Dr
door Dragons Jul 7, 2021 om 19:17
Computers & telefonie

Telefoon overlast

ik wordt sinds 4 juni geziekt door diverse +31 nummers,
je zou denken dat het gewone legale nederlandse nummers zijn ivm landnummer
ik heb nooit opgenomen en laat hem rinkelen als ik dat soort nummers zie
wat kan ik hieraan doen, continu blokkeren heeft geen zin, heb mijn nummer nooit klakkeloos achtergelaten bij jan en alleman.
eind vorig jaar een ander nummer genomen omwille van dit, nu heb ik het dus weer

14810 26 Rapporteer

Topantwoord

rj
door rjw - Jul 7, 2021 om 19:27
3268 Antwoorden / 5 Vragen

Wat is er zo eng aan om het gesprek aan te nemen? Het is niet dat telefonie iets heel erg nieuws is. Het bestaat al zo'n 150 jaar.

sjjoppy
door sjjoppy - Jul 7, 2021 om 19:50
7195 Antwoorden / 3 Vragen
tenormin
door tenormin - Jul 7, 2021 om 19:50
16836 Antwoorden / 108 Vragen

Waarom zou u onbekende nummers niet opnemen? Spam komt niet door een verbinding, dus daar bent u veilig gesteld. Wat anders zou het worden als u ingaat op een eventuele te mooi om waar te zijn aanbieding of: als het een app is met "mam, pap, ik heb een nieuw telefoonnummer, wil je even geld over maken" want ik zit even krap. Daar dus ook nooit op ingaan. Of zoon, dochter, vriend etc. even terugbellen of het waar is. Maar de mensen achter de onbekende nummers zijn machines die volautomatisch bellen met jan en alleman. Dus blokkeren kan men die nummers niet.

mi
door miennaamishaaz - Jul 7, 2021 om 20:12
725 Antwoorden / 1 Vragen

waarom neemt u niet op?
als ontvanger is het vrijwel onmogelijk dat u als ontvanger dient te betalen voor het gesprek

Dr
door Dragons Jul 9, 2021 om 10:53
1 Antwoorden / 1 Vragen

juist daarom is dit dus, dit weten de hackers ook en daarom belloen ze in de hoop dat je of opneemt(ondertussen een bandje of helemaal niks en wordt zo je gegevens gejat) ik heb express gezocht naar deze nummers, en als je reageert op weigeren weten ze dus dat er reactie is en dus nummer bestaat
je kan wel degelijk geld of andere persoonlijke dingen kwijtraken

mahadma
door mahadma - Jul 7, 2021 om 20:25
11547 Antwoorden / 51 Vragen

Opnemen met: "Hallo" en verder hooguit vragen wie er belt als ze het niet zeggen, bevalt het u niet, tuut tuut tuut

tijger1
door tijger1 - Jul 7, 2021 om 20:56
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Misschien helpt het als u een keer opneemt, dan weet u wie er belt. Waarom zou iemand u zieken?

Datonzinnige gedoe over onbekende telefoonnummers, vroeger kon je helemaal niet zien wie er belde.

sira
door sira - Jul 7, 2021 om 21:46
2348 Antwoorden / 24 Vragen

+31 is gewoon het landnummer van Nederland. Zolang u niet opneemt, weet u ook niet wie er belt.

Wat Tijger1 al zegt, vroeger kon je helemaal niet zien wie er belde. En als ik mijn leesbril niet op heb, kan ik ook niet zien wie er belt, maar ik neem wel op.

Niet zo flauw en achterdochtig doen, gewoon opnemen. De telefoon ontploft echt niet als u opneemt, bovendien kost het u geen geen geld, alleen de beller betaalt, niet de ontvanger.

tenormin
door tenormin Jul 8, 2021 om 00:02
16836 Antwoorden / 108 Vragen

@sira, heb ik ook als ik brilletje niet op heb. Ik neem wel op: alleen: als ik telkens gebeld word door onbekend nummers: beantwoord ik steevast (vroeger met: Dutch Police Offe can I help you) ... tuut, tuut, tuut. En de laatste weken is Microsoft weer hevig bezig en beantwoord nu met: Microsoft, The Netherlands, can I help you. Dezelfde tuut tuut, alleen, die klojo's bellen al vanaf 7 uur in de ochtend. Nummer herkenning niet mogelijk: elke keer een ander nummer.

sira
door sira Jul 8, 2021 om 09:10
2348 Antwoorden / 24 Vragen

Ongelooflijk hoe neurotisch mensen doen als ze worden gebeld door een onbekend nummer.

