zu
door zucadragon Apr 30, 2009 om 10:23
Computers & telefonie

Telfort is mij aan het bedriegen.

Ik heb een lange historie met telfort en ben jaren een trouwe klant geweest.. Nu zit ik al bijna een jaar in gevecht met Telfort over een situatie die zij goed vinden behandeld maar die mij alleen maar kosten, problemen, tijd en werk hebben gekost.


Vorig jaar 14 juli zouden de contractsvoorwaarden worden veranderd, met de verandering was ik het niet eens, dus ik stuurde een "aangetekende" brief.


Die brief kwam niet aan volgens Telfort, maar volgens de post kwam deze perfect aan, dus daar is iets misgegaan.


Het verhaal is erg lang, maar ik hou het even op de grote lijn, in een serie van telefoongesprekken met de klantenservice en met de winkel hebben we het alsnog voor elkaar gekregen dat ze de brief wouden accepteren, maar plotseling werd het per 24 september opgezegd.


Dit was niet de afspraak, ik was hier natuurlijk behoorlijk geirriteerd door, omdat door de maanden heen, ik zelf contact op moest nemen met telfort anders zouden ze mijn schriftelijke brieven niet accepteren. Ik heb telfort meerdere malen moeten bellen om er achter te komen dat "oh, de zaak staat als afgehandeld aangegeven, ik zet het wel weer even goed", dus ze lieten me geen keus. Ik moet hun op de fingers tikken, anders wordt het niet geregeld, en dat heeft ervoor gezorgd dat ik uren en uren in de wachtrij stond en veel kosten heb gemaakt door te bellen naar hun niet gratis klantenservice.


Laat ik er bij zeggen dat de winkel wel goed geholpen was maar al vanaf het begin aangaf dat ze beperkt waren in wat ze konden doen, en dat maakte het voor mij dus ook onmogelijk om puur via de winkel te werken.


Maar Telfort vond het dus redelijk om niet alleen mijn abonnement op te zeggen op een andere datum, maar ook de kosten van het bellen naar hun klantenservice (en 170 euro aan kosten die ze niet kunnen uitleggen) te laten betalen.. In reactie heb ik meer brieven gestuurd om aan te geven dat ik het hier niet mee eens ben, maar hun redinatie was eerst:


- Het staat in de voorwaarden.


Ik vroeg waar het in de voorwaarden stond, maar ze gaven geen antwoord en zijn sindsdien overgestapt op een nieuwe redinatie, namelijk:


- Het is logisch dat onze diensten niet gratis zijn en dat daardoor het abonnement per 24 september en niet 14 julie is omgezet naar pre-paid, hoop u daarmee te hebben geholpen.


Ik wil eigenlijk de justitie er bij halen maar heb daar totaal geen ervaring mee, ik ben ook net verhuisd naar frankrijk met een nieuwe baan en dat maakt het allemaal natuurlijk moeilijker.


Ik heb een claim gestuurd naar Telfort, mijn volledige situatie aangevend en indien nodig zou ik die hier ook wel willen neerzetten om aan te geven waar ik zit, maar heeft iemand ook een idee hoe ik dit het beste aanpakken kan vanaf nu?


Want op dit moment heb honderden euro's betaald aan een service dat betaald is doordat hun, hun zaakjes niet op orde hebben, daarbovenop heb ik de mysterieuze 170 euro en een deurwaarder op mijn dak, en daarbovenop wil ik eigenlijk vergoeding voor de tijd, de uren en uren die ik gespendeerd heb met het oplossen van hun probleem. Veel daarvan gedwongen omdat zij het geen probleem vinden om gewoon achterover te gaan zitten en net te doen alsof er niets aan de hand is.

384 3 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

NatureTravel
door NatureTravel - May 1, 2009 om 10:14
646 Antwoorden / 8 Vragen
0

Als u van TPG het bewijs heeft dat de door u gestuurde brief aangeboden en geaccepteert is door Telfort, dan is er éigenlijk niets aan de hand. U stuurt Telfort dan een kopie van uw brief, met de kopie van het ontvangstbewijs. U heeft dan uw best gedaan om Telfort nogmaals te informeren, Telfort moet de rest doen.


Veel klanten verlaten Telfort door dit soort problemen. Administratief is het een warboel daar.

zu
door zucadragon - May 1, 2009 om 10:15
2 Antwoorden / 1 Vragen
0

Ik denk niet dat dat mij eigenlijk veel helpt.. Ik weet dat ik volledig in mijn recht sta, en het bedrijf heeft ook toegegeven dat de brieven ontvangen zijn (omdat ik het bewijs in hun gezicht drukte zeg maar).. Maar het wil nog steeds niets regelen om mij te compenseren (en terugbetalen) voor al de schade die ze aangericht hebben.

da
door daniel001 - May 19, 2009 om 13:14
1 Antwoorden / 0 Vragen
0

Sorry, ik heb geen antwoord op de vraag enkel morele support.


Ik heb zelf al meer dan een maand geen internet van Telfort. Zelf ben ik ICT specialist en ik weet dat het aan mijn kant en de kant van de (KPN) DSL-lijn alles technisch in orde is. Er wordt echter geen internet signaal meer over de lijn gestuurd.


In het kort: Telfort stuurt mij enkel in een rondje met als resultaat torenhoge kosten aan van alles en nog wat. (zal wel bekend klinken)


Ik zou daarom niemand Telfort aan raden maar ik weet zelf even niet hoe ik hier uit moet komen. Op mijn nieuwe ADSL lijn van een andere provider moet ik helaas nog een maand wachten :-(


In ieder geval sterkte en succes!

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Vl
VloertjeVanKwantum - Sep 28, 2024 om 21:24
Geldzaken & recht

Kwantum vloer

Hallo,

Enkele weken geleden een nieuwe vloer incl leggen bij Kwantum aangeschaft voor mijn nieuwe appartement ondanks dat de geadverteerde prijs niet helemaal overeen kwam met waar voor werd geadverteerd.
Er kwamen namelijk nog een boel extra kosten bij zoals twee ondervloeren, tape etc. Kwaliteit en garantie waren de magic woorden en anders zou het niet gelegd worden. Want zonde ... Lees meer

Ka
KassaTim - Sep 25, 2024 om 22:43
Geldzaken & recht

Kan een bedrijf mij na 2,5 jaar nog een factuur sturen?

Beste mensen van "Vraag & Beantwoord",

Ik zit met het volgende probleem: begin van het jaar 2022 tm 6 april 2022 heb ik een verbouwing gehad thuis. Hierbij is onder andere de badkamer vernieuwd. Het probleem gaat over de douchecabine die ik daarvoor gekocht heb.

Op donderdag 12 september 2024 (dus zo'n 2 jaar en 5 maanden nadat mijn verbouwing voltooid was) ontving ik ee ... Lees meer

Ka
Karina Kamp - Sep 28, 2024 om 13:47
Computers & telefonie

(On)bereikbaarheid Postnl voor bezorgklachten

Waarom is Postnl onbereikbaar voor klachten van mensen met een visuele handicap?
Mijn alleenwonende zwager (68 jaar) is visueel gehandicapt en zeer slecht ter been. Hij heeft daarom geen internet of mobiel. Hij heeft klachtenover de bezorging van zijn post. Die kunnen alleen via een chatbox worden ingediend.
Wij proberen hem te helpen, door te vragen of Postnl heb kan bellen hierover, ma ... Lees meer