sh
door shera Jan 29, 2014 om 14:56
Computers & telefonie

UPC

Ik kreeg een mooie aanbieding van UPC waardoor ik er dus aan denk om met telefoon en internet naar hun over te stappen. Het scheelt me nl 20 euro in de maand.
Maar ik heb geen idee of UPC goed is. Jaren geleden is een kennis van ons bij hun weg gegaan omdat hij te vaak geen internet had. Maar goed dat is jaren geleden.
En ik ben een beetje huiverig of ik dan geen weken met overzetten zonder internet kom te zitten ook al staat er in de brief dat ik geen dag zonder zit.

Dus eigenlijk is mijn vraag wie heeft ervaring met overgaan op UPC en verliep dat echt zo vlotjes. En bevalt Upc of hebben zij nog steeds zoveel storingen.

Groetjes Shera

1207 15 Rapporteer

zoekster
door zoekster - Jan 29, 2014 om 15:10
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Ik weet over welke aanbieding je het hebt, ik neem aan die van een tientje per maand voor internet en telefonie. Let wel, de gesprekskosten zijn daar niet bij inbegrepen.

Je krijgt een monteur thuis die alles aansluit, veel risico zul je niet lopen. Als je kabel goed is, dan gaat het goed en als er iets mis is met de kabel (voor die je huis ingaat), dan moeten zij die voor je herstellen. Ze sluiten je dan (vermoed ik) op zo'n manier aan dat een overstap (ooit) naar een drie in een pakket makkelijker wordt.
Het enige is dat ik geen idee heb wat er met de prijzen gaan gebeuren na dat jaarcontract, maar je kunt dan altijd weer terug naar de oude provider als de verhoging je niet bevalt. Het is een budgetaanbieding voor mensen die weinig te besteden hebben.

Je moet dan wel zorgen dat je heel snel bij de ander opzegt, die laat je nog tot maximaal een maand doorbetalen vanaf het moment van opzegging. Ik zou een week tussen de komst van de monteur en het afsluiten bij die ander houden van je internet. Zodat je wat speling hebt als er wat mis gaat.
Bijv, je laat het per 20 februari installeren. En je blijft nog een week bij de andere provider. Zelf heb ik dat een ander pakket ook zo aangepakt.

Persoonlijk vind ik het een goede aanbieding.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Jan 29, 2014 om 15:37
4299 Antwoorden / 5 Vragen

- Bellen via UPC is duur, heel duur zelfs.
- Qua internet ben je beter af, helemaal in vergelijking met adsl.

varabas
door varabas - Jan 29, 2014 om 16:41
450 Antwoorden / 35 Vragen

Shera,

Ik weet niet wat voor aanbieding je hebt gekregen van UPC, maar ik ben maanden terug overgestapt voor 10 euro p/m (internet 25 Mb en telefoon) ik had al TV van UPC voor 18,70 euro p/m., dus nu heb ik voor 28,70 euro p/m TV, telefoon en Internet 25Mb, daarboven op heb ik onbeperkt bellen genomen voor 14,00 euro p/m
Totaal betaal ik dus 42,70 euro voor TV, Telefoon (onbeperkt bellen) en Internet 25 Mb.
Internetsnelheid is 5x sneller dan mijn KPN ADSL
Overzetten ging vlekkeloos:
Internet werkte al dagen voor de overzetting.
Telefoon 1/2 uur zonder telefoon gezeten.
KPN ADSL internet bleef nog 2 weken in dienst

Alles werkt al maanden probleemloos en de internetsnelheid heb ik getest en is:
Download: 25.70 Mbps
Upload: 1.57 Mbps

Kortom, ik ben een zeer tevreden overstapper.

Bassie

aurora1
door aurora1 - Jan 29, 2014 om 18:19
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Heeft u al een postcodecheck gedaan?

zoekster
door zoekster - Jan 29, 2014 om 18:22
10965 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=aurora1 schreef op woensdag 29 jan 2014, 18:19]Heeft u al een postcodecheck gedaan?
Dit abo is alleen beschikbaar voor mensen die al TV (basisabo) afnemen via de kabel van UPC, daarom is een check niet meer nodig.

sh
door shera - Jan 29, 2014 om 18:25
51 Antwoorden / 7 Vragen

Bedankt voor de reacties. Ik heb het idd over 10 euro per maand bellen en internet. Die aanbieding krijg ik omdat ik dus al tv van UPC heb.
Ik kom met internet (adsl) en bellen ook van kpn, kost me nu 30 euro in de maand.

Klinkt allemaal positief dus ik ga het morgen regelen.
Telefoonkosten zijn bij kpn even duur als bij upc zag ik vanmiddag, dus dat maakt voor mij niet uit. En eigenlijk bel ik weinig met de vaste telefoon.
Ook erg fijn dat er een gratis monteur komt om alles te regelen.

Groetjes Marianne

aurora1
door aurora1 - Jan 29, 2014 om 19:15
15645 Antwoorden / 6 Vragen

@zoekster, dank voor de toelichting.

costnix
door costnix - Jan 31, 2014 om 14:21
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb niks dan ellende met de UPC Horizon box gehad. Slechte TV ontvangst, haperende internet verbinding, uitvallende telefoon. De HELLdesk is alleen bemenst de belscript volgende personen.
Gelukkig werd er in mijn wijk glasvezel aangelegd. Op de dag, dat mijn contract met UPC afliep ben ik overgestapt. De overstap begon heel moeilijk. Ik kreeg iemand aan de lijn, die de voordelen van UPC voorlas van het belscript en verder totaal geen begrip had. Stug vol gehouden. Dat duurde bijna een half uur (gelukkig bel je gratis via 1200)
Nu dom weg gelukkig met glasvezel.
Maar dit hoeft niet voor u op te gaan. U kunt mazzel hebben, dat de troep van UPC goed werkt.