Veelal plempen deze mensen hun privégegevens op social media, tot en met hun vakantieperiode aan toe, doen bestellingen bij totaal onbekende webshops, dat kunnen ze allemaal zonder enige hulp van derden en als het fout gaat, gaan ze achteraf klagen, maar als er een onbekend nummer belt, is de nood aan de man en klagen ze vooraf. En zolang zij niet opnemen, weten ze niet wie er belt. Kun je beter de telefoon de deur uit doen, wordt je ook niet door onbekende nummers gebeld.

Topantwoord

gerbera
door gerbera - Jul 7, 2021 om 21:56
7368 Antwoorden / 14 Vragen

+31 is gewoon het landnummer maar belangrijker is het nummer wat daar achter staat. Blijkbaar is er toch iemand die probeert u te bereiken dus wat is het probleem gewoon eens op te nemen. Is het een ongewenst telefoontje dan gewoon op de uitschakel toets drukken.

Dr
door Dragons Jul 9, 2021 om 10:52
1 Antwoorden / 1 Vragen

lijkt mij toch niet dat je maar 1x per dag gebeld wordt door rare meerdere dezelfde cijfers in een nummer, zoiets kan niet he?! ikzelf weet wel beter

tijger1
door tijger1 Jul 9, 2021 om 15:22
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Rare meerdere dezelfde cijfers in een nummer? Vast voodoo.

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum - Jul 7, 2021 om 22:18
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Vraag sinds  4 juni en  laat nu op 1 juli de regels voor bellen aangepast zijn!

tenormin
door tenormin Jul 8, 2021 om 00:04
16836 Antwoorden / 108 Vragen

Wat zijn de regel dan sinds 1 Juli @$OMsss? En de vraag is volgens mij sinds, nu gisteren, 7 July.

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum Jul 9, 2021 om 08:46
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Je mag oude  klanten niet zomaar bellen, Bel me niet is aangepast...

En Nee,  ik wil niet moet nu voldoende zijn en ze moeten jou  uit telefoon lijst verwijderen....
Nieuwe wet,  voldoende over geschreven,voor en na 1 juli2021 dus totaal nadere regels en mogelijkheden!

marijke77
door marijke77 Jul 9, 2021 om 12:50
158 Antwoorden / 3 Vragen

Als je ooit klant bent geweest mogen ze je juist nog wel bellen, De boel is nu wel verdraaid, eerder moest je aangeven bij BEL ME NIET dat je niet gebeld wilde worden, maar jij moet nu aangeven dat je wel gebeld wilt worden door Jan en alleman.

sira
door sira Jul 10, 2021 om 18:24
2348 Antwoorden / 24 Vragen

Wie zegt dat Dragons door bedrijven wordt gebeld die iets willen verkopen? Dragons zelf weet dat ook niet, want die neemt nooit op.
Het kunnen ook kennissen of instellingen zijn, dus doodnormale telefoontjes.

aurora1
door aurora1 - Jul 7, 2021 om 22:44
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Neem een telefoonbeantwoorder.
En neem eens op om te horen wie het is, of staat die telefoon onder stroom?
Het kan zomaar de Lotto over uw hoofdprijs zijn....
https://www.startpagina.nl/v/telecom/telefoons/vraag/325833/bel-310-nummer/

Dr
door Dragons Jul 9, 2021 om 10:55
1 Antwoorden / 1 Vragen

kan zijn als je inderdaad lotto etc speelt, maar ik doe dit niet

gerbera
door gerbera - Jul 8, 2021 om 08:56
7368 Antwoorden / 14 Vragen

@tenormin, Nieuwe regels telemarking, klik hier

Topantwoord

sira
door sira - Jul 8, 2021 om 09:21
2348 Antwoorden / 24 Vragen

Veel bedrijven en instellingen gebruiken naast hun vaste nummer ook één of meerdere mobiele nummers. Vaste nummer is voor binnenkomende gesprekken, mobiele nummer is voor uitgaande gesprekken.

