es
door essie3372 Sep 6, 2009 om 13:30
Computers & telefonie

Terugtrekken emailbericht OE6

Hallo allemaal,

ik ga nu een vraag stellen voor een kennis van mij, waar ikzelf ook niet meer uitkom.

Zij heeft Outlook Express 6. Nu wil zij een door haar verzonden email terugtrekken.
Volgens de Help- funtie moet zij de mail selecteren en dan vervolgens via het kopje bericht, het bericht verwijderen.
Maar wat ze ook probeert, het kopje bericht, met vervolgens bericht verwijderen is in geen velden of wegen terug te vinden.
Of ze nu alleen op het emailtje staat (waardoor je in het hoofmenu nog zit), of dat ze het verzonden emailtje opent en dàn het bericht wil gaan verwijderen, het maakt allemaal niet uit.

Het is met geen mogelijkheid terug te vinden.

Wellicht dat één van jullie hier een antwoord op weet?

In ieder geval wederom heel erg bedankt voor het meedenken!

Groet,
Esmeralda

3424 21 Rapporteer

birdies
door birdies - Sep 6, 2009 om 13:37
6104 Antwoorden / 31 Vragen

Eens verzonden, blijft verzonden. M.a.w. dit verzonden mailtje is niet terug te halen.

Gmail heeft overigens wel zo'n functie en is bij mijn weten de enige.

es
door essie3372 - Sep 6, 2009 om 13:42
20 Antwoorden / 7 Vragen

Sorry birdies, dat is niet waar.
Op het werk gebruik ik dagelijks Microsoft Outlook 2002 en daarbij is het wèl gewoon mogelijk.
Net zoals bij meerdere emailprogramma's.
Daarom vind ik het zo vreemd dat het bij mijn kennis dan niet kan/ lukt.

OpTijdNaarBed
door OpTijdNaarBed - Sep 6, 2009 om 13:44
1163 Antwoorden / 60 Vragen

Voor zover ik weet is inderdaad, zoals Birdies al aangaf, Gmail de enige met een 'undo' voor verzonden berichten, maar dan moet het alsnog binnen 10 seconden na versturen gebeuren.

Als de brief eenmaal verstuurd is zal de postbode hem gewoon afleveren.

OpTijdNaarBed
door OpTijdNaarBed - Sep 6, 2009 om 13:48
1163 Antwoorden / 60 Vragen

...ik moet bekennen dat ik met stomheid geslagen ben en dit vind op het wereldwijde web:

Acctually it is not impossible but you cannot do it in every Email
Services or Softwares Related to Sending emails. It is only possible in
Outlook. Not even in outlook express.

Hot to do it (Simple) Outlook 2003

1. Go to "Sent Items" Folder.
2. Open the email you want to recall
3. Go to "Action" in menu
4. Click "Recall This Message..."
5. It will give you two options
1. Just to delete the message
2. Delete and replace the messege
6. Click "Ok"

However you can do this only if they have not read it. Otherwise, there is no point. of doing this.

Also it will show that there was a message been deleted. So you better have a good excuse.

birdies
door birdies - Sep 6, 2009 om 13:49
6104 Antwoorden / 31 Vragen

Outlook is een heel ander programma dan OE. Of Outlook het nou wel of niet kan, doet er niet toe.

Bij OE kan het in ieder geval niet.

es
door essie3372 - Sep 6, 2009 om 13:53
20 Antwoorden / 7 Vragen

Dat begrijp ik dat het 2 verschillende programma's zijn.
Als het niet kan, dan kan het niet.

Maar waarom staat het dan wel als optie in de functie Help.
Daarin wordt duidelijk beschreven welke handelingen je moet doen om een verstuurde mail terug te trekken (idd. wel als de ontvanger deze nog niet heeft gelezen). Maar wil je die handelingen gaan uitvoeren, dan kan je niets terug vinden.
Dàt vind ik zo vreemd.

OpTijdNaarBed
door OpTijdNaarBed - Sep 6, 2009 om 13:57
1163 Antwoorden / 60 Vragen

Kunt u deze helptext copieren naar dit forum? Dan kunnen wij ook even meelezen, wellicht ziet u iets over het hoofd.

es
door essie3372 - Sep 6, 2009 om 14:03
20 Antwoorden / 7 Vragen

Een gepost
bericht annuleren

  1. Selecteer in de mappenlijst de nieuwsgroep waarin u het bericht hebt gepost
    en selecteer vervolgens uw bericht.
  2. Klik in het menu Bericht op Bericht annuleren.

