UPC en signaalverlies
In Rotterdam is er een al langdurige klacht bij heel veel abonnees over UPC wat betreft digitale televisie: regelmatig krijg je de mededeling dat er "Signaalverleis....". Dan valt het geluid uit. Op de website van UPC staan al heel veel klachten. Is dit een onderwerp voor de t.v.-uitzending? Er gebeurt nl. steeds niets met die klacht, althans de aangeboden hulp werkt niet.
Dag pawana, tip: Schrijf, het liefst aangetekend, een brief naar het hoofdkantoor van UPC Nederland, adres: Leg daarin precies uit wat er aan de hand is, en zet er op: Aan de directie van UPC Nederland
1014 BA Amsterdam
Geachte Dit is in het gehele land aan de orde., alhier ben ik voor het eerst sinds 2006 2dagen storingsvrij maar dat kan morgen maar zo weer over zijn net zo als in het verleden.Kontroleer u kabels doe de stekker er uit en er dan weer in enz enz dat leest men voor als u een duur betaald telefoonje pleegt.Upc heeft zich gewoon verkeken en kan niet nakomen wat zij al hun klanten hebben beloofd.Alhier valt elke dag tussen 12.00 en 14.00 uur de boel in storing.Maar dat ligt niet aan de upc hoor.hahaha. sc6 T
Een goede versterker, op het punt waar de kabel binnenkomt, zou kunnen helpen. Kost echter wel zo'n €50,-
gsm: Een goede versterker...
toolboy: Geachte Dit is in het gehele land aan de orde.
@gsm:Hoe kun je nu in s'hemelsnaam een binnenhuisversterker adviseren, als je nog niet eens weet hoe het signaal (db genoemd) binnenkomt.
@toolboy: Hoezo in het 'gehele land' Heb je dat persoonlijk gemeten dan..?
ts heeft het over Rotterdam,vandaar dat ik adviseer om contact op te nemen met directie upc, het schijnt een oeverloze discussie te gaan worden, de directie kan een algeheel technisch onderzoek gaan opstarten, indien blijkt dat inderdaad een groot deel van Rotterdam slecht signaal geleverd krijgt. (De afdeling Dispatch kan dit nagaan middels het storingsverloop, in een of meerdere postcodegebieden!) Maar, dan moeten betrokken abonnees wel (eigenlijk) gezamelijk een klacht indienen: De technische service zal dan gescreend moeten worden, en daar ligt een taak op directie niveau. ts kan alvast deze stap gaan zetten, en ondertussen meer abonnees hierbij betrekken die in zijn gebied wonen, en waar het signaal dan ook zo slecht blijkt te zijn, maar nogmaals: Niet zomaar in het wilde weg gan gissen, en allerlei 'huis,tuin en keukenmiddeltjes'adviseren, dat lost geen moer op. Als er zoveel abonnes in een bepaald gebied een klacht melden, dan kan er geheel wat anders aan de hand zijn.
Henri, that's all (for now)
Ik vind ook wel dat UPC voldoende signaal moet leveren.
Ik heb echter begin deze maand een installatie van UPC (door monteur bijgewoond).
De monteur constateerde met behulp van meetapparatuur dat het signaal in de meterkast aan de lage kant was en na splitsing voor internet en telefoon (twee aparte modems!) en digitale TV, te laag zou zijn voor de digitale TV (aansluiting via 20 meter coax vanuit meterkast).
Hij heeft daarom (tegen betaling) een versterker met 4 uitgangen geplaatst, voor: Modem 1, Modem 2, DVR tuner, 2e analoge TV.
Volgens de monteur zou de digitale TV ontvangst anders problematisch zijn. Alles werkt nu overigens redelijk goed.
Problemen:
- Digitale TV werkte pas echt na bellen met de helpdesk.
- Het wachtwoord voorn de e-mail (POP) wordt vervangen door het wachtwoord voor Mijn UPC !!
- De NetGear USB antenne/adapter die door UPC samen met de NetGear draadloze router geleverd werd, werkt alleen goed via de bijgeleverde USB-verlengkabel. Zonder verlengkabel was de downloadsnelheid slechts 0,5Mbps !! en Upload 5 Mbps. Met verlengkabel werd de download snelheid hoger dan 20 Mbps.
Op een ACEr laptop was de snelheid 30 Mbps (speedtest.net Brussel).
@kenwel1
In goed Nederlands adviseer ik dacht ik ook niets met:
"Een goede versterker, op het punt waar de kabel binnenkomt, zou kunne helpe. Kost echter wel zo'n €50,-"
Ik zeg alleen uit ervaring (zie boven) dat het zou kunnen helpen..
@gsm en toolboy
Kijk, dat bedoel ik nu: Een installatiemonteur die bij/voor upc aan het installeren is, weet alleen maar zijn stukje kunst: Het installeren van internet/telefonie/digitale tv, dit zijn helemaal geen storingsmonteurs, en hebben hiervoor in het geheel geen opleiding gehad, laat staan dat ze ook maar iets aan het signaal zouden kunnen veranderen, hooguit wat meten op het sop punt/wcd, of hooguit een f-connectortje vervangen in de mt, verder moeten ze overal van afblijven hoor!
Verder wil ik het hierbij laten, ik ga verder niet in discussie, als je niet weet waarover je het hebtr, laat staan dat je weet hoe het kabelnetwerk opgebouwd is. In ieder geval heb ik wel de nodige ervaring, neem dat van mij aan.
Het advies wat ik aan vraagsteller/ster heb gegeven, blijft ongewijzigd.
Henri
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Hoeveel dopjes Formil Rood gebruiken per wasbeurt?
Het flacon Formil zegt voor 42 wasbeurten inhoud te hebben, maar hoeveel gebruik je per wasbeurt? Lees meer
Extreme tandarts angst
Deze keer eens niet een vraag waar ik zelf mee te maken heb,maar voor een buurvrouw,die nauwelijks kan lezen en schrijven,sorry
Ze heeft extreme tandarts angst,wat ook is vastgesteld
En ze heeft zich laten vertellen dat in bepaalde gevallen de narcose bij de tandarts in de basisverzekering zit
Voor ze dit doet,wil ik dit zeker weten voor haar
Wat ik vind is
...
Lees meer
Hoeveel vloeibaar wasmiddel gebruiken dopjes
Hoeveel fijne was per dopje van het flacon te gebruiken? Lees meer
Populair in Computers & Telefonie
Hallo, wie weet waar ik de Evergreen top 1000 kan downloaden? Bv hartelijk dank.
In het korte verleden deed ik dat via de Pirate Bay maar die is jammer genoeg niet meer te ontvangen. Lees meer
blokkade toetsenbord
Ik heb per ongeluk mijn toetsenbord geblokkeerd zodat ik geen tekst meer kan typen. Ik werk met die comp. met windows XP. Hoe kan ik die blokkade opheffen? De overige functies werken normaal. Bedankt. Lees meer
CD-R of DVD-R
Ik wil filmpjes en foto's vanaf de laptop opslaan op een schijf. Welke kan ik het beste nemen een CD-R of DVD-R? Of maakt het niet uit. Lees meer