Van Dell naar de muur
Beste mensen,
ik ben al zo'n 3 jaar bezig om een goed werkende computer van Dell te krijgen. Het type XPS 630i is in mijn vertrouwen nu toch echt naar nul gedaald. Ik heb mijn computer al eens omgeruild gekregen na 3 reparaties in 2009. Bij mijn tweede computer kreeg ik ook weer problemen, maar heb toch doorgezet, aangezien deze minder erg leken. Tot 3 maanden geleden. Toen kreeg ik weer stroringen. Deze waren verholpen, en ja hoor, een maand later ging mijn motherboard stuk. Ook deze is vervangen.....door een defecte! Nu ben ik het zat. Ik heb Dell 4 weken geleden aangegeven niet meer met dit type computer in zee te willen gaan. Dus een oplossing om een ander type computer van hetzelfde kaliber zou mij nog enigszins kunnen verblijden. Al 2 maanden ben ik gekoppeld aan een medewerker van Dell.Hij heeft met mij samen al een tijd geprobeerd mijn computer goed te krijgen. Uiteindelijk werd door hem de situatie geescaleerd, wat inhoudt dat ik moest wachten op een oplossing door een manager. Na meerdere malen terug naar Dell gebeld, en eindelijk kreeg ik te horen dat maandag 16-5-11 mijn issue in de vergadering zal worden meegenomen. Hij zou mij diezelfde dag nog terugbellen over de stand van zaken. Dit is niet gebeurd, en ik heb daarom de volgende dag om 16:30u maar zelf gebeld. Ik kreeg iemand anders aan de lijn. Hij zou zijn collega doorgeven om mij die dag nog terug te bellen. Ik werd in de wacht gezet, en na 10 minuten (!) kreeg ik te horen. "Helaas is onze collega vandaag ontslagen!". Na deze teleurstelling heb ik hem gevraagd mij dan toch uitsluitsel te geven. Dat kon hij niet, hij moest zich eerst in de zaak verdiepen. Was er geen vergadering dan? Hij zei dat ik voortaan met hem over mijn probleem kon corresponderen. Na wat uitleg van mijn situatie vertelde ik hem ook dat ik het belangerijk vind dat ik niet opnieuw een zelfde type computer omgeruild wilde zien gebeuren, vanwege mijn wantrouwen jegens dit product. Maar dat ik een andere oplossing wil krijgen. Hij vertelde mij dat als ik ontevreden met een product ben, 7 dagen na aanschaf, het product had moeten retourneren. Ik werd uiteraard wat geirriteerd, en vertelde hem dat dat natuurlijk onzin is, aangezien dit om een product gaat wat niet goed werkt, bovendien heb ik Dell al genoeg kansen gegeven, mij als klant naar behoren tevreden te stellen met mijn aankoop. "Dit zijn Europese regels en wetten, waar wij ons aan houden.", zei hij. Ik zei; "Meneer, ik ben klant, ik koop iets, en dat moet gewoon werken, deze kwaliteit heeft het niet gehad. Bovendien was uw collega het daarmee eens, en heeft het in zijn mail ook gemeld.". Hij zei mij dat "wij (Dell) er niets aan kunnen doen dat hij ontslagen is". Ik zeg meteen, dat ik daar niets mee te maken heb. Ik doe zaken met Dell als ik u of een van uw collega's aan de lijn heb. Ik heb een kapot product, en daar moet een oplossing voor komen. Uiteindelijk hebben we de discussie beeindigd, en heb ik de belofte van hem gekregen, dat hij mij zo spoedig mogelijk zal bellen over de zaak. Ik begin nu ook mijn vertrouwen in Dell's Customer Service te verliezen. Mijn vraag: Wat kan ik als klant nu doen, om gewoon een product te krijgen, die de beloofde kwaliteit geeft, zonder steeds maar met een klantenservice in discussie te gaan of weer die muur tegen komen?
ach ja... ik ben wel een tevreden gebruiker
van een Inspiron 580MT i5
geweldigge machine, heel tevreden over
al 12 jaar gebruiker van een Dell
dus met een Dell weet je het wel !!!
