ap
door apparado Jan 17, 2008 om 22:23
Computers & telefonie

Telefoon stuk, heb ik recht op een leentoestel?

Hallo,


ik heb een mobiel met abbonement gekocht (nokia N70) maar nu is het beeldscherm stuk. Nu is deze ter reparatie opgestuurd. Maar ik gebruik mijn telefoon erg veel. Nu kon ik destijds een aparte garantie erbij nemen voor schade, diefstal etc. dit heb ik niet gedaan.


Maar de reparatie kan tussen de 2 dagen en 6 weken duren, nu zit ik dus zonder gsm, heb ik het recht op een leentoestel ? Volgens de winkel had ik dit alleen als ik de extra verzekering afsloot.


Ik krijg dus niet een toestel dat ik tijdelijk kan gebruiken, dit vind ik vreemd als ik namelijk een klant iets verkoop en dat voor reparatie terug moet, ben ik ook verplicht een andere oplossing te bieden, daarom wil ik dus weten heb ik recht een leentoestel ?

8389 7 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

yke
door yke - Jan 17, 2008 om 22:45
82 Antwoorden / 0 Vragen
0

Nee, daar heeft u geen recht op. Jammer dat de winkel dit u niet als extra service aanbiedt.

Ik ben trouwens wel benieuwd of u toestel binnen de garantie gerepareerd zal gaan worden. Displayschade wordt vaak gezien al als val-/druk- of stootschade en dat valt dus buiten de garantievoorwaarden.



4711
door 4711 - Jan 18, 2008 om 07:55
885 Antwoorden / 2 Vragen
0

Er zijn enkele winkels die oude toestellen inruilen .
Na simlock vrij maken gaan deze in de verhuur, zodat mensen die geen oude goed werkende hebben liggen voor een gering bedrag deze kunnen lenen met borgsom!
De borgsom is altijd hoger dan de dagwaarde... dus zo doen ze dat, en soms doen ze het gratis... afhankelijk van oorzaak defect of welke klant.



brynnar
door brynnar - Jan 18, 2008 om 08:25
1782 Antwoorden / 27 Vragen
0

Hallo Apparado,


Nee, je hebt niet per se het recht op een leentoestel. Volgens de wet kun je in de garantieperiode eisen dat de verkoper alle beperkingen die niet op het toestel hadden mogen rusten wegneemt. Je moet de verkoper wel in de gelegenheid stellen dat de reparatie als zodanig wordt uitgevoerd ofwel zoals Artikel 21, lid 3 (BW7) stelt:


"De verkoper is verplicht om, mede gelet op de aard van de zaak en op het bijzondere gebruik van de zaak dat bij de overeenkomst is voorzien, binnen een redelijke termijn en zonder ernstige overlast voor de koper, zijn in lid 1 bedoelde verplichtingen na te komen."


Met andere woorden, de wet is hier niet duidelijk over en spreekt in subjectieve termen als "redelijk" en "ernstig", en deze termen kunnen voor iedereen anders zijn. Immers, wie bepaalt wat ernstig en redelijk is? De verkoper? U? Het komt hierbij dus aan op uw eigen overredingskracht om de verkoper zover te krijgen dat u een leentoestel krijgt.


Mvgr - B

holstein
door holstein - Jan 18, 2008 om 09:00
922 Antwoorden / 16 Vragen
0

Natuurlijk lullig, maar je geeft zelf het antwoord al, want je hebt die verzekering niet bijgekocht en dus geen recht op die regeling.
Of de winkelier iets met je regelt is wat anders, maar dat is ook zo met verzekeren, je betaald of je neemt de gok.....

sh
door shortymusic - Jan 18, 2008 om 14:06
18 Antwoorden / 11 Vragen
0

ja ,als u dit via het koopcontract heeft vermeld,bij de kpn bieden zij dit zelf aan,doet dit wel,want ook bij diefstal krijgje en leen toestel&natuurlijk gratis reparatie,en na ieder jaar een nieuw toetel mits het abbonnement 2jaar duurd.maar de survice3 blijft gelijk,en de roestel worden weer beter en nog meer functies,en kost wat,en betreft de service is bij de kpn vrij goed betreft de telefonie!