Toevallig werd ik zojuist gebeld door een onbekend +31 nummer en het bleek de balie van de oogartsenpraktijk te zijn, want mijn nieuwe contactlenzen waren binnengekomen.

By the way, mijn tandarts en mondhygiëniste bellen ook altijd mobiel (soms met nummerweergave en soms niet).

Ik weet niet of u zelf een mobieltje heeft en daar ook weleens mee belt, want ik hoop dan niet voor u dat al die mensen waar u naar belt dezelfde reactie hebben als u, want dan wordt het wel triest en eenzaam.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jul 8, 2021 om 09:29
16867 Antwoorden / 202 Vragen

U geeft aan +31 nummers niet op te nemen? +31 is inderdaad het landenkenmerk van ons land en er zijn diverse telefoonbezitters die zich ook met dat nummer beknd maken. Ik zelf ook.
Het wil dus helemaal niet zeggen dat het niet betrouwbaar zou zijn. Hoe dan ook, indien u het niet vertrouwt niet opnemen. Omdat het een nl nummer is kunt u echter ook opnemen en als het dan iets is dat onbekend voor u is simpelweg meteen opleggen/afbreken. Er zijn dan geen consequenties.

Bent u al op de hoogte dat er sedert 1 juli jl. een wetswijziging is waarin is geregeld dat u nog maar uitsluitend gebeld mag worden indien u daar zelf op de een of andere wijze toestemming voor heeft gegeven? Zie o.a. deze info: https://androidworld.nl/nieuws/bel-me-niet-register-verdwijnt-dit-verandert-er-voor-jou  en/of https://www.bellen.com/nieuws/bel-me-niet-register-stopt-1-juli-wat-nu  En als 'ze'toch'blijven komen dan: https://meld.nl/melding/fraude-melden/ongewenste-telefoontjes/

Dr
door Dragons Jul 9, 2021 om 10:50
1 Antwoorden / 1 Vragen

juist daarom is dit dus, dit weten de hackers ook en daarom belloen ze in de hoop dat je of opneemt(ondertussen een bandje of helemaal niks en wordt zo je gegevens gejat)

heremietkreeft
door heremietkreeft Jul 9, 2021 om 10:53
16867 Antwoorden / 202 Vragen

En dus dan ook nu maar weer: nooit iets zeggen als er wel is opgenomen en het niet betrouwbaar is (zoals bijv. een z.g. microsoft medewerker die vertelt dat er een probleem is met de PC). (Idem energiecolporteurs). Hoe vaak moet dat nog worden gemeld? Helaas vrees ik, nog vaak! (En geven wij dan toch maar weer weer eenzelfde antwoord.

Dr
door Dragons - Jul 8, 2021 om 10:36
1 Antwoorden / 1 Vragen

Als ik zou opnemen of mensen zouden eens zo n nummer opzoeken +31553330058
Dam kom je het vanzelf tegen en zo kunnen buitenlanders(wat dit dus is) je geld aftroggelen omdat ze toch wel weten hoe ze t kunnen doen zobder dat je perse je gegevens doorgeeft, hackers zijn slim. Ook kun je hierdoor een torenhoge rekenong krijgen van je tel abonnement

gerbera
door gerbera Jul 8, 2021 om 15:10
7368 Antwoorden / 14 Vragen

De klok en de klepel? Opnemen kost je niets en kan er ook geen geld afgetroggeld worden. Pas als je het nummer terug belt kan het je een hoop geld gaan kosten. Hackers proberen gewoon aan uw gegevens te komen om uw bankrekening leeg te plunderen. En als je gegevens gaat doorgeven aan onbekende ben je gewoon dom bezig

Donuts
door Donuts Jul 8, 2021 om 15:46
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Als ik Google op dat nr. zie ik slechts 1 melding en die melding is misschien ook nog van jou.

tijger1
door tijger1 Jul 8, 2021 om 16:13
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@dragons.

