Tele2 misleiding
Hallo,
Enkele weken geleden zag ik een Unlimited aanbieding bij Tele2. Bij de aanbieding staat dat er tijdelijk geen aansluitkosten in rekening worden gebracht van €20,-
Wie op de actie ingaat, moet uiteindelijk wel €20,- betalen. Ik nam contact op met Tele2, en gaf aan dat aansluitkosten wel in rekening werden gebracht.
Na enkele minuten wachten werd mij verteld dat de pagina (die dus nog steeds online is) niet klopt. Na 4 keer vragen zei de telefoniste dat de pagina zou worden aangepast. Vorige week bekeek ik de pagina weer, de 'aanbieding' staat er nog steeds. Ik belde weer, men was zeer kortaf, het zou worden aangepast.
Nu, ruim 3 a 4 weken later, staat die pagina er nog. Ik vermoed dat duizenden mensen de pagina dagelijks zien. Honderden gaan in op de 'aanbieding' en niet iedereen zal merken dat de €20,- gewoon in rekening wordt gebracht. Mijn vraag, is dit oplichting of gewoon modern zaken doen?
Vriendelijke groet,
Deen
Nee geen oplichting. Wel erg slordig van Tele2. U kunt een klacht indienen bij de reclame code commissie.
Dat heb ik vanmorgen gedaan, bedankt voor je advies.
Honderden mensen die dagelijks op die aanbieding ingaan en niet op hun rekening kijken? Denk het niet. Zeg op en ga naar een ander,
Ik zie die aanbieding toch echt niet staan https://www.tele2.nl/mobiel/sim-only?shop=product&ch=es&cc=con&sc=acq&dr=24&pr=T2C01,T2A12&lp=1&sc-open=1
Ga je soms via Google naar Tele2?
Ik weet niet wat je bedoeld, maar de aanbieding staat gewoon op de website van Tele2: https://www.tele2.nl/unlimited-info
Maar hoe bent u bij die site terecht gekomen? Als je naar Tele2 gaat zie je nergens deze info.
"Maar hoe bent u bij die site terecht gekomen? Als je naar Tele2 gaat zie je nergens deze info."
Ik bezocht de Tele2 website en zag de pagina. Of ik via Google of een stoomboot binnenkwam, boeit helemaal niet. De informatie op de website van Tele2 is misleidend.
Het is een reclame van Tele2 waaraan zij zich dienen te houden ongeacht hoe de TS op die site is gekomen. En die smoes van aanpassen duurd dan wel erg lang want deze aanbieding staat er vandaag nog steeds.
Bedankt voor je intelligente, logische bijdrage, Gerbera.
Topantwoord
Door dit soort praktijken van Tele2 en de zeer slechte verbindingen, die ze vaak hebben, zijn wij jaren geleden al naar een andere provider overgestapt. Dit tot volle tevredenheid. Ook hier is wel eens wat aan de hande, maar je merkt wel dat er goed aan een oplossing wordt gewerkt.
Het aantal +'sjes dat je kritische reactie krijgt zegt volgens mij meer dan genoeg over Tele2.
Het aantal +'sjes dat je kritische reactie krijgt zegt volgens mij meer dan genoeg over Tele2.
Uhh? Die 10 punten heb jij gegeven, niemand anders.
Typisch, zoals het vaker voorkomt is dit een waardering voor een antwoord dat vraagsteller een top antwoord vindt maar of dat werkelijk zo is? Ook ik zie het bij de tele2 website echt niet staan. https://www.tele2.nl/mobiel/sim-only?shop=product&ch=es&cc=con&sc=acq&dr=24&pr=T2C01,T2A04&utm_source=bing&utm_medium=cpc&utm_campaign=Branded%20-%20Sim%20Only%20-%20Search%20-%20Onbeperkt%20-%20t2_pssbk&utm_content=Tele2%20-%20Sim%20Only%20-%20Unlimited&utm_term=tele2%20unlimited%20sim%20only&gclid=08d3ea9c931414409e1c8a1b2e615967&gclsrc=3p.ds en daarbij in ieder geval is mijn ervaring met Tele2 goed en ook in die zin dat er bij storing of bijv. defect modem steeds adequaat is gereageerd.
Ik ben dus wel erg benieuwd waar vraagsteller deze 'reclame heeft gevonden.
(re)
HEREMIETKREEFT, hierbij nogmaals de link van de Tele2 website, waarop mensen bewust worden misleid: https://www.tele2.nl/unlimited-info
Ik heb de link niet op de website van KPN of de Telegraaf gevonden, maar op de website van Tele2.
Vanmorgen heb ik vele recenties/reviews gelezen van Tele2 gebruikers. Klacht, na klacht, na klacht. Het is mij duidelijk dat ik een andere provider nodig heb. Sommige mensen houden van een oud broodje bedorven haring met slagroom. Dat kan, zulke mensen mogen er ook zijn. Veel plezier met Tele2.
Bij mij niet.
Nee, natuurlijk niet, sprietje. Dit is juist het probleem. Op de website staat prachtig vermeld dat men geen aansluitkosten betaald. Maar, wie verder klikt en gewoon besteld, betaald wel 20 euro. En vele mensen klikken gewoon door, betalen de aansluitkosten, zonder zich ooit te realiseren dat ze zijn misleidt.
