tr
door trampelmoes Jun 15, 2017 om 16:50
Computers & telefonie

Telfort wanprestatie?

Sinds 9 juni zit ik bij telfort op de glasvezel
Zwart op wit heb ik de garantie binnen 24 uur online te zijn,inclusief bellen ed
Nu,een week later kan ik nog niet bellen,kan ik geen 2e mailadres aanmaken
Kortom,ze maken hun woorden niet waar,krijg vage antwoorden
Hiervoor heb ik meer als 15 jaar bij ziggo gezeten,tot het daar in de puin liep

Wat is dit toch met die providers?

Maar mijn vraag is dus,als ik hun nog 5 dagen extra geef,en het dan nog niet goed werkt,kan ik er dan van af?
Het eerste wat ze zeggen,is je hebt een jaarkontrakt,maar dit is toch wanprestatie?

Het liefste heb ik dat het gewoon goed werkt

5459 11 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Jun 15, 2017 om 16:56
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U zult ze echt eerst schriftelijk in gebreke moeten stellen en ze een periode moeten geven om het in orde te maken, voordat u tot ontbinding van het contract kunt overgaan. En dat moet u dan in die ingebrekestelling ook aankondigen.

En dan nog, dan moet u naar een ander en dat duurt ook weer een tijdje, dus waar is de winst?

zoekster1
door zoekster1 - Jun 15, 2017 om 16:59
1583 Antwoorden / 3 Vragen

Leest u dit klik HIER van consuwijzer door

Gerry1969
door Gerry1969 - Jun 15, 2017 om 17:48
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Zo ziet u dat er overal wel iets aan de hand is.
Bij Ziggo liep het na 15 jaar in puin en nu maakt u direct een valse start bij Telfort.
Wat ging er zo slecht bij Ziggo dat u besloot over te stappen?

Gr
door Grunn1 Jun 15, 2017 om 18:22
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Het gras is groener bij de buren

simon55
door simon55 Jun 15, 2017 om 19:58
1556 Antwoorden / 5 Vragen

Nee hoor, m n buren hebben GEEN gras

adko
door adko Jun 16, 2017 om 19:16
24 Antwoorden / 0 Vragen

Waarschijnlijk de zelfde rede waarom zovelen bij Ziggo weggaan. Geen service!

Gerry1969
door Gerry1969 Jun 16, 2017 om 19:27
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Maar als alles goed werkt heb je toch die hele service niet nodig.
Meer als 90% van de klachten ligt bij de eindgebruiker zelf.

Gr
door Grunn1 Jun 16, 2017 om 19:35
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Geen probleem met de service van Ziggo en zoals DIEWILIK al zegt het grootste deel van de klachten wordt veroorzaakt door de eindgebruiker.

an
door antennehenkie Jun 17, 2017 om 10:51
7 Antwoorden / 1 Vragen

Dat dacht ik ook, als je met werknemers van Ziggo goed omgaat dan heb je géén problemen. Consumenten die vaker overstappen maken er zelf vaak genoeg  een potje van. Is er een storing dan zijn zijn ze gelijk al op de providers aan het schelden en dat het ook nog vaak in hun eigen huis installatie zit en niet bij de provider, dit kun je soms al door een eenvoudige stap op lossen. Er zijn mensen die denken dat alles 100% moet werken. Dit is soms niet zo, er kunnen altijd technische problemen optreden waar de providers niets aan kunnen doen. Ook aan storingen in huis daar kan de provider totaal niets mee. Deze zijn voor je eigen rekening en niet voor de provider. Treed er een defect of storing  in de geleverde apparatuur op voor het mogelijk te  maken van het gebruik voor je internet, televisie en telefoon dan wordt dit beslist door de providers gratis opgelost, maar blijkt achteraf dat het in je eigen installatie zit dan kunnen de providers dit in rekening brengen. Niet meer als terecht. Maar als je goed kunt om gaan met de monteurs van de providers dan wordt vaak genoeg een oogje dicht geknepen en worden de problemen zonder kosten op gelost. Verder nog heb je problemen met je Wifi dan zit dit niet bij je provider maar in je eigen huis. Raadzaam is dan ook om het advies van de provider goed op te volgen. Maar er zijn vele tientallen mensen zo eigenwijs als te pest dat wifi altijd "moet werken" helaas niet. Dit hangt van allerlei factoren af die storingen op je wifi netwerk kunnen veroorzaken. WIFI is maar gewoon een ingebouwde zender op je modem , router of een Acces-point en niets anders. Het wordt daarom dan ook door geen enkele provider ondersteund alleen kan de provider dit soms gratis of met minimale kosten dit probleem oplossen om een goed Wifi netwerk tot stand te brengen. En ook er bij te vertellen maak gebruik van duurzame materialen en niet van de goedkope rommel van de Action of dergelijke dit is gewoon weg om problemen vragen. Als ervaren monteur durf ik dit met een gerust hart te zeggen en is gewoon waarheid.

