ma
door maruja Sep 8, 2008 om 21:05
Computers & telefonie

Toetsenbord laptop

het toetsenbord van mijn laptop geeft niet weer wat ik met mijn toetsen wilt typen.Hoe verander ik dit, diverse dingen geprobeerd maar hij doet niet wat ik wil.

468 20 Rapporteer

ve
door verwijderd - Sep 8, 2008 om 21:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

druk de toest CTRL met de shift toets tegelijkertijd in en u heeft het wat u wilt : een werken toestenbord met de goede tekens

labswans

ve
door verwijderd - Sep 8, 2008 om 21:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

dit wist ik al, maar als je bij het typen steeds weer ctrl-shift moet indrukken is dit vrij irritant. Dus ik wil gewoon dat het toetsenbord op NL blijft staan.

ve
door verwijderd - Sep 8, 2008 om 21:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

had dat dan erbijgezet. Voor de rest ben u tevree met het antwoordt . Tot de volgende keer weer lijkt mij

ve
door verwijderd - Sep 8, 2008 om 22:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo,

Om van het probleem van het verspringen van de tekens verlost te worden kun je het volgende doen:
Open het Configuratiescherm.
Dubbelklik op Landinstellingen.
In Landinstellingen klikken op het tabblad Talen.
Klik op de knop Details en let op de volgende regels:

NL Nederlands (Nederland)
   Toetsenbord    (voorafgegaan door een toetsenbordje)
   . Nederlands
   . Verenigde Staten (internationaal)

De regel onder Toetsenbord (met daarin:   . Nederlands ) is de boosdoener.

Klik op deze regel (indien aanwezig) en klik dan op Verwijderen.

Daarna moet er nog staan:
NL Nederlands (Nederland)
   Toetsenbord    (voorafgegaan door een toetsenbordje)
   . Verenigde Staten (internationaal)

Klik OK enz.

Hierna kan perongeluk tegelijkertijd drukken op de Ctrl en Shift toets geen kwaad meer.

Succes, M

ve
door verwijderd - Sep 8, 2008 om 22:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

ik ben vergeten er bij te vermelden dat het onder VISTA is.

ve
door verwijderd - Sep 8, 2008 om 23:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

Je houd van cryptogrammen?

het toetsenbord van mijn laptop geeft niet weer (geen enkel toetsenbord geeft ooit iets weer, afgezien van een paar lichtjes) wat ik met mijn toetsen
wilt typen
(hoe vertel ik het mijn toetsenbord). Hoe verander ik dit (gewoon gaan typen), diverse dingen geprobeerd (ook typen?) maar hij doet
niet wat ik wil
(een laptop is geen helderziende, zelfs niet als het onder Vista is).

GSM

ve
door verwijderd - Sep 8, 2008 om 23:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

de leukste thuis???? lach me rot.

Hoop nu toch dat er serieus geantwoord wordt op mijn vraag.

ve
door verwijderd - Sep 9, 2008 om 00:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

Labswans' houding kan ik niet billijken. De puntjes zijn binnen, dus geen zin meer om nog verder te antwoorden? Raar hoor.

De reactie van GSM vind ik wel geestig gevonden.

Nu een serieus antwoord. Als je het probleem steeds kunt oplossen door op Ctrl-Shift te drukken, haal dan in Configuratiescherm > Landinstellingen > Talen > Details de ongewenste taal/talen weg. Zo heet het in XP, mogelijk ziet dat er in Vista weer anders uit.

ve
door verwijderd - Sep 9, 2008 om 09:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

labswans? is dat niet wat kort door de bocht, het lijkt mij dat per ongeluk hier de beste antwoord knop is aangeklikt! (Zoals heel vaak gebeurt).

ve
door verwijderd - Sep 9, 2008 om 09:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

off topic zie ook mijn reactie op labswans

Vraagstelster: helaas moet ik GSM in dit geval gelijk geven. het is inderdaad ook m.i. feitelijk onduidelijk wat u nu precies wilt. Zeker bij een laptop is het zo, dat af fabriek de toetseninstelling zo staat, dat u hetgeen u wilt ook krijgt met de daarvoor bedoelde toets. Wilt u echter eventueel andere dingen, bijv. bijzindere tekens, dan is er een z.g. ASCI tabel, waarmee je met een combinatie van crtr/alt cijfers het beweste teken krijgt.

