grootebozewolf
door grootebozewolf Feb 29, 2012 om 20:22
Computers & telefonie

Telfort geeft geen nieuwe telefoon

Mijn sony ericson van augustus 2011 is kapot gegaan op het slotje van de usb kabel.
Met het stekkertje in en uithalen heb ik altijd al problemen gehad, maar dacht dat dit normaal was.
Nu gaat het stekkertje er wel in maar hij laad op en dan loopt hij meteen leeg. Routeplanner doet het niet meer.
Kortom printje is waarschijnlijk kapot.
Ze zeggen dat het wel 5 weken kan duren, maar ik krijg hem binnen een week terug, in een zakje via de post (GOD WEET WAT ER MEE GEBEURT IS)
En ik krijg er een brief aan geniet met een brief AFGEKEURD, En dokken 36 euro onderzoekskosten.
Dat ding is 5 maanden oud.
Kortom telfort geeft geen nieuwe telefoon, maar een rekening, daarbij heb ik ineens deze maand 140 euro meer verbruikt.
Wat moet ik doen?

Groeten Frank

2003 15 Rapporteer

telfortwbcr
door telfortwbcr - Mar 1, 2012 om 16:10
124 Antwoorden / 0 Vragen

Graag laat ik voor u uitzoeken wat de mogelijkheden zijn. Via het Telfort forum kunt u in een privébericht uw naw-gegevens, 06-nummer van Telfort en uw e-mailadres aan ons kenbaar maken.

Laïla

mahadma
door mahadma - Mar 1, 2012 om 17:09
11709 Antwoorden / 51 Vragen

daarbij heb ik ineens deze maand 140 euro meer verbruikt.

Heb je je eigen simkaart laten zitten tijdens de "reparatie", want dat zou een reden kunnen zijn om je extra kosten te verklaren door testgebruik van "de reparateur".

abarth
door abarth - Mar 1, 2012 om 22:40
845 Antwoorden / 19 Vragen

Gebrek binnen 6 maanden na aanschaf

Als consument mag u ervanuit gaan dat als een gebrek/storing etc zich voordoet binnen de eerste 6 maanden na aankoop dit gebrek reeds bestond bij aanschaf
Het is dan aan de verkoper om te bewijzen dat u dit gebrek heeft veroorzaakt.
Enkel roepen dat het onheil van buitenaf is is niet voldoende.
Ze moeten het bij wijze van spreken op video hebben vastgelegd dat u de schade veroorzaakt heeft.
Schrijf een aangetekende brief of geef deze af bij het inleveren van delaptop waarin u zich op bovenstaande beroept.
Bovenstaande staat beschreven in Wet BW 7 art 18 lid 2
Maar gelijk hebben en gelijk krijgen zijn twee verschillende zaken

Probeer als dit niet helpt via uw rechtsbijstand of juridisch loket hulp te krijgen.
Anders staat alleen een gang naar de rechter open.

VoorbeeldbriefConsuwijzer

grootebozewolf
door grootebozewolf - Mar 1, 2012 om 23:22
5 Antwoorden / 2 Vragen

Dank je voor de tips Ik stap morgen even bij de fnv binnen, ben niet voor niets lid van die klup.
Via die berichten reageren ze toch niet.
Die vent ligt nu lekker op de bank, aan een bruine rakker!!

grootebozewolf
door grootebozewolf - Mar 8, 2012 om 16:02
5 Antwoorden / 2 Vragen

Ok ik heb dus nog geen nieuwe telefoon en ze hebben mij gebeld, met de optie een ander toestel twv 140 euro te geven ipv mijn xperia mini10 want die kost nu nog 140 euro.
Ik moet nog 580 betalen voor mijn abbo, dus ergens gaan alle bellen rinkelen...
IK WORD WEER GENAAID.
Telfort reageert zo:

