pa
door pawana Aug 11, 2009 om 19:12
Computers & telefonie

UPC en signaalverlies

In Rotterdam is er een al langdurige klacht bij heel veel abonnees over UPC wat betreft digitale televisie: regelmatig krijg je de mededeling dat er "Signaalverleis....". Dan valt het geluid uit. Op de website van UPC staan al heel veel klachten. Is dit een onderwerp voor de t.v.-uitzending? Er gebeurt nl. steeds niets met die klacht, althans de aangeboden hulp werkt niet.

2447 15 Rapporteer

kenwel2
door kenwel2 - Aug 11, 2009 om 19:24
1574 Antwoorden / 13 Vragen

Dag pawana, tip: Schrijf, het liefst aangetekend, een brief naar het hoofdkantoor van UPC Nederland, adres: Leg daarin precies uit wat er aan de hand is, en zet er op: Aan de directie van UPC Nederland

Kabelweg 51
1014 BA Amsterdam

020 7755000?

Succes! Henri

kenwel2
door kenwel2 - Aug 11, 2009 om 19:25
1574 Antwoorden / 13 Vragen

020 7755000? =Telefoonnummer (lokaal tarief)

Henri

toolboy
door toolboy - Aug 11, 2009 om 19:44
965 Antwoorden / 40 Vragen

Geachte Dit is in het gehele land aan de orde., alhier ben ik voor het eerst sinds 2006 2dagen storingsvrij maar dat kan morgen maar zo weer over zijn net zo als in het verleden.Kontroleer u kabels doe de stekker er uit en er dan weer in enz enz dat leest men voor als u een duur betaald telefoonje pleegt.Upc heeft zich gewoon verkeken en kan niet nakomen wat zij al hun klanten hebben beloofd.Alhier valt elke dag tussen 12.00 en 14.00 uur de boel in storing.Maar dat ligt niet aan de upc hoor.hahaha.  sc6  T

gsm
door gsm - Aug 11, 2009 om 21:08
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Een goede versterker, op het punt waar de kabel binnenkomt, zou kunnen helpen. Kost echter wel zo'n €50,-

toolboy
door toolboy - Aug 11, 2009 om 21:21
965 Antwoorden / 40 Vragen

Ben ik het niet mee eens GSM upc hoort gewoon een juiste upstream aan te leveren.  groet T

kenwel2
door kenwel2 - Aug 11, 2009 om 21:31
1574 Antwoorden / 13 Vragen

gsm: Een goede versterker...

toolboy: Geachte Dit is in het gehele land aan de orde.

@gsm:Hoe kun je nu in s'hemelsnaam een binnenhuisversterker adviseren, als je nog niet eens weet hoe het signaal (db genoemd) binnenkomt.

@toolboy: Hoezo in het 'gehele land' Heb je dat persoonlijk gemeten dan..?

ts heeft het over Rotterdam,vandaar dat ik adviseer om contact op te nemen met directie upc, het schijnt een oeverloze discussie te gaan worden, de directie kan een algeheel technisch onderzoek gaan opstarten, indien  blijkt dat inderdaad een groot deel van Rotterdam slecht signaal geleverd krijgt. (De afdeling Dispatch kan dit nagaan middels het storingsverloop, in een of meerdere  postcodegebieden!) Maar, dan moeten betrokken abonnees wel (eigenlijk) gezamelijk een klacht indienen: De technische service zal dan gescreend moeten worden, en daar ligt een taak op directie niveau. ts kan alvast deze stap gaan zetten, en ondertussen meer abonnees hierbij betrekken die in zijn gebied wonen, en waar het signaal dan ook zo slecht blijkt te zijn, maar nogmaals: Niet zomaar in het wilde weg gan gissen, en allerlei 'huis,tuin en keukenmiddeltjes'adviseren, dat lost geen moer op. Als er zoveel abonnes in een  bepaald gebied een klacht melden, dan kan er geheel wat anders aan de hand zijn.

Henri, that's all (for now)

toolboy
door toolboy - Aug 11, 2009 om 21:35
965 Antwoorden / 40 Vragen

kenwel1 Ik heb het persoonlijk niet gemeten maar volg de klachten over de upc al een poosje en heb contact met ze. Groet T

gsm
door gsm - Aug 11, 2009 om 23:08
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Ik vind ook wel dat UPC voldoende signaal moet leveren.
Ik heb echter begin deze maand een installatie van UPC (door monteur bijgewoond).

De monteur constateerde met behulp van meetapparatuur dat het signaal in de meterkast aan de lage kant was en na splitsing voor internet en telefoon (twee aparte modems!) en digitale TV, te laag zou zijn voor de digitale TV (aansluiting via 20 meter coax vanuit meterkast).
Hij heeft daarom (tegen betaling) een versterker met 4 uitgangen geplaatst, voor: Modem 1, Modem 2, DVR tuner, 2e analoge TV.