ma
door malhy2 - Feb 1, 2014 om 05:47
309 Antwoorden / 13 Vragen

Bij het abo dat vermeld wordt zit geen horizonbox dus dat scheelt weer daar zijn namelijk naogal wat problemen mee.
Ik ben sinds 1 jaar ook over naar UPC en ben zeer tevreden. Zelf heb ik wel onbeperkt bellen genomen kost je 14 euro per maand en je belt dan gratis naar alle vaste en mobiele nummers en veen europesche landen.
Ze hebben nu een aanbieding voor 64 euro per maand met 120MB internet down en 6 MB upload en een recorder en gratis bellen. ( 50 euro zonder het gratis bellen ).

zoekster
door zoekster - Feb 1, 2014 om 10:15
10965 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=malhy2 schreef op zaterdag 1 feb 2014, 05:47]
Ze hebben nu een aanbieding voor 64 euro per maand met 120MB internet down en 6 MB upload en een recorder en gratis bellen. ( 50 euro zonder het gratis bellen ).

Het is geen aanbieding hoor, het is gewoon de vaste prijs.

Horizon is inderdaad een ramp, maar die hoef je gelukkig niet te bestellen.

sh
door shera - Feb 1, 2014 om 10:56
51 Antwoorden / 7 Vragen

Ik heb er geen tv bij, alleen internet en bellen. Tv heb ik wel bij hun maar niet digitaal en daar heb ik gelukkig nooit problemen mee.
Ik las we op internet dat die horizon veel problemen geeft maar als ik het goed heb begrepen heb ik dat niet. Dat is toch ook voor tv als ik het goed heb?

Ik heb de aanbieding dus aangenomen, hoop idd dat ik tot de gelukkige hoor.

Opzeggen bij kpn was ook ronduit onbeschoft. Ik moest mijn id nummer hebben zodat upc mijn overstap kan regelen. Voor ik dat nummer kreeg werd ik onderworpen aan een soort politieverhoor en dit op een hele vervelende sjaggie toon. Werd met allerlei waaroms en zij waren toch ook goedkoop om me oren geslagen. Toen ik bij mijn standpunt bleef kreeg ik eindelijk mijn nummer maar ze liet duidelijk merken dat ze het belachelijk vond .....
Ik denk dat er bij elke klantenservice zowel goede als mensen zitten die beter een ander beroep hadden kunnen kiezen waarmee zij niet in aanraking komen met andere mensen.

varabas
door varabas - Feb 1, 2014 om 11:32
450 Antwoorden / 35 Vragen

Shera,
Nogmaals een reactie van mij:

Inderdaad krijg jij geen Horizon box en blijft je TV gewoon hetzelfde.

Mijn ervaring bij het navragen van mijn ID nummer bij KPN klantenservice was heel positief, ik kreeg een medewerkster aan de lijn en ik vroeg om mijn ID nummer en zij vroeg mij waarom ik de overstap maakte. Ik noemde de prijs bij UPC voor telefoon en internet voor 10 euro.
Haar reactie was: "Ja, ik geef u gelijk, voor die prijs zou ik ook overstappen, dat kan KPN u nooit aanbieden!!"
Daarna nog een heel leuk persoonlijk gesprek met haar gehad, kortom een medewerker die haar werk heel leuk maakte en werkte los van de KPN regels. Ik neem aan dat haar managers dat niet zo leuk vinden.

Ik hoop dat jouw overstap net zo goed gaat als die van mij.

Bassie

zoekster
door zoekster - Feb 1, 2014 om 11:37
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Ik heb wel digitale tv, maar zonder Horizon, nog maar pas, maar tot nu toe zonder problemen.
Bij Tele2 probeerden ze me ook tegen te houden, maar wel op een vriendelijke manier en als het me niet beviel bij UPC mag ik meteen terugkomen (natuurlijk). Dat lijkt me wel de betere aanpak. Maar Bassie had een betere ervaring bij KPN lees ik. Het zal van persoon tot persoon verschillen, maar zo'n chagrijn doet zijn bedrijf geen goed.

Laat je nog weten hoe het allemaal is gegaan na de installatie? Dan ben je een ervaringsdeskundige ;-)

melati
door melati - Feb 1, 2014 om 12:13
76 Antwoorden / 12 Vragen

Wij hadden al zo'n 3 jaar tv en internet via UPC en afgelopen november overgestapt op de aanbieding Powerpakket van 120 mb internetten enz. Wel een nieuwe mediabox gekregen met interne wifi, dus externe router kan weg, maar ook hier (gelukkig) geen Horizon genomen. Na eerst zelf proberen aan te sluiten, (niet gelukt) een gratis monteur gekregen die ons alles perfect heeft aangesloten en uitgelegd hoe alles werkte. Tot op heden....werkt alles super goed.

Btw....powerpakket met bellen, gesprekskosten apart, maar bel niet zoveel, dus nu gemiddeld €55 per maand kwijt en dat is zelfs nu nog goedkoper dan 3 jaar geleden bij KPN (xs4all).
Wij zijn er dus heel tevreden over!!

sh
door shera - Feb 1, 2014 om 12:36
51 Antwoorden / 7 Vragen

Klantenservice blijven toch allemaal individuele mensen. Zo hadden we een paar jaar geleden problemen bij kpn , de eerste die ons hielp was ook erg onbeschoft en totaal niet behulpzaam. De dag daarna weer gebeld en toen kreeg ik een vriendelijke behulpzame medewerker die zelfs een dag erna weer terug belde of alles het nu goed deed.
Dat hou je bij elk bedrijf denk ik.

De meeste antwoorden klinken dus positief.
Ik zal laten weten hoe het gegaan is.