ha
door handigeman007 Feb 22, 2006 om 22:01
Computers & telefonie

Twee audio-sets.

Hallo,

Ik heb twee luidsprekersetjes van Philips (gewone speakers  2 x 1,5 W). Kan ik deze allebei aansluiten op mijn geluidskaart, bijvoorbeeld 1 op de front-ingang en eentje in de surround-ingang?

Moet ik dan in Windows XP SP2 nog wat instellen zodat hij beide luidspekers herkent?

Met vriendelijke groet,

C. de Zoete

341 3 Rapporteer

dd
door ddpv1971 - Feb 22, 2006 om 22:52
5 Antwoorden / 0 Vragen

Ja dat kan, tenminste. Dit zijn toch gewoon twee set stereo speakers? 4 boxjes in totaal?
Dan kun je arme mans surround installatie van maken, Ga naar instelling en kies geluid. Eerste tab blad onderaan kun je speaker opstelling kiezen. Jouwe zit er tussen, quadraphonic.
Je soundcard heeft waarschijnlijk een normale uitgang en een rear uitgand (groen en zwart op soundblasters) prik ze daar in en je hebt een soort surround geluid.

Zult er niet veel van merken behalve in sommige spellen maar daar moet je het vaak ook nog selectere.

Maar kan dus wel en was zeer gebruikelijk toen echte surround setjes nog niet te vinden waren.

dirck
door dirck - Feb 23, 2006 om 14:42
3201 Antwoorden / 3 Vragen

Wat voor geluidskaart heb je?

Als je on-board sound hebt, dan kun je met de software die erbij
hoort  (tenminste bij mij), kiezen hoe je het wil configureren.

  1. 2 kanalen. (Line-Out, Line-in en Microfoon-in)

  2. 4 kanalen. (Line-Out/Front Speaker Out, Rear Speaker Out en Microfoon-in)

  3. 6 kanalen. (Line-Out/Front Speaker out, Rear Speaker Out en Center/Subwoofer Speaker Out)

1= standaard.

2= Line-in veranderd in Line-Out.

3= Line-in veranderd in Line-Out en Microfoon-in veranderd in Center/Subwoofer Speaker Out.

ha
door handigeman007 - Feb 23, 2006 om 14:43
12 Antwoorden / 10 Vragen

Hartelijk dank voor uw tips. Inderdaad moest ik iets instellen, precies zo als u had beschreven!

Groet,

C. de Zoete