Opmerkingen

  • U kunt alleen berichten annuleren die u zelf hebt gepost.
  • Nadat u een bericht hebt geannuleerd, kan het enige tijd duren voordat het
    bericht van de server en andere servers op internet wordt verwijderd. Als u een
    bericht annuleert, wordt het niet verwijderd van de computer van een ander als
    die gebruiker het bericht heeft gedownload voordat u het annuleerde.

edrick3
door edrick3 - Sep 6, 2009 om 14:03
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo Esmeralda,

Het probleem zit hierin: dit kan ALLEEN bij nieuwsgroepberichten!!

Een nieuwsgroepbericht beantwoorden

  1. Klik in de berichtenlijst op het bericht dat u wilt beantwoorden.
  2. Als u de auteur van het bericht via e-mail wilt beantwoorden, klikt u op Beantwoorden op de werkbalk.
  3. Als u uw antwoord naar de nieuwsgroep wilt sturen, klikt u op Groep beantwoorden op de werkbalk.
  4. Typ de berichttekst en klik op Verzenden.

Opmerkingen

  • Als u het antwoord ook naar andere nieuwsgroepen op dezelfde nieuwsserver wilt sturen, klikt u in het dialoogvenster Beantwoorden op het pictogram naast Nieuwsgroepen. Selecteer in het dialoogvenster Nieuwsgroepen selecteren een nieuwsgroep in de lijst en klik op Toevoegen. U kunt kiezen uit alle nieuwsgroepen of uit alleen de nieuwsgroepen waarop u bent geabonneerd. Klik hiervoor op Alleen nieuwsgroepen weergeven waarbij ik ben aangemeld.
  • U kunt uw antwoord alleen naar meerdere nieuwsgroepen sturen als deze nieuwsgroepen op dezelfde nieuwsserver staan.
  • Als u een bericht wilt annuleren nadat het is verzonden, selecteert u het bericht. Klik vervolgens in het menu Bericht op Bericht annuleren. Als u een bericht annuleert, wordt het niet verwijderd van de computer van een ander als die gebruiker het bericht heeft gedownload voordat u het annuleerde.

Met vr. gr.

es
door essie3372 - Sep 6, 2009 om 14:23
20 Antwoorden / 7 Vragen

Sorry edrick3, ik begrijp je niet.
Bedoel je dat dat alleen op deze manier mogelijk is in OE6, of bedoel je dat het überhaupt alleen op die manier mogelijk is.

Want dat laatste is absoluut niet het geval.
Wat ik al eerder schreef, bij Outlook 2002-2003 is het namelijk wèl mogelijk om individueel verzonden mailtjes terug te halen.

birdies
door birdies - Sep 6, 2009 om 14:26
6104 Antwoorden / 31 Vragen

Wat edrick zegt = dat het niet mogelijk is een verzonden mailtje in OE terug te halen. Hoe vaak wil je het nog herhaald zien?

Snap niet echt, waarom je er iedere keer Outlook bij haalt.

es
door essie3372 - Sep 6, 2009 om 14:30
20 Antwoorden / 7 Vragen

Beetje slecht geslapen birdie?

Ik krijg een antwoord wat ik niet goed begrijp, daar vraag ik op door.
niets meer en niet minder.
Volgens mij is dit nog steeds een vraag/ antwoord rubriek.
Of zie ik dat zo verkeerd???

Er staat namelijk niet expliciet bij dat dit antwoord alleen voor OE6 geldt.
Vandaar.

du
door dullink - Sep 6, 2009 om 14:34
28 Antwoorden / 0 Vragen

Terugtrekken kan alleen indien het bericht nog binnen bereik is van het mail programma. Dit kan per geval anders zijn. In vele gevallen is het niet meer mogelijk omdat het bericht binnen een seconde na het verzenden al bij de ontvanger ligt.

Een tweetal voorbeelden waar dit nog wél mogelijk is:
- Het bericht staat nog in het 'uit' postvak (outbox), en dus nog niet verzonden. Dit is vaak het geval bij Outlook Express, waarbij een extra handeling nodig is om de berichten te versturen.

- Het bericht is verzonden, maar staat nog op de lokale postmachine (server) van je bedrijf en het bericht is nog niet gelezen door de ontvanger. Dit is vaak het geval bij Outlook dat binnen een bedrijf gebruikt wordt. De ontvanger is dan een collega. Als de onvanger iemand van buiten het bedrijf is, dan zal de lokale postmachine het bericht naar buiten verzenden en kan deze (ook) niet meer teruggetrokken worden.

Lsk520
door Lsk520 - Sep 6, 2009 om 14:35
827 Antwoorden / 2 Vragen

Beetje slecht geslapen birdie?

