Telfort geeft geen nieuwe telefoon
Mijn sony ericson van augustus 2011 is kapot gegaan op het slotje van de usb kabel.
Met het stekkertje in en uithalen heb ik altijd al problemen gehad, maar dacht dat dit normaal was.
Nu gaat het stekkertje er wel in maar hij laad op en dan loopt hij meteen leeg. Routeplanner doet het niet meer.
Kortom printje is waarschijnlijk kapot.
Ze zeggen dat het wel 5 weken kan duren, maar ik krijg hem binnen een week terug, in een zakje via de post (GOD WEET WAT ER MEE GEBEURT IS)
En ik krijg er een brief aan geniet met een brief AFGEKEURD, En dokken 36 euro onderzoekskosten.
Dat ding is 5 maanden oud.
Kortom telfort geeft geen nieuwe telefoon, maar een rekening, daarbij heb ik ineens deze maand 140 euro meer verbruikt.
Wat moet ik doen?
Groeten Frank
Graag laat ik voor u uitzoeken wat de mogelijkheden zijn. Via het Telfort forum kunt u in een privébericht uw naw-gegevens, 06-nummer van Telfort en uw e-mailadres aan ons kenbaar maken.
Laïla
daarbij heb ik ineens deze maand 140 euro meer verbruikt.
Heb je je eigen simkaart laten zitten tijdens de "reparatie", want dat zou een reden kunnen zijn om je extra kosten te verklaren door testgebruik van "de reparateur".
Gebrek binnen 6 maanden na aanschaf
Als consument mag u ervanuit gaan dat als een gebrek/storing etc zich voordoet binnen de eerste 6 maanden na aankoop dit gebrek reeds bestond bij aanschaf
Het is dan aan de verkoper om te bewijzen dat u dit gebrek heeft veroorzaakt.
Enkel roepen dat het onheil van buitenaf is is niet voldoende.
Ze moeten het bij wijze van spreken op video hebben vastgelegd dat u de schade veroorzaakt heeft.
Schrijf een aangetekende brief of geef deze af bij het inleveren van delaptop waarin u zich op bovenstaande beroept.
Bovenstaande staat beschreven in Wet BW 7 art 18 lid 2
Maar gelijk hebben en gelijk krijgen zijn twee verschillende zaken
Probeer als dit niet helpt via uw rechtsbijstand of juridisch loket hulp te krijgen.
Anders staat alleen een gang naar de rechter open.
VoorbeeldbriefConsuwijzer
Dank je voor de tips Ik stap morgen even bij de fnv binnen, ben niet voor niets lid van die klup.
Via die berichten reageren ze toch niet.
Die vent ligt nu lekker op de bank, aan een bruine rakker!!
Ok ik heb dus nog geen nieuwe telefoon en ze hebben mij gebeld, met de optie een ander toestel twv 140 euro te geven ipv mijn xperia mini10 want die kost nu nog 140 euro.
Ik moet nog 580 betalen voor mijn abbo, dus ergens gaan alle bellen rinkelen...
IK WORD WEER GENAAID.
Telfort reageert zo:
Mijnheer rietdijk als u die 140 euro terug laat storten kunt u zelf een toestel kopen.
Ant ik heb garantie van 8 maanden gehad?? waar is de rest.
Omdat er valschade is aan mijn telefoon wat niet raar is, zo een klein k.t toestel.
Ik vraag niet om de valschade te repareren die er vanaf dag 1 al zit.
Het feit is dat het apparaat nu pas kapot is gegaan, en aan iets heel anders dan valschade, anders had ik hem wel meteen na de val opgestuurd he...
Daarop krijg ik weer een helpdeskpief aan de telefoon die mij even gaat uitleggen hoe het allemaal werkt.
Als ik een bankstel koop, heb ik ook gewoon garantie.
Dus die onzin van wij hebben de telefoon niet meer das de juiste ja.
Als jullie dat toestel niet meer kunnen krijgen kan ik er eentje uit de KLUIS op het hoofdkantoor krijgen???
Als je daar dan niet mee accoord gaat, krijg je gewoon niets dus.
Ik heb de helpdesk nu twee x gemaild stuur dan maar een kluismodel uiteindelijk heb ik gewoon de telefoon nodig en verder niets.
En ik hoor gewoon niets meer.
Wtf is hier aan de hand, HET IS NEDERLAND HOOR.
sorry van mijn boosheid maar mijn bedrijfje gaat zo naar de knoppen zonder routeplanner zoek ik me de neten heel de dag onderweg.
Helaas heb ik geen fotografisch geheugen zodat ik blind ergens heen rijd.
Dus telfort aub? Bel mij even en geef mij gewoon waar ik recht op heb.
