jt
door jtomassen Dec 13, 2008 om 18:16
Computers & telefonie

Terugluisteren radio5 werkt niet

Radio5 heeft evergreen1000 uitgezonden,nu via hun site terug te luisteren. Als ik een bepaald uur aanklik krijg ik de melding kan de file niet vinden.Als ik klik op help via internet krijg ik onderstaande melding.aub stap voor stap in gewoon nederlands vertellen wat ik moet doen?

error message C00D1197 WMP cannot find the file.You might encounter this for one of the following reasons:

  • You are trying to use a file in the WMPlibrary, but the Player cannot find the file. The file may have been moved, renamed, or deleted from your computer.

  • You are trying to use a file that is stored on another computer, but you are not connected to a local area network (LAN) or to the Internet. Connect to the network or Internet, and then try again.

  • You are trying to use a file that is stored on a server, but some network protocols in the Player are not enabled. Enable all network protocols, and then try again.

  • You are trying to use a file that is stored on a server, but the server is not configured correctly for protocol rollover (for example, you connected to the server using the MMS protocol, but the server cannot roll over to the HTTP protocol to deliver the content). If you still cannot use the file after enabling all network protocols in the Player, contact the Web page provider.

  • You are trying to use a file that is stored on another computer, but the proxy server settings for the Player are not configured properly. Verify that your proxy settings are correct.

  •  To enable all network protocols

ve
door verwijderd - Dec 13, 2008 om 18:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

Misschien helpt deze link
je verder,

Succes

ve
door verwijderd - Dec 13, 2008 om 19:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

bedankt voor de link, maar dit had ik allemaal al geprobeerd, nu weer, maar helaas het werkt niet. Nog een ander idee??

bedankt JT

ve
door verwijderd - Dec 13, 2008 om 21:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

Welk besturingssysteem en welke Media Player gebruik je?

Op mijn Windows 98 computertje kan ik in ieder geval elk uur beluisteren met WMP 6.4
Dus met de nieuwere WMP's moet het zowiezo te beluisteren zijn.
Ik denk daarom dat het in de instellingen van je WMP te vinden is, of anders misschien in de firewall.

Als je onderstaande link probeerd, lukt het dan wel?
Windows Media Player openen, dan op "Bestand" klikken en vervolgens op "URL openen" klikken, dan onderstaande link kopiƫren en vervolgens plakken in het "URL openen" venstertje.

mms://media.omroep.nl/bobo01/1/media/radio5/po/evergreentop1000/20081105-09.wma

ve
door verwijderd - Dec 13, 2008 om 22:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

net als Dirck zou ik eerst willen weten over welke mediaplayerversie we het hebben en ook het besturingssysteem.

ve
door verwijderd - Dec 14, 2008 om 13:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

Webkasper en Dirck,

Ik weet niet welke versie van WMP, via eigenschappen krijg ik dat niet zichtbaar. Tot half dit jaar had ik de oude versie en daarmee kon ik wel radio5 terugluisteren, nu heb ik een nieuwere versie en kan ik niet meer terugluisteren. Ik ga er dus vanuit dat het om een bepaalde instelling/vinkje meer of minder gaat, maar welke?

Ik heb WindowsXP home ed +sp3 en McAfee en Spysweeper.

De link die Dirck geeft werkt prima

Het zou mooi zijn als Dirck nu weet hoe het verder moet.

In ieder geval bedankt voor jullie hulp

vrgr JT

ve
door verwijderd - Dec 14, 2008 om 14:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

aanvulling op mijn vorige bericht: als ik op de site van radio5 ga staan en dan op een willekeurig uur dubbelklik met links krijg ik de melding: kan de file niet vinden

Klik ik echter met rechts en kopieer de url, op de methode die Dirck aangaf, rechtstreeks naar WMP dan doet-ie het wel

Wie gaat er voor de punten? Bedankt JT

ve
door verwijderd - Dec 14, 2008 om 16:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

er zijn zoveel mogelijke oorzaken dat je beter hier de oplossing uit kan halen

http://support.microsoft.com/kb/281679

suc6

ve
door verwijderd - Dec 14, 2008 om 19:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

Heeft u het advies van Dirck geprobeerd met de firewall? U kunt hem even uitzetten, maar niet vergeten weer terug te zetten na afloop.

