ge
door geeta21 Nov 16, 2018 om 13:40
Computers & telefonie

Touchpad

Ik wil de touchpad van mijn laptop asus540s uitschakelen. fn +f7 werkt niet.

2560 9 Rapporteer

Ge
door Genee - Nov 16, 2018 om 14:04
1509 Antwoorden / 1 Vragen

Probeer eens fn+f9

edrick3
door edrick3 - Nov 16, 2018 om 14:24
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Je HP-touchpad in of uitschakelen

In de linkerbovenhoek van je touchpad zie je een klein led-lampje. Afhankelijk van het model HP-laptop dat je bezit, kan dit lampje groen, oranje of blauw van kleur zijn. Wat veel mensen niet weten, is dat dit lampje tegelijkertijd de schakelaar is om je touchpad mee aan- of uit te zetten. Dit doe je door er twee keer kort achter elkaar op te klikken.

Het statuslampje van de HP-touchpad

In tegenstelling tot wat je misschien zou denken, staat het statuslampje als het touchpad geactiveerd is niet aan-, maar uitgeschakeld. Dit betekent automatisch dat, als je graag je touchpad wilt gebruiken in plaats van een externe muis, het statuslampje op AAN dient te staan.

(Bron)

heremietkreeft
door heremietkreeft Nov 16, 2018 om 14:53
16861 Antwoorden / 202 Vragen

Hier is sprake van een ASUS

edrick3
door edrick3 Nov 16, 2018 om 15:19
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Vandaar de volgende reactie. ;-)

Cookies
door Cookies Nov 16, 2018 om 15:31
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Je kon de foute reactie om 15.19 natuurlijk ook nog verwijderen;-}}

edrick3
door edrick3 - Nov 16, 2018 om 14:29
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Algemeen:

Touchpad laptop uitschakelen in Windows 10

Klik in de linkerhoek van de taakbalk op het Windows-logo en daaropvolgend op Instellingen. Je komt nu in het configuratiemenu van Windows 10, kies hier voor Apparaten (Bluetooth, printers, muis):

Links tref je nu de optie Touchpad aan, klik hierop en je krijgt verschillende touchpad-instellingen te zien. Voor het uitzetten van je touchpad, zet je de schakelaar naast Touchpad op Uit. Ook kun je ervoor kiezen om het touchpad alleen uit te schakelen wanneer je een externe muis hebt aangesloten:

(Bron)

ge
door geeta21 Nov 16, 2018 om 21:31
69 Antwoorden / 30 Vragen

er zit geen schakelaar naast de touchpad. ook niet naast het lampje. ook niet boven de t. p.

edrick3
door edrick3 Nov 17, 2018 om 12:48
27632 Antwoorden / 85 Vragen

edit

tdmduc
door tdmduc - Nov 16, 2018 om 14:30
704 Antwoorden / 2 Vragen

Ik heb 2 Asussen thuis en die kan je ook via het Configuratiescherm uitschakelen.

SmartGesture kan altijd uit.

Cookies
door Cookies Nov 16, 2018 om 15:32
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Inderdaad, hoe simpel kan het zijn.

ge
door geeta21 Nov 16, 2018 om 19:25
69 Antwoorden / 30 Vragen

Ook op conflict. Niet uit te schakelen

ge
door geeta21 Nov 16, 2018 om 19:26
69 Antwoorden / 30 Vragen

Conflict moet configuratie zijn

tdmduc
door tdmduc Nov 18, 2018 om 19:48
704 Antwoorden / 2 Vragen

Verwijder de drivers van het touch gedeelte en download de bijbehorende software incl. driver.(Niet de standaard driver waar Windows mee op de proppen komt)

tdmduc
door tdmduc Nov 18, 2018 om 19:50
704 Antwoorden / 2 Vragen
edrick3
door edrick3 - Nov 17, 2018 om 13:20
27632 Antwoorden / 85 Vragen

ge
door geeta21 16 nov. 2018 om 21:31
62 Antwoorden / 28 Vragen

er zit geen schakelaar naast de touchpad. ook niet naast het lampje. ook niet boven de t. p.

edrick3
door edrick3 17 nov. 2018 om 12:48
26189 Antwoorden / 85 Vragen

Niet een 'echte' schakelaar, maar een schuifje op je scherm waarop je kunt klikken.
Als voorbeeld: Afbeeldingsresultaat voor afbeelding schuifknop op computerscherm

Vaak kunt u de touchpad via een sneltoets uitschakelen en weer inschakelen. Op laptop is dat bijvoorbeeld via de sneltoets Fn+F5. Op de toets F5 staat ook de afbeelding van een touchpad Touchpad uitschakelen. Staat het plaatje bij u op een andere F-toets, gebruik dan die toets in plaats van F5.

Zo gebruikt u de sneltoets: druk op het toetsenbord de Fn-toets in en blijf de toets ingedrukt houden terwijl u ook F5 (of een andere F-toets) indrukt. Laat de toetsen daarna los. De touchpad is uitgeschakeld. Gebruikt u de sneltoets nogmaals, dan schakelt de touchpad weer in.

Lukt het niet met de sneltoets, ga dan als volgt te werk in Windows 10:

  • Klik op de knop Starten.
  • Klik op Instellingen > Apparaten.
  • Klik links op Muis & Touchpad.
  • Klik onder 'Verwante instellingen' op Extra muisopties.
  • Het venster 'Eigenschappen van Muis' opent. Vanaf dit punt kunnen de stappen per merk laptop verschillen. Klik op het tabblad met daarop Touchpad.
  • Klik eventueel op een link die leidt naar de instellingen voor de touchpad.
  • Klik op de tekst die aangeeft of het touchpad aan of uit moet en sla de wijziging zo nodig op.
  • Sluit de openstaande vensters via het kruisje.

(Bron: seniorweb)

edrick3
door edrick3 - Nov 18, 2018 om 10:47
27632 Antwoorden / 85 Vragen

En .... gelukt?

ge
door geeta21 Nov 21, 2018 om 08:13
69 Antwoorden / 30 Vragen

Nee nog niet gelukt helaas.

edrick3
door edrick3 Nov 21, 2018 om 12:37
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Vreemd hoor.
Zou ik er toch even mee langs een computershop o.i.d. gaan (als er geen 'handige henkie' voor handen is)

aurora1
door aurora1 Nov 21, 2018 om 13:10
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Verwijder anders eens de muis op juiste wijze of schakel die even uit en schakel die weer in/sluot die weer aan en probeer dan opnieuw.
Of laat foutcontrole (met repair) even lopen, eventueel in veilige modus.
Of de laptop helemaal uitzetten, een poosje wachten en dan opnieuw inschakelen (met aan/uitknop).

gsm
door gsm - Nov 21, 2018 om 18:37
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Het handigst is de Geavanceerde optie van het Touchpad om deze automatisch uit te schakelen, zolang er een externe muis is aangesloten op een USB poort.