de NOKIA 108  die ik zelf ook gebruik.

ge
door gerardvantol - Jul 25, 2016 om 13:38
57 Antwoorden / 2 Vragen

Zoal al vaker gebleken is, is TELE2 een volkomen onbetrouwbare partij. Bijna elke andere provider heeft betere service.

da
door datzoekikop Jul 25, 2016 om 13:56
251 Antwoorden / Vragen

@Gerardvantol, wat is er onbetrouwbaar? Men leest niet/niet goed, dan is de andere partij  fout? Rare gedachte. Maar noem mij eens een 100% betrouwbare provider, ik ben benieuwd .........

door 11b - Jul 25, 2016 om 13:46
1 Antwoorden / Vragen

De titel van uw bericht maakt de relatie met Tele2 er niet beter op. Jammer.
Tele2 staat geheel in zijn recht. Instellingen zijn en blijven de verantwoordelijkheid van de gebruiker en het geeft geen pas de provider de schuld te geven.

Gerry1969
door Gerry1969 - Jul 25, 2016 om 14:09
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Zoals mijn vader altijd zei " een slechte schrijver geeft altijd de pen de schuld".
U handelt onkundig en wil Tele2 hiervoor laten opdraaien.
Daarnaast, kom op zeg, een kind van 13 zit op het voortgezet onderwijs, de hele klas whatsappt, twittert, snapchat, instagramt enzovoort.
Geeft die jonge knul gewoon een databundeltje van 500 MB kost bijna niets en dit soort problemen worden voorkomen.
Plus hij kan ook in de klas gewoon mee.

Diewilik