Mijnheer rietdijk als u die 140 euro terug laat storten kunt u zelf een toestel kopen.
Ant ik heb garantie van 8 maanden gehad?? waar is de rest.
Omdat er valschade is aan mijn telefoon wat niet raar is, zo een klein k.t toestel.
Ik vraag niet om de valschade te repareren die er vanaf dag 1 al zit.
Het feit is dat het apparaat nu pas kapot is gegaan, en aan iets heel anders dan valschade, anders had ik hem wel meteen na de val opgestuurd he...
Daarop krijg ik weer een helpdeskpief aan de telefoon die mij even gaat uitleggen hoe het allemaal werkt.
Als ik een bankstel koop, heb ik ook gewoon garantie.
Dus die onzin van wij hebben de telefoon niet meer das de juiste ja.
Als jullie dat toestel niet meer kunnen krijgen kan ik er eentje uit de KLUIS op het hoofdkantoor krijgen???
Als je daar dan niet mee accoord gaat, krijg je gewoon niets dus.
Ik heb de helpdesk nu twee x gemaild stuur dan maar een kluismodel uiteindelijk heb ik gewoon de telefoon nodig en verder niets.
En ik hoor gewoon niets meer.
Wtf is hier aan de hand, HET IS NEDERLAND HOOR.

sorry van mijn boosheid maar mijn bedrijfje gaat zo naar de knoppen zonder routeplanner zoek ik me de neten heel de dag onderweg.
Helaas heb ik geen fotografisch geheugen zodat ik blind ergens heen rijd.
Dus telfort aub? Bel mij even en geef mij gewoon waar ik recht op heb.
Of garantie of een ander vervangend toestel.
Bel mij maar voor een deal zoals jullie deden toen ik net gepost had.
De rekening a 167 euro die nu openstaat betaal ik NIET eerder dan dat ik mijn toestel in mijn handen heb en het werkt.
Ik ben al 10 jaar lid van de telfortclub maar ik twijfel nu over overstappen.

grootebozewolf
door grootebozewolf - Mar 8, 2012 om 19:45
5 Antwoorden / 2 Vragen

beste Laila,
Weer een verwijt mijn kant op.
Dat bedoel ik nou mijn email raken jullie nog kwijt daar.
Ik heb 2 adressen misschien zit het hem daarin!
Verder kijken dan de neus lang is.
Frank

telfortwbcr
door telfortwbcr - Mar 8, 2012 om 19:45
124 Antwoorden / 0 Vragen

@grootebozewolf,

Wij hebben maar één e-mail van u ontvangen, deze moet nog in behandeling worden genomen. Ik heb uw terugkoppeling doorgegeven, er wordt opnieuw contact met u opgenomen.

Laïla

grootebozewolf
door grootebozewolf - Mar 10, 2012 om 16:04
5 Antwoorden / 2 Vragen

Uiteindelijk heel netjes behandeld door telfort, en ik heb een vervangend toestel galaxy + gekregen bijna nieuw in de doos, dus ik heb niets te klagen en zal zodra het kan de openstaande rekening voldoen.
Dank u Telfort t mag ook weleens gezegd worden dat niet alles kommer en kwel is.

Groeten een tevreden klant.

ja
door jadevanvalen - Mar 12, 2012 om 19:56
5 Antwoorden / 0 Vragen

Nou is nog steeds bras bij telfort hoor ik heb een zelfde geval maar zit nog steeds met het gezeik

ja
door jadevanvalen - Mar 12, 2012 om 20:01
5 Antwoorden / 0 Vragen

Toestel ter reperatie in de winkel aangeboden// omdat hij niet meer oplaadde.. bekend probleem van de iphone 4 aldus de dame in de winkel// binnen een week hebt u hem weer terug// nou mooi niet vandaag gebeld waar het toestel blijft// mevrouw uw toestel heeft valschade dus u krijgt een prijsopgave (MIJN TOESTEL IS NOG NOOIT GEVALLEN) ik vraag waarom de prijsopgave ja die krijgt u einde van de week !?!?!? Is een zakelijke telefoon!!En niks geen vervangend toestel moest zelfs nog een simkaarthouder aanschaffen ( werd door verwezen naar de t-mobile winkel door een telfortmedewerker!!!) want bij haar waren ze duurder!?? nou men klomp brak toen al maar nu word nog beweerd dat het toestel is gevallen... niet bij mij maar begin ernstig te denken dat er in de winkel iets is gebeurd en dat ze daar nu mij als klant voor op willen laten draaien..

