mi
door misha1977 Nov 27, 2006 om 09:49
Computers & telefonie

Telefoonrekening Multikabel Digitale Telefonie

Beste Experts,


Graag zou ik jullie advies willen over de volgende kwestie.
Gisteren zijn we ons het apezuur geschrokken na ontvangst van de telefoonrekening van Multikabel. Deze was ineens 150,- hoger dan normaal...!?


De specificatie liet zien dat er 196 keer naar 0900-servicenummers zou zijn gebeld, omgerekend à 0,64 per gesprek van nog geen 2 seconden. De totale gesprekstijd bedroeg maar 35 minuten.


Wij weten zeker deze nummers niet gedraaid te hebben.
Zijn er meer mensen die dit hebben bemerkt, dat het een mogelijke fout van Multikabel is. Of kan het zijn dat er een verband is met de internet verbinding, ik denk aan een virus of auto-dailer, al weet ik niet of dat kan met een kabel-internetverbinding.


Vanmiddag zal ik contact opnemen met Multikabel om te achtehalen wel 0900 nummer het is, én deze gelijk laten blokkeren.


Ik hoop dat jullie me ook kunnen adviseren of we deze rekening moeten betalen of terug laten storten tot duidelijk is waar deze belachtelijk hoge kosten vandaan komen


Alvast dank voor het medenken en de reacties.


gr,
Misha

386 9 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

ve
door verwijderd - Nov 27, 2006 om 10:02
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Betalen moet je waarschijnlijk wel alleen moet je achterhalen van welk tijdstip het is gebeurd en met wat.


als het in de nacht is en je computer staat uit dan kan je nooit zelf hebben gebeld


een auto dialer kan zeker met kabel , hier voor moet je je computer goed nachecken met een smap programma of virus programma


succes met achterhalen wat het precies is geweest


ik heb het wel eens gehad dat ik over mijn telefoon(mobiel) even was gaan internetten , dit geintje kostte mij 50 euro extra en allemaal voor een nummer downloaden van 5 mb


 

ve
door verwijderd - Nov 27, 2006 om 10:03
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

smap = spam :)

ve
door verwijderd - Nov 27, 2006 om 10:40
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Contact opnemen, niet alleen telefonisch maar ook middels een aangetekend schrijven waarin u uw probleem/klacht weergeeft en om een uitgebreide specificatie/verklaring vraagt.


Als het kabelmodem  is aangesloten ook op een telefoonlijn lijkt mij auto kiezen mogelijk, er al vele trucs bedacht om mensen geld uit de zak te kloppen met spyware etc.


Mogelijk is het niet zo onverstandig alle 0900 nummers te laten blokkeren.

ve
door verwijderd - Nov 27, 2006 om 12:11
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Dag Misha,


indien er een paar honderd keer naar dat dure nummer is 'gebeld' en elk 'gesprek' heeft nog geen 2 seconden geduurt, is er m.i. mogelijk sprake van een strafbaar feit, gepleegd (direct danwel indirect) door de eigenaar van dat 0900-nummer. Hieruit blijkt dat het alleen te doen was om een verbinding te maken, waardoor er dus geld 'in het laatje' komt.....


Wie pleegt nu een paar honderd keer een duur telefoontje van nog geen 2 seconden.....????


Zoals gezegd: direct een uitgebreide specificatie opvragen en daarmee (ook) naar de politie stappen. Zij zouden kunnen onderzoeken of er meerdere slachtoffers zijn.


Gr. Hutch

ve
door verwijderd - Nov 27, 2006 om 13:58
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Alvast bedankt voor alle reacties.


Ik ben er inmiddels achter dat het gaat om een nachtelijk belspelletje van SBS6 met het nummer 0909-0006


in de nacht van 5 oktober is er tussen 2.43 uur en 3.59 uur maar liefst 196 keer gebeld.


Maar het hele leuke is dat wij toen helemaal niet thuis waren.


Multikabel zegt dat we maar een brief moeten sturen om het bedrag terug te vragen, maar ze geven ons weinig kans dat deze gehonoreerd wordt.


Erger nog ook het afsluiten van de 0900 nummers moet ik schriftelijk aanvragen dus er gaat weer een poos overheen voor dit geregeld is.


ik hou jullie op de hoogte


gr, Misha

ve
door verwijderd - Nov 27, 2006 om 16:51
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

0900 gewoon wegens de politie en zo noodzakelijk,...


maar de 0906 en 0909 kunt U wel afsluiten, bij vrijwel elke aanbieder, van KPN , Slim, Tiscali, Speedlinq, en nog vele andere. dus ook bij multikabel moet het kunnen....