Gebruikt u internet explorer? Probeer het anders eens met bv Firefox.

Firefox

ve
door verwijderd - Dec 14, 2008 om 21:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als iemand met Windows XP en IE7 en WMP11 misschien zo vriendelijk zou willen zijn om te kijken of hij/zij ook problemen hiermee ondervindt. (alvast mijn dank hiervoor)
www.radio5.nl/page/tekst/evergreen2008luisteren

Op dit moment kan ik het probleem helaas niet oplossen, daarvoor zou ik in je computer moeten kruipen om te kijken hoe de instellingen staan voor de WMP.

Ik gebruik zelf Firefox en kan dan zelf kiezen waarmee ik iets wil openen.
In ieder geval openen de links bij mij prima met Firefox + WMP 6.4 of de VLC Player. (in IE gebeurd helemaal niets als ik op zo'n link klik bij RTL5)

ve
door verwijderd - Dec 30, 2008 om 00:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

Sorry dat het enige tijd duurde, maar ik ben afhankelijk van mijn schoonzoon en die had even iets anders te doen. Hij heeft bij hem zelf firefox geinstalleerd en toen werkte Adobe niet meer. Helaas is dat dus geen optie. Ik berust er in dat ik de Evergreen dus niet kan terugluisteren. Gelukkig is er genoeg andere goede muziek. Iedereen hartelijk dank voor het meedenken en de hulp

vrgr jtomassen

ve
door verwijderd - Dec 30, 2008 om 00:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dat Adobe niet meer functioneerd heeft niets met dit probleem te maken. Als uw schoonzoon Adobe (ik gok dat u Adobe Reader bedoelt) verwijdert en opnieuw installeert zou het moeten werken. Feitelijk heeft hij daarna zelfs een iets veiligere computer als het om hackers gaat.

Verder blijft mijn advies Firefox ongewijzigd. Het is welliswaar iets nieuws ipv een probleem op te lossen, maar ik schat de kans zeer hoog dat het werkt. Om het probleem echt op te lossen zal een setting in Internet Explorer zijn of Windows Media Player zijn. Ik beschik echter niet over deze middelen en zal dit probleem dus moeten overdragen aan mijn collega-experts.....

Ik zou zeker niet opgeven. Het werkt namelijk en klinkt uitstekend.

ve
door verwijderd - Dec 30, 2008 om 09:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

Natuurlijk is het mogelijk om die programma's opnieuw te beluisteren. Het lukt heel Nederland met explorer of firefox, dus waarom bij u niet?

Via FF had ik geen probleem met de site, met IE wel, maar na in mediaplayer in Extra->Opties->Bestandstypen een vinkje op een witte(!!!) achtergrond geplaatst te hebben bij .wmv en .wma bestandssoorten, daarna op Toepassen te klikken en ook nog eens op OK was dat ook geen probleem meer

suc6

ve
door verwijderd - Dec 30, 2008 om 10:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

Lukte bij mij eerst ook niet maar nadat ik de link met de elvis button aanklikte ging het wel, ik heb winxp home met de windows mediaplayer 9.

hans

ve
door verwijderd - Dec 30, 2008 om 19:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

Aan alle helpers: alle vinkjes bij bestandstypen stonden al enige tijd op aan, maar dat helpt niet. Adobe flash player werkt niet als FF is geinstalleerd, dus FF is er weer af . op de link van Elvis klikken geeft ook geen oplossing. Ik krijg steeds de melding: kan het bestand niet vinden

ve
door verwijderd - Dec 30, 2008 om 20:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als je WMP opent en via: Extra > Opties naar Bestandstypen gaat, staat dan alles wel aangevinkt?

ve
door verwijderd - Dec 30, 2008 om 20:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

EUREKA. Beste helpers ik ben er uit: bij bestandstypen stonden ook enkele grijze vakjes aangevinkt, andere waren wit en aangevinkt. Ik vond dat vreemd , ik kreeg de witte vlakjes niet grijs en de grijze vakjes niet wit hoewel ze allemaal aangevinkt waren. Ik heb gedrukt op "alles selecteren" en de grijze vakjes werden wit (aangevinkt). Waarom wit of waarom grijs begrijp ik niet, maar is niet meer belangrijk.