Zeg uw telefoonabonnement op. Dan gebeurt er niets meer.:-((

diumenge
door diumenge Jul 8, 2021 om 18:09
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Volslagen onzin dragons.

Dr
door Dragons Jul 9, 2021 om 10:49
1 Antwoorden / 1 Vragen

@tijger1 als ik mijn abonnement moet opzeggen omwille van dit(al een keer gedaan met mijn andere 06) dan kan ik dus niet meer bellen etc. ik heb dus een ander 06 genomen omwille van dit

tijger1
door tijger1 Jul 9, 2021 om 11:04
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@dragond

Wat u allemaal beweert, kan dus helemaal niet. Dus neem dat gesprek aan en beeindig het doir op het rode knopje of zo te drukken.

sira
door sira Jul 10, 2021 om 18:34
2348 Antwoorden / 24 Vragen

Geld aftroggelen? Door een belletje naar u?
Het kost u totaal niets als u de telefoon opneemt. Probeert de beller u daarna geld af te troggelen door bijv. iets aan u te verkopen, dan bent u daar zelf bij en ik neem aan dat u de leeftijd hebt om NEE te kunnen zeggen.

Br
door Brigitte Esther - Jul 9, 2021 om 10:44
1 Antwoorden / Vragen

Als je twijfelt aan het nummer; controleer het nummer dan op Google op 'telefoonnummer controleren. jij voert het nummer in, en je krijgt te zien wie het is, of je leest van mensen die dit nummer gerapporteerd hebben als zijnde 'vervelend/verkopers.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jul 9, 2021 om 12:01
16867 Antwoorden / 202 Vragen

Omdat ik toch even nieuwsgierig was en heb gekeken van wie dat nmmer in Apeldoorn is: https://www.wieheeftgebeld.nl/nummer/31553330058

06-07-2021 · Recensie van het telefoonnummer +31553330058: als je dit nummer terugbelt kom je uit bij iets dat verzorgd besparen heet blijkbaar. gaat drie keer over,… en lijkt het mij inderdaad op ongewenste colportage,

deexpert
door deexpert - Jul 9, 2021 om 12:09
104 Antwoorden / 2 Vragen

Misschien telkens mensen van de Postcode loterij om u te vertellen dat u een grote prijs heeft gewonnen.

Dr
door Dragons Jul 9, 2021 om 12:11
1 Antwoorden / 1 Vragen

dat is dus scam, en telemarketing, ik doe niet aan loterijen etc

gerbera
door gerbera - Jul 9, 2021 om 12:11
7368 Antwoorden / 14 Vragen

DOOR DRAGONS 9 JUL. 2021 OM 10:52
1 ANTWOORDEN / 1 VRAGEN

lijkt mij toch niet dat je maar 1x per dag gebeld wordt door rare meerdere dezelfde cijfers in een nummer, zoiets kan niet he?! ikzelf weet wel beter

Helaas kan dat wel, de nummers, waar "oplichters" gebruikt van maken, worden door een computer gegenereerd en zo u een nummer heeft geblokkeerd zoekt deze een ander uitgaand nummer om u alsnog te bereiken. Dit kan die computer vaak tot 5 keer doen en dan houdt het meestal op. Als voorbeeld noem ik die halve zolen van "Microsoft" deze nummers 4 keer geblokkeerd en ben al maanden niet meer lastig gevallen door hen.
Overigens is het zo dat per 1 juli de regels zijn veranderd waarbij de beller verplicht is zijn tel.nr zichtbaar te maken. Dus bv uw huisarts, ziekenhuis en andere instanties waarmee u van doen heeft tonen nu hun nummer en dat kan best even vreemd over komen. Deze beschikken vaak over meerdere nummers waarvan de cijfers soms in andere volgorde met elkaar overeen kunnen komen. Ook als voorbeeld, als mijn ziekenhuis belt zijn de eerste 5 nummers gelijk maar afhankelijk van de poli zijn de laatste verschillend.