Over deze vraag verder, als ik bel en binnen 2 sec ophang, dan doe je niet mee, dus ergens is iets fout geweest, ook als je wel thuis was, en sliep, maar ergens tussen Multikabel en SBS 6 ging iets fout, en zomaar doorgaan mag niet...


Vraagje ; stond de PC aan of uit, want net als Skype , bij multikabel is het wel een aparte ingang voor telefoon, maar je weet maar nooit...


tevens volgens mij heb je nog nooit deze onzin geprobeerd, gezien je verhaal, maar waarom geeft multikabel geen specificatie via mail, over de gebelde?


Ik krijg zowel mobiel als Voip verbindingen alle info, zelf bij geheime nummers alleen de eerste cyfers, dus niet compleet...

ve
door verwijderd - Nov 27, 2006 om 19:10
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Dit soort nummers worden afgerekend per gesprek, dus zodra de
verbinding tot stand is gekomen ben je een vast tarief kwijt ongeacht
of dat "gesprek" 2 seconden duurt of vijf minuten.  Bij
belspelletjes krijg je vaak direct te horen dat je niet door bent en
vervolgens wordt de lijn automatisch verbroken. Het kan dus best zijn
dat dit maar een twee seconden duurt.



Misschien dat er nog iemand anders thuis is geweest, een oppas oid? Of
misschien maken jullie gebruik van een draadloos telefoontoestel.
Indien dit geen DECT toestel is kan iemand anders vrij eenvoudig
"gebruik" maken van jullie aansluiting.



Ik zou in ieder geval 0906 en 0909 nummers direct laten blokkeren om dit soort problemen in de toekomst te voorkomen...







ve
door verwijderd - Nov 28, 2006 om 08:50
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

De gespecificeerde rekening liet zelfs zien dat de gesprekken maar een halve seconde (of minder) duurden, al zou er door ons gebeld zijn dan is het veel te kort om uberhaupt te horen of je geselecteerd (of wat dan ook) bent.


En nee, het deelnemen aan dergelijke geldklopperij doe wij normaal niet. Mede gezien de zeer domme vragen in de programma's en fantastische verhalen op de diverse consumentensites.


Ook de PC is de hele nacht uitgebleven, dus we klimmen toch maar in de pen om een verzoek te doen voor teruggave van de betreffende gesprekskosten.


Inmiddels heb ik wel de 0909 en 0906 nummers kunnen blokkeren via de site van multikabel (hetgeen aangeeft dat die 'miep' van de klantenservice die ik gisteren  aan de lijn had ook onvoldoende geïnformeerd was over de mogelijkheden...)

ve
door verwijderd - Nov 28, 2006 om 09:02
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Ook hier dus een voorbeeld wie de "prijzen"van de belspelletjes betaalt. Let op de tip van de dect telefoon. Op draadloze telefoons is inbraak ook mogelijk bij relatief korte afstand.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Ma
Marleen Robben - Sep 30, 2024 om 20:49
Winkels & webshops
Ski jas is ingescheurd,

Ski jas is ingescheurd,

Mijn kleindochter heeft een ski jas van het merk Burton, het stof is ingescheurd,( niet bij een naad, )
ze is terug geweest in de winkel, die hebben contact gehad met de leverancier,
maar die wil niets vergoeden, 
de winkel heeft nu mede gedeeld, dat zij het mag laten maken en zij dat dan terug aan haar betalen.
maar daar is niets aan te repareren, de stof is ingescheurd.  w ... Lees meer

Jo
Johnni73 - Feb 25, 2024 om 14:11
Geldzaken & recht

Verplicht verhuizen na grondige renovatie

Ik moet verplicht verhuizen binnen 1 jaar, echter ben ik meer gaan verdienen en ben ik gaan samenwonen, dus volgens de woningbouw verdien ik nu teveel voor een sociale huurwoning, ook krijg ik geen urgentie, dus een ander huis vinden in dezelfde buurt gaat niet meevallen, ook zal ik een veel duurder huurhuis moeten gaan zoeken. heb je nog rechten in deze situatie ?, want zij willen mij hier weg he ... Lees meer

Ka
KassaTim - Sep 25, 2024 om 22:43
Geldzaken & recht

Kan een bedrijf mij na 2,5 jaar nog een factuur sturen?

Beste mensen van "Vraag & Beantwoord",

Ik zit met het volgende probleem: begin van het jaar 2022 tm 6 april 2022 heb ik een verbouwing gehad thuis. Hierbij is onder andere de badkamer vernieuwd. Het probleem gaat over de douchecabine die ik daarvoor gekocht heb.

Op donderdag 12 september 2024 (dus zo'n 2 jaar en 5 maanden nadat mijn verbouwing voltooid was) ontving ik ee ... Lees meer