ja
door jadevanvalen - Mar 12, 2012 om 20:08
5 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=telfortwbcr schreef op donderdag 1 mrt 2012, 16:10]Graag laat ik voor u uitzoeken wat de mogelijkheden zijn. Via het Telfort forum kunt u in een privébericht uw naw-gegevens, 06-nummer van Telfort en uw e-mailadres aan ons kenbaar maken.

Laïla[

Ook zo mooi een forum als je er iets op zet met betrekking tot een klacht of iets wat negatief over telfort is maar wel met bewijzen onderbouwd trekt telfort het er af... heel transparant telfort!! Gelukkig heb ik gewacht met het afsluiten van mijn zakelijke abonnementen ( 39 stuks) want dat gaat met deze service absoluut niet bij telfort gebeuren.

telfortwbcr
door telfortwbcr - Mar 13, 2012 om 12:17
124 Antwoorden / 0 Vragen

@jadevanvalen,

Uw topic is verwijderd? Dat is erg vreemd. Graag bekijk ik wat ik hierin voor u kan betekenen. In een privébericht op het Telfort forum kunt u uw naw-gegevens, 06-nummer van Telfort en uw e-mailadres aan mij (Telfort Webcare) kenbaar maken.

Laïla

ja
door jadevanvalen - Mar 13, 2012 om 12:24
5 Antwoorden / 0 Vragen

Nou dat het topic verwijderd is , vind ik wel het minst erge!! dat ik nog steeds zonder telefoon zit en bij de klantenservice van het kastje naar de muur word gestuurd en als ik naar de winkel ga word het nog erger.. help me liever met mijn klacht laila!

ja
door jadevanvalen - Mar 14, 2012 om 12:05
5 Antwoorden / 0 Vragen

Het word steeds fraaier met Telfort!! ze verbreken gewoon tot 6x toe de verbinding!!! nu een brief gehad dat :

In/uitschakelprobleem, conclusie: toestel wordt omgeruild. Reparatiekosten 194,65 ..

Toestel was gewoon in nieuwstaat en ja hoor valt natuurlijk buiten de garantie als je dan navraag doet bij Telfort word je van het kastje naar de muur gestuurd!

Ik vraag kan ik dan een nieuw toestel ophalen in de telfort winkel... nou mevrouw ik zal het voorleggen bij de backoffice u krijgt binnen 10 dagen een reactie!!!

Het gaat er mij om dat ik het toestel nodig heb voor mijn werk, en dus niet tien dagen kan wachten en hoezo reparatie kosten het toestel kan niet gerepareerd word ???

Het word met de dag gekker daar!! en een antwoord hoe zaken dan zitten dat kan helemaal niemand je geven van Telfort!

Inmiddels onze jurist er maar eens opgezet en bandopnames gemaakt van de gesprekken... word een never ending story lijkt het wel... maar ik ga door niet eens voor mezelf meer maar ik vind dat deze praktijken gestopt moeten worden..

Zojuist even contact gehad met RTL ( heb daar wat contacten) die vonden het wel een interessant item ,,, dus we gaan het maar eens de media in gooien hopelijk dat Telfort dan eindelijk wakker word!!

pe
door peek0006 - Mar 27, 2012 om 09:15
1 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb mijn mobiel 3 keer ter reparatie aan geboden aan Telfort en 4 keer aan Vodafone een reparatie centrum in 1, van Samsung.
Heb hem 7 keer terug gehad met het zelfde probleem, het probleem is steeds wegvallen en terug in Fabrieks instellingen.
Wegvallen bedoel ik uit gaan en niet meer op een normalle manier aan zetten, Batterij er uit en hij doet het weer , dit probleem is er nogsteeds niet uit .
Wat moet ik doen HELP.

Groetjes Bert