ne
door netti Nov 27, 2019 om 16:14
Computers & telefonie

Telegram geschiedenis kwijt bij opheffen abonnement

Hallo,
Mijn man is in juli overleden. Via zijn desktop vond ik onze chatgeschiedenis van 4 jaar op Telegram.
Het was heel fijn om hierin te lezen, zoekwoorden in te tikken en fotos in te zien.
Mijn eigen chatgeschiedenis behelst kortere tijd op mijn telefoon (ooit gewist).
Van de 1 op andere dag is op de desktop niet meer in zijn Telegram te lezen, hij is uitgelogd.
Zou dan te maken kunnen hebben met het feit dat zijn telefoonabonnement is opgeheven?
Misschien heeft iemand er ervaring mee, b.v. dat het met What's app ook zo werkt?

5112 5 Rapporteer

heremietkreeft
door heremietkreeft - Nov 27, 2019 om 16:25
16869 Antwoorden / 202 Vragen

Allereerst gecondoleerd:
Als ik dit: https://www.microsoft.com/nl-nl/p/telegram-messenger/9wzdncrdzhs0?activetab=pivot:overviewtab lees lijkt het mij dat het niets te maken heeft met een telefoonabonnement. Ik heb inmiddels nog eens verder gekeken en mogelijk kunt u hier iets mee: https://telegram.org/support

H
et lijkt mij erop dat het account van uw overleden man is geblokkeeerd of verwijderd. (Mogelijk? om misbruik te voorkomen na overlijden resp. melden daarvan?? (?? omdat ik dat niet weet)

Donuts
door Donuts - Nov 27, 2019 om 17:40
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Gecondoleerd met het verlies van uw man. Het account wordt gedeactiveerd als het 6 maanden niet gebruikt is. Deze termijn had verlengd kunnen worden, maar daar is het nu helaas te laat voor. Ik kan me goed voorstellen dat u het fijn vond nog even terug te kunnen lezen.

Q: How does account self-destruction work?

Telegram is not a commercial organization, and we value our disk space greatly. If you stop using Telegram and don't come online for at least six months, your account will be deleted along with all messages, media, contacts and every other piece of data you store in the Telegram cloud. You can change the exact period after which your inactive account will self-destruct in Settings.
https://telegram.org/faq#q-how-do-i-delete-my-account

diumenge
door diumenge Nov 27, 2019 om 18:09
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Als TS de geschiedenis van haar man via de Desktop las, dan was het account online. Daarbij zijn er nog geen zes maanden om, dus lijkt mij niet dat dit het is.

Donuts
door Donuts Nov 27, 2019 om 18:16
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Edit: Mogelijk is de partner al eerder afgehaakt van Telegram voor zijn overlijden. (dit mag, begrijp ik).

diumenge
door diumenge Nov 27, 2019 om 18:17
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Vermoedens hebben we niets aan, en dan nog TS is met het account van de partner online geweest.

diumenge
door diumenge - Nov 27, 2019 om 18:16
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Gecondoleerd en wat vervelend dat de berichten weg zijn.

Het abonnement is opgezegd, mogelijk is het nummer al weer aan iemand anders gegeven die een nieuwe Telegram account heeft aangemaakt op dat nummer.

Als Telegram ook op de telefoon stond en je hebt die nog, dan zou je kunnen proberen opnieuw in te loggen op de Desktop met het oude nummer. Mogelijk krijg je op de telefoon dan een inlogcode.

suzanne1957
door suzanne1957 - Nov 28, 2019 om 18:44
31 Antwoorden / Vragen

Bij voorkeuren kunt u het telefoonnummer wijzigen.

mo
door mof - Nov 30, 2019 om 10:20
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Whatsapp is aan het telefoonnummer gekoppeld. Als dateen tijdje niet actiefis wordt het account gedeactiveerd. De data bestaan nog wel maar die zult uexpliciet moeten aanvragen. Ws mogen ze die ook dan niet afgeven wegens privacy

diumenge
door diumenge Nov 30, 2019 om 10:50
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Whatsapp gebruikt alleen het telefoonnummer als account, maar is daar niet aan gekoppeld. Zolang een inactief telefoonnummer niet wordt gerecycled én wordt gebruikt om een nieuwe Whatsapp account aan te maken blijft de oorspronkelijke Whatsapp account gewoon bestaan, ook al beschik je niet meer over het nummer. Overigens gaat de vraag initieel over Telegram.

Trouwens ook jammer dat de TS niets mee van zich laat horen.

r.kemperman
door r.kemperman Dec 1, 2019 om 09:35
423 Antwoorden / 4 Vragen

Het gaat om Telegram. Niet Whatsapp