Volgens de monteur zou de digitale TV ontvangst anders problematisch zijn. Alles werkt nu overigens redelijk goed.

Problemen:
- Digitale TV werkte pas echt na bellen met de helpdesk.
- Het wachtwoord voorn de e-mail (POP) wordt vervangen door het wachtwoord voor Mijn UPC !!
- De NetGear USB antenne/adapter die door UPC samen met de NetGear draadloze router geleverd werd, werkt alleen goed via de bijgeleverde USB-verlengkabel. Zonder verlengkabel was de downloadsnelheid slechts 0,5Mbps !! en Upload 5 Mbps. Met verlengkabel werd de download snelheid hoger dan 20 Mbps.
Op een ACEr laptop was de snelheid 30 Mbps (speedtest.net Brussel).

gsm
door gsm - Aug 11, 2009 om 23:14
5940 Antwoorden / 47 Vragen

@kenwel1
In goed Nederlands adviseer ik dacht ik ook niets met:

"Een goede versterker, op het punt waar de kabel binnenkomt, zou kunne helpe. Kost echter wel zo'n €50,-"

Ik zeg alleen uit ervaring (zie boven) dat het zou kunnen helpen..

kenwel2
door kenwel2 - Aug 12, 2009 om 06:32
1574 Antwoorden / 13 Vragen

@gsm en toolboy

Kijk, dat bedoel ik nu: Een installatiemonteur die bij/voor upc aan het installeren is, weet alleen maar zijn stukje kunst: Het installeren van internet/telefonie/digitale tv, dit zijn helemaal geen storingsmonteurs, en hebben hiervoor in het geheel geen opleiding gehad, laat staan dat ze ook maar iets aan het signaal zouden kunnen veranderen, hooguit wat meten op het sop punt/wcd, of hooguit een f-connectortje vervangen in de mt, verder moeten ze overal van afblijven hoor!

Verder wil ik het hierbij laten, ik ga verder niet in discussie, als je niet weet waarover je het hebtr, laat staan dat je weet hoe het kabelnetwerk opgebouwd is. In ieder geval heb ik wel de nodige ervaring, neem dat van mij aan.

Het advies wat ik aan vraagsteller/ster heb gegeven, blijft ongewijzigd.

Henri

kenwel2
door kenwel2 - Aug 12, 2009 om 07:58
1574 Antwoorden / 13 Vragen

@toolboy: 'Upc heeft zich gewoon verkeken en kan niet nakomen wat zij al hun klanten hebben beloofd'

Klinklare nonsens! Wel degelijk komen ze het na!! UPC is een van de allerbeste leveranciers op het gebied van kabel tv, internet en telefonie,(en nog veel meer diensten!) je moet geen botte uitspraken doen hier, als je niet echt op de hoogte bent van signaallevering en diensten, ben je niet tevreden: Het staat je vrij om je abonnement op te zeggen, en een andere provider te zoeken.

Je moet niet alles uit zijn verband rukken: We hebben het over een eventuele lokale storing hier, niet gelijk roepen dat in het hele land dit zou zijn, en dan erbij: UPC is nog niet eens in het gehele land actief met de diensten!

Denk toch eens na, als je niet weet waarover je praat, reageer dan niet! Een eventuele lokale storing mbt tot signaallevering is eenvoudig op te lossen ,maar dan moet dat wel vastgesteld worden, dat gaat niet als de mensen gaan bellen, en allerlei onzin gaan uitkramen, zoals ik hier nu zie!

Doe dat niet svp. want daar heeft de klant alsook de leverancier, echt helemaal niets aan, storingen kunnen worden opgelost, rare praatjes lossen niets op!

KW

gsm
door gsm - Aug 12, 2009 om 17:19
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Het was een storingsmonteur!

toolboy
door toolboy - Aug 12, 2009 om 18:01
965 Antwoorden / 40 Vragen

In ieder geval heb ik wel de nodige ervaring, neem dat van mij aan. Neemt u dat van mij dan ook aan. Groet T

Lsk520
door Lsk520 - Aug 12, 2009 om 19:07
827 Antwoorden / 2 Vragen

Heel fijn om dit nummer te vemelden, ware het niet dat je hier niets aan hebt! Exact twee weken geleden heb ik dit nummer gebeld en je wordt heel viendelijk maar zeer beslist verwezen naar het 0900-nummer! Er wordt gezegd dat het 020-nummer alleen voor personeel en kantoorzaken gebruikt wordt, consumenten heel vriendelijk niet te woord gestaan.

ma
door marc1982 - Aug 22, 2009 om 15:27
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ook in Arnhem zorgt UPC voor veel problemen.

Signaal verlies (Digitaal/HD TV) Geen internet en geen telefonie

Helaas komt dit hier ook regelmatig voor en als je UPC wilt bellen, dan sta je erg lang in de wacht.

Na ca 25 monteurs in nog geen 12 maanden heeft UPC dit nog steeds niet kunnen verhelpen.