Topantwoord
Beste Deeeeentje,
Probeert u eens de cookies te verwijderen uit uw browser.
Of de website te vernieuwen terwijl u de Shift-toets ingedrukt houdt.
Uw webbrowser onthoudt de website om sneller te kunnen laden. Daardoor ziet u echter niet direct wanneer er wijzigingen zijn aangebracht.
Het zou Tele2 overigens wel sieren om het bedrag aan u te crediteren.
Sinds Tele2 is overgenomen door T-Mobile is in mijn ervaring de service omlaag gegaan en de prijzen stevig omhoog.
Het eerste wat ik heb gedaan, was de pagina openen in een andere browser, waarbij alles wordt gewist na sluiten. Ik zie dezelfde aanbieding ook op de pagina staan als ik deze bezoek met mijn mobiel.
Waarom geef je dit goedbedoelde advies, als je het zelf binnen enkele seconden had kan controleren? Open de pagina in een andere browser, je ziet precies hetzelfde.
Dat heb ik uiteraard gedaan, ik zag de aanbieding niet staan.
AWYEAH28; Lieg je, heb je niet goed gekeken of maak je er als Tele2 webcare medewerker maar een verhaaltje van? Ik heb de pagina net voor de zekerheid op een ander netwerk, op een andere PC gecontroleerd, de "aanbieding" staat er nog steeds. https://www.tele2.nl/unlimited-info
Blijkbaar zat ik bij een ander product. Via de link zie ik het inderdaad staan.
Ik kom bij deze terug op mijn reactie van 9:35 in die zin dat:
Na even zoeken zie ik wel deze: https://www.belsimpel.nl/sim-only/tele2?its=1021285329385397383&utm_source=bing&cntd=1&highlight_identifier=generics-so-Tele2 en 'bel simpel' biedt inderdaad aan 'geen aansluitkosten' Ik heb nu een andere zoekmachine benut en nog verder gekeken en zie verder geen enkele melding ook van andere 'tussdenpersonen' die Tele2 Simonly aanbieden maar waar ook geen melding wordt gemnaakt van 'geen aansluitkosten''.
Het kan dus best zo zijn dat men via 'bel simpel' wel dit aanbod kan benutten.
Maar hoe dan ook: voor klachten over misleidende reclame: https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/bescherming-van-consumenten/vraag-en-antwoord/waar-kan-ik-een-klacht-indienen-over-misleidende-reclame
- De regels voor reclame-uitingen staan in de Nederlandse Reclame Code: 1. reclame mag niet misleidend zijn; 2. een adverteerder mag geen onwaarheden in zijn reclame zetten; 3. een bedrijf mag geen belangrijke informatie over een product of dienst weglaten; 4. reclame mag niet in strijd zijn met de goede smaak en het fatsoen. Voor reclame voor kinderen gelden strengere regels dan voor reclame voor volwassenen.
Bij dezen zou ik (bijna) iedereen willen bedanken voor jullie tijd/reacties. Ik ga dit probleem delen op andere consumenten en klachten websites.
Bedankt,
Deen
Dat de 20 euro in rekening wordt gebracht zou geen verrassing mogen zijn. Als je vanaf de gelinkte pagina (die niet via de normale menu's te vinden is) doorklikt op "Shop SIM Only" staat die 20 euro gewoon als eenmalige kosten vermeld. Op dat moment had je kunnen besluiten om niet met ze in zee te gaan. Het enige dat je tele2 zou kunnen verwijten dat informatie op een niet op normale manier toegankelijke pagina verouderd is.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Waarom kan ik geen video's afspelen van telegraaf.nl op laptop?
Sinds kort kan ik geen video's meer afspelen van de Telegraag, alle andere video's ( you tube e.d.) werken prima. Lees meer
Account niet geven van bestelling
Bij aliexpres.com besteld zonder account,wel betaald via ideal,geen bevestigingsmail,wel screenshot bestelling,klantenservice weigerd mij de info te geven zodat ik dat account kan inzien en een geschil kan openen,bestelling niet gekregen.buyerservice ook niet behulpzaam iemand ervaring,wat kan ik nog doen Lees meer
Afwijzing huurwoning
Sta eerste op een woning papieren zijn in orde maar de woningbouw corporatie is van plan om alsnog te weigeren op basis van of het wel gaat matchen met de buren mag dit? Lees meer
Populair in Computers & Telefonie
Hallo, wie weet waar ik de Evergreen top 1000 kan downloaden? Bv hartelijk dank.
In het korte verleden deed ik dat via de Pirate Bay maar die is jammer genoeg niet meer te ontvangen. Lees meer
blokkade toetsenbord
Ik heb per ongeluk mijn toetsenbord geblokkeerd zodat ik geen tekst meer kan typen. Ik werk met die comp. met windows XP. Hoe kan ik die blokkade opheffen? De overige functies werken normaal. Bedankt. Lees meer
CD-R of DVD-R
Ik wil filmpjes en foto's vanaf de laptop opslaan op een schijf. Welke kan ik het beste nemen een CD-R of DVD-R? Of maakt het niet uit. Lees meer