cornelis71
door cornelis71 Jan 17, 2016 om 14:30
Computers & telefonie

Tvonline werkt niet meer omdat de silverligt plugin gecrast isht

Zwager kijkt altijd naar tvonline van kpn, opeens kan dat niet meer. De silverligt plugin is gecrasht zowel in ie11 firefox en chrome. Geprobeerd die silverligt te verwijderen en opnieuw te installeren maar dat lukt niet. Heeft misschien iemand een advies? Bedankt vast

8671 10 Rapporteer

marita567
door marita567 - Jan 17, 2016 om 14:38
1576 Antwoorden / 17 Vragen

hallo cornelis71 ,

probeer deze oplossing eens ,

https://support.microsoft.com/nl-nl/kb/2608523

Topantwoord

Cookies
door Cookies - Jan 17, 2016 om 17:42
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Met Chrome zal het zeker niet meer werken, want Silverlight wordt niet meer ondersteund door Chrome. Heeft hij wel de laatste versie van Silverlight? Bij FF te vinden onder extra - add ons - plug ins. Klikken op: controleren of plugg ins up to date zijn. En staat Silverlight wel op: altijd activeren bij FF?

cornelis71
door cornelis71 - Jan 18, 2016 om 10:24
167 Antwoorden / 60 Vragen

Goedenmorgen, advies van marita567, is voor mij te moeilijk.
Dacht eruit te zijn met het advies van carola83, nee, jammer genoeg.
Als de laptop aangeeft dat silverlight erop zit, moet   zij toch te vinden zijn?
Staat nergens, ook geen zoekresultaat.
Systeemherstel? Ik heb gezien dat er de 12e jl  een update was van internet explorer 11.

Moet ik die op de een of andere manier verwijderen.  Ben bang op een ander zijn pc deze dingen te doen.

costnix
door costnix Jan 20, 2016 om 01:34
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Wat is hier moeilijk aan? Gewoon letterlijk opvolgen wat er staat en het probleem wordt automagisch opgelost
(automagisch = vanzelf zonder te begrijpen wat er gebeurt)

Cookies
door Cookies - Jan 18, 2016 om 10:39
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Hallo Cornelis,

Heb je bij Firefox gecheckt of Silverlight  up te date is? De laatste versie die er op staat is 5.1.41212.0.

In het configuratiescherm kun je Silverlight vinden bij Programma's - Geïnstalleerde updates.

Cookies
door Cookies - Jan 18, 2016 om 10:45
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Onderstaande lees ik bij veelgestelde vragen klantenservice KPN, misschien heb je er wat aan:

Blauw scherm of Silverlight crasht met Interactieve TV Online

Antwoord

Silverlight crasht wanneer u met Firefox naar fullscreen schakelt
Wanneer je met Interactieve TV Online via Firefox naar fullscreen (volledig scherm) gaat, dan kan de Silverlight player crashen.

Firefox kan niet omgaan met de pop-up die Silverlight stuurt met de vraag of Firefox naar fullscreen mag gaan en de fullscreen-instellingen voortaan moet onthouden.

Oplossing:

Ga met Internet Explorer naar  Interactieve TV Online en schakel over naar fullscreen. Je krijgt dan de pop-up te zien, kies in het pop-up menu een antwoord én voor de optie om de keuze te onthouden.

Hierna kan je met Firefox wel naar fullscreen.

cornelis71
door cornelis71 Jan 18, 2016 om 15:17
167 Antwoorden / 60 Vragen

Sorry, mij reactie van 15.15 moest hier staan

marita567
door marita567 - Jan 18, 2016 om 11:38
1576 Antwoorden / 17 Vragen

@cornelis71 ,

Open de verkenner , klap dan boot ( C;) open en kijk dan bij program files / program files ( x86 ) of u daar microsoft silverlight ziet staan .

Cookies
door Cookies Jan 18, 2016 om 11:57
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Mankeert er wat aan mijn manier?

marita567
door marita567 Jan 18, 2016 om 12:01
1576 Antwoorden / 17 Vragen

Wat is dat nu weer voor een antwoord , ik heb nergens beweerd dat er iets mankeert aan u manier ,  is Maandag vandaag , met het verkeerde been uit bed gestapt ?

cornelis71
door cornelis71 Jan 18, 2016 om 15:16
167 Antwoorden / 60 Vragen

Inderdaad heb ik nu silverlight gezien en ge deinstalleerd, nieuwe erop. En ja hoor het was in orde, 2 minuten,  nu steeds klein schermpje met de mededeling internet explorer werkt niet meer, wachten op een oplossing
Gr

aurora1
door aurora1 - Jan 18, 2016 om 16:21
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Dag cornelis71,
Is de computer schoon, dus geen virussen e.d.?
Is IE up-to-date?
Kijk anders eens of IE resetten helpt: https://support.microsoft.com/nl-nl/kb/923737

cornelis71
door cornelis71 Jan 18, 2016 om 16:50
167 Antwoorden / 60 Vragen

Aurora1, dat heb ik gedaan en het blijft hetzelfde.
12 jan. Is internet explorer 11 geupdate.
Groetend

aurora1
door aurora1 - Jan 18, 2016 om 18:28
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Probeer dan eens of foutcontrole (met repair), eventueel in veilige modus, het probleem oplost.
Of zijn er misschien storingen? Kijk eens hier: http://allestoringen.nl/storing/online-nl

Topantwoord

Cookies
door Cookies - Jan 18, 2016 om 18:46
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Ik denk dat het tijd wordt om dit probleem op het forum van KPN te zetten. Meer mensen ondervinden de laatste tijd problemen met itvonline.

Je zou nog Firefox kunnen proberen, moet je wel zorgen dat je de nieuwste versie hebt van Firefox (zie Help - Over Firefox - controleren op updates) EN de nieuwste plug-in van Silverlight (heb ik in eerdere reactie uitgelegd hoe dat moet).
Dat is zo'n beetje het enige dat ik nog als advies weet te geven.

KPN Forum http://forum.kpn.com/t5/Interactieve-TV/ITV-Online-werkt-niet-op-pc/m-p/389063#M39683

Hetzelfde probleem doet zich voor bij Horizon t.v. van Ziggo op pc/laptop, die werkt ook nog met Silverlight. Bij de één werkt het wel (meestal na een hoop gedoe) en bij de ander niet.

Silverlight is zwaar achterhaald, hoogste tijd dat KPN (en Ziggo) overstappen op HTML5 player.

cornelis71
door cornelis71 Jan 19, 2016 om 21:43
167 Antwoorden / 60 Vragen

Carola83, heb alles wat aangeraden wordt gedaan. Veel tijd in gestoken, niet erg als het maar resultaat oplevert. Maar het blijft hetzelfde.
Inmiddels heb ik wel gelezen dat deze klacht veel voorkomt.
Ik geef het op.
Volgens mij moet kpn met een oplossing komen.
Dank voor uw advies.
Gr

marita567
door marita567 - Jan 18, 2016 om 23:20
1576 Antwoorden / 17 Vragen

probeert uw dit eens ,

open internet explorer , klik op extra , dan verschijnt een lijst klik dan op invoegtoepassingen beheren , u ziet dan links in scherm wat verschijnt staan geinstalleerde invoegtoepassingen klik op het driehoekje wat er naast staat en klik dan op alle invoegtoepassingen , kijk dan in de lijst die rechts verschijnt of microsoft silverlight is ingeschakeld .

cornelis71
door cornelis71 Jan 19, 2016 om 21:45
167 Antwoorden / 60 Vragen

Ook dit gedaan. Blijft hetzelfde.
Dank voor uw advies.
Gr.