sh
door shan Jun 5, 2013 om 09:26
Computers & telefonie

USB bestand niet gevonden?

Hallo,
De situatie:
1. Pc gestart in veilige modus met opdrachtprompt en vooraf ingestoken USB-stick.
2. USB-stick gevonden onder driveletter J:
3 dir-command geeft inhoud v.d. Stick te zien.
4 de naam van het gewenste exe-bestand ingetikt (zonder .exe) met de bedoeling uiteraard dat hij uitgevoerd wordt.
5 krijg de mededeling dat het bewuste bestand niet gevonden is???
6 het betreft het bestand BDRemoval etc (van bitdefender)
Windows Vista
Wat kan hiervan de oorzaak zijn?
Zou het kunnen zijn dat een overblijfsel van het ukash- virus ergens diepweg in het systeem dat verhindert ?
Zo ja, zou je het systeem c.q. Het virusonderdeel kunnen misleiden door een rename van het bestand?
Het probleem wat ik (bij een kennis) probeer op te lossen ,is een telkens bij de opstart van de pc terugkerende mededeling die duidelijk te maken heeft met het ukash virus waarvan Malwarebytes zegt dat het verwijderd zal worden als de pc opnieuw wordt opgestart. Nee dus.
Wie kent de echte oplossing van dit probleem?
Op internet kan ik het na veel en lang zoeken niet vinden.
Ben benieuwd! Alvast bedankt voor jullie reacties.
Shan

1081 14 Rapporteer

kaasbroodje
door kaasbroodje - Jun 5, 2013 om 09:30
937 Antwoorden / 2 Vragen

Voer het eens in met WEL de .exe, en dan zul je zien dat wel werkt ;)

kaasbroodje
door kaasbroodje - Jun 5, 2013 om 09:32
937 Antwoorden / 2 Vragen

Toelichting:

Het zonder .exe invoeren werkt alleen voor bestanden waarvan het %PATH% bekend is, zoals msconfig.

Voor losse bestanden zul je altijd de .exe ( of andere extensie ) moeten invoeren, zo werkt het overgebleven gedeelte van "dos" ;)

Probeer maar eens

kaasbroodje
door kaasbroodje - Jun 5, 2013 om 09:35
937 Antwoorden / 2 Vragen

Overigens werkt de kickstart functie van hitmanpro wel erg lekker makkelijk, mijn absolute favoriet, en als dat niet werkt gewoon even een full scan met de kapersky rescue disk of die van AVG, heeft in het verleden ook gewerkt voor mij ;)

Veel suc6, even googlen naar de opgegeven "producten" zal tevens meer informatie geven dan dat ik alleen link naar de bestanden.

zw
door zwaardvis - Jun 5, 2013 om 09:46
1525 Antwoorden / 51 Vragen

Zie mijn bijdrage van 20-4-2013 over het oplossen van het politievirus

kaasbroodje
door kaasbroodje - Jun 5, 2013 om 09:50
937 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=zwaardvis schreef op woensdag 5 jun 2013, 09:46]Zie mijn bijdrage van 20-4-2013 over het oplossen van het politievirus

Zeer onhandige oplossing, welke alleen in een specifiek geval werkt. De kickstart van hitmanpro die daarna pas werd uitgerold werkt veel sneller en beter. En eigenlijk altijd goed. Is nog gratis ook mits je niet eerder een proefversie van hitmanpro had.

sh
door shan - Jun 5, 2013 om 09:51
104 Antwoorden / 37 Vragen

@kaasbroodje:
Met .exe uiteraard ook geprobeerd met hetzelfde negatieve resultaat .
Is mijn suggestie van een rename van het bestand een mogelijkheid?
Daar heb je niet op gereageerd.
Shan

kaasbroodje
door kaasbroodje - Jun 5, 2013 om 11:03
937 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=shan schreef op woensdag 5 jun 2013, 09:51]@kaasbroodje:
Met .exe uiteraard ook geprobeerd met hetzelfde negatieve resultaat .
Is mijn suggestie van een rename van het bestand een mogelijkheid?
Daar heb je niet op gereageerd.
Shan

dat hangt ervan af of dat er bestanden afhankelijk zijn van het .exe bestand, als dat zo is dan krijg je een fout in het programma.

Het hangt er ook vanaf of het bestand in de root van het usb device staat.
Als dat zo is dan zou je ongeveer zo moeten werken:

In CMD ( "tussen aanhalingstekens betekend uitleg over de comand regel"):

J: "zo kom je in de dir van de usb drive"

"als je bestand in de root staat van de usb drive:"

bestandsnaam.exe "je hoeft geen pad meer toe te voegen omdat je al in je USB root zit"

"indien je .exe in een map staat:"

dir "enter drukken"

cd: demapnaam "achter cd: vul je de map naam is, dan komt je in die map"

bestandsnaam.exe "nu zou het bestand moeten uitvoeren, zo niet dan is er iets mis met cmd van windows of de usb drive, gebruik nu een rescue disk van bv kapersky of AVG, die scannen heel de pc en vinden het virus gegarandeerd"

Veel suc6!

gsm
door gsm - Jun 5, 2013 om 14:46
5940 Antwoorden / 47 Vragen

De computer kent blijkbaar het pad naar het bestand op de USB stick niet.

