twins45
door twins45 Jul 29, 2012 om 16:49
Computers & telefonie

Thuisnetwerk

Wij hebben een laptop, vista en mijn zoon heeft een pc windows 7.
Wij proberen nu al een lange tijd om een netwerk te maken zodat wij dingen kunnen delen zonder gebruik te moeten maken van een usb stick.
Voorheen met xp lukte het nog wel maar nu???

3980 29 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jul 29, 2012 om 16:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

Maar nu wat? Moeten wij gokken wat jullie fout doen?

heb je om te beginnen netwerkdetectie wel aan staan?

ve
door verwijderd - Jul 29, 2012 om 17:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ga er van uit dat wij digibeet zijn. Netwerkdetectie???

ve
door verwijderd - Jul 29, 2012 om 17:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo twins45,

Lees hier hoe je een werkgroep instelt.

Om Windows7 samen te laten werken met Vista, dat is wel wat moeilijk.

Als digibeet zou ik er niet aan beginnen.

Er is wel info te vinden via google: klik hier.

Suc6

ve
door verwijderd - Jul 29, 2012 om 17:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo,

Kijk even of Computer Idee no:16 nog ergens te koop is.
Daar staat een workshop in over het maken van een thuis netwerk.

Maar, zoals edrick3 al zegt, als er twee verschillende MS programma's lopen is het nogal ingewikkeld. Het kan wel.

Succes, poltol

ve
door verwijderd - Jul 29, 2012 om 17:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

Koop een simpele NAS en sluit die aan op je router. Hoeft niet zoveel te kosten tegenwoordig, zie o.a. Tweakers.

ve
door verwijderd - Jul 29, 2012 om 18:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag twins45,
Mogelijk kun je met de uitleg via deze link uit de voeten dus: Klik hier....

vr.gr.

ve
door verwijderd - Jul 30, 2012 om 11:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

Klik op Start > naar help en ondersteuning>typ daar netwerkinstellen.Klik op Start hier als u een netwerk wilt instellen in Windows 7.klik op Een draadloos netwerk instellen.
Succes.

ve
door verwijderd - Jul 30, 2012 om 11:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

vr1944 schreef op maandag 30 jul 2012, 11:04: Klik op Start > naar help en ondersteuning>typ daar netwerkinstellen.Klik op Start hier als u een netwerk wilt instellen in Windows 7.klik op Een draadloos netwerk instellen.
Succes.

Het probleem ligt volgens mij iets anders .....
TS wil een werkgroep instellen.

Met vr.gr.

ve
door verwijderd - Jul 30, 2012 om 11:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

TS heeft over netwerk maar oke dan kan ie werkgroep instellen ipv netwerk instellen intypen.

edrick3 schreef op maandag 30 jul 2012, 11:16:
vr1944 schreef op maandag 30 jul 2012, 11:04: Klik op Start > naar help en ondersteuning>typ daar netwerkinstellen.Klik op Start hier als u een netwerk wilt instellen in Windows 7.klik op Een draadloos netwerk instellen.
Succes.

Het probleem ligt volgens mij iets anders .....
TS wil een werkgroep instellen.

Met vr.gr.
D

ve
door verwijderd - Jul 30, 2012 om 11:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

PS Lid worden van een werkgroep of een werkgroep maken

Wanneer u een netwerk instelt, wordt in Windows automatisch een werkgroep gemaakt en hieraan een naam toegewezen. U kunt lid worden van een bestaande werkgroep in een netwerk of een nieuwe werkgroep maken

vr gr

edrick3 schreef op maandag 30 jul 2012, 11:16:
vr1944 schreef op maandag 30 jul 2012, 11:04: Klik op Start > naar help en ondersteuning>typ daar netwerkinstellen.Klik op Start hier als u een netwerk wilt instellen in Windows 7.klik op Een draadloos netwerk instellen.
Succes.

Het probleem ligt volgens mij iets anders .....
TS wil een werkgroep instellen.

Met vr.gr.

ve
door verwijderd - Jul 30, 2012 om 12:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als je min of meer digibeet bent is dit misschien een optie: http://www.networkmagic.nl/downloads.html

Gebruik het zelf ook i.c.m. WIN7, XP en werkt prima.

ve
door verwijderd - Jul 30, 2012 om 15:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

Maak een gedeelde map aan op het bureaublad.

Maak een nieuwe folder op het bureaublad > Properties/eigenschappen > Sharing/Delen > Deel met homegroup.

Klaar is kees.

ve
door verwijderd - Jul 30, 2012 om 22:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

Iedereen bedankt vast voor de genomen moeite. De bedoeling, mijn bedoeling is om foto's, documenten, muziek en andere zaken van mijn pc te delen met die van mijn zoon. Nu doen we het via email of een stick. Is wat omslachtig em moet makelijker kunnen. Ik ga wat adviezen opvolgen en wie weet???

ve
door verwijderd - Jul 31, 2012 om 13:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Hans,
We hebben jouw advies gevolgd en via teamviewer gaat het gesmeerd.
Top antwoord en bedankt namens vrouw en kind.
Dick

ve
door verwijderd - Jul 31, 2012 om 13:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik gebruik altijd Teamviewer om met twee of meerdere computers te communiceren.
Je kunt dan bestanden overzetten of kijken op een andere computer.
Dit is gratis en werkt perfect.
Ook als je met een laptop ergens anders bent kun je zo thuis op je PC kijken enz.
Kijk op Teamviewer.com en installeer op alle computers Teamviewer.
Gr Hans

ve
door verwijderd - Jul 31, 2012 om 14:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

@twins45,

Mooi dat het gelukt is.
Bedankt voor het terugmelden.

