cavaliertje
door cavaliertje Jun 16, 2005 om 13:49
Computers & telefonie

Uploaden HOMEPAGE

Ik wil mijn homepage uploaden naar internet.                                          Mijn provider wanadoo heeft wel aanbevolen een ftp site te maken maar het werkt niet want het adres wil het niet doen op de manier die zij zeggen door een netwerkverbinding toe te voegen.  Ook niet als je het met web-ftp wilt doen.

205 3 Rapporteer

freya
door freya - Jun 16, 2005 om 14:10
10999 Antwoorden / 1 Vragen

@willemg

Als je een afbeelding opneemt in je berichtje, moet je er wel voor zorgen dat de afbeelding ergens op het internet staat en in het berichtje de link daar naartoe. Dus niet 'linken' naar een afbeelding  die op je eigen harde schijf staat. Als de afbeelding op je harde schijf staat ben jij de enige die de afbeelding ziet, wij zien nu dus niets.

Freya

hell-rider
door hell-rider - Jun 16, 2005 om 15:53
573 Antwoorden / 0 Vragen

Hai cavaliertje,

Het is een kwestie van instellen, WS_FTP dat programmaatje moet je wel hebben want daarmee kan je de Website uploaden naar je eigen plekje.

De instelling ziet er als volgt uit bij Wanadoo.

Alleen dat -Lite is een voorbeeld je eigen E-Mailadres zal de goede zijn.

Succes WillemG

hell-rider
door hell-rider - Jun 16, 2005 om 16:29
573 Antwoorden / 0 Vragen

Hai cavaliertje en bedankt Freya,

Dom mijnerzijds heb daar niet bij stil gestaan en dus moet het nu met lettertjes doen.

Wel als je ws-ftp hebt geïnstalleerd, want dat moet je hebben om je website te kunnen uploaden, dan start je dit programma op. Je krijgt in beeld een linker en een rechterzijde, links je eigen computer en recht de plek bij de Provider, maar ook een derde in het midden en daarmee log je in bij jou Provider. De instelling bij Wanadoo zijn als volgt:

Je hoeft dit alleen bij het tabblad General in te vullen.

New:

Profile Name: Cavaliertje, maakt dus niets uit.

Host Name/Adres: home.wanadoo.nl

Host Type: Automatic detect

User ID: Bij wandoo is dat je E_Mailadres

Password: ****** en Save PWD

Meer instelling zijn niet nodig en dan moet het lukken. als je bent ingelogd dan kan je aan de rechterzijde zien wat er op je echte Website staat. Als je de boel terug wil kijken en anderen je Website willen zien dan moeten ze als adres intypen:

http://home.wanadoo.nl/jenaam.

Je naam is je naam wat in je E-mailadres staat VOOR het @

Succes WillemG