es
door essie02 Mar 20, 2010 om 18:55
Computers & telefonie

Teveel nummers op cd met branden

Om cd's te branden gebruik ik CD Burner XP Pro 3. Het afgelopen jaar geen problemen mee gehad (audio cd en data cd gebrand). Sinds een week is 't programma een beetje overstuur...

Als ik een "gewone" cd brand met bijv. 12 nummers, wordt ook het proces weergegeven tot track 12 klaar is. Doe ik dan de gebrande cd weer in de computer om te testen of-ie goed is, dan staan er ineens 21 nummers op! Wel van diezelfde cd... hij voegt er gewoon een paar aan toe..
En als ik een data cd brand, klopt de nummering niet... halverwege een nummer heel even een pauze en dan geeft-ie het volgende nummer aan (terwijl dat niet zo is). Bovendien lopen de titels van een hele andere cd mee! (die ik op dat moment helemaal niet gebrand heb...).

Heeft iemand een idee hoe dit kan komen en wat ik eraan kan doen?
Ben verder een leek met branden... Dit was heel simpel (tot nog toe) en leuk om te doen... Maar nu het programma kuren heeft weet ik 't niet meer.....

Bedankt vast voor de reacties!

1714 14 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Mar 20, 2010 om 20:05
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo essie02,

Zou eerst eens proberen om je brandprogramma opnieuw op je computer te zetten en het dan nog eens te proberen.

Suc6

elenay
door elenay - Mar 20, 2010 om 20:18
1031 Antwoorden / 142 Vragen

Of misschien even een systeemherstel naar de datum dat het wel goed ging.

birdies
door birdies - Mar 20, 2010 om 20:25
6104 Antwoorden / 31 Vragen

[quote=elenay schreef op zaterdag 20 mrt 2010, 20:18]

Of misschien even een systeemherstel naar de datum dat het wel goed ging.

Lijkt mij een overdreven handeling die onnodig de p.c. belast. Zoals Edrick al schrijft: verwijderen en opnieuw installeren.

De nieuwste versie van CDBurnerXP (ook geschikte voor Vista en Win7) is hier te downloaden

birdies
door birdies - Mar 20, 2010 om 20:26
6104 Antwoorden / 31 Vragen

P.S. Na het verwijderen van de oude versie wel eerst de p.c. opnieuw opstarten.

es
door essie02 - Mar 21, 2010 om 23:41
26 Antwoorden / 6 Vragen

Ik had het brandprogramma al opnieuw geïnstalleerd voor ik m'n vraag stelde, maar computer niet opnieuw opgestart. Misschien ging 't daarom niet goed..

Heb nu de nieuwste versie erop gezet (bedankt voor de link!), ook nog in het Nederlands, helemaal makkelijk... en computer wel opnieuw opgestart.

MP 3 doet 't nu goed, nummering klopt gewoon van begin nr. tot eind nr. en juiste titels lopen mee. Maar "gewone" cd branden gaat nog steeds niet goed.. Hij geeft aan dat er niet voldoende schijfruimte beschikbaar is... (onzin, 12 nrs. en zat ruimte over...). Met "nummers selecteren" gaat het nog goed (ruimte genoeg over op de cd), pas als ik ga branden loopt-ie daarop vast... Ik heb 2 verschillende cd's geprobeerd van 2 verschillende merken... daar zal 't ook niet aan liggen... Iemand enig idee wat dit nu weer is??

(kan hoop ik toch niet komen door één of ander virus, dat niet onderschept is door mijn virusscanner??)

gr. Esther

edrick3
door edrick3 - Mar 22, 2010 om 10:43
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo essie02,

(kan hoop ik toch niet komen door één of ander virus, dat niet onderschept is door mijn virusscanner??)

Je kan altijd voor de zekerheid even scannen met MBAM (hier te downloaden)
Eerst even updaten en dan een volledige scan laten uitvoeren.

Dan weet je in ieder geval dat het daar niet aan ligt (als er geen melding komt).

Met vr.gr.

freya
door freya - Mar 22, 2010 om 11:09
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo essie02,

Ik weet niet van wat voor bestanden je een audio-CD maakt, maar bedenk wel dat als je mp3-bestanden gebruikt, deze éérst omgezet worden. Dus de grootte van de 12 mp3 bestanden zegt niets over de hoeveel ruimte die deze in beslag nemen op de CD. Ik denk zelfs dat je met die 12 nummers best eens aan de grens zou kunnen zitten.
Dus, hoeveel ruimte nemen die 12 nummers op de CD in beslag? Ik neem aan dat je dat in je brandprogramma kunt zien vóór je aan het branden begint.

m.vr.gr. Freya

erik008
door erik008 - Mar 22, 2010 om 12:04
1401 Antwoorden / 25 Vragen

Je spreekt over 2 manieren van CD branden
De audio cd en de data cd.

