rr
door rrobert Aug 25, 2010 om 19:20
Computers & telefonie

Uitzetten internet op je mobiel

Bij het afsluiten van abonnement bij de KPN geen internet genomen. Echter na een maand wel een dikke rekening hiervoor. Hoewel de mobiel (NOKIA X6) niet voor internet gebruikt (kan) worden, worden er toch dus verborgen kosten gemaakt.
De klantenservice van de KPN kan het niet oplossen: het is niet uit te zetten op de GSM, maar ook kan het abonnement niet voor internet gebruik afgesloten worden.
Het "KPN"advies: neem maar een abonnement voor internet op je mobiel. Dan kost het je alleen nog maar extra als je de grens over bent!
Wie heeft er een betere oplossing?

6903 18 Rapporteer

freya
door freya - Aug 25, 2010 om 20:36
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo rrobert,

Ik geloof niet dat ik het helemaal begrijp. Je schrijft dat je een abonnement hebt afgesloten 'zonder internet' en dat je een telefoon hebt die niet voor het internet gebruikt 'kan' worden? Het lijkt mij dan wel erg vreemd dat je een rekening krijgt waar onkosten voor het gebruik van internet op staan. Ben dan wel benieuwd wat voor een abonnement dat is.....

m.vr.gr. Freya

edwardus
door edwardus - Aug 25, 2010 om 20:38
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Ehhh hoe bedoel je, "Hoewel de mobiel (NOKIA X6) niet voor internet gebruikt (kan) worden"?
Dit toestel kan o.a. via GPRS en UMTS internetten en dat doet-ie dan ook braaf wanneer 'm dat opgedragen is. Aan jou de taak om de applicaties en/of de telefoon zo in te stellen dat-ie dat niet meer doet, bijv. door de internet-instellingen weg te gooien zodat-ie niet eens meer het internet op kán.

En als je niet weet hoe dat moet, dan lees je gewoon de handleiding.

freya
door freya - Aug 25, 2010 om 20:40
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Overigens ben ik ook wel benieuwd op basis waarvan je concludeert dat je met je Nokia X6 het internet niet op zou kunnen, want dat toestel kan uiteraard gewoon gebruik maken van het internet.

Freya

freya
door freya - Aug 25, 2010 om 20:43
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Wat edwardus dus ook al schreef.....

jscholtes
door jscholtes - Aug 26, 2010 om 18:45
777 Antwoorden / 31 Vragen

De geboden oplossing 'niet accepteren' van KPN. Hun probleem niet tot het jouwe maken!

Lsk520
door Lsk520 - Aug 26, 2010 om 18:46
827 Antwoorden / 2 Vragen

Uiteraard is het ook uit te zetten! Ga terug naar de KPN winkel en laat dat daar doen!

rr
door rrobert - Aug 26, 2010 om 18:49
1 Antwoorden / 1 Vragen

Het toestel is prima en heeft technisch alle mogelijkheden voor internet. Maar omdat er geen abonnement op afgesloten is werkt internet niet. Maar wat moet je doen als je dan toch een rekening krijgt!

sonjaatje
door sonjaatje - Aug 26, 2010 om 18:59
1961 Antwoorden / 1 Vragen

Maar omdat er geen abonnement op afgesloten is werkt internet niet

Blijkbaar dus wel, het is alleen duurder omdat je geen abo hebt.
Goed de gebruiksaanwijzingen lezen hoe je internet kunt afsluiten.

freya
door freya - Aug 26, 2010 om 18:59
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Tja, als je abonnement géén internettoegang bevat, kan KPN je daar uiteraard ook geen rekening voor presenteren. Laten zij je dan maar eens uitleggen hoe je aan een 'internetrekening' komt.
Maar ik ben nog steeds benieuw wát voor een abonnement je nu precies hebt, want ik krijg toch het donkerbruin vermoeden dat je gewoon een abonnement hebt mét internet en als dát bij het afsluiten van het abonnement niet de bedoeling was, hebben ze je het verkeerde abonnement aangesmeerd. Of heb je soms zélf een bepaald abonnement gekozen?.

Freya

jansje
door jansje - Aug 27, 2010 om 12:32
131 Antwoorden / 14 Vragen

hallo

ook ik heb een nokia, wel een andere, maar goed
ik gebruik geen email, maar kreeg ook (niet zoveel ) een hogere rekening.
ik heb een abonnement voor een 10 euro per maand

toch maar even gebeld met vodafone ( mijn provider)
was geen probleem, ze hebben het gewoon voor mij afgesloten

pino123
door pino123 - Aug 27, 2010 om 12:40
2763 Antwoorden / 14 Vragen

[quote=freya schreef op donderdag 26 aug 2010, 18:59]
Tja, als je abonnement géén internettoegang bevat, kan KPN je daar uiteraard ook geen rekening voor presenteren. Laten zij je dan maar eens uitleggen hoe je aan een 'internetrekening' komt.
Maar ik ben nog steeds benieuw wát voor een abonnement je nu precies hebt, want ik krijg toch het donkerbruin vermoeden dat je gewoon een abonnement hebt mét internet en als dát bij het afsluiten van het abonnement niet de bedoeling was, hebben ze je het verkeerde abonnement aangesmeerd. Of heb je soms zélf een bepaald abonnement gekozen?.

Freya

Volgens mij maakt de telefoon inderdaad dan gebruik van het GPRS-netwerk.... Ondanks dat je geen internet-abbo hebt, of zit ik er naast?

