ri
door riper Apr 13, 2005 om 14:25
Computers & telefonie

Upc

upc biedt aan combinatie FREE TIME ABN. met chello easy, houdt in gratis bellen naar alle vaste telefoons in ned op werkdagen 19 tot 8 uur en in het weekeinde, voor € 32,90 p.m., eerste 3 maanden slechts € 14,95.

bij kpn betaal ik nu basis-abn. € 38,10 ADSL go, max. 250 MB.vraag me af wat de kosten zijn als men op andere tijden belt.bij UPC

hoeveel addertjes zitten hier onder het gras ?

 men moet dan ook het kpn abn. opzeggen.

graag ervaringen van anderen met upc, met dank bij voorbaat, tineke

646 6 Rapporteer

ka
door kaboutertje - Apr 25, 2005 om 11:23
19 Antwoorden / 0 Vragen

Ikzelf zou het niet doen, omdat zowel UPC als Chello nou niet de allerbeste papieren uit het verleden hebben wat betreft stabiliteit van de dienst en de service als er iets mis is. Maar ik moet bekennen dat het laatste nieuws hierover aan mijn zijde een half jaar oud is. Het is dus mogelijk dat dit in het afgelopen half jaar is verbeterd.

Het is vooral dat de abonnementskosten niet zo heel erg verschillen. Als je nou vaak over je 250 MB limiet heen gaat en erg vaak lang belt, vooral 's-avonds en in het weekend, kun je erover nadenken. Maar als je niet zo heel veel belt en het internet maar af en toe gebruikt voor e-mailen en een klein beetje  surfen (dus niet uitgebreid downloaden), denk ik niet dat het FREE TIME abonnement echt voordeliger is. Daarnaast moet je nagaan of Chello zelfstandig ADSL aanbiedt, of dat er een bestaande telefoonlijn voor nodig is. Vaak heb je goedkope ADSL aanbieders, die wel vereisen dat er een bestaande telefoonaansluiting is en dan moet je toch nog een KPN basisabonnement hebben. En dan is het 'doei voordeel'. Maar ik denk niet dat dit het geval is bij de UPC/Chello aanbieding.

Wat je het beste kan doen, denk ik, is kijken naar de afgelopen 3 maanden, hoeveel je bij KPN gebeld hebt bovenop je abonnementskosten. Als dit een groot bedrag is kan het goed zijn dat de FREE TIME aanbieding een goed alternatief is voor jou.

yo
door yorian - Apr 26, 2005 om 23:37
4 Antwoorden / 5 Vragen

vaak nog een addertje onder het gras:

geen kosten voor het gesprek, maar wel vaak een starttarief van 3 of 4 cent. weet niet of dat hier ook het geval is, maar voor dit bedrag kan je al heel wat verbellen bij de kpn op deze uren, zeker als je binnen de regio belt.

go
door goededag - Apr 27, 2005 om 00:15
25 Antwoorden / 11 Vragen

ik heb chello starter voor €15 per maand ben er zeer tevreden mee

chello gaat via de tv kabel dus geen telefoon nodig

<SCRIPT type=text/javascript>

go
door goededag - Apr 27, 2005 om 00:17
25 Antwoorden / 11 Vragen

bij chello geen telefoonlijn nodig
<SCRIPT type=text/javascript>

singtoo
door singtoo - Apr 27, 2005 om 08:07
2 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb sinds 13 dagen digitale telefonie van UPC.

Ik heb gekozen voor het Free Time abonnement.

En daarbij heb ik voor een zogenaamd pakket genomen,

Pakketten

Met een abonnement van UPC voor digitale telefonie bent u altijd voordelig uit. Elke maand weer.

Wilt u nog meer voordeel? Combineer uw digitale telefonie abonnement dan met een abonnement op breedband internet van chello. Met chello kunt u voordelig en razendsnel internetten. Extra handig. Extra voordeel. En dat kan oplopen tot maar liefst € 7,- per maand.

Maar sinds de aansluiting van mijn telefoonlijn is mijn internet snelheid terug gegaan naar Chello Easy.

Terwijl mijn abonnement een Chello Classic is.

Dit geeft een prijsverschil van euro 20,- p/m

En het probleem is nog steeds niet opgelost.

Ik heb al vele malen met de helpdesk gebeld a euro 0,10 per minuut.

singtoo
door singtoo - Apr 27, 2005 om 08:10
2 Antwoorden / 0 Vragen

Resultaten download test

IP adres: 80.57.74.127

Postcode: 3311VR

Download snelheid Datum + Tijdstip file size duur in seconden

369.50 KBit/sec  2005-04-24 20:02:46 3145728  63.34

360.34 KBit/sec  2005-04-22 10:38:37 3145728  64.95

363.81 KBit/sec  2005-04-22 09:22:59 3145728  64.33

Resultaten upload test

IP adres: 80.57.74.127

Postcode: 3311VR

Upload snelheid Datum + Tijdstip file size duur in seconden

120.23 KBit/sec  2005-04-24 20:12:11 3146204  204.44

120.01 KBit/sec  2005-04-22 09:48:55 3146204  204.81