Of garantie of een ander vervangend toestel.
Bel mij maar voor een deal zoals jullie deden toen ik net gepost had.
De rekening a 167 euro die nu openstaat betaal ik NIET eerder dan dat ik mijn toestel in mijn handen heb en het werkt.
Ik ben al 10 jaar lid van de telfortclub maar ik twijfel nu over overstappen.
beste Laila,
Weer een verwijt mijn kant op.
Dat bedoel ik nou mijn email raken jullie nog kwijt daar.
Ik heb 2 adressen misschien zit het hem daarin!
Verder kijken dan de neus lang is.
Frank
@grootebozewolf,
Wij hebben maar één e-mail van u ontvangen, deze moet nog in behandeling worden genomen. Ik heb uw terugkoppeling doorgegeven, er wordt opnieuw contact met u opgenomen.
Laïla
Uiteindelijk heel netjes behandeld door telfort, en ik heb een vervangend toestel galaxy + gekregen bijna nieuw in de doos, dus ik heb niets te klagen en zal zodra het kan de openstaande rekening voldoen.
Dank u Telfort t mag ook weleens gezegd worden dat niet alles kommer en kwel is.
Groeten een tevreden klant.
Nou is nog steeds bras bij telfort hoor ik heb een zelfde geval maar zit nog steeds met het gezeik
Toestel ter reperatie in de winkel aangeboden// omdat hij niet meer oplaadde.. bekend probleem van de iphone 4 aldus de dame in de winkel// binnen een week hebt u hem weer terug// nou mooi niet vandaag gebeld waar het toestel blijft// mevrouw uw toestel heeft valschade dus u krijgt een prijsopgave (MIJN TOESTEL IS NOG NOOIT GEVALLEN) ik vraag waarom de prijsopgave ja die krijgt u einde van de week !?!?!? Is een zakelijke telefoon!!En niks geen vervangend toestel moest zelfs nog een simkaarthouder aanschaffen ( werd door verwezen naar de t-mobile winkel door een telfortmedewerker!!!) want bij haar waren ze duurder!?? nou men klomp brak toen al maar nu word nog beweerd dat het toestel is gevallen... niet bij mij maar begin ernstig te denken dat er in de winkel iets is gebeurd en dat ze daar nu mij als klant voor op willen laten draaien..
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Dealhunter Lidl aanklagen
Ik heb een elektrische fiets besteld bij Dealhunter Lidl maar hij is niet geleverd en ik heb er voor betaald een bedrag van €99,95 en ik heb van hun de bevestiging gekregen dat hij betaald is maar geen leveringsdatum gekregen wanneer hij zou geleverd worden en ik wacht er nog steeds op en de Lidl benaderd maar die konden mij niet helpen en ze konden de bestelling niet achterhalen. Mijn vraag is ... Lees meer
Mag KPN spotify in rekening blijven brengen en niet opzeggen?
Destijds bij het afsluiten van mijn abonnement gratis Spotify erbij gekregen. Na verloop van tijd werd dit betaald, want het was geen onderdeel meer van het abonnement. Prima! Echter, bleek dat het abonnement er om de zoveel tijd uitlag en kwamen de reclames van een gratis abonement steeds weer voorbij. Uiteindelijk dit dus opgezegd en een direct abonnement gepakt bij spotify. Helaas bleek dat KPN ... Lees meer
Moet een winkel je ook helpen als de garantie verlopen is
Hallo,
Wij hebben een plisségordijn gekocht bij Kwantum. Die hield ons lang aan het lijntje wat betreft reparatie. Toen kwam de aap uit de mouw: de garantie was verlopen (met 3 maanden). Maar dat was nog niet alles. Toen we vroegen of er een (uiteraard betaalde) monteur kon komen, werd dit geweigerd. De monteur repareert "immers" enkel binnen de garantietermijn?
Wij vinden d
...
Lees meer
Populair in Computers & Telefonie
Hallo, wie weet waar ik de Evergreen top 1000 kan downloaden? Bv hartelijk dank.
In het korte verleden deed ik dat via de Pirate Bay maar die is jammer genoeg niet meer te ontvangen. Lees meer
blokkade toetsenbord
Ik heb per ongeluk mijn toetsenbord geblokkeerd zodat ik geen tekst meer kan typen. Ik werk met die comp. met windows XP. Hoe kan ik die blokkade opheffen? De overige functies werken normaal. Bedankt. Lees meer
CD-R of DVD-R
Ik wil filmpjes en foto's vanaf de laptop opslaan op een schijf. Welke kan ik het beste nemen een CD-R of DVD-R? Of maakt het niet uit. Lees meer