Let op dat Windows 7 soms alleen de Engelse benaming van het pad kent, afhankelijk van de toepassing!
Bijvoorbeeld de map "Mijn afbeeldingen" heet onderhuids "Pictures" en moet daarom soms ook ingevoerd worden als "Pictures". Gebruik het dos commando dir om het juiste pad op de USB stick te ontdekken.

Probeer ook dit eens:
Kopieer de inhoud naar de Program Files, of map Program Files (x86) op de C: schijf.
Dubbelklik het .exe bestand.

sh
door shan - Jun 5, 2013 om 16:29
104 Antwoorden / 37 Vragen

De suggestie van de rescuedisk overweeg ik.
De andere is het copieren van. J: naar C:\Programfiles ..... Klinkt goed, maar in welk Programma zou dat dan moeten?
Shan

gsm
door gsm - Jun 5, 2013 om 19:59
5940 Antwoorden / 47 Vragen

[quote=shan schreef op woensdag 5 jun 2013, 16:29]De andere is het copieren van. J: naar C:\Programfiles ..... Klinkt goed, maar in welk Programma zou dat dan moeten?
Shan
Je moet de inhoud van de Stick natuurlijk niet in een map van een ander programma kopiëren, maar in de map Program Files. Dat gaat zo..

Maak in Program Files een nieuwe map aan met een toepasselijke naam, bijvoorbeeld "Test"
Open nu de map Test en kopieer daar de inhoud USB stick naartoe.
Dubbelklik het .exe bestand in de map Test om het programma te openen.

Zo zou het moeten werken.

kaasbroodje
door kaasbroodje - Jun 5, 2013 om 20:08
937 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=gsm schreef op woensdag 5 jun 2013, 19:59][quote=shan schreef op woensdag 5 jun 2013, 16:29]De andere is het copieren van. J: naar C:\Programfiles ..... Klinkt goed, maar in welk Programma zou dat dan moeten?
Shan
Je moet de inhoud van de Stick natuurlijk niet in een map van een ander programma kopiëren, maar in de map Program Files. Dat gaat zo..

Maak in Program Files een nieuwe map aan met een toepasselijke naam, bijvoorbeeld "Test"
Open nu de map Test en kopieer daar de inhoud USB stick naartoe.
Dubbelklik het .exe bestand in de map Test om het programma te openen.

Zo zou het moeten werken.

vergeet niet dat dit in een "dos" omgeving gaande is omdat TS opstart in veilige modus met opdrachtprompt, en dan gaat dat niet zó simpel ;)

Je zou de xcopy fucntie kunnen gebruiken, maar normaal kun je met "cd" command naar de map in de usb stick gaan en dan de .exe runnen, als dit niet blijft werken dan zal de enige optie zijn een rescue disk maken zodat je daarmee verder kunt. Het is niet moeilijk. Bestandje downloaden ( ISO ) branden op een dvd of cd, booten vanaf de cd/dvd en instructies volgen. Easy.

link naar het bestandje van kaspersky:

klik

zw
door zwaardvis - Jun 5, 2013 om 22:08
1525 Antwoorden / 51 Vragen

[quote=kaasbroodje schreef op woensdag 5 jun 2013, 09:50][quote=zwaardvis schreef op woensdag 5 jun 2013, 09:46]Zie mijn bijdrage van 20-4-2013 over het oplossen van het politievirus

Zeer onhandige oplossing, welke alleen in een specifiek geval werkt. De kickstart van hitmanpro die daarna pas werd uitgerold werkt veel sneller en beter. En eigenlijk altijd goed. Is nog gratis ook mits je niet eerder een proefversie van hitmanpro had.

Volgens mij was TS dan allang klaar geweest i.p.v. dat we nu de hele dag bezig zijn om een probleem met een ander tooltje op te lossen.....

gsm
door gsm - Jun 5, 2013 om 23:03
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Voor dergelijke problemen kan een boot CD van Kaspersky of Bitdefender en MSE bijzonder handig zijn.

ISO bestanden:
- kav_rescue_10,
- bitdefender-rescue-cd,
- mssstool32.exe
- mssstool64.exe

Daarnaast is de gratis versie van EmsisoftAntiMalware Free (download EmsisoftAntiMalwareSetup.exe) onlangs als zeer goed getest, nog beter dan Malware Bytes AntiMalware. SuperantiSpyware kwam slecht uit de test.

sh
door shan - Jun 6, 2013 om 09:04
104 Antwoorden / 37 Vragen

Aan allen,
Alle helpers weg, THE fight begins.
Grapje, mensen allemaal hartelijk bedankt voor jullie reacties. Hiermee moet ik er toch uitkomen, dacht ik.
Wanneer ik bij die kennis weer aan de slag ga, weet ik nu nog niet, maar ik koppel e.e.a. Wel terug t.z.t.
Bedankt en tot later.
Shan