si
door siemvanhuit May 17, 2011 om 20:18
Computers & telefonie

Van Dell naar de muur

Beste mensen,

ik ben al zo'n 3 jaar bezig om een goed werkende computer van Dell te krijgen. Het type XPS 630i is in mijn vertrouwen nu toch echt naar nul gedaald. Ik heb mijn computer al eens omgeruild gekregen na 3 reparaties in 2009. Bij mijn tweede computer kreeg ik ook weer problemen, maar heb toch doorgezet, aangezien deze minder erg leken. Tot 3 maanden geleden. Toen kreeg ik weer stroringen. Deze waren verholpen, en ja hoor, een maand later ging mijn motherboard stuk. Ook deze is vervangen.....door een defecte! Nu ben ik het zat. Ik heb Dell 4 weken geleden aangegeven niet meer met dit type computer in zee te willen gaan. Dus een oplossing om een ander type computer van hetzelfde kaliber zou mij nog enigszins kunnen verblijden. Al 2 maanden ben ik gekoppeld aan een medewerker van Dell.Hij heeft met mij samen al een tijd geprobeerd mijn computer goed te krijgen. Uiteindelijk werd door hem de situatie geescaleerd, wat inhoudt dat ik moest wachten op een oplossing door een manager. Na meerdere malen terug naar Dell gebeld, en eindelijk kreeg ik te horen dat maandag 16-5-11 mijn issue in de vergadering zal worden meegenomen. Hij zou mij diezelfde dag nog terugbellen over de stand van zaken. Dit is niet gebeurd, en ik heb daarom de volgende dag om 16:30u maar zelf gebeld. Ik kreeg iemand anders aan de lijn. Hij zou zijn collega doorgeven om mij die dag nog terug te bellen. Ik werd in de wacht gezet, en na 10 minuten (!) kreeg ik te horen. "Helaas is onze collega vandaag ontslagen!". Na deze teleurstelling heb ik hem gevraagd mij dan toch uitsluitsel te geven. Dat kon hij niet, hij moest zich eerst in de zaak verdiepen. Was er geen vergadering dan? Hij zei dat ik voortaan met hem over mijn probleem kon corresponderen. Na wat uitleg van mijn situatie vertelde ik hem ook dat ik het belangerijk vind dat ik niet opnieuw een zelfde type computer omgeruild wilde zien gebeuren, vanwege mijn wantrouwen jegens dit product. Maar dat ik een andere oplossing wil krijgen. Hij vertelde mij dat als ik ontevreden met een product ben, 7 dagen na aanschaf, het product had moeten retourneren. Ik werd uiteraard wat geirriteerd, en vertelde hem dat dat natuurlijk onzin is, aangezien dit om een product gaat wat niet goed werkt, bovendien heb ik Dell al genoeg kansen gegeven, mij als klant naar behoren tevreden te stellen met mijn aankoop. "Dit zijn Europese regels en wetten, waar wij ons aan houden.", zei hij. Ik zei; "Meneer, ik ben klant, ik koop iets, en dat moet gewoon werken, deze kwaliteit heeft het niet gehad. Bovendien was uw collega het daarmee eens, en heeft het in zijn mail ook gemeld.". Hij zei mij dat "wij (Dell) er niets aan kunnen doen dat hij ontslagen is". Ik zeg meteen, dat ik daar niets mee te maken heb. Ik doe zaken met Dell als ik u of een van uw collega's aan de lijn heb. Ik heb een kapot product, en daar moet een oplossing voor komen. Uiteindelijk hebben we de discussie beeindigd, en heb ik de belofte van hem gekregen, dat hij mij zo spoedig mogelijk zal bellen over de zaak. Ik begin nu ook mijn vertrouwen in Dell's Customer Service te verliezen. Mijn vraag: Wat kan ik als klant nu doen, om gewoon een product te krijgen, die de beloofde kwaliteit geeft, zonder steeds maar met een klantenservice in discussie te gaan of weer die muur tegen komen?

