lo
door loek3000 Sep 15, 2012 om 15:53
Computers & telefonie

Tele2 : vaste telefoon beantwoorder werkt niet naar behoren

Ik heb tele2 fiber... Ook heb ik een telefoonantwoordapparaat, maar deze werkt niet naar behoren... Als ik iets probeer in te spreken gaat deze zomaar uit en heeft dan niet opgenomen... Ik gebruik een Panasonic telefoon dect toestel, heb ook een nieuwe geprobeerd maar doen het beide niet goed. Ligt dus niet aan het toestel, ook voicemail en doorschakelen van tele2 uitgezet dus dat kan het ook niet zijn. Tele2 gebeld alleen begrijpen hun het niet en word dus niet opgelost, geen monteur want dat zou geld kosten, nieuwe modem hebben ze opgestuurd maar ook geen oplossing gebleken, ik ben radeloos van dit alles, want voorheen werkte het gewoon wel (adsl en nu vdsl)

1285 3 Rapporteer

aurora1
door aurora1 - Sep 15, 2012 om 19:05
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Dag loek3000,
Heb je een los apparaat als telefoonbeantwoorder? Als daar een cassettebandje in zit om gesprekken op te nemen dan is dat bandje mogelijk niet meer goed en kan een nieuw bandje misschien het probleem oplossen. Heb je al in de gebruiksaanwijzing gekeken of het apparaat ook met vdsl werkt en of het juist is aangesloten? Om welke telefoonbeantwoorder gaat het (merk, type etc.)?

vr.gr.

natuurmens
door natuurmens - Sep 17, 2012 om 13:43
158 Antwoorden / 4 Vragen

Dat klopt omdat verschillende telecom/telefoons apparaten niet meer werken onder DSL en VDSL Vaak heb je hier een andere type telefoon voor nodig. Bij sommige providers is het alleen mogelijkheid om gebruik te maken van hun voice mail worden ondersteunt door de DSL verbinding, veelal werken oude type toestellen niet meer. BV. bij xs4all werkt de fax niet, service, en vaak kan alleen faxberichten via PDF verzenden\ontvangen er zijn weinig internet provider die nog antwoordapparaten ondersteunen. Vaak ben je genoodzaakt en ander type telefoon aanschaffen. Daarbij kan je advies krijgen van je provider

ro
door ronversteeg - Feb 19, 2014 om 21:50
1 Antwoorden / 0 Vragen

Tele2 fiber biedt (nog steeds) geen antwoordapparaat in de vorm van een voicemail. Wel een separaat apparaat. dit kan gewoon worden aangesloten volgens hun website. Ik heb een klacht ingediend vanwege de ontbrekende informatie hierover op hun website en de (tegenstrijdige) handleidingen hoe je dit in moet stellen. (knap als het helemaal niet operationeel is) Op dit moment staat op hun site dus het bericht dat het niet mogelijk is.