discovery
door discovery Nov 18, 2012 om 19:24
Computers & telefonie

Van HDD naar DVD dubben

Hallo, ik heb een Sony HDD/DVD recorder en neem altijd op op de harde schijf. Nu wil ik iets ergens anders laten zien en het daarom op een dvd overzetten zodat ik die kan meenemen. Op een of andere manier wil het maar niet lukken, de recorder geeft aan dat het gelukt is maar als ik op de schijf kijk staat er niets op. Nu heb ik via google een handleiding gelezen en dat kan ik redelijk volgen tot het moment dat er staat dat je het moet finishen, dan geeft mijn recorder aan dat dat niet mogelijk is.
Als ik direct op de dvd opneem lukt dat wel, zie ik gewoon de titel en kan ik het ook afspelen.
Iemand die mij hier mee kan helpen?
Vriendelijke groet,
Discovery

1982 7 Rapporteer

ui
door uiver - Nov 18, 2012 om 22:22
43 Antwoorden / 0 Vragen

Je moet om te beginnen die DVD initialiseren om te kunnen opnemen. Finishen is alleen nodig als je die schijf ook op andere DVD spelers wil afspelen.

discovery
door discovery - Nov 18, 2012 om 23:30
91 Antwoorden / 23 Vragen

[quote=uiver schreef op zondag 18 nov 2012, 22:22]Je moet om te beginnen die DVD initialiseren om te kunnen opnemen. Finishen is alleen nodig als je die schijf ook op andere DVD spelers wil afspelen.

initialiseren? er wordt gewoon op opgenomen als ik direct op de dvd wil opnemen. begrijp dit niet helemaal, sorry maar ben een leek wat dit betreft.
En ja, ik wil dit ook op andere spelers kunnen afspelen, zie mijn bericht.

aurora1
door aurora1 - Nov 19, 2012 om 00:41
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Ik zou toch nog eens de (juiste) gebruiksaanwijzing stap voor stap volgen om te zien of je niet iets overgeslagen hebt. Misschien kan het voor een gerichter antwoord helpen om hier het type/model dvdr te vermelden.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Nov 19, 2012 om 01:05
4299 Antwoorden / 5 Vragen

Met welk apparaat kijk je of er iets opstaat?

discovery
door discovery - Nov 19, 2012 om 19:09
91 Antwoorden / 23 Vragen

[quote=aurora1 schreef op maandag 19 nov 2012, 00:41]Ik zou toch nog eens de (juiste) gebruiksaanwijzing stap voor stap volgen om te zien of je niet iets overgeslagen hebt. Misschien kan het voor een gerichter antwoord helpen om hier het type/model dvdr te vermelden.

Die gebruiksaanwijzing heb ik al herhaalde keren stap voor stap doorgelopen en alles gaat goed tot op het moment dat het aangeeft dat je moet finishen en dan krijg ik dus die melding dat dat niet kan.

discovery
door discovery - Nov 19, 2012 om 19:11
91 Antwoorden / 23 Vragen

[quote=lekkerisdat schreef op maandag 19 nov 2012, 01:05]Met welk apparaat kijk je of er iets opstaat?

Ik kijk natuurlijk op mijn dvd recorder op de titelschijf van de dvd. Bij het dubben zie je dat gedaan is alleen het op een dvd kopieren wil niet lukken.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Nov 21, 2012 om 17:38
4299 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=discovery schreef op maandag 19 nov 2012, 19:11][quote=lekkerisdat schreef op maandag 19 nov 2012, 01:05]Met welk apparaat kijk je of er iets opstaat?

Ik kijk natuurlijk op mijn dvd recorder op de titelschijf van de dvd. Bij het dubben zie je dat gedaan is alleen het op een dvd kopieren wil niet lukken.
Kijk eens op de PC of je het daar wel ziet staan.