csb5
door csb5 Mar 20, 2006 om 16:55
Computers & telefonie

Tijd

iedere keer loopt mijn tijd van mijn pc niet goed, en loopt de datem een dag achter, is dit het gevolg van een lege baterij of moet ik me zorgen gaan maken om een virus of zo.

604 6 Rapporteer

edwardus
door edwardus - Mar 20, 2006 om 17:00
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Dat zou heel goed aan de batterij kunnen liggen. Vervang deze en je weet het.

jkonline
door jkonline - Mar 20, 2006 om 17:54
13 Antwoorden / 4 Vragen

Waarschijnlijk ligt het aan je CMOS batterij op het moederbord.

Er is een manier om dit te testen, probeer het volgende eens:

1. Kijk eerst in je bios hoe laat het is en datum/jaar
2. Schakel de pc UIT
3. Haal de netstroom af van je pc (evt. schakelaar voeding)
4. Zet de PC zonder stroom een paar keer aan
Dit is om de energy uit de pc te krijgen, dmv de fans e.d. even te aten draaien
5. Sluit het netstroom weer aan en start de pc
6. kijk in je bios, klopt de datum/tijd nog?
Dan is je batterij waarschijnlijk goed, klopt ie niet? dan is ie waarschijnlijk leeg...

Simpele maar effectieve test

gsm
door gsm - Mar 20, 2006 om 22:51
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Het lijkt er sterk op dat je de tijdzone verkeerd hebt ingesteld en dat de tijd automatisch, via internet gelijk gezet wordt op die verkeerde zone.

Stel de zone in op (GMT+01:00).
Dat kan via klikken met de rechtermuisknop op de klok, rechtsonder in het scherm en dan klikken op Datum/tijd aanpassen.
Kies het tabblad Tijdzone en zorg dat daar de juiste zone wordt ingesteld.

Groet,
GSM

gsm
door gsm - Mar 24, 2006 om 08:56
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Zie ook:
http://kassa.vara.nl/portal?_scr=cons_question&cat=614&qid=151703

gsm
door gsm - Mar 24, 2006 om 08:59
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Foutje, moet zijn:
http://kassa.vara.nl/portal?_mod=cons&_do=createReact&_fid=1143187083634

st
door stropie - Apr 5, 2006 om 16:49
10 Antwoorden / 0 Vragen

De computer neemt altijd de tijd van het BIOS over. Dus idd een lege batterij en een bios dat zichzelf reset. Is de datum ook elke keer een bepaalde datum als de tijd zo raar is??

Zo ja, dan is het zeker een probleem met de batterij