Er bestaan in de gehele wereld honderden soorten toetsenborden, de meest gangbare in het Nederlandse taalgebied zijn de toetsenborden met QWERTY op de bovenste lettertoetsenrij. In Vlaanderen is dat AZERTY. Maar dan kan er nog verschil zijn bij andere toetsen. het meest gangbare in Nederland is VS toetsenbord met NL als taal. het kan echter zijn dat uw laptop een andere instelling behoeft en dat kunt u dan terugvinden in de gebruiksaanwijzing. De oplossing kan dus zijn het teruggaan naar de fabrieksinstellingen. Als het probleem zich nog niet zo lang voordoet, dan kan het uitvoeren van systeemherstel ook een goede optie zijn (terug naar een moment voordat dit euvel zich voordeed).t

ve
door verwijderd - Sep 9, 2008 om 10:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

Op een minder raadselachtige en meer serieuze vraag kun je ook een serieus antwoord verwachten.

GSM

ve
door verwijderd - Sep 9, 2008 om 10:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

Op zijn minst zou je bij een dergelijke vraag kunnen vermelden dat het om een paar toetsen gaat en welke dat zijn. Als je bovendien al weet dat het met Ctrl + Shift te corrigeren is. Ik kan mij de reactie van Labswans, hoewel wellicht ietsje te heftig, wel voorstellen. Zeker nadat hij een volgens mij prima antwoord gegeven had op een wazige vraag.

GSM

ve
door verwijderd - Sep 9, 2008 om 11:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

sorrie hoor voor het niet duidelijk stellen van mijn vraag, maar ik ben niet zo'n computerfreak als sommige van jullie. En om daar dan zo lullig over te doen pffffffff........ Maar goed, met het laatste antwoord kan mijn dochter wat mee, want voor haar laptop is het.

ve
door verwijderd - Sep 9, 2008 om 11:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag maruja,

off topic

Het komt steeds vaker voor in deze rubriek dat de topicstarter door een beantwoorder afgezeikt wordt. Daar moet je je dus niets van aantrekken. Het zegt meer over de "kwaliteiten" van de beantwoorder dan over de kwaliteit van de vraag.

Met vriendelijke groet, Read3.

ve
door verwijderd - Sep 9, 2008 om 11:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

ach ja Ton, nog even en het wordt read4, gelet op nog altijd het punt van de "gele balk" m.a.w. de positie van de goede/beste antwoord knop? Overigens is dat voor Labswans ongewoon.

ve
door verwijderd - Sep 9, 2008 om 12:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

@read (offtopic)
Ik geloof niet dat het hier zozeer om afzeiken gaat, althans dat is zeker niet mijn bedoeling.
Ik probeer aannemelijk te maken dat een duidelijk gestelde vraag meer kans biedt op een goed en duidelijk antwoord.
De oorspronkelijke vraag (het antwoord was kennelijk ook al bekend) had hier weinig te maken met hetgeen de vraagsteller werkelijk wilde weten.

GSM

ve
door verwijderd - Sep 9, 2008 om 12:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

gsm@ ik neem echt aan, dat Ton jou niet bedoelde. Jouw opmerkingen zijn reeel!

ve
door verwijderd - Sep 9, 2008 om 12:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

@GSM

off topic

Sorry dat je je aangesproken voelt, maar mijn opmerking was zeker NIET voor jouw bedoeld. Integendeel, ik heb veel respect voor jouw vakkennis.

Met collegiale groet, Read3/Ton.

ve
door verwijderd - Sep 10, 2008 om 20:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

@heren-haantjes: Gele balk wordt overigens vaak ten onrechte meteen gestart.

Wat voor een vraagsteller duidelijk is, is voor degene die wil helpen niet altijd zonneklaar. Toch zie ik vaak met veel geduld uitvragen. Ik ben zelf ook eens geholpen terwijl ik de kern van mijn vraag niet duidelijk kon krijgen. Er was groot begrip, telkens weer een poging tot helpen.  Voortaan even koffie halen, afstand nemen.

ve
door verwijderd - Sep 10, 2008 om 22:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

Mijn reactie was niet een reactie op een goed of verkeerd geplaatst geel balkje, maar op de "zoek-het-uit"-reactie van Labswans.