3334 17 Rapporteer

re
door red1 - May 18, 2011 om 12:15
329 Antwoorden / 1 Vragen

Ja, is niet makkelijk .Ik werk al jaren met ACER en dat bevalt me heel goed !! en er is een gezegde : Met een DELL dan weet je het wel !!

hu
door hunterbanjo - May 18, 2011 om 12:35
1 Antwoorden / 0 Vragen

ach ja... ik ben wel een tevreden gebruiker
van een Inspiron 580MT i5
geweldigge machine, heel tevreden over
al 12 jaar gebruiker van een Dell
dus met een Dell weet je het wel !!!

mercvrivs
door mercvrivs - May 18, 2011 om 12:40
37 Antwoorden / 3 Vragen

Ik heb ooit een Dell gehad(Dell Dimension)had ik nooit klachten mee,maar dat is
alweer 10 jaar geleden.Echter de kwaliteit van Dell schijnt hard achteruit gegaan te zijn!Ik heb zelfs een verhaal gehoord dat een dell pc zoveel geluid maakte
dat de buren gingen klagen.Bovendien weet Dell zich keer op keer onder het consumentenrecht uit te wormen en de wet naast zich neer te leggen.Alleen heb je daar weinig aan!Ik heb ook gelezen dat iemand een rechtszaak had aangespannen
naar Dell,maar toen ie de rekening kreeg van zijn advocaat(wat vele malen meer was)zette die zijn Dell PC aan de straat!Ga eens kijken op consuwijzer.nl wat je rechten zijn,en of je de koop kunt ontbinden!En kijk ook eens of het zich loont!
Als je Dell 3 jaar oud is,heb je nog garantie?Meestal heb je 1 jaar garantie,hooguit 2 jaar!Als je garantie verlopen is kan je beter een reparateur er naar laten kijken!
Anders wordt het een gebed zonder eind!

so
door sonja 1960 - May 18, 2011 om 12:53
1 Antwoorden / 0 Vragen

deze meneer vraagt alleen wat hij nu verder nog kan doen geen reakties op andere hun ervaringen. mijn advies zet de belbus erop die krijgen deuren open die voor ons gesloten blijven, negatief of positief reklame is reklame . succes

traporgel
door traporgel - May 18, 2011 om 13:12
191 Antwoorden / 4 Vragen

De vraagsteller heeft een probleem. En wat krijgt ie hier als hulp? Slappe rijmpjes. Schiet lekker op.

th
door thdebl - May 18, 2011 om 13:22
3 Antwoorden / 1 Vragen

Beste siemvanhuit, zo als sonja1960 al zeg Ik zou gewoon de bel bus inzetten als U zeker weet dat u belazerd woord door Dell met alle wetten van dien staat u volledig in u recht! Ik raat u echter aan geen systeem van Dell meer aan te schaffen. Der zijn ook andere merken die wel u als klant respecteren. De merken die ik aan raad (uit eigen ervaring) Toshiba & ASUS
Asus heeft zeer lange levens duur min 4 jaar.
Toshiba heeft ook zeer stabiele systemen + De Klanten Service staat ook goed aan geschreven. Zelf bouw ik mijn eigen systeem scheelt hoop geld en je weet wat er kwa hardware in zit. Veel succes er mee.

la
door lammens - May 18, 2011 om 13:31
12 Antwoorden / 1 Vragen

Bij ieder merk zit wel eens een misser. Dus wat heeft het voor zin om merken af te kraken of de hemel in te prijzen.
Daar is deze meneer toch niet mee geholpen.

mercvrivs
door mercvrivs - May 18, 2011 om 13:35
37 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=lammens schreef op woensdag 18 mei 2011, 13:31]Bij ieder merk zit wel eens een misser. Dus wat heeft het voor zin om merken af te kraken of de hemel in te prijzen.
Daar is deze meneer toch niet mee geholpen.

O,dus met jouw commentaar op mijn reactie is deze klager dan wel gebaat?
Onzin!

