ru
door ruig May 18, 2004 om 13:59
Computers & telefonie

Telfort verhoogt internationale tarieven

Met vrij weinig ruchtbaarheid gaat Telfort de internationale tarieven (flink)verhogen. Ze noemen het zelfs actie voordeel tarieven, terwijl ze in sommige gevallen toch tot 4 keer duurder zijn geworden. Vooral het gebeld worden in het buitenland wordt extreem veel duurder. Zie ook:

http://www.telfort.nl/actie/voordeelnetwerk/tarieven/

Nu beweert Telfort dat zij de tarieven kunnen verhogen, terwijl de abonnee houders het abonnement niet kunnen opzeggen. Ik zou hier graag wat advies over willen hebben, want voor mijn werk zit ik veel in het buitenland en deze verhoging kan dan flink in de papieren gaan lopen. Bij telfort wordt ik van het kastje naar de muur gestuurd.

Met dank voor de hulp, Rob

320 3 Rapporteer

ve
door verwijderd - May 18, 2004 om 17:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als u er bij vermeld had welk abonnement u heeft, dan was het wat makkelijker vergelijken! MVG

ve
door verwijderd - May 19, 2004 om 10:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

Telfort mag de algemene voorwaarden van een contract wel wijzigen, maar moet u ruim van tevoren daarvan in kennis stellen. U kunt dan schriftelijk het contract ontbinden (uw abonnement opzeggen). Er zijn echter twee problemen, ten eerste vallen gesprekskosten niet onder de algemene voorwaarden maar vaak onder secundaire voorwaarden. Dit probleem valt wellicht te omzijlen als er in de algemene voorwaarden iets staat over de gesprekskosten, hoe deze gewijzigd mogen worden e.d. Als er staat dat telfort vrij is de gesprekskosten te wijzigen of iets dergelijks heeft u weinig om op te staan. Het tweede probleem is dat het contract u waarschijnlijk ook iets heeft geboden, de "bruikleen" van een toestel voor de duur van 1 of 2 jaar. daarna is het toestel van u. als u het contract zou mogen ontbinden kan telfort een deel van de kosten van uw toestel in rekening brengen. Mijn advies is dus lees de algemene voorwaarden of vraag deze op bij telfort. heeft u deze algemene voorwaarden nog nooit eerder gezien vraag dan of zij een ondertekend exemplaar in hun bezit hebben. succes

ve
door verwijderd - May 19, 2004 om 10:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bedankt voor de reacties. Ik heb overigens een Telfort 200 abo, maar dat maakt voor het internationaal bellen niets uit - deze zijn hetzelfde voor alle abonnementen.

Slim dat het toestel in bruikleen is. Al heb ik deze niet van Telfort ontvangen, maar via een 3de partij - via een internetshop de bestelling gedaan. Deze sponsort via een cashback van Telfort de telefoon.

mvrgr, Rob