jo
door joskje1 Feb 13, 2011 om 16:00
Computers & telefonie

Telfoon gebruik slecht door ms

geachte kassa
ik heb aan vodafone een vraag gesteld of ik mijn telfoontoestel een x6 nokia kan omruilen voor een htc desire hd van wegen de groote van het toestel en toesen
ik heb wegens de ziekte ms moeite een sms te schrijven met de nokia met de htc desire gaat het veel beter
dit is wat vodafone heb geschreven via mail

Geachte vodafone
ik ben in het bezit van een nokia x6 het is een goed toestel
mijn abenement loop tot 2013 .
nu heeft een goede vriend mij het toestel htc desire hd
door mijn ziekte ms deze is progresief hier door raak ik mijn handfunctie kwijt .
om een sms te schrijven zijn de toetsen van de nokia x6 wat te klein hier door toets ik vaak de verkerde leters in .
bij htc desire hd zijn deze leters om een sms te schrijven groter en beter in te druken voor mij .
is het mogelijk mijn toestel in te ruilen voor een htc desire hd on danst dat mijn abenement tot 2013 loop
hierdoor kan ik beter gebruik maken van mijn abenement

dit is het antwoord van vodafone

Bedankt voor uw e-mail waarin u aangeeft dat u een ander toestel wenst.
Het is helaas niet mogelijk om wanneer het abonnement al loopt te wisselen van toestel.
Het is enkel mogelijk om een nieuw toestel te verkrijgen bij een verlenging of door deze los te kopen.

is het nu hellemaal niet mogelijk om het toestel te ruilen zodat ik beter met het toestel overweg kan

1044 13 Rapporteer

stacey
door stacey - Feb 13, 2011 om 16:04
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Nee, dat is blijkbaar niet mogelijk.
Je kunt in dat geval zelf een ander (simlock vrij) toestel aanschaffen dat je wel kunt gebruiken.

dobby
door dobby - Feb 13, 2011 om 16:14
749 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=joskje1 schreef op zondag 13 feb 2011, 16:00]
dit is het antwoord van vodafone

is het nu hellemaal niet mogelijk om het toestel te ruilen zodat ik beter met het toestel overweg kan
Zelf een nieuw toestel kopen, simlock vrij of met Vodafone simlock, en je huidige toestel te koop aanbieden op marktplaats. Waarschijnlijk heeft het huidige toestel een Vodafone simlock, dus dat wel erbij vermelden of die simlock laten verwijderen..

dobby
door dobby - Feb 13, 2011 om 16:16
749 Antwoorden / 1 Vragen

Nog even v.w.b. dat Vodafone SIMLock - ik weet niet of Vodafone dat doet, maar het is technisch mogelijk om aparte locks te gebruiken voor een abo en voor prepaid.. dus even checken (simkaart proberen) of proberen na te vragen.

ro
door ron530 - Feb 13, 2011 om 17:11
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Uw ziekte is niet uit de lucht komen vallen en hebt gekozen voor die telefoon. Dat had u kunnen weten, omruilen is dus geen optie.

edwardus
door edwardus - Feb 13, 2011 om 17:18
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Het is niet leuk om te horen, maar MS ontstaat niet van de ene op de andere dag, je had inderdaad vooraf beter vergelijkend onderzoek kunnen doen omtrent welk toestel meer of minder geschikt voor jou is. Een dergelijk toestel zit honderden euro's subsidie in van de provider, dat krijgen ze er niet 2 keer uit, want jouw gebruikte toestel wil niemand kopen, jij wil zelf ook geen gebruikt toestel tegen nieuwprijs mag ik veronderstellen.
Helaas heeft Vodafone dus geen zin om nog eens honderden euro's in jou te investeren, dat zul je dus zelf moeten doen als je het dat waard vindt.

jo
door joskje1 - Feb 13, 2011 om 20:34
1 Antwoorden / 1 Vragen

toch leuk dat er mensen zijn die schijnbaar weten hoe het is om ms te hebben.
mijn ms is helaas progrefsief ppms de funkties van mijn lichaam vallen van de ene dag op de andere uit zonder waarschuwing
ik heb graag dat zulke mensen hun mening voor zich houden als me niet weet hoe het is om ms te hebben

va
door vanduin_1 - Feb 13, 2011 om 20:37
8 Antwoorden / 1 Vragen

Met alle respect maar dat is u toch wel verteld toen u de diagnose kreeg van de arts of u heeft het opgezocht op het net.

Een gebruikt telefoon ruilen doet uiteraard geen provider ongeacht de reden.

Veel sterkte met uw ziekte.

edwardus
door edwardus - Feb 14, 2011 om 01:30
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Nogmaals, het is vervelend om te horen en ik gun het niemand om MS te hebben, maar dit is kansloos. De telefoonmaatschappij is er net zo min debet aan dat jou dit overkomt, dus je kunt van hen niet verwachten dat ze die paar honderd euro zomaar even aan jou geven. Het zou hartstikke jofel zijn als ze dat wel deden, maar het is gewoon een commercieel bedrijf met winstoogmerk.

birdies
door birdies - Feb 14, 2011 om 07:38
6104 Antwoorden / 31 Vragen

Juist omdat je weet dat niet ieder toestel handig voor je is, had je er verstandig aan gedaan diverse toestellen uit te proberen in een winkel voordat je een keuze maakte.

Hetzelfde probleem kan overigens ook spelen bij ouderen, ook voor die groep is een kleine display vaak onhandig.

vodafonewebcare
door vodafonewebcare - Feb 14, 2011 om 12:38
779 Antwoorden / 0 Vragen

Beste joskje1,

Ik wil je een eenvoudig toestel verstrekken als dat je probleem op kan lossen.
Als je gebruik wilt maken van mijn aanbod verzoek ik je om je 06-nummer, naam-en adresgegevens naar mij te e-mailen.

Je kunt e-mailen naar webcare.nl[at]vodafone.com (vervang [at] door @).

Met vriendelijke groet

Christianne
Vodafone Webcare Nederland

ca
door captious - Feb 19, 2011 om 20:35
22 Antwoorden / 0 Vragen

Nu ben ik wel benieuwd of Joske een mooi aanbod heeft gekregen.

dobby
door dobby - Feb 19, 2011 om 20:45
749 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=captious schreef op zaterdag 19 feb 2011, 20:35]Nu ben ik wel benieuwd of Joske een mooi aanbod heeft gekregen.
Ok - niet om aan de serieeusheid van MS af te doen, maar eerlijk gezegd hoop ik dat het exact was dat aangeboden werd.. "een simpel toestel" ..

Is echt niet persoonlijk, maar komt toch op mij een beetje over als "gewoon hard schreeuwen in een volle winkel zonder zelf vooraf na te denken - dan helpen ze me wel"....

(en ja - ik ken persoonlijk ook mensen die hetzelfde hebben.. dus weet wat het is.. maar dat wil nog niet zeggen dat dat alles maar goed zou praten...)

Sorry - klinkt misschien hard...

vodafonewebcare
door vodafonewebcare - Mar 14, 2011 om 14:53
779 Antwoorden / 0 Vragen

Beste joskje1,

Ik heb je op 14 februari 2011 bovenstaand aanbod gedaan.
Vodafone Webcare heeft daarna niets meer van je vernomen. Daarom komt het aanbod te vervallen en sluit ik je klacht.

Mocht je alsnog gebruik willen maken van mijn aanbod, stuur mij dan binnen 1 week alsnog een e-mail met de gevraagde gegevens.

Met vriendelijke groet

Christianne
Vodafone Webcare Nederland