Indien dat wel het geval is betaal je het gebruik van de GPRS en zal je dus d.m.v. je handleiding op de telefoon moeten uitschakelen..

mu
door murmelke - Aug 27, 2010 om 12:43
4 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo Rrobert

Ook ik heb een abonnement zonder internet.
Met mijn telefoon kan ik echter wel het internet op, dit is echter veel duurder dan een abonnement met internet. Dus je zult in de instellingen internet moeten uitschakelen.
Succes

edwardus
door edwardus - Aug 27, 2010 om 13:11
6844 Antwoorden / 14 Vragen

De 2 voorgaande reacties zijn een herhaling van zetten.

ma
door marse028 - Aug 27, 2010 om 13:33
3 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi,
Ik heb hetzelfde geval gehad met de Omnia1 bij Vodafone. Ik had een keer die internet blox aangezet maar na 2 maanden merkte ik dat ik er eigenlijk geen gebruik van maakte dus de blox opgezegd en absoluut geen internet pagina meer bezocht en geen email ingesteld en toen kreeg ik na een maand ineens een rekening van € 855,=. Ik schrok me kapot want dan is een abo van €10,= toch wel een stuk voordeliger. Ik ben gaan bellen en moest zelfs een brief schrijven naar de klachten service en daar konden ze toen idd zien dat ik geen enkele pagina bezocht had en het toestel dus op eigen houtje op één of andere manier conectie met het internet zoekt maar je ziet het niet. Zij vertelde mij dat dit idd een probleem van het toestel was en niet uit te zetten was ( ik was zelfs nog systeembeheerder op dat moment en dan zou je toch vermoeden dat ik het wel uit had moeten kunnen zetten, als ik het dan al niet kan, hoe moet een "leek" het dan weten??) en uiteindelijk heeft Vodafone mijn toestel/nummer zelf geblokkeerd voor elke connectie met internet. Dus al zou ik nu willen dan kan ik er nog niet op. En die hoge rekening hebben ze me gelukkig wel kwijt gescholden aangezien het echt mijn schuld niet was. Maar het blijft natuurlijk belachelijk dat je het op het toestel zelf niet uit kunt zetten. Ik kreeg dit probleem trouwens pas nadat mijn telefoon dus één keer met opzet op internet was geweest. Het half jaar daarvoor had ik dit probleem niet. Nu heb ik gewoon weer een lekker ouderwets toestelletje om te bellen en sms en verder niks. Voor mij geen smartphone's meer. Maar goed, dat is mijn keuze.

rs
door rst77 - Aug 27, 2010 om 14:30
18 Antwoorden / 1 Vragen

Jouw telefoon kan prima internetten, zoals bijna alle toestellen tegenwoordig. Met alle nieuwe abonnementen die nu verkocht worden kun je internetten, ook als je geen internetbundel erbij neemt! Dat werkt hetzelfde als dat je ook kunt SMS'en, terwijl je geen SMS-bundel genomen hebt.

Stel dat je nu een abbonnement hebt waarmee je alleen 200 minuten per maand mag bellen voor 19,95 p/mnd. Dan wil dat niet zeggen dat het onmogelijk is om SMS'jes of MMS'jes te versturen, of te internetten. Daar moet je gewoon voor bijbetalen. Hetzelfde geldt voor belminuut 201 (bij 200 minuten), dan is je abonnement ook niet geblokkeerd, maar betaal je gewoon een bedrag buiten je bundel.

Bij KPN geldt over het algemeen het volgende buiten je bundel:
€ 0,33 per belminuut
€ 0,33 per SMS
€ 0,33 per MMS
€ 2,50 per MB data

Dus je zult in je telefoon moeten instellen dat internet voor alle applicaties geblokkeerd is, anders blijft het mogelijk dat soms ongewild verbinding met internet gemaakt wordt, waarbij je dus € 2,50 per MB betaalt. Daarbij kunnen ze je vast in de KPN winkel helpen.

de
door deborahlars - Aug 27, 2010 om 15:04
61 Antwoorden / 4 Vragen

Ook ik heb een kpn abonnement en ik wilde geen internet
Daarom ben ik naar een kpn winkel gegaan.
Omdat de medewerker (net als ik) niet kon vinden hoe dat internet uitgezet kon worden heeft hij het inbelnummer verandert in 06
nu kom ik niet meer (per ongeluk) op internet

yv
door yvi - Aug 27, 2010 om 16:29
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb sinds ik de Samsung omnia2 heb (smartphone) het programmatje NoData erop geinstalleerd. Met dit prog kun je het internet via de provider uitzetten en kun je bv wel gratis internetten via je eigen draadloze WiFi. Ben je ergens dat je geen gebruik kunt maken van Wifi en toch op internet wilt kun je het netwerk via de provider met dit programmatje makkelijk weer even aan zetten. Heel handig allemaal.
Het kan denk ik alleen op een windows telefoon geïnstalleerd worden, weet het echter niet zeker.
Voor het programma google je even NoData en neem de eerste link.
Succes ermee.

ve
door verkerkb - Aug 29, 2010 om 09:37
2 Antwoorden / 0 Vragen

U zou dit eens kunnen proberen op uw telefoon

Menu - Instellingen - Verbinding - bestemmingen.
Hierna kiest u internet en hier onder staan de instellingen die KPN heeft gegeven om te internetten.
Als u deze verwijderd kan u geen verbinding meer maken met Internet van KPN.

Uiteraard heb ik niet dezelfde Nokia maar meestal is de structuur van de Nokia telefoons het zelfde.

Succes ermee