ar
door are2039 - Jan 18, 2008 om 19:36
39 Antwoorden / 9 Vragen
0

Ik heb pas geleden bij KPN een tweejarig kontrakt afgesloten voor mobiel bellen. Ik wilde dit keer graag een telofoon met een goede kamara, radio, mp3 spelen enz. dus koos is voor de Sony Ericsson K810i. Ik heb geen extra verzekering afgesloten, want ik had nog nooit moeilijkheden gehad. Thuis gekomen legde ik mijn nieuwe mobiel of mijn buro en wilde de kabals aansluiten. Moest hiervoor buro verzetten. Had vergeten dat er een fles met water op stond. Julle raden het al. Fles valt om en mijn mobieltje kon zwemmen. Heb direct de batterij en simkaart er uitgehaald, maar er zat al een hele plens water achter het schermpje. Hem hem te dorgen gelegd, maar hierbij is midden in het schermpje een grote vlek onstaan en maakt dus fotograferen niet leuk meer. Terug naar KPN om te vragen wat ze er aan konden doen, omdat waterschade niet onder de garantie valt.
Het enige wat er voor mij nopg opzat was om een service kontrakt af te sluiten voor 5.90 per maand. Ik had bij het kontrakt 18 maanden 5 euro korting gekregen, dus het afsluiten van dat service kontrakt maakt het niet veel duurder voor me. Nu wordt dus mijn mobieltje netjes gerepareerd.
 Ik had gelukkig nog mijn oude (simlog vrije) mobieltje. Vind het toch wel een goede service van kpn, dat ze, alsnog dat service kontrakt aanboden nadat de schade was aangericht. Heb verder niet gevraagd niet gevraagd om een leentoestel en kan dus niet zeggen of ze het wel of niet hadden gegeven.



ma
door marjo48 - Jan 20, 2008 om 18:29
3 Antwoorden / 1 Vragen
0

Hallo


Bij deze kan ik vertellen dat mijn vriend ook een leen gsm heeft gekregen omdat zijn nieuwe gsm ook stuk is en om die te maken duurde ook 4 a 6 weken dus geen borg of iets dergelijks hoeven te betalen goede sevice denk ik of niet?


Veel succes ermee groetjes uit Maastricht

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Jo
Jochempje123 - Oct 7, 2024 om 09:13
Geldzaken & recht
Bongo bon recht op geld terug?

Bongo bon recht op geld terug?

Voor onze bruiloft een Bongo-bon gekregen. Dit bleek een tegoed bon voor een bongo bon te zijn, dus eerst inwisselen tegen een bongo-bon. Toen een hotel uitzoeken. Was te duur allemaal dus het bedrag ge-upgrade. Bedrag was uiteindelijk hoger dan dat ik direct zou boeken bij het hotel.. maarja zij moeten ook wat verdienen.. Op vrijdagavond na een lange reis bij Fletcher hotel Leiden aangekomen. Daa ... Lees meer

Ka
Karina Kamp - Sep 28, 2024 om 13:47
Computers & telefonie

(On)bereikbaarheid Postnl voor bezorgklachten

Waarom is Postnl onbereikbaar voor klachten van mensen met een visuele handicap?
Mijn alleenwonende zwager (68 jaar) is visueel gehandicapt en zeer slecht ter been. Hij heeft daarom geen internet of mobiel. Hij heeft klachtenover de bezorging van zijn post. Die kunnen alleen via een chatbox worden ingediend.
Wij proberen hem te helpen, door te vragen of Postnl heb kan bellen hierover, ma ... Lees meer

S
S van Homoet - Oct 6, 2024 om 20:41
Geldzaken & recht

Mag een werkgever jou laten betalen voor het tekort aan contract uren

Onze zoon heeft onlangs voor een groot en bekende dierenwinkel keten in Ede gewerkt, hij is daar min of meer 1,5 maand aan het lijntje gehouden met de belofte op een hoger salaris maar uiteindelijk toch weer ingetrokken is, en daarna is weg gepest door zijn leidinggevende, (schelden en speciaal dieet eten weggooien (glutenvrij)), zijn leidinggevende heeft hem steeds eerder laten vertreken en heeft ... Lees meer