Met vr.gr.

ve
door verwijderd - Jul 31, 2012 om 18:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ja dat was inderdaad een top antwoord.Goed programma ik heb het zelf ook geinstalleerd.bedankt voor de tip Hans

twins45 schreef op dinsdag 31 jul 2012, 13:19: Beste Hans,
We hebben jouw advies gevolgd en via teamviewer gaat het gesmeerd.
Top antwoord en bedankt namens vrouw en kind.
Dick

ve
door verwijderd - Aug 9, 2012 om 12:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

Een vraag die ik zelf had kunnen stellen, want ik heb hetzelfde probleem hier thuis.
Voordat ik iets met teamviewer wil gaan doen wil ik graag weten of je dan ook de printer kan delen.

Bij mij thuis wordt ook alles met een usb stick gedaan om te kunnen printen. De printer 'hangt' aan mijn Vista computer, maar mijn kinderen moeten voor school vaak dingen uitprinten. Zij hebben allebei Windows 7. Tot nu toe is het mij niet gelukt een netwerk te maken waarin alle 3 computers te 'zien' zijn.

ve
door verwijderd - Aug 9, 2012 om 15:16
0 Antwoorden / 0 Vragen
ve
door verwijderd - Aug 9, 2012 om 17:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bedankt voor je antwoord. Jammer dat het niet kan, want het gaat mij helemaal niet om bestanden delen, maar alleen maar de printer. Als iemand daar nog een oplossing voor weet, dan lees ik het graag.

ve
door verwijderd - Aug 9, 2012 om 20:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

Toch is het wel mogelijk.

Het is dus mogelijk om bestanden en printers te delen met verschillende computers met verschillende Windows versies (XP, Vista of 7).

Zie uitleg klik

Ik wil wel opmerken dat in plaats van "iedereen" echt "netwerk" gebruik dient te worden.

ve
door verwijderd - Aug 9, 2012 om 22:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

hallo,

kijk op de windows 7 machine ook in het netwerkcentrum en dan geavanceerde instellingen: netwerkdetectie inschakelen.. bestands en printerindelin inschakelen ( vergeet ook niet iets te delen) zet ook met wachtwoord beveiligen uit (dit wordt vaak vergeten) vooral wanneer je het eenvoudig wilt houden... xp, vista en windows7 vragen op een ander tijdsstip een wachtwoord.. dat wil dan nog wel eens mis gaan. en probeer dan nog eens of je de andere pc kunt bereiken

succes laaglander

ve
door verwijderd - Aug 10, 2012 om 00:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

Met Dropbox kun je ook makkelijk bestanden delen.

En met een draadloze ePrint printer kun je overal vandaan erop printen.

ve
door verwijderd - Aug 10, 2012 om 00:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

hereistom schreef op vrijdag 10 aug 2012, 00:25: Met Dropbox kun je ook makkelijk bestanden delen.

Waarom on the cloud terwijl dat helemaal niet nodig is?

Gewoon bestanden delen in Windows en klaar.

Daarnaast: ik wil persoonlijk helemaal geen diensten draaien zoals Dropbox in mijn lokale netwerk.

ve
door verwijderd - Aug 10, 2012 om 00:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik zie het probleem niet, Dropbox werkt perfect! ;-)

ve
door verwijderd - Aug 10, 2012 om 01:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

hereistom schreef op vrijdag 10 aug 2012, 00:51: Ik zie het probleem niet,

Dat is op dit moment bij zeer veel mensen ook het probleem. Zij zijn totaal verblind.
Men gooit alles maar op internet, knallen alles maar op gratis on-the-clouds, gooien letterlijk alles op facebook, maar verliezen wel even de gevaren daarvan totaal uit het oog.

Daarom ben ik ook zo'n felle tegenstander van zaken zoals dropbox.
Maarja, het interesseert veel mensen echt geen bal, daarom donderen ze ook alles maar op internet, met alle gevolgen van dien.

Degene die mij nu echt een zeur vinden, moeten maar eens over vijf jaar terugkomen en dan nog beweren dat ik een zeur ben.

ve
door verwijderd - Aug 10, 2012 om 05:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

@ikbenik... nee hoor je hebt wel een beetje gelijk daarin... ze hebben vast ook niet de kleine letters gelezen.. wanneer je namelijk bestanden weghaalt of delete in dropbox.. dan eigent dropbox zich die bestanden toe.. jij bent ze kwijt.. maar dropbox heeft ze ;-)

ve
door verwijderd - Aug 10, 2012 om 08:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

laaglander schreef op vrijdag 10 aug 2012, 05:49: dan eigent dropbox zich die bestanden toe.. jij bent ze kwijt.. maar dropbox heeft ze ;-)

Precies.
Net als bij Facebook. Alle foto's die geplaatst worden, worden apart bewaard en zijn eigendom van Facebook.

Ook met on-the-cloud. Wat gebeurd er met die bestanden? Waarom is het gratis?

ve
door verwijderd - Aug 10, 2012 om 09:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

Precies. Zaken als Facebook, Dropbox, Twitter, Smarthones, Ipad, enz. zijn uitvindingen van of worden op zijn minst gesponsord door, de NSA en CIA. Je hele privacy geef je voor eeuwig prijs via dit soort toepassingen.