de
door desteef Nov 18, 2014 om 12:54
Computers & telefonie

UPC verlengt contract onrechtmatig bij opzeggen HBO

Enige tijd geleden wilde ik HBO online opzeggen. Omdat ik een pakket beschik dat niet meer verkrijgbaar is voor nieuwe klanten, kon ik het pakket alleen opzeggen, indien ik akkoord ging met het wijzigen naar een duurder pakket, inclusief (de slecht werkende) Horizon Boz, UPC Prime channel, tegen een maandbedrag dat €7,50 hoger lag dan mijn huidige abonnement.
Bovendien zou ik vanaf dat moment opnieuw een jaar lang aan UPC vast zitten.

Ik was zo boos, dat ik direct heb gebeld om alle diensten op te zeggen. Pas op dat moment is het ineens mogelijk om alsnog HBO op te zeggen, zonder dat dit effect heeft op het abonnement en kreeg ik bovendien een korting van €5,-- per maand voor het ongemak.

Wat mij opvalt is dat UPC dit acIk vhterlijke en onrechtmatige beleid in de tussentijd niet heeft gewijzigd (goh wat een verrassing).

Dus alleen klanten die de confrontatie met UPC aan durven gaan en bereid zijn om hier over te bellen, krijgen hun gelijk?

Ik vind dit een schandalige werkwijze (met of zonder compensatie)

368 5 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

valerius-2
door valerius-2 - Nov 18, 2014 om 13:22
7840 Antwoorden / 95 Vragen
0

Als HBO in een totaal pakket zit, en te gelijk is aan gegaan, zullen ze daar gebruik van maken om er een slaatje uit te slaan. Bij ziggo is het n.l. 1 maand opzeg termijn maar heeft dus bepaalde zaken hierbij het aan gaan van een abonnement er bij gekregen, Ja geld dus het jaar opzeg termijn dat is de normale gang van zaken dat het op die manier wordt gedaan. Maar dat zal in de voorwaarden wel terug te vinden zijn.

zoekster
door zoekster - Nov 18, 2014 om 14:55
10968 Antwoorden / 34 Vragen
0

Ja, zo gaat dat bij UPC. Als je opzegt, dan krijg je ineens van alles voor elkaar. De goedgelovige trouwe klanten hebben het nakijken.

19
door 1953 - Nov 18, 2014 om 20:19
3725 Antwoorden / 95 Vragen
0

Die pestgewoonte nam ZIGGO ook al over. Zelfs bij een herstelling van een fout hunnerzijds.

Inderdaad als je klaagde kreeg je gelijk met duizendmaal excuses.

19
door 1953 - Nov 18, 2014 om 20:23
3725 Antwoorden / 95 Vragen
0

[quote=valerius-2 schreef op dinsdag 18 nov 2014, 13:22]Als HBO in een totaal pakket zit, en te gelijk is aan gegaan, zullen ze daar gebruik van maken om er een slaatje uit te slaan. Bij ziggo is het n.l. 1 maand opzeg termijn maar heeft dus bepaalde zaken hierbij het aan gaan van een abonnement er bij gekregen, Ja geld dus het jaar opzeg termijn dat is de normale gang van zaken dat het op die manier wordt gedaan. Maar dat zal in de voorwaarden wel terug te vinden zijn.

Ja, inderdaad (was) 1 maand opzegtermijn voor een aantal producten, alleen daarna begint de ellende met ZIGGO!

Die pestgewoonte nam ZIGGO ook al over. Zelfs bij een herstelling van een fout hunnerzijds.

Inderdaad als je klaagde kreeg je gelijk met duizendmaal excuses.

upcwebcare
door upcwebcare - Nov 19, 2014 om 18:45
46 Antwoorden / 0 Vragen
0

Dag desteef,

Ik heb met verbazing je verhaal gelezen. Wat jammer dat dit zo gelopen is.

HBO is een losse toevoeging (premium) op je pakket en daarom altijd maandelijks opzegbaar. Je kunt dit ook lezen op onze website: http://www.upc.nl/televisie/abonnementen/extra-zenderpakketten/hbo/, zie het kopje bestellen en hieronder en ook onderaan de website kun je dit vinden. Ook wanneer er gratis acties zijn of acties met korting en deze verlopen na een bepaalde periode, kun je daarna een premium altijd maandelijks opzeggen. Omdat het geen onderdeel is van je totaalpakket blijft de jaarovereenkomst voor het pakket onaangeraakt.

Deze voorwaarden hebben altijd al gegolden voor onze premium abonnementen. Erg vervelend dat dit naar jou anders is gecommuniceerd of dat dit via de online opzegging blijkbaar verkeerd is gelopen. Excuses daarvoor.

Hoe is dit nu afgelopen? Heb je HBO kunnen opzeggen en je huidige pakket behouden?

Vriendelijke groet,
Sarah

UPC Webcare

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Ee
EefjeEerlijk - Oct 31, 2024 om 23:43
Geldzaken & recht

Retourtermijn bij C&A webshop minder dan 28 dagen

C&A adverteert op haar website met een retourtermijn van 28 dagen. Op zich prima, vergelijkbaar met het europese herroepingsrecht - je moet bij een online bestelling binnen 14 dagen na ontvangst schriftelijk melden dat je iets retourneert en hebt dan nog 14 dagen het product te retourneren. Bij elkaar 28 dagen.

C&A hanteert niet 14 dagen voor de herroeping + 14 dagen voor verze ... Lees meer

Jo
Joriend - Oct 31, 2024 om 20:22
Geldzaken & recht

Houtworm in TV meubel

Begin dit jaar via een officiële mango houten winkel een tv meubel gekocht van mango hout. Echter merkte ik op dat er elke keer "zaagsel" lag in de binnenkant van het meubel. Eerst niets achter gezocht maar nu ik ook gaatjes opmerkte ben ik er achter gekomen dat er houtworm in het meubel zit. Ik heb met het betreffende bedrijf contact gezocht hierover en zij kwamen met de volgende oplossing  - ... Lees meer

st
struisvogeltje - Oct 31, 2024 om 14:00
Huishouden & energie

De Stichting Benadeelden Flexenergie echt of nep

Benaderd door de stichting om mee te doen aan een claim tegen Flexenergie. omdat ik ook meegedaan heb aan de stichting staatsloterij wat mij 70 euro heeft gekost en niets meer van gehoord is de vraag zijn het weer een stelletje slimme advocaten die snel rijk willen worden. Ik ben benieuwd zie onder deel van een email die ik vanmorgen kreeg.
De Stichting Benadeelden Flexenergie is een onafhan ... Lees meer