Cookies
door Cookies - Jun 15, 2017 om 18:33
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Zet je klacht eens op het forum van Telfort, daar is webcare actief https://forum.telfort.nl

jo
door jorisw - Jun 15, 2017 om 20:20
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Wat het is met die providers? Die leveren hele goede diensten maar omdat ze zoveel klanten hebben gaat er wel eens wat fout en dat lijkt dan meteen heel dramatisch. Maar ik denk dat het percentage klanten met problemen bij de ISP's en telecomproviders lager ligt dan in de meeste andere branches. Als je bedenkt dat er nog altijd vrijwel geen nieuw huis zonder gebreken wordt opgeleverd, doen de providers het best wel goed, zeker als je de complexiteit van hun producten in ogenschouw neemt. Als een deur scheef hangt zie je dat direct en zou je de boel geeneens op moeten leveren (en toch gebeurt dat). Een technisch probleem in het netwerk van een provider zie je niet direct en kan overal zitten.

telfortwbcr
door telfortwbcr - Jun 16, 2017 om 09:40
124 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Trampelmoes,

Bedankt dat je bent overgestapt naar Telfort. Ik vind het echter wel jammer dat je ondanks onze garantie je nog niet volledig van onze diensten gebruik kunt maken. Hierbij nodig ik je graag uit op ons forum waar je je naam, adresgegevens en 06-nummer kun achterlaten in een privébericht. Na ontvangst ga ik of een collega kijken wat wij voor jou kunnen betekenen. Laat je hier even een reactie achter zodra je je gegevens hebt verstuurd? Bij voorbaat dank!

Met vriendelijke groet,

Stephhen (Telfort Forum Team)

tolsma1945
door tolsma1945 - Jun 16, 2017 om 13:12
229 Antwoorden / 6 Vragen

Pech kun je altijd hebben,over het algemeen zijn de Nederlandse providers best goed,en het zal zeker best opgelost worden.
Maar waarom een mailadres bij Telfort aanmaken,als je onverhoopt van provider wisselt,ben je deze mailadressen kwijt,dus niet doen.
Er zijn veel emailadres mogelijkheden,om te beginnen gmail is goed,maar ook Yahoo en AOL geven gratis emailadressen,en die raak je nooit kwijt .
bij het wisselen van provider.Je zal ongetwijfeld ook je mailadres kwijt zijn bij Ziggo,dus denk ik een goede tip.

karelstromph
door karelstromph - Jun 16, 2017 om 13:35
95 Antwoorden / 5 Vragen

In principe kun je de overeenkomst opzeggen als de andere partij niet nakomt wat er zoal overeengekomen is. Als de andere partij weerstand biedt dan moet je bewijzen hebben dat je verhaal juist is. Sterkte ermee, Karel

wa
door water56 - Jun 16, 2017 om 15:32
1 Antwoorden / Vragen

Heb ervaring bij telfort altijd slecht beeld geen internet iedere keer lag alles er uit, steeds maar weer bellen kpn erbij want telfort is een onderdeel van KPN twee keer alles door kpn nagekeken, alles lag er weer uit, werd mij medegedeeld door telfort zoek maar een andere provider, want dit was dweilen met de kraan open, en dat is telfort.

ru
door ruude - Jun 16, 2017 om 18:19
2 Antwoorden / 0 Vragen

Nu dat U het bij Kassa meld, zal het wel binnen de kortste keren worden opgelost,
met een programma als dit of een camera ploeg in je kielzog krijg je bloemen en
het had nooit zo mogen gebeuren, wij leren hier van, en nog meer van dat soort

superlatieven, camera ploeg weg gaan ze gewoon door met hun wanprestaties.

latevogel
door latevogel - Jun 17, 2017 om 13:26
86 Antwoorden / 0 Vragen

Wanprestatie (het niet nakomen van afspraken of het veranderen tijdens de termijn van bv de afgesproken kosten per maand) is een reden om het kontrakt ongeldig te verklaren.
Je zou (volgens mij) dus het op kunnen zeggen. Zoek dat van tevoren goed uit of jouw reden voldoende is en dat je zelf geen schuld aan de wanprestatie hebt.
Jij bent zelfs nog zo aardig voor hen dat je vijf dagen extra geeft om het te regelen.

Zelf heb ik ook veel ellende met Tele2 op financieël gebied. Afgelopen donderdag sloten ze mij af, zonder reden. Men meende dat ik de rekening niet had betaald, vrijdag gebeld en de medewerkster snapte de zaak ook niet. Mijn rekeningen leken een spinnenweb waar ze zelf ook niet uit kwam. Maandag weer gebeld en binnen 10 minuten was de aansluiting geregeld. De zolder ligt vol met "begrip en excusses".