De Evergreen doet het, allemaal geweldig bedankt voor jullie hulp , geniet van oliebollen en vuurwerk en vooral een goede jaarwisseling toegewenst

vrgr  j tomassen

ve
door verwijderd - Dec 30, 2008 om 20:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

.. ik vrees dat adobe flashplayer en firefox goed werken als je de goede versie van flash hebt geinstalleerd ....

ve
door verwijderd - Dec 30, 2008 om 20:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ziet u nou wel, ik had toch gezegd dat het moest kunnen! Dank u wel voor de terugkoppeling. Altijd leuk om te horen dat het goed gekomen is!

ve
door verwijderd - Dec 30, 2008 om 21:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

@ webmasters van deze site: Ik heb een fout gemaakt. Hoewel ieders bijdrage belangrijk was, was het toch WEBKASPER die met uitroeptekens hamerde op het witte achtergrondvlakje, daardoor ben ik verder gaan proberen en uiteindelijk tot de oplossing gekomen. Ik wilde hem de punten geven omdat hij het laatste duwtje naar de goede oplossing gaf, maar ik deed het fout en gaf de punten aan Dirck. Zijn bijdrage was ook belangrijk, maar toch wil ik de punten geven aan Webkasper. Kunnen jullie dit herstellen??? Met excuses aan Webkasper

ve
door verwijderd - Dec 31, 2008 om 12:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste helpers, ik heb toch iets te vroeg gejuicht, want nu is er toch nog een probleempje. Begin dit jaar was er de top100 vh nl-lied. Ik heb een link gemaakt naar: mijn muziek. Als ik daar op klik begint WMP direkt te spelen zonder dat ik dus via de site van R5 van alles hoef aan te klikken. Dit werkt nu nog steeds goed. Ditzelfde wil ik ook met de Evergreen doen, maar in plaats van te gaan spelen krijg ik de melding: "Kan het bestand niet afspelen. Mogelijk biedt de speler geen ondersteuning voor het bestandstype of codec die is gebruikt om het bestand te comprimeren."  Waarom werkt het wel met top100 en niet met Evergreen1000?  Voor alle duidelijkheid: via de site van R5 aanklikken werkt het nu prima. Hoe kan ik alle "uren" bij elkaar in 1 muziekmap zetten om ze vervolgens achter elkaar doorlopend te laten afspelen zonder deze weigering?

ve
door verwijderd - Dec 31, 2008 om 14:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

aanvulling op bovenstaand bericht: Als ik nu de NL-top100 van begin dit jaar probeer te linken aan mijn muziek werkt het ook niet meer. Het resultaat is hetzelfde als met de Evergreen1000.

Toch heb ik begin dit jaar met mijn vorige versie van WMP dit wel kunnen doen. Net zoals bij het vorige probleem is er kennelijk ergens een instelling anders bij de nieuwere versie, maar welke? De grijze vakjes zijn nu echt wit en zijn aangevinkt :-)

ve
door verwijderd - Dec 31, 2008 om 18:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo JT,

Dat met die grijze vakjes kan te maken hebben met een andere media player, bijvoorbeeld de Nero Media Player. (die neemt dan sommige bestandstypen over van de WMP)

Dat je het niet kan afspelen, rechtstreeks van je computer af, kan te maken hebben met het HTTP en het MMS protocol.

Hieronder zet ik een lijst neer die je even moet kopieren en vervolgens moet plakken in Kladblok.

Als je op een leeg stukje op je bureaublad met rechts klikt en vervolgens kiest voor Nieuw > Tekstdocument, dan plak je daar de lijst in.
Vervolgens kies je voor Opslaan als en benoem je het vervolgens Radio5.wma
Als je dat gedaan hebt, dan staat er als het goed is een pictogram met het tekentje van Windows Media Player met de naam Radio5.
Als je daar dan op dubbelklikt, dan behoort WMP te openen en te beginnen met afspelen.
Zo kun je dan alle uren en dagen afspelen door te klikken in WMP op volgend nummer, of WMP gewoon zijn gang laten gang.

Hieronder zet ik de lijst even neer, ik doe dit in een kleiner lettertype, anders wordt het wat te groot.

Groet, Dirck

ve
door verwijderd - Dec 31, 2008 om 18:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het lukt me niet om de lijst hier neer te zetten.

* het maximaal aantal karakters is overschreden