Een audio cd heeft een maximale lengte in minuten.
Dit zal in de praktijk tussen 74 en 79 minuten liggen.

De data CD ligt de beperking bij de hoeveelheid data.
Dit zal tussen de 700 en 800 Mb liggen.

Als je MP3 bestanden brand zit er een tag in de file die de titel weer geeft.
Deze tag kan anders zijn als de bestandsnaam.

Het pauzeren van de data cd kan ook de slechte leesbaarheid van de cd zijn.
In mijn systeem zijn cd's het beste als ik ze op 16X snelheid brand.

es
door essie02 - Mar 22, 2010 om 21:44
26 Antwoorden / 6 Vragen

@freya
Programma geeft aan 41 min. en 13 seconden... Het zijn MP3 bestanden die ik op een audio cd probeer te branden.. Dat moet eigenlijk toch goed gaan zo?

Ga nu eerst maar even checken op virus...

freya
door freya - Mar 22, 2010 om 21:54
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Die 41 minuten zouden geen probleem mogen zijn. Gebruik je CD-RW schijfjes of CD-R schijfjes? Als je CD-RW schijfjes gebruikt, wis je ze dan wel eerst? En als je CD-R schijfjes gebruikt, zijn ze dan wel leeg? Die CD-R schijfjes kun je maar één keer gebruiken, of als je ze als 'multisessie' gebruikt, kun je er iets aan toevoegen, maar de ruimte die dan al gebruikt is, kun je niet opnieuw gebruiken.

Freya

es
door essie02 - Mar 22, 2010 om 22:33
26 Antwoorden / 6 Vragen

Probleem opgelost! Wat het nu uiteindelijk geweest is, weet ik niet.. Had wel 3 geïnfecteerde bestanden (zal hieronder zo ff kopiëren). Heb ze verwijderd, computer opgestart en opnieuw dezelfde cd proberen te branden, nu op 16x snelheid.. (stond op 48, daar heb ik nog nooit iets in gewijzigd, maar 't proberen waard natuurlijk!). In ieder geval is 't nu gelukt!

@freya: Ik heb CD-R schijfjes en heb er inderdaad al 'n paar weg kunnen gooien..
Hopelijk vanaf nu niet meer!

Bedankt voor alle reacties! (blij met dit forum... ;-))

Hieronder nog even wat uit de virusscan kwam... 't zegt mij niets.. (en ik scan eigenlijk alles voor ik 't open... voor de zekerheid).

Geheugenprocessen geïnfecteerd: 0
Geheugenmodulen geïnfecteerd: 0
Registersleutels geïnfecteerd: 1
Registerwaarden geïnfecteerd: 1
Registerdata bestanden geïnfecteerd: 1
Mappen geïnfecteerd: 0
Bestanden geïnfecteerd: 0

Geheugenprocessen geïnfecteerd:
(Geen kwaadaardige items gevonden)

Geheugenmodulen geïnfecteerd:
(Geen kwaadaardige items gevonden)

Registersleutels geïnfecteerd:
HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\MediaHoldings (Malware.Trace) -> Quarantined and deleted successfully.

Registerwaarden geïnfecteerd:
HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\Explorer\forceclassiccontrolpanel (Hijack.ControlPanelStyle) -> Quarantined and deleted successfully.

Registerdata bestanden geïnfecteerd:
HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\Explorer\NoSMHelp (Hijack.Help) -> Bad: (1) Good: (0) -> Quarantined and deleted successfully.

Mappen geïnfecteerd:
(Geen kwaadaardige items gevonden)

Bestanden geïnfecteerd:
(Geen kwaadaardige items gevonden)

freya
door freya - Mar 22, 2010 om 22:51
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Ik zie zo 1-2-3 niet wat deze 'besmetting' met het branden te maken heeft, maar als het opgelost is, zoveel te beter. Nu is branden op die super hoge snelheden sowieso af te raden. Voor het branden van data is 32x snel zat en voor audio-CD's zou ik zelf nooit hoger gaan dan 8x.

Om het simpel te zeggen, hoe sneller je brandt, des te 'ondieper' worden de te branden putjes in het schijfje en des te groter de kans op leesfouten.

Freya

birdies
door birdies - Mar 22, 2010 om 23:35
6104 Antwoorden / 31 Vragen

Mooi dat het probleem is opgelost. Denk je er aan al je systeemherstelpunten te verwijderen, anders is de infectie meteen weer terug als je systeemherstel gebruikt. Als je systeemherstel even uitschakelt, worden alle herstelpunten verwijderd. Meteen aansluitend weer inschakelen, zodat er weer een nieuw herstelpunt wordt gemaakt.

edrick3
door edrick3 - Mar 22, 2010 om 23:43
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Zoals je ziet is af en toe scannen met MBAM niet zo'n gek idee. Of het nu met het brandproces te maken heeft gehad.... In ieder geval ben je een paar infecties kwijtgeraakt.
Met vr.gr.