Ik heb ooit een Dell gehad(Dell Dimension)had ik nooit klachten mee,maar dat is
alweer 10 jaar geleden.Echter de kwaliteit van Dell schijnt hard achteruit gegaan te zijn!Ik heb zelfs een verhaal gehoord dat een dell pc zoveel geluid maakte
dat de buren gingen klagen.Bovendien weet Dell zich keer op keer onder het consumentenrecht uit te wormen en de wet naast zich neer te leggen.Alleen heb je daar weinig aan!Ik heb ook gelezen dat iemand een rechtszaak had aangespannen
naar Dell,maar toen ie de rekening kreeg van zijn advocaat(wat vele malen meer was)zette die zijn Dell PC aan de straat!Ga eens kijken op consuwijzer.nl wat je rechten zijn,en of je de koop kunt ontbinden!En kijk ook eens of het zich loont!
Als je Dell 3 jaar oud is,heb je nog garantie?Meestal heb je 1 jaar garantie,hooguit 2 jaar!Als je garantie verlopen is kan je beter een reparateur er naar laten kijken!
Anders wordt het een gebed zonder eind!
deze meneer vraagt alleen wat hij nu verder nog kan doen geen reakties op andere hun ervaringen. mijn advies zet de belbus erop die krijgen deuren open die voor ons gesloten blijven, negatief of positief reklame is reklame . succes
De vraagsteller heeft een probleem. En wat krijgt ie hier als hulp? Slappe rijmpjes. Schiet lekker op.
Beste siemvanhuit, zo als sonja1960 al zeg Ik zou gewoon de bel bus inzetten als U zeker weet dat u belazerd woord door Dell met alle wetten van dien staat u volledig in u recht! Ik raat u echter aan geen systeem van Dell meer aan te schaffen. Der zijn ook andere merken die wel u als klant respecteren. De merken die ik aan raad (uit eigen ervaring) Toshiba & ASUS
Asus heeft zeer lange levens duur min 4 jaar.
Toshiba heeft ook zeer stabiele systemen + De Klanten Service staat ook goed aan geschreven. Zelf bouw ik mijn eigen systeem scheelt hoop geld en je weet wat er kwa hardware in zit. Veel succes er mee.
Bij ieder merk zit wel eens een misser. Dus wat heeft het voor zin om merken af te kraken of de hemel in te prijzen.
Daar is deze meneer toch niet mee geholpen.
[quote=lammens schreef op woensdag 18 mei 2011, 13:31]Bij ieder merk zit wel eens een misser. Dus wat heeft het voor zin om merken af te kraken of de hemel in te prijzen.
Daar is deze meneer toch niet mee geholpen.
O,dus met jouw commentaar op mijn reactie is deze klager dan wel gebaat?
Onzin!
Ik heb hem verwezen naar consuwijzer.nl om te kijken wat hij kan doen,dat is heus
geen loos of slap advies!
[quote=plebpleb schreef op woensdag 18 mei 2011, 13:43]De klacht is veel te lang om te lezen...Daarom geen commentaar....
koop een leesbril...
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Hoeveel dopjes Formil Rood gebruiken per wasbeurt?
Het flacon Formil zegt voor 42 wasbeurten inhoud te hebben, maar hoeveel gebruik je per wasbeurt? Lees meer
Extreme tandarts angst
Deze keer eens niet een vraag waar ik zelf mee te maken heb,maar voor een buurvrouw,die nauwelijks kan lezen en schrijven,sorry
Ze heeft extreme tandarts angst,wat ook is vastgesteld
En ze heeft zich laten vertellen dat in bepaalde gevallen de narcose bij de tandarts in de basisverzekering zit
Voor ze dit doet,wil ik dit zeker weten voor haar
Wat ik vind is
...
Lees meer
Hoeveel vloeibaar wasmiddel gebruiken dopjes
Hoeveel fijne was per dopje van het flacon te gebruiken? Lees meer
Populair in Computers & Telefonie
Hallo, wie weet waar ik de Evergreen top 1000 kan downloaden? Bv hartelijk dank.
In het korte verleden deed ik dat via de Pirate Bay maar die is jammer genoeg niet meer te ontvangen. Lees meer
blokkade toetsenbord
Ik heb per ongeluk mijn toetsenbord geblokkeerd zodat ik geen tekst meer kan typen. Ik werk met die comp. met windows XP. Hoe kan ik die blokkade opheffen? De overige functies werken normaal. Bedankt. Lees meer
CD-R of DVD-R
Ik wil filmpjes en foto's vanaf de laptop opslaan op een schijf. Welke kan ik het beste nemen een CD-R of DVD-R? Of maakt het niet uit. Lees meer