ja
door jacobus09 Jul 13, 2005 om 19:34
Computers & telefonie

Tijd 2

Beste Freya waarschijnlijk stel ik de vraag verkeerd maar met jouw  antwoord kom ik er niet.

Ik wil rondetijden van schaatsers op kunnen tellen zodat na bijv de 1500m er 1minuut 52.03 uitkomt

516 4 Rapporteer

hoffie1965
door hoffie1965 - Jul 13, 2005 om 20:12
126 Antwoorden / 0 Vragen

hoi Jacobus,

Dit kan je wel op je buik schrijven, want de ronde tijden die je bv op tv ziet staan zijn altijd afgerond...

Makkelijkste om te doen is de tussentijden in Excel zetten, en dan de berekening loslaten deze ronde -/- vorige ronde om zo aan de rondetijd te komen, en makkelijkste is om dat in seconden te doen, dus niet in 1 minuut 52.03, maar dus 112.03

freya
door freya - Jul 13, 2005 om 22:39
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Om te beginnen kun je beter alle reakties bij de eerste vraag plaatsen i.p.v. een nieuwe vraag te stellen. Het wordt anders zo'n zooitje. Wat je vraag betreft, zoals ook al door anderen aangegeven kun je niet steeds de rondetijden nemen, omdat dat vaak niet tot de juiste eindtijd leidt. Je moet dus steeds de doorkomsttijd noteren en Excel de rondetijd laten berekenen. Los daarvan is het probleem dat Excel alleen met uren, minuten en seconden werkt en niet met tienden en honderdsten. Je zult dus zelf iets moeten programmeren om de ingevoerde tijden om te zetten naar één getal, het verschil te bepalen door ze van elkaar af te trekken en vervolgens weer om te zetten naar uu:mm:ss.th  Freya

joostw
door joostw - Jul 13, 2005 om 22:51
22 Antwoorden / 2 Vragen

Beste Felix, ga even lekker je katten fotograferen of zoiets.

Trouwens, de groeten aan S.W.

freya
door freya - Jul 13, 2005 om 23:00
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo Jacobus,

Heb nog even wat met Excel gestoeid en heb toch een oplossing gevonden. Je moet de celeigenschappen instellen op 'aangepast' en dan in het veld aangeven dat het er alsvolgt uit moet zien: mm:ss,00 Als je het zo doet en de doorkomsttijden invult, kun je Excel eenvoudig de rondetijden laten berekenen door de betreffende cellen van elkaar af te trekken. Als je een voorbeeld wilt zien dan hoor ik dat wel en post ik er één.

suc6, Freya