Dr
door Dragons Jul 9, 2021 om 12:16
1 Antwoorden / 1 Vragen

ik weet wat de nieuwe 1 juli regel is, derhalve vanmorgen ook gebeld door prive nummer(die neem ik wel omdat uwv kan bellen) blijkt eneco te zijn over ons contract, maar dat was al geregeld

Donuts
door Donuts - Jul 9, 2021 om 12:19
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Voor sommigen is het verstandig de telefoon helemaal af te schaffen.

Dr
door Dragons Jul 9, 2021 om 12:22
1 Antwoorden / 1 Vragen

niet voor mij, en al helemaal niet in de tegenwoordige steeds meer digitale wereld

agapon1951
door agapon1951 - Jul 9, 2021 om 14:00
173 Antwoorden / Vragen

zelfde ondervonden en ook zo gereageerd, mar inderdaad is het landnummer van Nederland.
Bij mij bleek het de huisarts te wezen die haar telefoon was geprogrammeerd met het land nummer ervoor.
Toch goed dat je op je hoede blijft want tegenwoordiger weet je het niet. Andere begin nummers zou ik wel negeren.

pi
door piet limburg - Jul 9, 2021 om 16:57
232 Antwoorden / 15 Vragen

Heb er zelf ook wel last van.
Komen meestal uit de regio Noord en Zuid-Holland.
Heb vaak de indruk dat het fax-nummers zijn,want als je opneemt,hoor je niks.
Op internet vind je een lijst van deze zogenaamde,,hinderlijke bellers"
Veel zal er niet aan te doen zijn.

pi
door piet limburg - Jul 9, 2021 om 16:59
232 Antwoorden / 15 Vragen

Heb er zelf ook wel last van.
Komen meestal uit de regio Noord en Zuid-Holland.
Heb vaak de indruk dat het fax-nummers zijn,want als je opneemt,hoor je niks.
Op internet vind je een lijst van deze zogenaamde,,hinderlijke bellers"
Veel zal er niet aan te doen zijn.

gerbera
door gerbera Jul 12, 2021 om 16:07
7368 Antwoorden / 14 Vragen

Zo het fax-nummers zijn moet u bij opnemen een hoop gekraak en gepiep horen, maar een fax belt nu uit zichzelf.

cor buissant des amorie
door cor buissant des amorie - Jul 9, 2021 om 17:16
104 Antwoorden / Vragen

Wat u vermoedelijk niet weet is dat b.v. politie, artsen en ziekenhuizen bijna altijd met een onbekend nummer bellen.
U krijgt dan in de display te zien +31 en dan een nummer dat u niet kkent.
Dus nooit openemen kan soms niet slim zijn en is het iemand die u niet wil spreken dan legt u de hoorn op de haak.

Het kan ook zijn dat het een verkoop organisatie is, die blijven bellen totdat de gebelde gezegd heeft dat zij/hij geen interesse heeft.

Niet bang zijn, opnemen kost niets.

Dr
door Dragons Jul 9, 2021 om 17:47
1 Antwoorden / 1 Vragen

Mijn telefoon heeft een handige smart functie die het er uit filtert, als 1 van deze belt dan staat er' mogelijk fraude'
Ik weet wel beter

pr
door praat mee - Jul 9, 2021 om 19:16
30 Antwoorden / Vragen

Toevallig van morgen 2x gebelt door 00148.........Engels sprekende dame die geen Nederlads spreekt en ik Nederlandse man die geen Engels verstaat en spreekt. Gevolg tuut tuut tuut weg

do
door doemaarwat - Jul 13, 2021 om 16:52
19 Antwoorden / 8 Vragen

Groot gelijk om niet op te nemen. Als een bekende u belt ziet u wie het is, en een onbekende heeft uw nummer niet. Maar misschien heeft u een advertentie op Marktplaats staan ofzo, dat zoveel onbekende nummers u bellen?