Ik heb hem verwezen naar consuwijzer.nl om te kijken wat hij kan doen,dat is heus
geen loos of slap advies!

pl
door plebpleb - May 18, 2011 om 13:43
113 Antwoorden / 60 Vragen

De klacht is veel te lang om te lezen...Daarom geen commentaar....

mercvrivs
door mercvrivs - May 18, 2011 om 13:46
37 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=plebpleb schreef op woensdag 18 mei 2011, 13:43]De klacht is veel te lang om te lezen...Daarom geen commentaar....
koop een leesbril...

si
door siemvanhuit - May 18, 2011 om 14:10
2 Antwoorden / 1 Vragen

Bedankt voor de reacties tot zover. Ik weet dat het verhaal lang is, maar goed, we praten hier over een lange geschiedenis. Ik kan zeggen dat ik tevens een laptop van Dell heb. Dit is de XPS M1530. Hier heb ik, of eigenlijk mijn vriendin, helemaal geen problemen mee ondervonden. Het gaat mij gewoon hoe Dell klachten/problemen aanpakt. Het constante moeilijke gedoe om bij Dell (tussen 9 en 17u) de juiste persoon te vinden. Ik vraag me daarom ook af of er wel een juiste persoon is, in ieder geval niet aan de telefoon. Op dit moment heb ik een mail naar mijn nieuwe Dell-'hulpje' gestuurd, om mij aan het eind van deze week een oplossing te bieden. Zo niet, dan schakel ik rechtsbijstand in. Die telefoon bel tip was ook een idee, maar ik wacht deze week nog af. Nog 1 dingetje :) Ik ga vandaag ook nog even onder een andere naam, bellen met Dell, om te kijken of ik diegene aan de lijn kan krijgen, je weet wel, die ontslagen is. Ik zal even vertellen hoe dat afloopt.

zi
door zijderveld - May 18, 2011 om 15:21
50 Antwoorden / 20 Vragen

Aangezien ik soortgelijke ervaring heb opgedaan met een navigatiesysteem van Nokia met in een jaar tijd 5 reparaties die soms helemaal niet tot verbetering leidden of tot slechts 1 week, weet ik dat als het bedrijf tegenwerkt je zelf niet meer veel kunt doen behalve het volgende:
- inschakelen klachtencommissie
- inschakelen rechtsbijstand (vaak wel een minimumbedrag voor nodig)

Met het laatste heb ik heel goede ervaring, want het komt niet eens tot een rechtszaak maar er wordt al vergoed als ze merken dat je doorzet (rechtsbijstand heeft de nijging om snel tot een schikking te komen, dus samsam de kosten, maar daar moet je niet op ingaan).
Met de klachtencommissie ben ik niet zo tevreden, want dit duurt lang en het lijkt erop dat ze meer bedrijfsgericht zijn.

orgelmuts
door orgelmuts - May 18, 2011 om 16:25
632 Antwoorden / 58 Vragen

[quote=traporgel schreef op woensdag 18 mei 2011, 13:12]De vraagsteller heeft een probleem. En wat krijgt ie hier als hulp? Slappe rijmpjes. Schiet lekker op.

En.......heeft de vraagsteller hier wat aan dan???

th
door theflyingdoctor - May 18, 2011 om 18:32
18 Antwoorden / 1 Vragen

Ik ben van mening dat al die vooropgebouwde computers altijd wel ergens problemen hebben.
Ten eerste word er bij vrijwel geen van de systemen losse software bijgeleverd zodat je de boel zelf kunt opzetten zoals je zelf zou willen.
Je bent altijd afhankelijk van hoe hun voorschriften zijn.
Je bent altijd afhankelijk van hoe hun willen hoe je je systeem programmeerd en bijhoud.
Je bent altijd van hun afhankelijk of je je videokaart of andersinds kunt updaten, meestal nooit dus
Ik ben gepensioneerd en help ruim 60 pc bezitters geheel vrijwillig met het bouwen en onderhouden van hun systemen.
Ik heb ruim 17 Packard Kwel systemen in handen gehad, allemaal binnen 7 maanden kapot, ik heb 7 Dell systemen gehad, niet eentje zonder problemen.
Ik heb Medion computers gehad die je nooit kon updaten omdat hun bepalen welke sofware er wel en niet op kon.
Je moest naar hun website en je nummer achterlaten en daar kon je alleen de oude software die tijdens de aankoop van de pc geldig was weer downloaden.
Ik heb een HP in mijn handen gehad en moest voor Software naar Tjechië schrijven om iets binnen te krijgen.

