ev
door evert212 Jul 16, 2010 om 14:51
Computers & telefonie

UPC zijn afzetters

Even een stukje over UPC.

Ik ben al meer dan 15 jaar klant bij UPC. De laatste jaren erg veel last van een lage snelheid van het internet. Dan toch maar gebeld maar iedere keer moest ik dan een sneller internet nemen. Dat heb ik dan ook gedaan. Maar nu blijkt dat dit niet de verbetering was. Bij mijn laatste telefoontje bleek dat ik al jaren op een telefoonlijn mijn internet kreeg. Nu diende ik een claim in en kreeg een aanbieding dat ik deze maand geen internet hoefde te betalen. Ik gaf aan dat dit voor mij niet voldoende was. De reden van het lage bedrag was dat ik niet had geklaagd!!!! Gewoon te gek voor woorden.
Hoe kan ik nu het beste verder gaan?

574 4 Rapporteer

freya
door freya - Jul 16, 2010 om 17:44
10999 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=evert212 schreef op vrijdag 16 jul 2010, 14:51]Even een stukje over UPC.

Ik ben al meer dan 15 jaar klant bij UPC. De laatste jaren erg veel last van een lage snelheid van het internet. Dan toch maar gebeld maar iedere keer moest ik dan een sneller internet nemen. Dat heb ik dan ook gedaan. Maar nu blijkt dat dit niet de verbetering was. Bij mijn laatste telefoontje bleek dat ik al jaren op een telefoonlijn mijn internet kreeg. Nu diende ik een claim in en kreeg een aanbieding dat ik deze maand geen internet hoefde te betalen. Ik gaf aan dat dit voor mij niet voldoende was. De reden van het lage bedrag was dat ik niet had geklaagd!!!! Gewoon te gek voor woorden.
Hoe kan ik nu het beste verder gaan?

Hallo evert212,

Dat moet je dan toch even uitleggen want ik geloof niet dat het helemaal duidelijk is. Als je een abonnement hebt bij UPC, dan heb je toch ook een modem van UPC dat aangesloten is op de kabel van UPC? Hoe kun je dan internet hebben via de telefoonlijn? Heb je daarnaast dan ook nog ergens anders een ADSL abonnement via de telefoonlijn? En hangt er dan ook nog ergens in huis een ADSL-modem aan die telefoonlijn waar je computer dan mee verbonden is (al dan niet draadloos)?

m.vr.gr. Freya

ro
door ron530 - Jul 16, 2010 om 18:54
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Evert is de weg een beetje kwijt want upc maakt geen gebruik van een telefoonlijn maar via de kabel. Wordt hoog tijd voor een monteur want als mijn vermoeden waarheid is dan maakt Evert nog steeds gebruik van een 56K inbel verbinding en betaald de kpn ook nog eens.

ev
door evert212 - Jul 16, 2010 om 23:38
1 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=freya schreef op vrijdag 16 jul 2010, 17:44][quote=evert212 schreef op vrijdag 16 jul 2010, 14:51]Even een stukje over UPC.

Ik ben al meer dan 15 jaar klant bij UPC. De laatste jaren erg veel last van een lage snelheid van het internet. Dan toch maar gebeld maar iedere keer moest ik dan een sneller internet nemen. Dat heb ik dan ook gedaan. Maar nu blijkt dat dit niet de verbetering was. Bij mijn laatste telefoontje bleek dat ik al jaren op een telefoonlijn mijn internet kreeg. Nu diende ik een claim in en kreeg een aanbieding dat ik deze maand geen internet hoefde te betalen. Ik gaf aan dat dit voor mij niet voldoende was. De reden van het lage bedrag was dat ik niet had geklaagd!!!! Gewoon te gek voor woorden.
Hoe kan ik nu het beste verder gaan?

Hallo evert212,

Dat moet je dan toch even uitleggen want ik geloof niet dat het helemaal duidelijk is. Als je een abonnement hebt bij UPC, dan heb je toch ook een modem van UPC dat aangesloten is op de kabel van UPC? Hoe kun je dan internet hebben via de telefoonlijn? Heb je daarnaast dan ook nog ergens anders een ADSL abonnement via de telefoonlijn? En hangt er dan ook nog ergens in huis een ADSL-modem aan die telefoonlijn waar je computer dan mee verbonden is (al dan niet draadloos)?

m.vr.gr. Freya

Ik zal het proberen uit te leggen. Ik weet het ook niet precies maar het modem heeft ook een telefoon aansluiting. Dus de kabel van UPC heeft verschillende bandbreedtes voor Analoge TV, Digitale TV, Internet en telefonie. Nu kun je via een instelling in de modem of in de wijkcentrale ook internet aanbieden via de bandbreedte van de telefonie. Normaal moet dat natuurlijke niet omdat op deze manier je maximaal 28 kb/s zou halen. Zo heb ik het begepen van UPC. Dit is gewoon een simpele instelling die op afstand is te veranderen.
En even ook nog een reaktie op een andere reaktie. Ik ben echt de weg niet kwijt. Dat zit meer bij UPC. Als je even op google kijkt dan komt dit veel vaker voor. Er zijn modems opgestuurd die dit als standaard instelling hadden. Dus daarmee is voor veel klanten een groot probleem ontstaan. Zij hebben lang getracht om dit te verzwijgen. En zijn niet openlijk naar de klanten gestapt waarvan zij wisten dat dit probleem er was.
Ik hoop dat het nu wat duidelijker is.

abraracourcix
door abraracourcix - Jul 17, 2010 om 12:45
5 Antwoorden / 1 Vragen

Beetje raar. Ik ben al meer dan 10 jaar een tevreden klant van UPC. Sinds drie jaar heb ik een Thomson kabelmodem met daarop 1 ingang voor de coaxiale kabel, 1 Ethernet-uitgang voor internet (welke is aangesloten op een Sitecom draadloze router) en 2 duplex telefoonpoorten, waarbij er een in gebruik is.
Bij mij werkt alles naar behoren. Het enige wat zou kunnen spelen is dat het signaal wordt verstoord door ruis binnen of buiten het huis (interferentie). Het is aan te bevelen om goede coaxiale kabel (70 ohm of meer!) te gebruiken om goede verbindingen tot stand te brengen. Mocht het nog niet werken overweeg dan om een antenneversterker voor het modem te schakelen.

Succes ermee!