En jij teveel gezopen? Lees:

Er wordt meerdere keren aangegeven dat dit niet mogelijk is in OUTLOOK EXPRESS!

Blijf er dan niet steeds een totaal ander programma als Outllook 2003-2006 bijhalen!

es
door essie3372 - Sep 6, 2009 om 14:41
20 Antwoorden / 7 Vragen

Nou, nou, nou, waarom zijn we toch allemaal zo op ons teentjes getrapt?
Het is blijkbaar tegenwoordig heel normaal om bij het miste geringste uit je slof te schieten zonder reden.

Dullink, dank je wel voor je antwoord.
Alles wat je opnoemt is mij al bekend.
Het gaat er bij mij om dat er bij de Help functie aangegeven wordt wat voor handelingen je moet om de verzonden mail (proberen) terug te rkijgen.
Maar als je dat dan daadwerkelijk gaat doen, dan kan het niet.

Dat het niet kan bij oe6, dàt is prima.
Maar waarom staat het dan wèl in de Help- functie als zijnde dat het mogelijk is?

laaglander
door laaglander - Sep 6, 2009 om 14:42
473 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo essie3372,

ongelezen email berichten vallen via outlook terug te halen.

ongelezen email berichten via outlook express vallen niet terug te halen.

Waar  volgens mij de helpfuctie in outlook express op doelt is: Nieuwsgroepen. dit zijn een soort fora waar je berichtjes kunt achter laten waar iedereen jou berichtje dan kan lezen en waar reactie op gegeven kan worden. Dus hier gaat het dan niet meer over E-mailtjes

outlook en outlook express zijn twee op elkaar lijkende programma's, maar de uitvoering is verschillend.

Laaglander

es
door essie3372 - Sep 6, 2009 om 14:45
20 Antwoorden / 7 Vragen

Laaglander en Edrick, dank jullie wel voor jullie antwoord.
Ik zal het doorgeven aan diegene waar de vraag vandaan komt.

Groet,
Esmeralda

laaglander
door laaglander - Sep 6, 2009 om 14:52
473 Antwoorden / 1 Vragen

graag gedaan, ook de andere hier bedoelden het niet zo kwaad, alleen kan er al snel spraak verwarring ontstaan.

holpen
door holpen - Sep 6, 2009 om 14:55
1416 Antwoorden / 0 Vragen

Ik kan me herinneren lang geleden deze discussie ook al eens voorbij te hebben zien komen. Laat mij enig licht in de duisternis proberen te brengen.

De standaard mailprotocollen (smtp, pop3, imap als meest gebruikte) ondersteunen NIET het intrekken van eenmaal verstuurde berichten. Is de mail eenmaal bezorgd, dan kan deze - met de standaard protocollen - niet meer teruggetrokken worden. Lees de whitepapers er maar op na.

Een aantal fabrikanten, waaronder Microsoft, hebben echter ook andere protocollen ontwikkeld voor mailverkeer. Deze protocollen worden o.a. gebruikt door Microsoft Exchange Server. In deze protocollen zit wel een functie waarmee eerder verstuurde berichten weer ingetrokken kunnen worden.

Maar alleen daarmee zijn we er nog niet. Naast het feit dat de server dergelijke protocollen kan ondersteunen, zullen ook mailprogramma's (clients) dit moeten kunnen ondersteunen. En er zijn maar bijzonder weinig die dat kunnen.

Outlook heeft deze mogelijkheid wel. Outlook Express (of de opvolger Windows Live Mail) kent dit niet. Het intrekken van berichten op een bedrijfsnetwerk met de combinatie Exchange Server en Outlook is dan ook meestal geen enkel probleem.

Werk je met Outlook Express, vergeet  het dan maar, kan niet. Heb je "gewoon" Outlook om je mail van je internetprovider te verwerken, zou het soms misschien per ongeluk onder bepaalde omstandigheden (hangt af van diverse factoren) wel eens kunnen gebeuren dat het lukt. Maar ga er maar niet van uit.

es
door essie3372 - Sep 6, 2009 om 14:59
20 Antwoorden / 7 Vragen

Holpen; applaus!

Dank voor je uitgebreide uitleg.

holpen
door holpen - Sep 6, 2009 om 18:37
1416 Antwoorden / 0 Vragen

Dank voor de complimenten.

Ter aanvulling: de helptekst die je hierboven hebt geplaatst slaat inderdaad op het plaatsen van berichten in nieuwsgroepen en heeft niets te maken met e-mail. Het verhaal van Edrick3 vertelt heel goed hoe en wat.