Uiteindelijk heb ik al 60 pc's samengesteld en gebouwd en nooit nooit een probleem gewoon omdat alles vrij op het internet te krijgen is.
En als er iets kapot ga het onderdeel gewoon onder garantie bij mijn dealer ophalen zonder gezeur of gezeik van een klantenservice.
Een belletje en ik kan langskomen.
Ik heb nooit een probleem hiermee, heerlijk.

ru
door ruitenboer - May 18, 2011 om 20:43
64 Antwoorden / 1 Vragen

Zoals theflyingdoctor zegt. Er gaat niets boven een PC die samengesteld is uit onderdelen van componentenmakers.
Bij problemen kan iedereen met een beetje technische kennis de reparatie uitvoeren met onderdelen die je om de hoek kan kopen.

Daar heeft de vraagsteller nu overigens niets aan.

Als je toch een rechtsbijstand hebt moet je niet wachten. Waarschijnlijk gaat je nieuwe hulpje dezelfde weg als je vorige hulpje.

si
door siemvanhuit - May 18, 2011 om 22:16
2 Antwoorden / 1 Vragen

Ik zal even heel kort zijn over mijn ellelange verhaal, zodat alles wat duidelijker is :P
Het gaat erom dat ik een product bij een maatschappij heb gekocht, wat niet goed werkt. Ik wil dit opgelost hebben, en geef de maatschappij (Dell) de kans om hun product te verbeteren/repareren of vervangen. Omdat ik als koper dit product heb gekocht.

Voorbeeld: Ik wil een auto. Ik koop een auto bij een dealer. Auto heeft een probleem. Dealer moet probleem verhelpen. Simpel.
Mijn probleem is nu echter dat de grote reus Dell kennelijk niet te bereiken is, aangezien ik te maken heb met telefoon-kabouters die een te klein stembereik hebben om bij de oren van de reus te komen en hem op de hoogte te stellen van een ontevreden klant met een niet werkende aankoop.
Hoe kan ik toch de aandacht van die grote reus krijgen?

moniekske
door moniekske - Oct 3, 2011 om 16:32
19 Antwoorden / 5 Vragen

Beste Siemvanhuit, heb je nog een goede reactie gekregen van Dell. Ik heb nu een soortgelijke ervaring, maar helaas nog geen "vaste" persoon. Mijn nieuwe pc van 17 juni 2011 heeft nu al 3 reparaties gehad en is zelfs al twee keer direct na terugontvangst gecrasht. Sinds 15 augustus zit ik nu dus zonder mijn pc; gelukkig werkt mijn Dell laptop wel en kan ik nog internetten. Op mijn emails en een aangetekende brief wordt niet gereageerd; elke keer als ik zelf bel krijg ik de "garantie" dat ik nu echt teruggebeld wordt. Dat gebeurt niet waardoor ik nu bijna dagelijks zelf Dell kan bellen en elke keer weer aan een andere medewerker het verhaal kan uitleggen. Ik heb al ontbinding van de koop (of vervanging) geëist. Bij het laatste gesprek van vorige week kwam Dell daarop met de fantastische oplossing om dan maar een monteur naar mijn huis te sturen om opnieuw de harde schijf te vervangen. Daarop heb ik gezegd dan maar naar de rechter te gaan, maar tot nu toe blijft het stil en word ik weer niet teruggebeld. Ben jij nu tot een oplossing gekomen met Dell, of wacht je nog steeds?